Kysymys

Tyytyväinen asiakas

  • 29 January 2010
  • 4 kommenttia
  • 377 katselukerrat

Omistan 5M-liittymän ja Huawei E270 modeemin. Ovat toimineet kuin ajatus. Kaksi kertaa on tapahtunut yllättävä nopeuden lasku. Silloin olen soittanut SL:n tekniseen tukeen ja asia on korjattu. Elisalta tuli vielä ilmoitus kännykkään, jos ongelmat jatkuu, ottakaa yhteyttä. Aina on toiminut. 😉 😉

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

taidat olla yksi onnellisista ja harvinaisista tapauksista!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Asiahan voidaan ajatella vaikka seuraavasti: jollakin tavalla tyytymättömiä asiakkaita täällä Palstalla on enintään puolet, eli noin 10 000. Tyytymättömyys koskee vaikkapa yksittäistä laskua tai sitten kaikkia palveluita ja siltä väliltä. Kaikkiin palveluihin täysin tyytymättömiä voisi palstalaisista olla muutama tuhat, joista osa on jo valmiiksi muiden operaattoreiden asiakkaita. Saunalahdella on satoja tuhansia asiakkaita.

Tai voidaan käyttää seuraavaa laskentamallia:
Saunalahden liittymämäärä voisi olla jotain 500 000 ja 1 000 000 väliltä. Vaikka kaikista Saunalahden liittymäyksiköistä olisi täysin tyytymättömien käytössä se 10 000, se olisi aika pieni prosentti. Tai jos jollakin tavalla tyytymättömiä yksittäisten liittymien takana olisi 50 000, tulisi silloin laskea mukaan tuo miljoona liittymää..... Tähän siis sisältyisi myös semmoiset, jotka ovat olleet tyytymättömiä yksittäiseen laskuun tai vaikka kuuluvuuteen juuri heidän koti- tai työpaikallaan.

Paljon on myös asiakkaita, jotka ovat tyytymättömiä siihen, että Saunalahti tarjoaa nimen omaan netissä hoidettavaksi asiakkaalle itsepalveluna toimenpiteet. Asiakas on kuitenkin tehnyt tässä tietoisen valinnan, useassa paikassa korostetaan nimenomaan tuota asiaa. Ja mielestäni entistä enemmän pitäisi korostaa. Sama erohan on Stockmannilla ja vaikka Euromarketilla, jälkimmäisessä on halvemmat hinnat ja itsepalvelu. Ensimmäisessä taas tuotteet ovat kalliimpia ja saat esittelyn vaikka eri ruokaöljyjen eduista.

ei, en usko että tuo tyytymättömyys on Saunalahdella keskimäärin sen suurempi kuin muillakaan operaattoreilla. Tuskin kuitenkaan täysin tyytymättömän asiakkaan kohdalle voidaan laskea keskimäärin kovin montaa liittymää.

Muita laskentamalleja voi esittää ihan vapaasti. Mielestäni ei ole kuitenkaan perusteltua yks yhteen suhteellisesti verrata Palstalle kirjautuneiden määrää Saunalahden liittymämäärään tai asiakkuusmäärää. Perusteluni ovat lähtöisin laskentamalleista äänekkäimpien asiakkaiden kohdalta.

Ai niin, vielä yksi asia: ostat sitten auton tai tietokoneen, kysyt ensin hinnan ja jos et siihen hintaan saa haluamiasi toimintoja, ostat kalliimman tai toisen tuotteen.

Välillä pakko avautua.
Hei osku58,

todella mukava kuulla täällä positiivista palautetta.
Myös valitukset ovat toki tervetulleita, koska näin on meillä mahdollisuus palvelujamme parantaa sen mukaisiksi mitä asiakkaat haluavat.

Eli positiiviset sekä negatiiviset otetaan vastaan avomielin ja molempiin palautteisiin reagoidaan.
Käyttäjätaso 3

Ensimmäisessä taas tuotteet ovat kalliimpia ja saat esittelyn vaikka eri ruokaöljyjen eduista.


No on asiassa kyllä paljon muutakin, kuten olemme havainneet. Asiakaspalvelun laatutaso heittelee järjettömän paljon, mikä ei ole kunnolla perusteltavissa taloudellisin syin. Joskus kahdelta eri asiakaspalvelijalta saa täysin ristiriitaista tietoa eikä enää voi tietää keneen uskoa. Taannoin joku kertoi maksaneensa 5-megaisen hintaa, vaikka toimitusvaiheessa asentajalta oli täppä jäänyt 2-megaiseen. Olemme kuulleet, miten asentajia ei ole lähetetty korjaamaan tukiasemassa ollutta vikaa "koska siitä koituu kustannuksia". Usein antenneja suunnataan tai tukiasemia korjaillaan kenellekään asiasta kertomatta ja saa siinä raapia vähän aikaa päätä, missä vika on.

Siltikin olen ainakin toistaiseksi sitä mieltä, että mieluummin olen Saunalahden kuin erään toisen yrityksen asiakas. Nämä mobiiliverkot vain ovat niin kertakaikkisen monimutkaisia ja hankalia, että kun on ongelmia tulee, jo vian raportoiminen on paljon hankalampaa kuin lankapuolella ja tuo seikka on selliainen riesa, että välillä usko tahtoo mennä.

Jos nyt yhden epäkohdan ottaisi esille: verkkojen huoltotöistä ilmoitetaan vain nettisivulla ja usein todella lyhyellä varoitusajlla. Jos ei satu käymään katsomassa tiedotteita joka päivä, edessä voi olla epämiellyttävä yllätys. Viimeksihän näin kävi viime viikolla, jolloin yhteys meni poikki juuri kun olin siirtämässä päivitettyä asiakassovellusta palvelimelle. Siinä vaiheessa ei ollut enää mitään tehtävissä, vaan oli odotettava aamua ja toivottava parasta. Noiden osalta jo pelkkä postituslista auttaisi kovasti, mutta ei kai sellaista ole - vai onko?

Ja se mainitsemani tapaus oli tämä:

25.01.2010 14:35
» Huoltotyö matkapuhelinverkossa 26.1.2010 klo 00:00 - 01:00 välisenä aikana

Tässä ilmoitus tuli siis alle 10 tuntia ennen huoltokatkoa!!!!!