Vastattu

ZTE MC801A pätkii

  • 6 September 2020
  • 14 kommenttia
  • 2354 katselukerrat

Moi

ZTE:n 5G MC801A on ollut käytössä pari viikkoa ja kerran vaihdettu sim ja kerran vaihdetti reititin. Syyksi paljastui softabugi ja uusi päivitys on tulossa.

Aloin ihmetellä eikä muilla ole ongelmia? Luulisi muillakin olevan ongelmia? Elisalla näyttää olevan myös Huawein 5G reititin (arvostelut paremmat kuin ZTE:n laitteella (en saa ZTE: n arvosteluja näkyviin???)). Mitenkähän uuden päivityksen saa käyttöön, jos netti tökkii?

Taitaa jäädä formulat katsomatta

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 7 September 2020, 13:18

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7

 

ZTE:n 5G MC801A on ollut käytössä pari viikkoa ja kerran vaihdettu sim ja kerran vaihdetti reititin. Syyksi paljastui softabugi ja uusi päivitys on tulossa.

Mitenkähän uuden päivityksen saa käyttöön, jos netti tökkii?

Laitteessa on Elisalle räätälöity softa ja pävityksiä siihen saa vain Elisan kautta. Elisa on lukinnut softansa , ettei niihin voi itse asentaa mitään muuta.

No toistaiseksi ei laitteelle ole päivitystä saatavilla tukisivujen mukaan ja ylipäätään Elisan päivityksiä tulee ehkä kerran vuodessa jos niinkään usein. Sitten kun sellainen tulee , niin se normaalisti asentuu modeemiin automaattisesti.

Eli päivitys voi tulla milloin sattuu ja netti pätkii sen aikaa. Outoa ettei tarjota Huaweil laitetta, jos vaikka toimisi paremmin?

Käyttäjätaso 7

Eli päivitys voi tulla milloin sattuu ja netti pätkii sen aikaa. Outoa ettei tarjota Huaweil laitetta, jos vaikka toimisi paremmin?


Laajakaistaliittymiin ei kuulu laitteet , vaan ne pitää ostaa itse. Sitä en tiedä , millä perusteilla Elisa laitteita suosittelee.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Moi

ZTE:n 5G MC801A on ollut käytössä pari viikkoa ja kerran vaihdettu sim ja kerran vaihdetti reititin. Syyksi paljastui softabugi ja uusi päivitys on tulossa.

Aloin ihmetellä eikä muilla ole ongelmia? Luulisi muillakin olevan ongelmia? Elisalla näyttää olevan myös Huawein 5G reititin (arvostelut paremmat kuin ZTE:n laitteella (en saa ZTE: n arvosteluja näkyviin???)). Mitenkähän uuden päivityksen saa käyttöön, jos netti tökkii?

Taitaa jäädä formulat katsomatta

 

Kyllä, tätä pätkimistä 5G:llä on havaittu kahdella eri laitteella ja kahdessa eri kohteessa kyseisellä ZTE:llä. Ongelma tulee kun yhteyden kuormitus on liian pientä ja iso kuormitus loppuu, jonka jälkeen yhteys hyytyy hetkeksi aikaa kokonaan.

Ongelmaan tilapäinen ratkaisu on pakottaa laite 4G:lle eikä käytä 5G:tä ollenkaan. Todella harmillinen tilanne. Toivottavaa on, että Elisa pyytää ZTE:tä pikaisesti tekemään korjauspäivityksen asiaan. Päivitysten saaminen yleensä ZTE:n laiteille on hyvin heikkoa, jos historiaa katsoo, joten sormet ristissä...

Eli kannattaisi viedä ZTE takaisin ja hankkia Elisan kaupasta Huawein laite tai jospa Elisan Hyvinkään toimipiste tekisi? Ai niin mutta sehän on niin vaikeaa. Aikamoista pelleilyä operaattorien toiminta. Kokemusta myös Teliasta. Formulat tuli sitten katsottua työpaikkani saadulla 4G pikkumokkulalla kun 5G tökki?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @MasaHyv ja tervetuloa OmaYhteisöön! Ikävä kuulla ongelmista :( Noi ongelmat ei ilmene aina kaikilla, vaan välillä on tilanteita missä osalla asiakkaista oireilee laitteet ja osalla ei, tähän voi vaikuttaa myös ihan joku verkon puolen laite eli asiakaspäätelaitteet voi olla identtisesti toimivia. Valitettavasti näitä ei aina onnistuta ennakoimaan ja näiden ongelmien ilmetessä pyritään tottakai saamaan korjaavaa päivitystä mahdollisimman pian aikaiseksi! Välillä noi saadaan nopeampaa ja välillä taas ongelma on haastavampi ja monisyisempi jolloin päivitystä voi joutua jonkun aikaa odottelemaan :/ Koitetaan olla kuitenkin mahdollisimman nopeita aina sillä ongelma on toki ikävä ja kiusallinen!

No vein ZTE:n takaisin ja aletaan kokeilla Huaweita ja jos ei se toimi niin kai sitten 4G:tä mikä on ihan tukossa ruuhka-aikana. Minulla on ollut Telian 10-100M liittymä ja nopeampaa heiltä ei tänne saa ja sillä on ihan turha yrittää katsoa liikkuvaa kuvaa. He ovat muka parantamassa lähellä olevaa tukiasemaa Q4/2020. Kaikkihan alkoi siitä kun Telia vei kuparikaapelin pois (vielä se tolpassa roikkuu) ja muuttivat hybridin täysin langattomaksi. Kuitua tänne tuskin tulee, kun kaupunki ja operaattorit tappelevat siitä.

Olisihan se kivaa jos joku IHMINEN tulisi toteamaan kotiini miten asiat toimii eikä vain jostain kartasta katellaan mikä toimii ja missä toimii tai pitäisi toimia, mutta ei kai sellaisia enää ole? Mieluummin asiakas voi testailla ja kuluttaa aikaansa sopivan löytämiseksi tai sitten ei

Käyttäjätaso 7

Olisihan se kivaa jos joku IHMINEN tulisi toteamaan kotiini miten asiat toimii eikä vain jostain kartasta katellaan mikä toimii ja missä toimii tai pitäisi toimia, mutta ei kai sellaisia enää ole?

Asiakasyhteyden toimintaa voi mitata linkin molemmista päistä. Siis ei aina ole tarpeen tulla asiakkaan luo , jos mitataan vain vain yhteyttä. Toki asiakkaan laitteita voi tutkia parhaiten paikan päällä , vaikka joissakin Elisan toimittamissa onkin etähallinta eli niiden sielunelämää voi tutkia etänä.

ZTE MC801A ei käsittääkseni ole etähallittava.

Minulla on sama laite ollut viikon käytössä ja pätkii todella usein. Kiinnostaa kuulla miten vaihto Huaweihin sujui.

Ehkä parin päivän päästä pääsen kokeilemaan, kun on vasta tulossa Elisan varastosta. Laitan kommenttia, kun pääsen kokeilemaan. Välillä tuntuu kuin oltaisiin tultu 1900-luvulle takaisin. Itse en ainakaan eilen nähnyt ZTE:n arvosteluja (6 kpl:tta) Elisan sivuilla, mutta Huawein näkyi??

Tänään tuli Huawein laite eikä ole pätkinyt tai jumittunut kertaakaan eli tässä vaiheessa näyttäisi ZTE:n vaihtaminen Huaweihin auttavan. Jossain vaiheessa näin tiedon, että Huawein päivitys oli tullut elokuussa ja ZTE:llä ei ollut mitään tietoa

Käyttäjätaso 7

Jossain vaiheessa näin tiedon, että Huawein päivitys oli tullut elokuussa ja ZTE:llä ei ollut mitään tietoa

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/huawei-5g-cpe-pro/

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/zte-5g-mc801a/

Taisin innostua vähän liikaa. Eilen n. 23.00 yhteys meni poikki ja ei palautunut. Virrat pois ja päälle ja nyt toiminut yli 12h eli paremmin kuin ZTE ikinä toimi. Seurataan tilannetta. Pitää vielä tarkistaa onko elokuun päivitykset reitittimellä.

Laitteeni onkin 5G CPE PRO 2 (H122-373) eli siinä on eri päivitysnumero (10.0.5.1 (H612....)) kuin Prossa. Pro 2 on näköjään nyt tullut tarjontaan.