Toimintavarmuutta parantava päivitys saatavilla Huawei B593s -4G-reitittimelle - EI TOIMI.

  • 29 huhtikuu 2016
  • 32 kommenttia
  • 3634 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Tuollainen viesti tuli sähköpostiin. Eikun päivittämään. Ensin sivu väittää, että laite on jo päivitetty (en ole yli vuoteen tehnyt mitään). Noh, kokeilen silti päivitystä paikallisesti lataamalla tiedoston. Tästä taas tulee herja, että ei pysty päivittämään kun sertifikaatti ei kelpaa.

Että näin. Hermo meni aamutuimaan.

32 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Tuo viitta siihen että päivitys on tarkoitettu jonkin muun operaattorin myymälle samalle reitittimelle eli eivät sovi ristiin.

No miksi sitten Elisa ilmoittaa kyseisestä päivityksestä omassa sähköpostissaan?
Kun menee B593s:n asetuksiin siellä sanotaan, että "Reititin käyttää jo uusinta ohjelmistoversiota":(:(:?
Kuitenkin ohjelmaversio on lokakuulta 2015.
Nämä Elisan touhut vaikuttaa aika sekavilta.


Hmmm...

Jos olet ostanut reitittimen Elisalta , niin sitten vain vertaat purkin firmiksen versiota tukisivuilla jaossa olevaan. Jos sama niin kaikki ok. Jos ei , niin sitten on jotakin pielessä.

Jos sen sijaan olet ostanut reitittimen joltakin toiselta operaattorilta kuin Elisalta , niin niiden softia ei voi ristiin päivittää kuten tässä ketjussa on jo aiemmin todettu. Tällaisessa tapauksessa tuo saamasi sähköposti on vieläkin kummallisempi. No sen sähköpostin voinee jättää omaan arvoonsa.
Tuo viitta siihen että päivitys on tarkoitettu jonkin muun operaattorin myymälle samalle reitittimelle eli eivät sovi ristiin.

No miksi sitten Elisa ilmoittaa kyseisestä päivityksestä omassa sähköpostissaan?
Kun menee B593s:n asetuksiin siellä sanotaan, että "Reititin käyttää jo uusinta ohjelmistoversiota":(:(:?
Kuitenkin ohjelmaversio on lokakuulta 2015.
Nämä Elisan touhut vaikuttaa aika sekavilta.


Hmmm...

Jos olet ostanut reitittimen Elisalta , niin sitten vain vertaat purkin firmiksen versiota tukisivuilla jaossa olevaan. Jos sama niin kaikki ok. Jos ei , niin sitten on jotakin pielessä.

Jos sen sijaan olet ostanut reitittimen joltakin toiselta operaattorilta kuin Elisalta , niin niiden softia ei voi ristiin päivittää kuten tässä ketjussa on jo aiemmin todettu. Tällaisessa tapauksessa tuo saamasi sähköposti on vieläkin kummallisempi. No sen sähköpostin voinee jättää omaan arvoonsa.


Reitittimen olen ostanut Elisalta 2014 joulukuussa
Käsittääkseni sieltä tarjotaan samaa ohjelmistoversiota V200R001B270D25SP00C260, jonka olen päivittänyt Oct 2015
Käyttäjätaso 7


Reitittimen olen ostanut Elisalta 2014 joulukuussa
Käsittääkseni sieltä tarjotaan samaa ohjelmistoversiota V200R001B270D25SP00C260, jonka olen päivittänyt Oct 2015


Jaahas.

Tuo softa viittaa uudempaan B593s malliin , joten sellainen sinulla ilmeisesti on.

En oikein keksi muutakaan selitystä kuin , että tuo mainittu softaversio on julkaistu jo viime syksynä , jolloin sen päivitit , mutta laitettu uudestaan jakeluun niille , jotka eivät ole vielä päivittäneet. Sähköposti on luultavasti laitettu kaikille niille , joiden asiakastiedoista kyseinen purkki löytyy. Onko se jo aiemmin päivitetty , niin sitä tietoa ei Elisalla ilmeisesti ole.
Käyttäjätaso 2
Onko Elisa jo saanut tähän purkkiin taajuuden lukituksen kuten kaksi kilpailijaansa?

Eipä oo ei. Elisa ei asiakasta arvosta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Vitsailetko? Elisan mielestä asiakkaat eivät ole kyllin fiksuja tuollaisiin säätelyihin ja siksi mennään automaatilla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kokeilitko siis täältä: http://elisa.to/1UDWokP löytyvillä päivitysohjeilla? Ja malli on nimenomaan tuo uudempi B593s eikä B593u?
Itse asensin tuon ohjelmistopäivityksen kauan sitten, kun tappelin yhteyden umpisurkeiden nopeuksien kanssa. Modeemi kävi tästä syystä huollossakin pariin otteeseen. Tilanne oli sellainen, että 50 megabitin yhteys tarjosi tietokoneella, (PC, Mac), 10 megbtin vauhtia sisään ja 3-4 megabitin vauhtia ulos riippumatta siitä, oliko käytössä kaapeli vai WLAN. Samassa asunnossa oleva iPad sai kuitenkin aikaan kevyesti poikkeuksetta yli 40+ megabittiä molempiin suuntiin,

Päivitys ei vaikuttanut nopeuksiin, mutta ongelma korjaantui, toisen huoltokierroksen jälkeen. Vanhahan tuokin firmis jo on ja ihmettelen suuresti, miksi Elisa ei ole saanut päivitykseen aikaiseksi taajuuslukkoa.

Sinänsä olen yhteyteen ja laitteen toimintaan nyt tyytyväinen, olkoonkin, että alueellani ELisa on myynyt 4G-verkkonsa tukkoon, 3G onneksi pelaa lähes täydellä kaistalla koko ajan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ja jos siis on kysel Elisan / Saunalahden firmiksellä olevasta B593S reitittimestä, niin siihen ei missään nimessä kannata softaa päivittää. Mitään muuta ei ole kukaan raportoinut, kuin että se rikkoo ulkoisten antennien toimivuuden.
Kokeilitko siis täältä: http://elisa.to/1UDWokP löytyvillä päivitysohjeilla? Ja malli on nimenomaan tuo uudempi B593s eikä B593u?

joo,tämä on se uudempi b593s-22.Taitaa tarvita huoltoa päivityksen suhteen.Laite toimii muuten ihan normaalisti.
Tuo viitta siihen että päivitys on tarkoitettu jonkin muun operaattorin myymälle samalle reitittimelle eli eivät sovi ristiin.

No miksi sitten Elisa ilmoittaa kyseisestä päivityksestä omassa sähköpostissaan?
Kun menee B593s:n asetuksiin siellä sanotaan, että "Reititin käyttää jo uusinta ohjelmistoversiota":(:(:?
Kuitenkin ohjelmaversio on lokakuulta 2015.
Nämä Elisan touhut vaikuttaa aika sekavilta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +4
Meille tuli tuo sähköposti päivityksestä vaikka meillä on Soneran purkki? Miksiköhän?
Käyttäjätaso 7
Meille tuli tuo sähköposti päivityksestä vaikka meillä on Soneran purkki? Miksiköhän?

No voihan rähmä. :D:D

Taitaa Elisa laitella noita maileja ihan summassa niille , joilla yleensä Elisan mobiililaajakaistaliittymä on. Ehkä vähän voisivat filtteröidä eikä lähettää spammia summa mutikassa.

PS. Itselleni ei ole vielä kyseistä s-postia tullut. No aika näyttää.
Käyttäjätaso 7
Taitaa Elisa laitella noita maileja ihan summassa niille , joilla yleensä Elisan mobiililaajakaistaliittymä on. Ehkä vähän voisivat filtteröidä eikä lähettää spammia summa mutikassa.

PS. Itselleni ei ole vielä kyseistä s-postia tullut. No aika näyttää.


Mulle tuli sähköposti e5776:n päivityksestä. Oma laitteeni on ostettu Verkkiksestä, alun perin Soneran firmiksellä, tosin sittemmin olen siihen vaihtanut Elisan firmiksen. Mutta siis Elisalla ei ole mitään tekemistä tuon laitteen hankinnan kanssa. Tieto käyttämästäni laitteesta on voinut mennä Elisalle vain kahta kautta: Joko aspa on sen kirjannut tietoihin jonkun valituksen yhteydessä, tai sitten Elisa pystyy/vaivautuu jollain lailla skannaamaan verkosta, minkälaisia laitteita liittymien takaa löytyy.
... foliohattuilua?

... Ja nyt kun katsoin asiaa tarkemmin, niin tuo hiljattain saapunut viesti koski päivitystä, joka on julkaistu e5776-laitteelle päivämäärällä 12.6.2015. Eli nämä Elisan tuoreet sähköpostit ovat uusi leikkikalu, joita on käytetty ties kuinka vanhojen päivitysten mainostukseen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Lupaamme kertoa lisätietoja heti kun niitä vaan varmaksi saamme. Lähikuukausina B593:lle pitäisi tulla päivitys, mikä mahdollistaa mm. 4G-verkon tajuuslukituksen, mutta nyt ihan 100% varmaa aikataulua en vielä uskalla luvata. Palstatiimiläisille luvattiin kyllä tulla asiasta ensimmäisten joukossa kertomaan. 🙂
Käyttäjätaso 1
Heippa vaan !Meillä on nykyään kohtalaisen hyvin toiminut 4 G ja ehkä kerran illassa
tökkää jostus. Mutta sekin hoituu kun sammuttaa ja kytkee uudelleen. Siis pääosin
toimii ja käytössä TP-link TL-MR 3420 terveisin Pertsa
tänään laite pyysi tekemään päivityksen ja ajoin saman uudestaan.

nyt taas toimii ok. hmh, olikohan aiemmin jäänyt kesken.
Käyttäjätaso 2
Onko Elisa jo saanut tähän purkkiin taajuuden lukituksen kuten kaksi kilpailijaansa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Vitsailetko? Elisan mielestä asiakkaat eivät ole kyllin fiksuja tuollaisiin säätelyihin ja siksi mennään automaatilla.Kyllä, ruuhka kun voisi kyseisellä toimella jopa helpottaa... :8
Elisa voisi päivittää purkkinsa itse kun kerran onnistuu netin kautta. Itselläni tullut jo lukuisia meilejä sekä nyt jo sms että pitäisi päivittää huawei. Tunnukset ei käy!! Laittakaa ELISA käyttökelpoiset ohjeet päivitykseen TAI lopettakaa typerien viestien lähettely.
Käyttäjätaso 1
Voi voi silloin kun tarvii nettiä eli iltaisin, niin ei nopeus päätä hurmaa. Alle yhtä mekaa !
Vaihtekuväli 5-40 Mb Testailin aamusta iltaan niin alan olla aika kypsä koko 4G: hen !!
Onko Saunalahdella todella tarkoitus saada asiakkaat vaihtamaan operaattoria vai mikä
tässä on takana ? Aivan ala-arvoinen nettinopeus. Taidan siirtyä muualle ja vaihtaa muutkin
3 puhelin liittymää ja netin pois, kun löydän sopivan toimivan operaattorin tähän osaan Jyväskylää.
Linja kun on tukossa niin ei auta antennit ympäri säteilevä ei suuntaavakaan !
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kuulostaa kyllä hiukan omituiselta... :S Tuo päivitys kannattaa ehdottomasti piuhan päässä kyllä tehdä. Olihan tuossa varmuudella se vanha versio sisällä? Tuon herjan perusteella siellä olisi jo uusin... Uusin versio on siis V200R001B270D25SP00C260.

Onkos kellään muulla Palstalaisella ilmennyt samaa ongelmaa?
Käyttäjätaso 7
Elisa voisi päivittää purkkinsa itse kun kerran onnistuu netin kautta.

Jos - ja kun - on mahdollisuus, että päivitys heikentää laitteen toimintaa tai jopa tekee sen kokonaan toimimattomaksi, on pelkästään hyvä että päivityksiä ei tehdä automaattisesti.

Mitkä tunnukset ei käy? Jos päivitys ei onnistu Elisan antamilla ohjeilla, asiasta kannattaa kysyä lisäneuvoa täällä palstalla. Mutta siinä tarkoituksessa on hyvä heti alkuunsa kirjoittaa selkeä kuvaus siitä, mikä laite on kyseessä, mikä firmis siinä on tällä hetkellä sisällä, mitä on tehnyt ja mikä on ongelma.
Käyttäjätaso 2
Ja jos siis on kysel Elisan / Saunalahden firmiksellä olevasta B593S reitittimestä, niin siihen ei missään nimessä kannata softaa päivittää. Mitään muuta ei ole kukaan raportoinut, kuin että se rikkoo ulkoisten antennien toimivuuden.

Soittelin aikoinaan tuon takia elisalle ja siellä ei oltu kuultukkaan että tälläistä on käynyt..
Eivät tunnu kuulevan mitään huonoja puolia tuosta päivityksestään.. Lapsellista touhua
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Voimme tarkistaa osoitteesi ja liittymän tietojen perusteella onko tilanteeseen tulossa muutoksia. Laita yksityisviesti palstatiimille (http://elisa.fi/palstatiimi), josta ilmenee liittymänumero ja tarkka käyttöosoite, niin tutkin tuon.
Käyttäjätaso 2
e-logolla oleva ihminen oli vastannut viestiketjuun. Jee!

Mutta ei, ei vastaus liittynytkään firmisongelmaan. Pahus.

e-miehet ja -naiset! Me odotamme edelleen!

Osallistu keskusteluun