Kysymys

Vikailmoituksen kohtuullinen aika

  • 4 September 2009
  • 19 kommenttia
  • 95 katselukerrat

Tänään tuli kuukausi täyteen ensimmäisestä vikailmoituksesta 3g nopeusongelmassa.Onko aika mielestänne kohtuullinen, kun asia on aika yksinkertainen. Minulla on megadataetu joka lopetti normaalin toiminnan 04.08.09 nopeus tippui n.400kbs. Mutta toimii toisten tukiasemien alueella normaalisti n.1km kotoani. Minulla on Bandluxe hsdpa mokkula ja nokia-e90 kapula jonka kanssa olen mennyt toisen tukiaseman alueelle. Olen nyt kuukauden aikana tehnyt monta vikailmoitusta ainoa tulos on automaattivastaus sähköpostiin. No eilen soitin Saunalahteen missä puolen tunnin jonotuksen jälkeen tyttö sanoi ettei voi tehdä mitään, jos olen tehnyt vikailmoituksen. Tuntuu aika kehämäiseltä. Katsotaanko vikailmoituksia ehkä silloin kun huvittaa vai eikö ollenkaan. Sama vika oli aikaisemminkin silloin asia selvisi soittamalla ja selittämällä samat asiat kuin nyt vikailmoituksessa.Vai onko tarkoitus tahkota rahaa kalliilla soitoilla.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

19 kommenttia

Käyttäjätaso 3

Tänään tuli kuukausi täyteen ensimmäisestä vikailmoituksesta 3g nopeusongelmassa


Tuo on ihan reilusti vielä kohtuullisuuden rajoissa. Itse tein tietoliikenneongelmista ilmoituksen 9.6 ja siihen vastattiin jo 10.8 eli ei sinulla vielä ole mitenkään huonosti pullat uunissa. Lokakuun puolelle menee. Jos on kovasti ruuhkaa niin saattavat vastata vasta ensi vuoden puolella.
Kiitos infosta. Jotenkin on vaan tottunut kun saa jonkun palvelun tai tuotteen josta maksaa, niin olettaa sen myös toimivan. Elisan aikana tuntuu vaan palvelu heikkenevän.....
Nyt on umts valo vilkkunut kahtena päivänä sinistä,mutta nopeus ei vaan nouse 400kbs paljon ylemmäksi. megadata pyöri aikaisemmin 2 megan pintaan.Onhan tuo kuitenkin edistystä vaikka mitään ei nopeuden suhteen ole tapahtunut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Nyt on umts valo vilkkunut kahtena päivänä sinistä,mutta nopeus ei vaan nouse 400kbs paljon ylemmäksi. megadata pyöri aikaisemmin 2 megan pintaan.Onhan tuo kuitenkin edistystä vaikka mitään ei nopeuden suhteen ole tapahtunut.


Turkoosi merkkaa HSDPA-yhteyttä ja sininen 3G-yhteyttä, jossa teoreettinen maksimi on juurikin 384 kb/s. Minulla tuo nykyisellään vaihtelee noiden kahden välillä eli siksi on jopa joskus Megan nopeus. Täällä asuinalueella on vissiin melko paljon suht nuorta käyttäjää kun tuohonkin pääsee vain sunnuntaiaamulla  ;D

edit:
ai niin, puhuthan sinäkin nettitikusta e169?
minulla on bandluxe tikku ja nokia-90 käytössä. Bandluxe värit 2g violetti,3g vihreä ja umts sininen. nokia puolestaan heittää umts:issa 3,5g merkin.
Mulla on myös ongelmaa 3G -tiedonsiirtonopeudessa Huawei E160E ja 1M -littymä, se on käytännössä 5-10 % luvatusta maksimista (sininen (WCDMA) palaa jatkuvasti tikussa, silloin tällöin välähtää vaalean sininen (HSDPA) 1-2 s ajaksi). Usein nopeus on tasan 0 kbit/s ja saa yrittää yhteyttä useaan kertaan uudelleen. Vikailmoitus tehty ja ei todellakaan odotella Saunalahden puolelta pelkää vastausta vaan pikaista korjausta tilanteeseen! 2G verkon puolella pääsee nopeampaan tiedonsiirtoon samalla tikulla että silleen...
15.09.09. tilanne palasi taas entiseen. eipä vilku umts valo enää sinistä.nopeus parhaimmillaan 400 kps. eikä tule nokiaan enää 3,5g merkkiä. mutta kun kävin vajaan kilometri päässä niin tulee 3,5g.eli tilanne jatkuu odotteluna.  ???
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jos ei ole HSDPA-yhteysvoimakkuus riittävä, siis kenttä niin on perus UMTS-nopeus vaan, voi toki lisäantennilla yrittää kiinni yhteyslaitetta HSDPA-kenttään. Eipä aspa voi paljon ns. paikallisille olosuhteille, ellei tuo Elisa rakenna lisää ja voimakkaampia tukiasemia ko. paikkaan.
tukiasema 150m päässä.näköyhteys suora, aikaisemmin sama vika,silloin sai yleensä viikossa kuntoon ennen saunalahden muutoksia vikailmoituksissa.elisa hoiti yhteydet silloinkin.oli vaan aina kova selittäminen joka kerta piti edellisen kommunikaattorin kanssa kierrellä lähiympäristö niin meni jakeluun.vetosivat aina siihen,että joutuvat maksamaan huoltomiesten käynnit. nythän saunalahti on samaa pajaa kuin elisa. olisikohan taas ulkoistaneet huollon jollekin kolmannelle osapuolelle.pitää kai huomenna alkaa kysellä liikenneministeriöstä miten nämä nykyään menee.
Käyttäjätaso 3

vetosivat aina siihen,että joutuvat maksamaan huoltomiesten käynnit.


Tuohan on täysin ymmärrettävää ja selitys on vedenpitävä. Elisa on ainoa yritys tässä maassa, jolle huoltotyö maksaa jotakin. Toisin on esimerkiksi sähköyhtiöillä. Kun myrsky kaataa puita linjoille, huoltoporukka lähtee hommiin varmaan omalla kustannuksella ja vapaaehtoisesti ja maksaa vielä polttoaineetkin. Olen myös kuullut, että kaupungin bussit jätetään nykyään yöksi pimeään halliin ja lattian alta ilmestyvät haltijat ja tontut sitten huoltavat ne vaivihkaa yöaikaan ja ihan ilmaiseksi.

Kyllä sinun siis tuo Elisan selitys pitää hyväksyä, on se sen verran hyvä.
en ihan vielä kuitenkaan usko lähetin tuossa viestintävirastoon kyselyn jospa sieltä tulisi muutakin kuin automaattivastaus sähköpostiin tai aspan ilmoitus ettei voi mitään jos teit ilmoituksen netissä. ehkä sieltä tulee tietoa nopeammin. olen jo sen verran vanha,etten oikein jaksa uskoa haltijoihin.no tonttuja on kyllä enemmän tullut vastaan. 🙂
Tänään 21.09.09. nopea yhteys toiminut jo toista tuntia.Heittellee tuollaista kahta ja puolta megaa. Tämä alkoi 04.08.09. eikä missään vaiheessa ole oltu saunalahdelta minuun päin yhteydessä. Vai olikohan tämä "ihmeparantuminen yhteyteen". Kiitos kuitenkin jonnekin. Olispa vielä pysyvää.... 🙂
No hyvä että alkoi siellä toimimaan yhteydet. Niin myös täällä. Mun tapauksessa soitin netissä tehdyn raportin jälkeen vikailmoitusnumeroon ja kysyin sieltä neuvoa. Sainkin hyvin seikkaperäisen ja asiantuntevan selostuksen 3G verkon toiminnasta ja vinkit kuinka voin parantaa yhteyttäni. Lisäksi lupasi hoputtaa asiani käsittelyä ja pari päivän kuluttua siitä tuli 2 tekstiviestiä kännykkään: "Dataongelmanne on nyt korjattu" ja "Datanopeuteenne ilmoittamallanne alueella on tulossa parannusta, aikataulu vielä avoin". Nyt 1 MBit/s liittymä paukuttaa maksimia lataustesteissä ja HSDPA kestää päällä jatkuvasti tiedonsiirron ajan. Toivottavasti tilanne jatkuu vähintäinkin samanlaisena. 🙂
Pieni jatko vielä tähän.Tänään aamulla 07.27 tuli sähköpostissa ensimmäinen yhteyden otto Klo:07:27. Kyselivät lisätietoja viasta. Vastasin että toimii nyt ja laitoin myös heille muutaman kysymyksen. Saa sitten nähdä tuleeko vastaus seuraavassa elämässä. Hyvää syksyä kaikille kanssa eläjille......
Vuosi on vaihtunut uudeksi edellisistä kirjoituksista.

Kauanko asiakkailla on tänä vuonna 2010 kestänyt datanopeuden korjaus siitä kun vikailmoitus on jätetty. Tiedän että vikoja on erityyppisiä toiset vaikeampia korjattavia jne. Laittakaa esimerkkejä!

Terv
nimim. "eilen tehty vikis"

Mulla on myös ongelmaa 3G -tiedonsiirtonopeudessa Huawei E160E ja 1M -littymä, se on käytännössä 5-10 % luvatusta maksimista (sininen (WCDMA) palaa jatkuvasti tikussa, silloin tällöin välähtää vaalean sininen (HSDPA) 1-2 s ajaksi). Usein nopeus on tasan 0 kbit/s ja saa yrittää yhteyttä useaan kertaan uudelleen. Vikailmoitus tehty ja ei todellakaan odotella Saunalahden puolelta pelkää vastausta vaan pikaista korjausta tilanteeseen! 2G verkon puolella pääsee nopeampaan tiedonsiirtoon samalla tikulla että silleen...


sama täällä tikku 169e kun on tuo wcdma netti pelaa hienosti
tutta kun ilmoittaa hsdpa ei pääse mihinkään netissä

sastamala pohjoinen
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Tein myös vikailmoituksen, mobiililaajakaistaPlus kun ilmoitaa nyt "pakettidatapalvelu ei ole käytettävissä". Toimi oikein 6.5 asti, olisikohan Saunis teknikka kämminyt nyt koska ko. sopimus päättyy 6.6 ja jo kuukauden ennkkoon olisivat kytkeneet pois?
😠

Taidan kohta soittaa tuonne vikailmoitus numeroon, kun vain hölmöjä "astusten tarkistus viestejä pukkaavat" on tarkistettu ja ennenkin yhteys toimi tikuissa niillä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Tein myös vikailmoituksen, mobiililaajakaistaPlus kun ilmoitaa nyt "pakettidatapalvelu ei ole käytettävissä". Toimi oikein 6.5 asti, olisikohan Saunis teknikka kämminyt nyt koska ko. sopimus päättyy 6.6 ja jo kuukauden ennkkoon olisivat kytkeneet pois?
😠

Taidan kohta soittaa tuonne vikailmoitus numeroon, kun vain hölmöjä "astusten tarkistus viestejä pukkaavat" on tarkistettu ja ennenkin yhteys toimi tikuissa niillä.


Itse datasiirto toimii myös ilman kyseistä lisäpalvelua. Esimerkiksi Tilaa ensin pakettidatapalvelu tai Pakettidata ei käytössä-tyyppiset ilmoitukset puhelimessa eivät liity siihen onko liittymään kytketty Mobiililaajakaista-tuotetta vai ei. Ilmoitukset liittyvät virheellisiin asetuksiin tai verkko-ongelmiin.

http://palsta.saunalahti.fi/wiki/Mobiililaajakaista

Sopimukset ja määräaikaiset irtisanomiset toimivat automaattisesti, eli ihmisen ei tarvitse tehdä tuota poiskytkentää.

Oletko kokeillut, toimiiko datasiirto samassa paikassa toisella päätelaitteella? Mikäli toimii, vika on siis asetuksissa. Jos ei, voit kertoa Vikapalveluun että vika on tosiaankin verkossa.

Jos toista laitetta ei löydy, kokeile omalla laitteella jossain muualla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jaa mutta nyt pakettidata toimii, kun tuli Saunikselta viesti

"Tein äsken liittymälle uudelleen aktivoinnin, kannattaa kokeilla palvelun toimivuutta nyt uudestaan."

Kiitokset Saunis tekniselle tuelle, näin äitienpäivänä hoitivat homman kuntoon ja vain päivä vikailmosta. 😉