Vastattu

Ubisoftin pelit eivät pysty yhdistämään palvelimeen

  • 11 tammikuu 2020
  • 13 kommenttia
  • 562 katselukerrat

Moi,

Mulla on käytössä Saunalahti Mobiililaajakaista 4G Super ja reitittimenä Huawei B525s-65a.

Ongelmana on ollut jo pitkään (aina), etten pysty pelaamaan tiettyjä nettipelejä. Lähinnä Ubisoftin pelit eivät suostu yhdistämään palvelimeen: Rainbow Six: Siege, Steep, UNO jne.

Siegestä tulee seuraavia virheilmoituksia: [6-0x00001000], [0-0x00000312], [3-0x0001000B].

Olen ollut yhteydessä Ubisoftin supporttiin ja oon yrittäny kaikkia mahdollisia ratkaisuja porttien avaamisesta DMZ, UPnP, hosts-tiedoston nollaamiseen ja palomuurien poiskytkemiseen jne, mutta mikään ei ole auttanut. Kokeiltu on myös WiFin kautta, sekä langallisesti olla kiinni reitittimessä.

Olen myös tilannut Elisalta julkisen-IP:n ja laittanut APN:ksi internet4 ohjeiden mukaisesti, mutta tämäkään ei ole auttanut ongelmaan yhtikäs mitään.

Tänään kokeilin yhdistää tietokoneeni Wi-Fin kautta kaverin 4G-reitittimeen (Asus 4G-AC68U), hänellä on myös Elisan 4G-internetyhteys (mutta ei julkista IP:tä) ja kas kummaa, pelit toimivat?!

Joten nyt Ubisoftin supportin sijaan päätin kirjoittaa tänne viestiä, että mistähän saattaa kiikastaa. Onko ongelma reitittimessäni, vai jotakin Elisan päässä?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi pandasamurai 25 tammikuu 2020, 09:10

Ongelma on vihdoinkin ratkennut. Hävettää myöntää, mutta vika löytyi omasta päästä. Onglema ratkesi, kun tietokoneeseen vaihtoi toisen verkkokortin.

Aquantia AQ111C 5GbE -verkkokortilla yhteys Ubisoftin servereihin ei jostain syystä pelitä.

En tiedä, miksen keksinyt tätä aikaisemmin. Elisan puolesta kaikki oli siis kunnossa koko ajan!

Kiitos avusta kaikille auttajille!

Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Tervetuloa OmaYhteisöön @pandasamurai!

 

Ilmeneekö tämä ongelma PC:llä vai konsolilla (PS4 / Xbox One)?

 

Oletko kokeillut jakaa nettiä puhelimesta ja yhdistää PC:tä / konsolia puhelimen kautta nettiin? Toistuuko ongelma?

 

Mobiilireitittimellä voisi tehdä varmuuden vuoksi virtajohdon tuuletuksen eli laite täysin virrattomaksi vähintään 10sek ajaksi. Jos tämä ei auta, laitteelle resetointi.

Kiitos viestistä @Dj_God,

Ongelma ilmenee PC:llä (Windows 10 Pro [versio 1909]).

Mobiilireititin on monta kertaa buutattu, sekä resetoitu laitteen takaa pienestä napista. Tällä ei ole ollut vaikutusta ongelmaan.

Testasin pyynnöstäsi äsken jakaa iPhonesta netin tietokoneelle (työpaikan liittymä Telia) ja pelit toimivat sen kautta myös.

Tuleeko mieleen muita ideoita?

Käyttäjätaso 3

Reititimen vaihto toimivaan.

Reititimen vaihto toimivaan.

Onkos reitittimen vaihto Elisalla mahdollista, kun se on ostettu liittymän kanssa kimpassa ja vanhassa reitittimessä on vielä maksettavaa jäljellä? Vai pitääkö vaan ostaa itse kokonaan oma?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +4

Ei ole mitään kytkykauppaa. Laitteet myydään erikseen. Toki samalla voitu myydä liittymäkin.

Laitteet voi maksaa kerralla tai korottomalla luottokaupalla pienemmissä erissä.

Aina voi ostaa uudenkin laitteen. Vanha pitää toki maksaa loppuun.

Käyttäjätaso 3

Hyvä ohje on, että ostaa reitittimen ennemmin tavallisesta liikkeestä. Suuremmalla todennäkösyydellä toimii. Tosta en tiedä laittaako Elisa omia systeemejään tuohon huaweihin mikä taas viivästyttää päivityksiä, joten päivityksetkin yleensä saa varmemmin jos ei ole elisalta ostettu.

Reititimen vaihto toimivaan.

Testasin juuri äsken laittaa oman SIM-kortin kaverin reitittimeen (Asus 4G-AC68U). Mitään asetuksia ei vaihdettu, ainoastaan SIM-kortti vaihdettiin. Verkkosivut latautuivat normaalisti, mutta yllätyksekseni pelit eivät toimineet vieläkään ja samat virhekoodit tulivat ruudulle.

Tämä vaikuttaisi vahvasti siltä, että itse liittymässä on jotakin pahasti vialla.

Kyseisen kaverin reitittimellä ja hänen omalla Elisa 4G-liittymällään pelit siis toimivat, kun otin omalla tietokoneellani siihen yhteyde WiFin kautta.

Onneksi tuli testattua, ennen kuin ehdin tilata jonkun kalliin 4G-reitittimen turhaan.

Tämä näyttäisi vahvasti siltä että Elisan mobiililaajakaista menee vaihtoon, vai onko tässä muita vaihtoehtoja, kun reitittimenkään vaihto ei auttanut?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Reititimen vaihto toimivaan.

Testasin juuri äsken laittaa oman SIM-kortin kaverin reitittimeen (Asus 4G-AC68U). Mitään asetuksia ei vaihdettu, ainoastaan SIM-kortti vaihdettiin. Verkkosivut latautuivat normaalisti, mutta yllätyksekseni pelit eivät toimineet vieläkään ja samat virhekoodit tulivat ruudulle.

Tämä vaikuttaisi vahvasti siltä, että itse liittymässä on jotakin pahasti vialla.

Kyseisen kaverin reitittimellä ja hänen omalla Elisa 4G-liittymällään pelit siis toimivat, kun otin omalla tietokoneellani siihen yhteyde WiFin kautta.

Onneksi tuli testattua, ennen kuin ehdin tilata jonkun kalliin 4G-reitittimen turhaan.

Tämä näyttäisi vahvasti siltä että Elisan mobiililaajakaista menee vaihtoon, vai onko tässä muita vaihtoehtoja, kun reitittimenkään vaihto ei auttanut?

 

No jopas. Melkeinpä laittaisin tässä tapauksessa yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle ja pyytäisin liittymän uudelleen luontia. Joskus se temppu on korjannut liittymässä ilmenneitä kummallisuuksia. Toinen ongelman aiheuttaja saattaa olla kiukutteleva SIM-kortti, mutta tässä tapauksessa ongelmia saattaisi ilmetä laajemmallakin skaalalla. 

Kiitos ehdotuksesta! Laitoin välittömästi viestiä sekä pyynnön liittymän uudelleen luomisesta. Nyt jään odottamaan vastausta ja toimenpiteitä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Kiitos ehdotuksesta! Laitoin välittömästi viestiä sekä pyynnön liittymän uudelleen luomisesta. Nyt jään odottamaan vastausta ja toimenpiteitä.

 

Kannattaa vielä laitella omaan profiiliin asiakasnumero ja/tai kyseisen liittymän numero näkyviin, ellet ole näin jo tehnyt. Näin OmaYhteisö-tiimi pääsee suoraan hommiin. Profiilissa oleva asiakasnumero näkyy itsesi lisäksi vain OmaYhteisö-tiimille.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Kiitoksia @Dj_God :lle hyvistä ohjeista! :thumbsup:

 

Moi,

Mulla on käytössä Saunalahti Mobiililaajakaista 4G Super ja reitittimenä Huawei B525s-65a.

Ongelmana on ollut jo pitkään (aina), etten pysty pelaamaan tiettyjä nettipelejä. Lähinnä Ubisoftin pelit eivät suostu yhdistämään palvelimeen: Rainbow Six: Siege, Steep, UNO jne.

Siegestä tulee seuraavia virheilmoituksia: [6-0x00001000], [0-0x00000312], [3-0x0001000B].

Olen ollut yhteydessä Ubisoftin supporttiin ja oon yrittäny kaikkia mahdollisia ratkaisuja porttien avaamisesta DMZ, UPnP, hosts-tiedoston nollaamiseen ja palomuurien poiskytkemiseen jne, mutta mikään ei ole auttanut. Kokeiltu on myös WiFin kautta, sekä langallisesti olla kiinni reitittimessä.

Olen myös tilannut Elisalta julkisen-IP:n ja laittanut APN:ksi internet4 ohjeiden mukaisesti, mutta tämäkään ei ole auttanut ongelmaan yhtikäs mitään.

Tänään kokeilin yhdistää tietokoneeni Wi-Fin kautta kaverin 4G-reitittimeen (Asus 4G-AC68U), hänellä on myös Elisan 4G-internetyhteys (mutta ei julkista IP:tä) ja kas kummaa, pelit toimivat?!

Joten nyt Ubisoftin supportin sijaan päätin kirjoittaa tänne viestiä, että mistähän saattaa kiikastaa. Onko ongelma reitittimessäni, vai jotakin Elisan päässä?


Vastailinkin jo sinulle yksityisviestien puolella, jatketaan sitä kautta!

Ongelma on vihdoinkin ratkennut. Hävettää myöntää, mutta vika löytyi omasta päästä. Onglema ratkesi, kun tietokoneeseen vaihtoi toisen verkkokortin.

Aquantia AQ111C 5GbE -verkkokortilla yhteys Ubisoftin servereihin ei jostain syystä pelitä.

En tiedä, miksen keksinyt tätä aikaisemmin. Elisan puolesta kaikki oli siis kunnossa koko ajan!

Kiitos avusta kaikille auttajille!

Käyttäjätaso 2

Hienoa, että asia lopulta ratkesi:blush:

Osallistu keskusteluun