Kysymys

Tänään on onnenpäivä!

  • 22 huhtikuu 2009
  • 6 kommenttia
  • 1381 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 1 kommentti
Yes, tänään tuli sähköpostiini viimeinen lasku saunalahden määräaikaisesta mobiililaajakaista tilauksesta.
Tätä ilon hetkeä olen odottanut tuon kaksi vuotta.

Tuote oli jo alusta alkaen puolitekele:

- 1Mb 3G yhteys ei toiminut Kuopion keskusta alueella, pätkimistä, pätkimistä
-  Huawei E220 mobeemi, no halvalla ei hyvää saa. Tämä modeemi katkaisi yhteyden satunnaisesti muutamasta pariinkymmeneen kertaan päivittäin,
päivitin firmwaren mutta ei suurtakaan muutosta. Loppujen lopuksi koko mokkula tilttasi niin ettei sen massamuisti tiedot ole enää luettavissa.
- Asiakaspalvelu, piiitkät vastausajat puhelimen soittoon. Viesteihin vastattiin ympäripyöreästi. Viimeisen viestin laitoin viime kuussa jolloin valitin modeemin toimimattomuudesta ja pätkimisestä ja pyysin heitä tarkistamaan datasiirtojen määrän mutta vastausta ei tullut koskaan. Kertaakaan en ole saanut kuukausihinnan alennusta toimimattomuuden takia eikä sopimusta voinut tietenkään voinut purkaa kun se oli määräaikainen vaikka rahoille saatava vastine olikin täysi susi.

Irwiniä lainatakseni: Saunalahti Haistakaa p**ka!

En tule koskaan ostamaan enkä suosittelemaan saunalahden mitään tuotetta.

terv. entinen asiakas Erkki

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

Käyttäjätaso 2
No Kuopiossa nyt ei mikään ole koskaan toiminutkaan. Hyssälän ja Professorien Ahonen ja Turakka sekoilut kertovat ko. "kaupungista" ihan kaiken.
Käyttäjätaso 1
Eipä tuo pelaa länsi lapissakaan 2megaiseen nopeutta tulee 800kbit/s
Joskus toimi aika hyvin ei enää

Yes, tänään tuli sähköpostiini viimeinen lasku saunalahden määräaikaisesta mobiililaajakaista tilauksesta.
Tätä ilon hetkeä olen odottanut tuon kaksi vuotta.

Tuote oli jo alusta alkaen puolitekele:

- 1Mb 3G yhteys ei toiminut Kuopion keskusta alueella, pätkimistä, pätkimistä
-  Huawei E220 mobeemi, no halvalla ei hyvää saa. Tämä modeemi katkaisi yhteyden satunnaisesti muutamasta pariinkymmeneen kertaan päivittäin,
päivitin firmwaren mutta ei suurtakaan muutosta. Loppujen lopuksi koko mokkula tilttasi niin ettei sen massamuisti tiedot ole enää luettavissa.
- Asiakaspalvelu, piiitkät vastausajat puhelimen soittoon. Viesteihin vastattiin ympäripyöreästi. Viimeisen viestin laitoin viime kuussa jolloin valitin modeemin toimimattomuudesta ja pätkimisestä ja pyysin heitä tarkistamaan datasiirtojen määrän mutta vastausta ei tullut koskaan. Kertaakaan en ole saanut kuukausihinnan alennusta toimimattomuuden takia eikä sopimusta voinut tietenkään voinut purkaa kun se oli määräaikainen vaikka rahoille saatava vastine olikin täysi susi.

Irwiniä lainatakseni: Saunalahti Haistakaa p**ka!

En tule koskaan ostamaan enkä suosittelemaan saunalahden mitään tuotetta.

terv. entinen asiakas Erkki
JAA Että sillä lailla. Itselläni on tuossa pöytäkoneessa huawei e169 tikku jossa dna simmari. Ennenkuin tein 24-kuukauden sopimuksen dna:n kanssa niin sain kokeilla 3-päiväksi dna:n sekä elisan ja soneran tikkuja. parhaiten toimi ihme ja kumma dna:n tikku. 2-mb se ei jaksanut antaa mutta meganen meni oikein hyvin. Muutin siis sopimukseni kahdesta megasesta yhteen megaan. Allekirjoitin sopimuksen 13-03-2009 ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Ennen maksoin 28.90 1-mb nopeudesta soneralle (lanka adsl) ja nyt maksan 19.90 1-mb nopeudesta dna:lle. 3-päivää oli 2-mb nopeus kytkettynä mutta sain soivuttua dna:n kanssa sen niin että he eivät veliota tuosta 2-mb kuin se kuitenkin ei jaksanut toimia. Olen ollut valiintani tähän saakka erittäin tyytyväinen. 2-mb en saa mutta megasen kylläkin ja noin 10-euroa halvemmalla kuin sonera veloitti megasesta lankaverkossa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

JAA Että sillä lailla. Itselläni on tuossa pöytäkoneessa huawei e169 tikku jossa dna simmari. Ennenkuin tein 24-kuukauden sopimuksen dna:n kanssa niin sain kokeilla 3-päiväksi dna:n sekä elisan ja soneran tikkuja. parhaiten toimi ihme ja kumma dna:n tikku.


Mitäs eroa tikuissa oli? Tuntuu jotenkin oudolta, että toinen olisi merkistä riippumatta toiminut toista paremmin samassa paikassa. Tai sitten itse tikussa tai siihen asennetussa softassa on ollut jotain vikaa tai yhteensopivuusongelmaa muun laitteiston kanssa.  😮


JAA Että sillä lailla. Itselläni on tuossa pöytäkoneessa huawei e169 tikku jossa dna simmari. Ennenkuin tein 24-kuukauden sopimuksen dna:n kanssa niin sain kokeilla 3-päiväksi dna:n sekä elisan ja soneran tikkuja. parhaiten toimi ihme ja kumma dna:n tikku.


Mitäs eroa tikuissa oli? Tuntuu jotenkin oudolta, että toinen olisi merkistä riippumatta toiminut toista paremmin samassa paikassa. Tai sitten itse tikussa tai siihen asennetussa softassa on ollut jotain vikaa tai yhteensopivuusongelmaa muun laitteiston kanssa.  :o
Muistaakseni niin elisan ja soneran kokeilutikut olivat huawei e169 ja dna:n kokeilutikku oli huawei e220 joka vaihtui sopimuksen allekirjottamisen jälkeen huawei e169 tikuksi. Softista en mene sanomaan mitään. mutta kuin dna:n myyjä antoi huawei e169 sopimuksen allekirjottamisen jälkeen niin kysyin kyllä että onko tikussa se viimeisin softa ja vastaus oli että kyllä varmaasti on. Hyvin on kuitenkin tähän saakka toiminut. Nopeus on siinä 890-kb luokkaa. En voi valittaa.
Pari vuotta sitten ei ollut mitään testaus mahdollisuutta. Kuuluvuuskartasta vain katsoi oman osoitteen ja uudehkoa tekniikkaa aluksi käyttäessä antaa anteeksi jonkun verran ongelmia.

Tänään kun kävin viemässä huihai modeemin takuuhuoltoon niin huomasin ilokseni että ainakin Elisan asiakaspalvelu on kiitettävää luokkaa;
Eräs rouva ennen minua kertoi ongelmistaan mokkulan kanssa jonka oli ottanut noin kuukausi sitten, no myyjä kertoi ensin kahden viikon palautusoikeudesta mutta sitten suostui purkamaan sopimuksen. Tietenkään en tiedä tarkkoja faktoja sopimuksesta eikä minulla ole yleensä tapana urkkia toisten asioita, mutta tuo oli mielestäni hienosti hoidettu.

Jos Saunalahden asiakaspalvelu olisi ollut tuolla tasolla jo pari vuotta sitten minunkin sopimus olisi purkautunut muitta mutkitta ja en olisi täällä kommentoimassa kokemuksiani. Elisan myyjä kertoi että E220 modeemi joka minulla oli on ns. vanhempaa tekniikkaa, mielestäni vanhoilla asiakkailla olisi pitänyt mahdollisuus olla päivittää mokkulansa uudempaan veloituksetta. Kyllä niissä maksuissa sen verran katetta on. Naureskeltiin lisäksi myyjän kanssa miten aikaisemmin ei ollut mitään kahden viikon palautusoikeuksia, vaan kun joku oli saatu asiakkaaksi niin määräaikaisuus piti.

Eli pointtini oli että hienoa kun sopimusehdot ja asiakaspalvelu ajansaatossa muuttuvat kuluttaja ystävällisemmiksi, mutta se ei aina lohduta "vanhoja" asiakkaita.

-Erkki