Kysymys

Toimimaton asiakaspalvelu (vastausta kolmatta viikkoa odotellessa)


Menee usko jo tähän puljuun.

Ostin mobiililaajakaistan, 24kk määräaikainen sopimus. Toimi pari kuukautta, kunnes mokkula ei enää päässyt 3G:hen. Sitten lopetti kokonaan pääsemästä verkkoon. Tein ilmoituksen saunalahdelle 22.7. ja sainkin vastauksen samana päivänä. Kyselivät lisätietoja, joihin vastasin.

Sittemmin olen kysellyt tiketin perään jo kolmeen kertaan, kertaalleen kaikista mahdollisista tukiosoitteista, joita saunalahden sivuilta tai muualta olen löytänyt. Yhdestä osoitteesta tuli vastaus "ikävä että liittymälläsi on ongelmatilanne, me täältä emme voi auttaa".

Kuka tietää faktaa, onko palvelun TÄYSI toimimattomuus riittävä syy katkaista sopimus kesken sopimuskauden? Kuluttajaneuvontaan en ole vielä ehtinyt soittamaan, kun päivät menee töissä.

22 kommenttia

Vastaan maallikkona. Kaikki varmaan riippuu siitä mistä toimimattomuus johtuu.  Jos mokkula ei toimi, niin saunalahdella on oikeus vaihtaa toimivaan mokkulaan. Jos verkko taas heikko/huono niin saunalahdella vissiin ässä hihassa, kun ilmoittavata mikä on mahdollinen suurin nopeus. Jos taas koneessasi on vikaa niin täytynee ostaa uusi kone.

Riippunee siis mistä toimimattomuus johtuu.
Käyttäjätaso 5
Se voi johtua niin monesta asiasta tuo ongelma. Tuossa ei juuri auta muu kuin pyydät jotain nörttiä auttamaan. Hommaa laadukas usb-kaapeli ja hilaa mokkula ikkunan eteen,niin ongelma voipi korjaantua. Pakota se 3G verkkoon jne. 

Eihän sieltä asiakaspalvelusta voidakaan muuta kuin tarkistaa tilanne heidän puolelta ja jos asiakkaalla on mokkulaa uitettu vaikka vesisaavissa niin se on siitä lähtien asiakkaan oma ongelma. Sitä kun asiakkaita on kaikenlaisia.
Ei se verkossa ainakaan se vika ole, kun vieressä oleva kännykkä pääsee verkkoon ja näyttää 3,5G:tä täysillä palkeilla. Toimitin SIM-kortin IMEIn ja liittymän tiedot asiakaspalveluun tuolloin 22.7. "tilanteen tarkistamiseksi heidän puoleltaan". Tuostakin on nyt tosiaan kulunut se pari viikkoa ja kolmesti olen kysellyt perään, mutta eivät viitsi edes vastata. Sitäpä tässä juuri ihmettelenkin, että miten helvetissä loppukäyttäjänä voin itse yrittää selvittää tälläisiä ongelmia kun asiakastuesta ei saa minkäänlaista reaktioita avunpyyntöihin.

Kone on tuore eikä siihen ole tullut muuta muutoksia kuin windowsin päivitykset. Mobiililaajakaista -ohjelmistonkin olen poistanut ja uudelleenasentanut moneen otteeseen.
MIKÄ TIKKU EI KAI VAAN E1820
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ei se verkossa ainakaan se vika ole, kun vieressä oleva kännykkä pääsee verkkoon ja näyttää 3,5G:tä täysillä palkeilla. Toimitin SIM-kortin IMEIn ja liittymän tiedot asiakaspalveluun tuolloin 22.7. "tilanteen tarkistamiseksi heidän puoleltaan".


Tuon saat tarkistettua myös niin, että kokeilet tikkua ja puhelinta toisen liittymän/kortin avulla. Sen jälkeen jos tilanne on sama, vika on mitä ilmeisimmin tikussa. Idioottivarman vastauksen saat tietenkin kokeilemalla samassa paikassa samana mallia olevaa tikkua.

MIKÄ TIKKU EI KAI VAAN E1820


Huawei E160 ja palveluna Nopsa, vai mikäs se rajoittamaton nyt olikaan nimeltään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Huawei E160 ja palveluna Nopsa, vai mikäs se rajoittamaton nyt olikaan nimeltään.


Tuolle tikulle neuvoja löytyy Saunalahti Wiki ->
http://palsta.saunalahti.fi/wiki/Huawei_E160

Koklaa auttaako?



Huawei E160 ja palveluna Nopsa, vai mikäs se rajoittamaton nyt olikaan nimeltään.


Tuolle tikulle neuvoja löytyy Saunalahti Wiki ->
http://palsta.saunalahti.fi/wiki/Huawei_E160

Koklaa auttaako?


Kiitos vinkistä, kävin läpi mobiililaajakaistan asetukset ja windows7:ssa käyttämisen ohjeet, mutta ei apua. Noiden asetuksien puolesta kaikki kunnossa...

Ei se verkossa ainakaan se vika ole, kun vieressä oleva kännykkä pääsee verkkoon ja näyttää 3,5G:tä täysillä palkeilla.


Oletko kokeillut kännykän datapuolen toimivuutta 3G-verkossa. Viime viikkoina on ainakin Itä-Suomessa ollut ongelmaa ettei tikulla pääse nettiin hyvistä signaalitasoista huolimatta.
SIM-kortti ilmeisesti rikki (voiko se olla rikki) tai laitettu kiinni Saunalahdelta, ei pääse verkkoon kännykässäkään. Kun laitan mokkulan SIMin kännykkään, herjaa kännykkä että "SIM-korttia ei voi rekisteröidä".

Saunalahdelta ei muuten vieläkään ole vastailtu...

Kaikenkaikkiaan kyllä tarpeettoman paljon ongelmia asioinnissa Saunalahden kanssa, ihan tämän mokkulahankinnan alkumetreistä asti. Otin MultiSIM-paketin, ensimmäisen SIM-kortin sain sopimuksen tehdessä käteen, toisen piti tulla mokkulan kanssa postissa. No mokkula tuli, mutta SIMiä ei ja senkin perään piti soitella. Alkukesästä oli sitten se ongelma, että mokkula ei päässyt kuin 2G:hen ja nyt sitten tämä sotku.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Vaivattomimmin saat vaihdettua rikkinäisen SIMin lähimmässä Elisa Shopitissa katso tuolta sopivaa ->
http://www.elisa.fi/shopit/
😉

Vaivattomimmin saat vaihdettua rikkinäisen SIMin lähimmässä Elisa Shopitissa katso tuolta sopivaa ->
http://www.elisa.fi/shopit/
;)


Kiitti vinkistä. Kuulisin kuitenkin mielelläni mitä Saunalahti on ongelmasta mieltä, onko SIM esim suljettu heidän toimestaan. Ajoittuu epäilyttävästi samalle ajalle kuin mobiililaajakaistani nopeusmuutos 384 --> rajoittamaton Nopsa, eli onkohan mahdollisesti esim MULTISIM -palvelu mennyt pois päältä tai muuta kummallista.
Käyttäjätaso 5
Soita suoraan asiakaspalveluun ja esitä asiasi asiallisesti. Sitä ennen tarkista onko alueellasi häiriöita, sillä nyt ukkospuuskien aiheuttamia kuuluvuusongelmia korjataan jatkuvasti. Häiriöitä on ollut paljon viime viikkojen aikana.

http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/hairiokartta/

Kokeile myös toimisiko liittymä jossain muualla,esim. sukulaisen, kaverin luona. Tarkista myös, että SIM-kortti on kunnolla ja oikein päin paikallaan.

Nettiviestit on niitä kiireettömämpiä asioita varten, esim. reklamaatio laskusta, jolle on maksuaikaa puoli kuukautta jne.
😃 vastauksia tullu vaikka kuinkapaljo mut ei SL:n edustaa näy missää 🙂

Soita suoraan asiakaspalveluun ja esitä asiasi asiallisesti. Sitä ennen tarkista onko alueellasi häiriöita, sillä nyt ukkospuuskien aiheuttamia kuuluvuusongelmia korjataan jatkuvasti. Häiriöitä on ollut paljon viime viikkojen aikana.

http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/hairiokartta/

Kokeile myös toimisiko liittymä jossain muualla,esim. sukulaisen, kaverin luona. Tarkista myös, että SIM-kortti on kunnolla ja oikein päin paikallaan.

Nettiviestit on niitä kiireettömämpiä asioita varten, esim. reklamaatio laskusta, jolle on maksuaikaa puoli kuukautta jne.


Kuten aiemmin totesin, vika ei mielestäni ole verkossa koska saman liittymän toinen kortti (multisim) pääsee puhelimella verkkoon saman pöydän äärestä. Olen alkuperäiset vikailmoitukset tehnyt verkon kautta, koska asia ei ole ollut kiireellinen (mokkula ei siis ole ensisijainen yhteyteni). Empä tosin tuolloin arvannut näitä sähköisen asiatuen viiveitä.

Puhelinpalvelusta ; "Asiakaspalvelumme on tilapäisesti ruuhkautunut, arvioitu odotusaika on tällä hetkellä alle 15 minuuttia". Päivällä käytin puhelimessa jonottaessa kolmasosan ruokatunnistani.
Lopulta sitten illalla, päivän kolmannella jonotuskerralla riitti hermot odotella asiakaspalvelun puhelinjonossa. Jonotteluineen puolen tunnin puhelun se vaati, mutta sain Saunalahden lähettämään minulle uuden SIM-kortin toimimattoman tilalle.

Tosin "SIM-kortin uusimisesta" joudun maksamaan 10 euroa, näillä ei kuulema ole takuuta. Ihmettelen vain, kuinka kortti on itsestään rikkoontunut ollessaan mokkulan sisässä olohuoneen pöydällä.

Kaikkein ihmeellisintä tässä hommassa on kuitenkin se, että 10 minuuttia puhelun jälkeen asiakaspalvelusta soitettiin minulle takaisin ja kerrottiin, että SIM-kortti jonka ongelmista raportoin, EI OLE AKTIVOITU. Mitä ihmettä, kortti oli minulla mokkulakäytössä muutaman kuukauden ja toimi suht normaalisti ennen pimenemistään?! Ihmeissään oli asiakaspalveluhenkilökin, mutta ei ottanut kantaa kysymykseeni, olisiko kortti vahingossa pistetty kiinni tuolloin nopeusluokan vaihtamisen yhteydessä. Itse puhelimessa olleet asiakaspalvelun henkilöt olivat asiallisia, yksittäisten henkilöiden toiminnasta minulla ei ole valittamista.

Joka tapauksessa, oli SIM-kortti sitten itsestään pöydällä maatessaan rikkoontunut tai oli se Saunalahdelta suljettu, joudun maksamaan 10 euroa saadakseni uuden kortin ja pystyäkseni käyttämään palvelua josta maksan.

Kaikkein ihmeellisintä tässä hommassa on kuitenkin se, että 10 minuuttia puhelun jälkeen asiakaspalvelusta soitettiin minulle takaisin ja kerrottiin, että SIM-kortti jonka ongelmista raportoin, EI OLE AKTIVOITU. Mitä ihmettä, kortti oli minulla mokkulakäytössä muutaman kuukauden ja toimi suht normaalisti ennen pimenemistään?! Ihmeissään oli asiakaspalveluhenkilökin, mutta ei ottanut kantaa kysymykseeni, olisiko kortti vahingossa pistetty kiinni tuolloin nopeusluokan vaihtamisen yhteydessä.

Joka tapauksessa, oli SIM-kortti sitten itsestään pöydällä maatessaan rikkoontunut tai oli se Saunalahdelta suljettu, joudun maksamaan 10 euroa saadakseni uuden kortin ja pystyäkseni käyttämään palvelua josta maksan.


Hei,

Luin ketjun tarinan juuri läpi. Kun asiakaspalvelusta soitettiin sinulle takaisin, aktivoitiinko sinulla jo ollut kortti uudelleen käyttöösi, ja alkoiko se aktivoinnin jälkeen toimia? Vai tehtiinkö sinulle joka tapauksessa kortin vaihto?

Mikäli vika on ollut ainoastaan siinä, ettei kortti ole ollut aktiivisena, voit pyytää asiakaspalvelusta 10 euron korttikustannusten hyvittämistä. Virhe ei tässä tapauksessa ole ollut sinun. Jos taas kortti on mennyt rikki, vaihtoveloitus on aiheellinen.

Hei,

Luin ketjun tarinan juuri läpi. Kun asiakaspalvelusta soitettiin sinulle takaisin, aktivoitiinko sinulla jo ollut kortti uudelleen käyttöösi, ja alkoiko se aktivoinnin jälkeen toimia? Vai tehtiinkö sinulle joka tapauksessa kortin vaihto?

Mikäli vika on ollut ainoastaan siinä, ettei kortti ole ollut aktiivisena, voit pyytää asiakaspalvelusta 10 euron korttikustannusten hyvittämistä. Virhe ei tässä tapauksessa ole ollut sinun. Jos taas kortti on mennyt rikki, vaihtoveloitus on aiheellinen.


Hei,

Puhelimessa sanottiin, että kannattaa tilata uusi kortti joka tapauksessa. Aktivoimista ei siis minun käsittääkseni tehty. Tapauksessa minua tosiaan ihmettyttää se, että kortti tosiaan toimi mokkulakäytössä muutaman kuukauden ennen pimenemistään. Jotenkin tuntuisi, että kortti olisi tuolloin ollut aktiivisena?

Tapauksessa minua tosiaan ihmettyttää se, että kortti tosiaan toimi mokkulakäytössä muutaman kuukauden ennen pimenemistään. Jotenkin tuntuisi, että kortti olisi tuolloin ollut aktiivisena?


Kortin on ollut pakko olla aktiivinen, mikäli kortti on tosiaan alunperin sinulla toiminut. Suosittelen yhteydenottoa laskutuspuolellemme esimerkiksi oma.saunalahti.fi -hallintasivuston viestipalvelun kautta, jotta kortinvaihdon veloituksen aiheellisuus tarkastetaan vielä.

Kortin on ollut pakko olla aktiivinen, mikäli kortti on tosiaan alunperin sinulla toiminut. Suosittelen yhteydenottoa laskutuspuolellemme esimerkiksi oma.saunalahti.fi -hallintasivuston viestipalvelun kautta, jotta kortinvaihdon veloituksen aiheellisuus tarkastetaan vielä.


Kiitos, laitoin viestin laskutukseen.

Lopulta sitten illalla, päivän kolmannella jonotuskerralla riitti hermot odotella asiakaspalvelun puhelinjonossa. Jonotteluineen puolen tunnin puhelun se vaati, mutta sain Saunalahden lähettämään minulle uuden SIM-kortin toimimattoman tilalle.

Tosin "SIM-kortin uusimisesta" joudun maksamaan 10 euroa, näillä ei kuulema ole takuuta. Ihmettelen vain, kuinka kortti on itsestään rikkoontunut ollessaan mokkulan sisässä olohuoneen pöydällä.

Kaikkein ihmeellisintä tässä hommassa on kuitenkin se, että 10 minuuttia puhelun jälkeen asiakaspalvelusta soitettiin minulle takaisin ja kerrottiin, että SIM-kortti jonka ongelmista raportoin, EI OLE AKTIVOITU. Mitä ihmettä, kortti oli minulla mokkulakäytössä muutaman kuukauden ja toimi suht normaalisti ennen pimenemistään?! Ihmeissään oli asiakaspalveluhenkilökin, mutta ei ottanut kantaa kysymykseeni, olisiko kortti vahingossa pistetty kiinni tuolloin nopeusluokan vaihtamisen yhteydessä. Itse puhelimessa olleet asiakaspalvelun henkilöt olivat asiallisia, yksittäisten henkilöiden toiminnasta minulla ei ole valittamista.

Joka tapauksessa, oli SIM-kortti sitten itsestään pöydällä maatessaan rikkoontunut tai oli se Saunalahdelta suljettu, joudun maksamaan 10 euroa saadakseni uuden kortin ja pystyäkseni käyttämään palvelua josta maksan.


Kuten Saunalahden edustaja tässä ketjussa neuvoi, laitoin vielä laskutukseen viestin SIM-kortin vaihtomaksun aiheellisuudesta. Pe 13.8. sain puhelun, jossa todettiin että SIM-kortti oli kuin olikin suljettu liittymänopeuden vaihdon yhteydessä. Kortti pistettiin uudestaan voimaan, jolloin homma lähti taas toimimaan. 10 euron vaihtomaksua ei tullut maksettavaksi.  

Eli case closed.
Käyttäjätaso 1
Maailmassa monta on ihmeellistä tarinaa, lähes sama kohtalo, mutta saunalahden kännyliittymän kera. Känny lakkasi toimimasta yhtäkkiä kesken puhelun, kenttä nollilla ja koko känny vain pelkkää rautaa. Vaihdoin vihollisfirman SIM:n ja känny toimi ja vaihdoin sauniksen SIM:n toimivaan kännyyn, ei yhteyttä. Sitten alkoi soittorumba asiakaspalveluun, jossa ei oikeastaan tiedetty mitään ja esitettiin SIM-kortin vaihtoa, eli kortti vikaantunut (uusi kortti on nyt hyllyssä odottamassa uutta katkosta ja aktivointia). Noin kaksi kolme tuntia tämän jälkeen känny otti yhteyttä linkkiin ja on siitä asti toiminut vanhalla kortilla. Palvelu väitti, ettei saunis ole sulkenut yhteyttä, mutta kyllä jäljet johtavat selvästi sylttytehtaaseen, koska ei SIM-kortti itsestään korjaannu. Mutta kun ei saunis myönnä, niin ei ole sauniksessa vikaa, vahinkojahan sattuu jokaiselle, mutta harva pystyy niitä myöntämään. Asiakaspalvelun pitäisi kyllä pystyä selvittämään, onko liittymä syystä tai toisesta suljettu, eikä kertoa muunnettua totuutta. Laskut on kyllä maksettu ajallaan, ettei siinäkään voi olla aihetta sulkuun, mutta ehkä joku poropeukalo on päässyt raplaamaan laitteita ja vetänyt vahingossa tapin irti, puli puli ja laiva upposi.

Osallistu keskusteluun