Kysymys

Viankorjaus jatkunut jo yli neljä kuukautta

  • 16 huhtikuu 2015
  • 24 kommenttia
  • 1809 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 17 kommenttia
Päivää.

Asun 54710-alueella melko lähellä Savitaipaleen ja Lemin rajaa.

Tein 25.12.2014 vikailmoituksen 3G-verkkoon liittyen. 3G pätki ja yhteys katkeili. Aluksi todettiin, että alueella ei ole häiriöitä, mutta sainkin myöhemmin tekstiviestin, jossa ilmoitettiin laajemmasta häiriöstä.

Tammikuussa vika jatkui edelleen, ja sain aina vain viestejä, että "Viankorjaus jatkuu edelleen, plaaplaa..." Tein tammikuussa myös 4G-verkosta häiriöilmoituksen, sillä verkon kantavuus oli heikentynyt selvästi syksystä 2014 eteenpäin. Molemmat viankorjaukset ovat "käynnissä". 

Olen useaan otteeseen soittanut Elisan asiakaspalveluun, ja saanut saman selityksen, että ei osata sanoa, kauanko viankorjaus kestää.

Viimeisin soitto oli huhtikuun alussa, ja silloin sanottiin, jotta tukiasemalle (vikaantunut tukiasema on Uimintien ja Savikurentien paikkeilla) menee työmiehet korjaamaan tilanteen 15.4.2015, eli eilispäivästä oli kyse. Tänä aamuna sain kuitenkin surkuhupaisan viestin Elisalta, että "Viankorjaus jatkuu edelleen". Kävikö mastolla ukkoja eilen edes tekemässä mitään?

Olen myös ilmoittanut asiakaspalveluun, että miksi häiriökartassa ei ole merkintää (eikä koskaan ole ollutkaan) vikatilanteesta tällä alueella? Sanoivat, että laittavat merkinnän häiriökarttaan...Merkintää ei ole tullut.

Pitkään jatkunut häiriötilanne alueen verkossa ja asioiden priorisointi kummastuttavat minua kovasti.

En jaksa enää asiakaspalvelussa jonottaa, kun asiakasta ei palvella kuitenkaan.

EDIT: Poistettu asiakastiedot viestistä

24 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kurkkasin nuo vikailmoitukset läpi (jouduin piilottamaan tunnistenumerot), ja maston kanssa tehdään tällä hetkellä töitä. Vikatilanne on ollut sangen monimutkainen, sekä sääolosuhteet ovat viivästyttäneet korjauksen valmistumista. Pyrimme aina korjaamaan viat mahdollisimman nopeasti, ja viankorjauksen kestäessä näin kauan on kyseessä erittäin poikkeuksellinen tilanne.

Pidetään peukkuja että saadaan aivan lähiaikoina tämä kuntoon.
Jokohan tällä viikolla saataisiin yhteys kuntoon?

Alkaa mennä jo henkimaailman puolelle tämä odottelu, kun mitään konkreettista ei tapahu?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Tässä maillia miten USA:ssa homma tuli hoidettua:

http://consumerist.com/2015/02/10/columnist-calls-comcast-ceos-mom-on-behalf-of-jerked-around-customers-actually-gets-stuff-done/

Eli sun pitää soittaa Elisan toimitusjohtajan äidille, niin johan alkaa tapahtua :smileycheesy:

Operaattori oli Comcast, joka on saanut (myös) paljon kritiikkiä hitaudestaan.

T: Tuokki
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Noinhan se on että äidin pitää usein olla asialla kun pojat on tumpeloita.  :)
Näinhän se on vissiin tehtävä.

Tosin voisihan sen mastonkin kumota, josko se vaikka nopeuttaisi korjaustoimenpidettä. :smileygrin:
Käyttäjätaso 6
Pari edellistä visiittiä tukiasemalla ei ole tuottanut tulosta, kun vikaa ei ole silloin ollut päällä. Tukiasemassa kuitenkin selvästi on vikaa vähän väliä ja häiriön aiheuttaa jokin ulkoinen asia.

Alueen radioverkkosuunnittelija on menossa paikalle heti, kun tulee lomalta. Tämä tapahtuu ensiviikon aikana.
Ihme *****ilyä ja outoa priorisointia. Ei mulla muuta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Jaksuu kirjoitti:
Alueen radioverkkosuunnittelija on menossa paikalle heti, kun tulee lomalta. Tämä tapahtuu ensiviikon aikana.

Ja minä ihmettelen elisalaisten ainaisia ja pitkiä lomia :smileyhuh:
Sekin vielä... Ihme sähläämistä ollu. On tässä jo odoteltukkin...
Moi!

Soittelen samoilta nurkilta, Lappeenrannan ja Lemin rajalta. Tässäpä statistiikkaa "nyt just":

ping www.google.fi

Ping-tilastot 173.194.71.94:
    Paketit: Lähetetty = 255, Vastaanotettu = 152, Kadonnut = 103
             (40% hävikki),
Arvioitu kiertoaika millisekunteina:
    Pienin = 32 ms, Suurin = 1806 ms, Keskiarvo = 514 ms

tracert google.fi

seurataan reitti isäntään google.fi [216.58.209.99]
enintään 30 siirräntävälillä:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.11.1
2 <1 ms 1 ms <1 ms elisa.home [192.168.1.1]
3 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
4 314 ms 386 ms 294 ms 10.64.201.37
5 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
6 235 ms 265 ms 342 ms 139.97.129.85
7 447 ms 551 ms 1212 ms ae2-20.br2.esp1.fi.eunetip.net [213.192.191.34]

8 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
9 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
10 509 ms 766 ms * 209.85.250.192
11 * 636 ms 581 ms 209.85.240.123
12 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
13 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
14 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
15 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
16 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
17 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
18 * * * Pyyntö aikakatkaistiin.
19 * * 702 ms arn06s07-in-f3.1e100.net [216.58.209.99]

Seuranta suoritettu.

Jo nyt jotta kysyisin, että kirjekyyhkykö teillä niitä paketteja kuljettaa paikasta toiseen?

4G verkkoon lukittu B593s-22 käytössä, joten häiriökartassa (jonka lopulta sain auki) ilmoitettu 3G -vika ei pitäisi vaikuttaa. Modeemiakin bootittu, eikä muutu miksikään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Oletteko hakeneet hyvitystä laskuun? Myös muuta hyvitystä on mahdollista saada korjauksen viivästymisestä.
Eipä ole haettu vielä hyvitystä laskuun.

Mitkähän ne muut hyvitykset ovat sitten? 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Jorppa kirjoitti:
Eipä ole haettu vielä hyvitystä laskuun.

Mitkähän ne muut hyvitykset ovat sitten? 

Sinulla on oikeus vakiohyvitykseen sen lisäksi, että saat kuukausimaksuttomia kuukausia kun palvelu ei ole toiminut.

 http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/liittymat/toimintaongelmat-ja-kayttokatkokset/

Jälkimmäistä ei tule kyllä, jos ei sitä itse ala kysellä.
Totuushan on se, että mikäli tämä vika olisi ilmennyt Kehä3 sisäpuolella, niin ongelma olisi saatu kuntoon muutamassa päivässä. Täällä takahikiällähän muutama kuukausi ei sitten ole vielä mitään?!

Yrittäisitte vähän saada niitä tyäukkoja tänne maaseudullekin, vaikka se niin epämiellyttävältä tuntuu. Saataisiin tämä asia pois päiväjärjestyksestä.
Käyttäjätaso 3
Onkohan kyse vain takahikiästä vai olisiko itärajan läheisyydestä? Tuossahan mainittiin syyksi ulkoinen häiriö.
Ulkoinen häiriö on asia jota on vaikea korjata varsinkin jos sen alkusyy on rajan toisella puolella. Hesarissa oli joskus juttua jostain Viron puolella olleesta kotikutoisesta lähetin-vastaanotinratkaisusta, joka aiheutti vuosia häiriötä säätutkille ja mobiililiikenteelle Suomessa. Ja siinä oli sentään meri Suomenlahti välissä.
No selityksiä on tuohon vikaan kuultu kaikenlaisia. Miksei tämä "ulkoinen häiriö" häiritse muita lähialueen tukiasemia? 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kyllä kaikki häiriöt otetaan vakavasti ja pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman nopeasti. Tuossa tosiaan jo mainittiinkin, että ongelma on moniselitteisempi ja hankalampi korjata, minkä vuoksi korjaus on pitkittynyt. Nyt vielä täytyisi malttaa odottaa jonkin aikaa, pyritään kyllä saamaan kuntoon mahdollisimman nopeasti.
Mitään edistystä tapahtunut tämän viikon aikana?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Vikaa ei ole vielä saatu korjattua, selvitystyöt jatkuvat 😞
Arvioita, kauanko vielä pitää odottaa? Onko edistystä tapahtunut?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Vielä selvityksessä. Sulle pitäis heti ilmoitusta tulla, kun on saatu kuntoon 🙂
No toisaalta eipä ole enää säännöllisesti tullut tekstiviestiä, että "Viankorjaus on käynnissä..."
Että tiedustelempa vaan tätä kautta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jorppa kirjoitti:
No toisaalta eipä ole enää säännöllisesti tullut tekstiviestiä, että "Viankorjaus on käynnissä..."
Että tiedustelempa vaan tätä kautta.
Kai olet nyt hakenut korvausta toimimattomasta yhteydestä ja kohtuuttomasti viivästyneestä korjauksesta? Aiemmin tässä ketjussa siitä oli muistutettukin. Apua saa esimerkiksi kuluttajaneuvonnasta.
Tehdään, kun kerkeää. Vähän on tällä hetkellä kiireitä peltotöiden kanssa. Ei ole kauheasti kerennyt perehtyä niihin valitusasioihin.

Osallistu keskusteluun