Vastattu

Sim-kortin aktivointi

  • 9 heinäkuu 2015
  • 22 kommenttia
  • 2709 katselukerrat

Mobiilireitittimen hankinta näyttää kuuluvan lajiin: osta meiltä, maksa, tuo se sitten meille maksua vastaan korjattavaksi.

Sivun ohje, jolla ei käytännössä tee mitään:

SIM-kortin aktivointi OmaElisassa
1.Kirjaudu sisään OmaElisaan

*** vai pitää sinne(kin) erikseen rekisteröityä
2.Valitse vasemmalta liittymä, johon uusi SIM-kortti aktivoidaan.

*** vaan kun siellä vasemmalla ei ole sellaista

*** Elisa näyttää tietävän itsekin asian, lukeehan ohjeissa:

*** Mikäli SIM-kortin aktivointilinkkiä ei näy OmaElisassa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
3.Valitse ylänavigaatiosta Asetukset > Uusi SIM-kortti.

*** Tyhjästä on paha nyhjästä
4.Klikkaa Aktivoi uusi SIM-kortti.
5.Syötä "Kirjoita SIM-kortin numero" -kenttään SIM-kortista löytyvä 12 numeroinen numerosarja ja klikkaa "Aktivoi ja vahvista maksu 5€"

*** No mitä tämä on? Johan se kortti on hankittu!

*** Eikös kuluttaja-asiamies ole moiseen rahastukseen vielä puuttunut?

Eikö kukaan ohjeen kirjoittaja ole itse käynyt kirjoitelmaansa läpi kohta kohdalta?

Siis miten sen sirun saa toimimaan vai onko minulle myyty toimimaton laite?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Piampi 9 heinäkuu 2015, 14:17

Se nyt on tässä asiassa ihan se ja sama, onko kyseessä Elisa vai Saunalahti. Turhaa vänkäämistä vain.
Kake1 pyysi siis sinua lähettämään hänelle, tai jollekin toiselle moderaattorille, henkilötietosi ja SIM-kortin ICC-numeron, jotta he voivat tehdä puolestasi tämän, mitä et itse tässä annetuilla ohjeilla saa toteutettua.
Eli nyt sinulle tarjottiin palvelua Elisalta tässä asiassa.
Katso alkuperäinen viesti

22 kommenttia

Kunniamerkki +3
  • ? Mikäli liittymäsopimus on sinun henkilötunnuksesi alla, pitäisi liittymän sopimus olla OmaElisan etusivulla näkyvillä. Testasin juuri omalla Saunalahden liittymälläni ja tuo kyseinen polku johti oikeaan paikkaan. Jos olet liittymän sopija, laitathan henkilötietosi ja SIM-kortin ICC-numeron jollekin moderaattorille yksityisviestillä niin voimme tehdä aktivoinnin puolestasi.

    Mikäli et ole liittymässä sopijan roolissa, ei liittymäsopimus näy OmaElisassasi. Tällöin sopijan tulisi tehdä aktivointi joko OmaElisassa tai soittamalla asiakaspalveluun numeroon 010 190 240.
  • Kiitos.

    Muuten - systeemi oli Elisa, ei Saunalahti.

    Vaan kun ei ole eikä missään kohtaa, missä kysytään sopimusta tai htunnusta. Selain IE11.

    Jos Elisassa oltaisiin osaavia ja fiksuja, kone huomaisi, kun uuden vimpainen ostajalla on jotain tekemättä ja suoraan ehdottaa asian hoitamista eli vie oikealle paikalle. Mutta sehän olisi palvelua eikä asiakkaan odottelemista tulemaan nöyränä hattu kourassa.

    Minä kyllä tulkitsen asian niin, että minulle on myyty epäkuntoinen laite (sim-kortti ja mobiilireititin). Kaiken huipuksi tuon laitteen käyttöönottoon tarvitaan siis maksullista "lisäpalvelua".
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Se nyt on tässä asiassa ihan se ja sama, onko kyseessä Elisa vai Saunalahti. Turhaa vänkäämistä vain.
    Kake1 pyysi siis sinua lähettämään hänelle, tai jollekin toiselle moderaattorille, henkilötietosi ja SIM-kortin ICC-numeron, jotta he voivat tehdä puolestasi tämän, mitä et itse tässä annetuilla ohjeilla saa toteutettua.
    Eli nyt sinulle tarjottiin palvelua Elisalta tässä asiassa.
    Tuolla joku suomensi ensimmäistä vastausta. Minä kun tiedän tietokoneesta vain sen, mikä on minulle yksityiskohtaisesti kerrottu ja opastettu. Muutoin koko kone on yhtä hebreaa. Joten vänkääjäksi haukkuminen on erittäin loukkaavaa!

    Miten lähetän tietoja mederaattorille ilman, että kirjoitan ne tähän?

    Ensinnäkin, jos kaksi on samaa, miksi puhutaan kahdesta?

    Kun kirjoitan omaelisa.fi, saan sivin Tervetuloa uuteen omaelisaan. Sitten oikealla lukee Kirjoittaudu sisään omaelisaan, kirjoittaudutaan ja tulee sivu, missä ylhäällä lukee Yksityisille, Yrityksille ja Elisa Oyj. Alhaalla yhteystietoja. Mitään muuta ei sitten sivulla olekaan, joten mistä valita?

    Sanoisin, että ei noilla ohjeilla kukaan voi pärjätä!

    Mutta siis: Miten annan ne tiedot moderaattorille?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Näyttökuva (2).png
    Käyttäjätaso 3
    "Minä kun tiedän tietokoneesta vain sen, mikä on minulle yksityiskohtaisesti kerrottu ja opastettu. Muutoin koko kone on yhtä hebreaa. Joten vänkääjäksi haukkuminen on erittäin loukkaavaa"

    Eli menetkö vaikkapa autokauppaankin huutamaan jos/kun et osaa ajaa sieltä ostetulla autolla? Ei Elisa ole ilmaiseksi millään tavalla velvoitettu auttamaan, jos joku ei osaa käyttää vaikkapa tietokonetta, vaikka se olisi sieltä hankittu. Ja kun yritetään auttaa, vängätään.

    Sim-Kortin aktivointi:

    Kirjaudu tänne https://verkkoasiointi.elisa.fi/



    Aktivoimiseen ilmestyy pop-up-ikkuna. Mikäli pop-up-ikkuna ei aukea automaattisesti, niin klikkaa vasemmalta nimeäsi ja numeroasi. Keskelle aukeaa "Aktivoi sim-kortti."

    Jos ei ole tunnuksia, luo ne verkkopankkitunnuksilla.
    Käyttäjätaso 3
    Niin, tuosta klikkaat omaa pankkiasi, jossa sinulla on luultavasti verkkopankktunnukset ja siten luot ne tunnukset, kuten sivuilla lukeekin.
    Kiitos. Tihrustin ja kopioin osoitteen, mutta saatu sivu ei ollut hiukkaakaan tuon näköinen.

    Täytyy mennä Itäkeskukseen, sillä ei tuollainen onnistu minulta. Pitää olla nss. apinaohjeet. Sellaiset, joita armeijassa silloin 60-luvulla. Ne olivat yksiselitteiset ja selkeät.
    Juttu ei ole tietokonejuttu. Saamassani tuotteessa on vika. Ostin toimivan laitteen, sain epätoimivan eli viallisen.

    Lääkäri on muuten perunut kortin ikään vedoten. Että se siitä. Mutta kiitos auttavaisesta luonteestasi.
    Niin, ei muuten ilmesty mitään tuollaista ikkunaa.

    Kiitos kuitenkin. Koetithan parhaasi.
    Käyttäjätaso 3
    Niin, esimerkkini toki oli vain esimerkki tietokoneesta.

    Ajokorttijuttu oli muuten myös esimerkki. 

    Ole hyvä.  Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? laitoin sinulle aiheesta yksityisviestin, löydät ne ylävasemmalta, oman nimesi lähettyviltä 🙂
  • Pyydetyt tiedot lähetetty osoitteeseen

    Viesti lähetetty:
    Community Mailer
    No pitihän tämä arvata. Ei toimi senne edes sähköposti!
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Tämän palstan yläreunassa on nimesi vieressä logo yksityisviesti klikkaa sitä niin pääset moden lähettämää viestiä lukemaan.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Suosittelisin aloittajaa nyt ihan rauhassa käymään hänelle annetut ohjeet läpi vielä kerran, ja sen jälkeen toimimaan niiden mukaan. Tuntuu nyt monesti käyneen jotain pieniä erehdyksiä ja virheitä, jonka takia lopputuloskaan ei sitten ole ollut toivotun kaltainen.
    OmaElisa on siis internetsivusto, joka on meille kaikille samanlainen, samoilla osoitteilla. Sisältö on toki kaikilla henkilökohtainen. Eli jos linkki ohjaa toisella OmaElisan tietylle sivulle, niin kyllä se silloin niin tekee muillakin. Jos näin ei kuitenkaan tapahdu, kannattaa tarkastaa kirjoittamansa osoite.
    Ja muutenkin nyt vetää vähän henkeä, ja sitten vasta lähteä tarkastelemaan esitettyjä ohjeita. Alkuperäiset, sekä täällä annetut, ohjeet ovat kuitenkin lopulta olleet varsin yksinkertaiset. Ja tehty myös vähemmän tietokoneita käyttävien ymmärrettäväksi. Enkä tarkoita tällä väheksyä aloittajaa. Virheitä sattuu kaikille.
    Aloittajaa on siis nyt pyydetty laittamaan moderaattorille yksityisviestiä, jotta asiat saadaan hoidettua hänelle kerralla kuntoon. Ehkä aloittaja on jo yksityisviestin laittanutkin. Toivotaan ainakin niin, jotta saadaan nettiyhteydet toimimaan toivotusti.

    Sellainen huomio vielä TaistoHoolle, että yksityisviesti on siis tällä palstalla lähetettävä yksityinenviesti toiselle palstan käyttäjälle. Se ei ole siis sähköpostiviesti, jollaisen olit ilmeisesti yrittänyt lähettää.
    Ja tiedoksi vielä vastaisuuden varalle; aina, kun jossain sähköpostiosoitteessa lukee "noreply" tai "no-reply", se tarkoittaa, ettei siihen sähköpostiosoitteeseen voi lähettää viestiä takaisin. Usein yrityksillä ja asiakaspalveluilla on tällainen osoite. Kuten nyt esimerkiksi sinua lähestyneellä Elisan henkilöllä. Vapaasti suomennettuna 'no reply' tarkoittaakin, että 'ei vastaukseen'.
    Toivottavasti asiat saadaan pikaisesti hoidettua kuntoon, jottei ihan kohtuutonta vaivaa synny tästä aloittajalle. Toivotaan parasta!
    Kiitos. Juuri tällainen opastuksen pitää olla. Selkeä ja yksiselitteinen sekä lyhyt.

    Nyt viesti lähetetty. Asiahan ei tähän kuulu, mutta mitä virkaa on henkilökohtaisella sähköpostilla, jossa pyydetään vastaamaan lähettämällä tietoja, mutta vastaaminen ei onnistu?

    Kiitos vielä kerran osuvasta neuvosta!
    Käyttäjätaso 7
    TaistoHoo kirjoitti:
    Nyt viesti lähetetty. Asiahan ei tähän kuulu, mutta mitä virkaa on henkilökohtaisella sähköpostilla, jossa pyydetään vastaamaan lähettämällä tietoja, mutta vastaaminen ei onnistu?

    Siinä on tapahtunut ilmiselvä erehdys Elisan puolelta , jos no-reply@elisa.fi osoitteesta lähetetyssä viestissä pyydetään vastaamaan ja lähettämään tietoja.

    Elisan asiakaspalvelun postiosoite on asiakaspalvelu@elisa.fi

    PS. Myöhemmin tänä vuonna Oma Elisaan on tulossa samankaltainen viestisovellus kuin Oma Saunalahdessa on eli sen kautta voi lähettää viestin asiakaspalveluun. Silloin ei tarvitse viestiin erikseen kirjoittaa asiakastietoja  kuten sähköpostissa,  vaan no ovat siinä valmiina automaattisesti. Sähköposti on hiljalleen asiakassuhteiden hoidossa jäämässä taka-alalle.

    Täällä lisätietoa
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +1
    TaistoHoo kirjoitti:
    No pitihän tämä arvata. Ei toimi senne edes sähköposti!

    Google kääntäjään voi laittaa no-reply, jos ei muuten ymmärrä mitä se tarkoitaa :smileycheesy:

    ... mutta voin helpottaa sitäkin tällä kertaa kertomalla, että no-reply on Suomeksi (Älä vastaa). Jos s-postiosoitteessa lukee no-reply, niin s-posti on tarkoitettu viestien ulos (=asiakkaille) lähettämiseen. Siihen ei voi lähettää vastauksia !!!

    Tämä on aivan vakio (kansainvälinen) tapa merkitä s-postiosoite, johon ei voi lähettää viestejä.

    T: Tuokki
    TaistoHoo kirjoitti:
    Kiitos. Juuri tällainen opastuksen pitää olla. Selkeä ja yksiselitteinen sekä lyhyt.

    Nyt viesti lähetetty. Asiahan ei tähän kuulu, mutta mitä virkaa on henkilökohtaisella sähköpostilla, jossa pyydetään vastaamaan lähettämällä tietoja, mutta vastaaminen ei onnistu?

    Kiitos vielä kerran osuvasta neuvosta!

    Eiköhän tässä ole Palstan yksityisviestillä tullut pyyntö, johon myös vastaamiseen on tarkoitettu käytettävän yksityisviestiä eikä sähköpostia.

    http://yhteiso.elisa.fi/t5/help/faqpage/faq-category-id/pm#pm

    Olisikohan tuo sähköposti ollut vain osoitteesta "palsta.no-reply@elisa.fi" lähetetty ilmoitus Palstalla saapuneesta yksityisviestistä.
    Isot kiitokset.

    Nyt tuo reititin näyttää verkkoa.

    Omituinen nimi muuten tuo reititin. Eihän se tee mitään reittiä. Lähetin olisi minusta osuvampi, tai jatkolähetin, tai muuntolähetin.

    ISO KIITOS !
    Käyttäjätaso 3
    "Reititin (engl. Router) on tietoverkkoja yhdistävä laite.

    Reitittimen tehtävä on välittää tietoa tietoverkon eri osien välillä. Reitittimen siis pitää tietää, missä suhteessa eri tietoverkot ovat toisiinsa ja se osaa tehdä tietoliikenteelle reittivalinnan."

    Osallistu keskusteluun