Kysymys

Yhteys pätkii

  • 2 lokakuu 2013
  • 3 kommenttia
  • 1423 katselukerrat

Hei!

Mitä voin tehdä kun nettitikku yhteys pätkii joka välissä. Olen yrittänyt laittaa joistakin asetuksista että verkkovierailut sallittu, koska se pätkäs yhteydet, ei ole ollut apua. Ja laitoin myös että automaattisesti ottaisi uuden yhteyden jos menee poikki, sekään ei toimi. On tosi rasittavaa kun aina menee yhteys poikki kesken jonkun tärkeän jutun.:(

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Moikka,

valitettavasti mobiilikaistat eivät aina toimi kuin pitäisi. Voit aloittaa tarkistamalla ensin Elisan häiriötiedotteista onko alueellasi heidän tiedossaan olevia vikoja. http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/hairiokartta/

Jos ei näy vikaa joka voisi koskea sinua, tarkista millainen signaalitaso käyttöpaikassasi on. Suuntaa-antavan arvion näet nettitikun ohjelmasta, eli montako "palkkia" signaalin voimakkuus näyttää. Jos näyttää esim. vain yhtä tai kahta palkkia, kokeile siirrellä tikkua eri paikkoihin asunnossasi. Jos ei auta, voit mobiilikaistaohjelmistosta lukita vain 3G verkon käyttöön, tämä saattaa auttaa joissakin tapauksissa.

Rajaa mahdollinen vika itse nettitikussa pois kokeilemalla yhteyttä tikulla jossakin ihan toisessa osoitteessa.

Mikäli edelleen pätkii, tee vikailmoitus: https://www.elisa.fi/saunalahti/toimintahairio/
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei Vilmatyttö - ikävä kuulla, ettei mobla toimi.

Oletko jo koittanut pakottaa yhteyden käyttämään vain 3G -verkkoa (WCDMA)? Se saattaisi tehdä yhteydestä vakaamman.

Jos siitä ei ole apua, soittele häiriöilmoituksiin tai lähetä viesti Oma Saunalahdesta niin vikapalvelussa sitten Saunalahti katsoo tilannettasi.

Hauskaa päivän jatkoa!
Käyttäjätaso 5
Juuri noin kuten edellä on mainittu, eli kannattaa ne kuuluvuustolpat vilkaista ja jos tolpat ovat matalalla ja nettitikku vaihtelee 2G ja 3G -verkkojen välillä niin kannattaa tuota edellä mainittua 3G-verkon pakotusta kokeilla.

Ongelma voi tietenkin olla mahdollisesti myös tietokoneessa tai nettitikun ohjelmistossa. Voit asentaa uudestaan Mobiililaajakaistan tai Mobilepartnerin (kumpi nyt on käytössäsi) sekä nettitikun ajurit. Ajurit ovat tyypillisesti Huawei Modem tai Huawei x.x.x.x.x -nimisiä tai ZTE x.x.x.x.x riippuen tikun valmistajasta. X:ien paikalla siis numeroita :)

Ohjelmistojen poisto löytyy Windows tietokoneista seuraavasti: Käynnistä-valikko -> Ohjauspaneeli -> Poista asennettu ohjelma -> ja listasta valitset poistettavan ohjelman ja valitset "poista".

Tämän jälkeen käynnistät koneen uudestaan ja asennat tikun takaisin koneelle normaalisti, kuten ensimmäisellä käyttökerralla. Kokeile kuitenkin pakotukset ja muut neuvot ennen uudelleen asennusta.

Toivottavasti saat tikkusi ja yhteydet kuntoon 🙂

Osallistu keskusteluun