Vastattu

Yllättävä yhteysongelma

  • 15 heinäkuu 2016
  • 3 kommenttia
  • 302 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Viime maanantaina kaikki alkoi. Aamulla meidän työkaveri eli Elisan 4G päätti, että meille riittää muutama satakiloa. Olen ollut yhteydessa asiakastukeen ja vaihtoehtoja on poissuljettu. Meidän liittymä kuuluu olevan alueella ainut ongelmallinen ja siksi kyselen muiden kokemuksia. Vaihdettuamme palveluntarjoajaksi Elisan, oli meillä valmiina vanha suorakaiteen muotoinen mokkula ja siihen sopiva kotiasema. Ja siinä Elisan 4G toimi loistavasti pitkään kunnes...
Olen kokeillut kaikenlaista ja asiakastuki samoin, mutta vain pari kertaa on ollut tilanne, että yhteys on toiminut 10–15 Mbps nopeudella, aiemmin tunnin, tänään vain hetken.
Olisiko syy sim-kortissa? Pelkkä mokkula tänään heitti kerran mitaten 15:ta, seuraavasssa hetkessä 1.4 Mbps. Sama tilanne eilen, kun mokkula oli kotiasemassa. Tästä syytä en itse epäile laitteiden rikkoitumiseen.
Meillä on iPadissa Saunalahden 3G liittymä, jossa tasainen 14 Mbps pyörittää nettiä ja videoita ja signaalin pitäisi tulla samasta mastosta mistä 4G:een. iPadista ei oikein ole työkoneeksi. Lisäksi siinä on minisim joten en saanut testattua tuota toista siinä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 19 heinäkuu 2016, 13:20

Tarkastelin tota sun aluetta vielä ja näyttäisi että lähimmässä tukiasemassa on yleinen häiriö LTE-tekniikan osalta, tukiasemalta on kokonaan LTE poissa pelistä. Luultavasti tuosta ongelmat johtuu, muut tukarit sen verran sitten kuormittuneet kun tämä ei ole käytössä että nopeudet on tosi huonoja. Tein sun puolesta vikailmoituksen tosta, jotta saat tekstarilla tiedon kun 4G-puoli on korjattu. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ei tuo tosiaan vaikuta laitevialta, kun sieltä välillä tulee kuitenkin läpi sitä 15 megaakin. Joko verkon 4G-puolessa on jotain häikkää tai sitten toki voi sim-korttikin olla syypää. Entäs jos kokeilisit pakottaa sen sun mokkulan käyttämään vain 3G:tä iPadin liittymän tapaan, näkisi ilmeneekö ongelmia silloinkin. 3G-verkossa ei ainakaan voi vikaa olla, kun iPadin liittymä toimii 3G:ssä moitteetta eli jos mokkulan kanssa ilmenee ongelmia 3G-pakotuksella, on sim-kortti luultavasti viallinen.

Lisäähän myös asiakasnumerosi profiiliisi sille varattuun kenttään, niin voin kurkata vielä tarkemmin liittymää ja kotiosoitteesi verkkoa vielä kertaalleen. 🙂 Jos ongelmat ilmenevät siis nimenomaan kotiosoitteessasi? Alkoiko tämä ongelma siis täysin yhtäkkisesti viikko sitten?
Viikko meni tuskaillessa. Soitin pari kertaa gurulle ja sain tuon saman neuvon, minkä annoit, eli pakotin 3G:n ja heti lähti pelittämään 10 Megaa, Guru sanoi, että lähimastossa on ollut huoltotöitä, jotka ovat saattaneet pudottaa 4G:n tehot. Ajelen nyt kolmosella, se sentään pelaa tasaisesti.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tarkastelin tota sun aluetta vielä ja näyttäisi että lähimmässä tukiasemassa on yleinen häiriö LTE-tekniikan osalta, tukiasemalta on kokonaan LTE poissa pelistä. Luultavasti tuosta ongelmat johtuu, muut tukarit sen verran sitten kuormittuneet kun tämä ei ole käytössä että nopeudet on tosi huonoja. Tein sun puolesta vikailmoituksen tosta, jotta saat tekstarilla tiedon kun 4G-puoli on korjattu. 🙂

Osallistu keskusteluun