Kysymys

24kk Kotitotaali-sopimus ja muutto/kivat siat

  • 4 toukokuu 2010
  • 5 kommenttia
  • 3722 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Mulla oli Kotitotaali sopimusta jäljellä muutama kuukausi kun muutin huhtikuussa. Ajattelin että liittymä siirretään
ihan osoitteenmuutoksella, noh kävi ilmi ettei saunavahti enää tarjoakkaan uusia liittymiä tänne Saloon joten liittymä
jouduttiin irtisanomaan 12.4 alkaen. Ihmettelin kun kuitenkin oli laskutettu koko huhtikuu ja kun tätä kysyin minulle ilmoitettiin
että irtisanomistilanteissa laskutetaan meneillään oleva kk ja vielä seuraava täysi kuukausi. Siis vaikka itse oisin halunnut
pitää liittymän mutta sitä ei minulle enää tarjottu, minun katsotaan irtisanoneeni sopimuksen ja joudun maksamaan 2kk tyhjästä!!
Melkosta kusetusta kyllä, ja kun puhelimestani loppuu kytky loppuu samntien tämän firman kanssa asiointi!!! Törkeää!!

5 kommenttia

Hei yltzi,

Tilanteessasi ollaan ikävästi oltu "pakollisen" irtisanomisen edessä, kun Salon seudulle ei tosiaan enää Elisan ja Saunalahden ADSL-liittymiä ole laisinkaan saatavilla, ja luonnollisesti et ole muuton vuoksi voinut liittymää enää voimaankaan jättää. Kun irtisanominen on jäänyt ainoaksi vaihtoehdoksi, on kohdallasi sovellettu toimitusehtojemme mukaista, normaalia irtisanomisaikaa, joka on yksi kuukausi täysien laskutuskausien mukaan laskettuna.

Uusmyynti Salon seudulle loppui elokuussa 2008, laajemman saatavuusaluemuutoksen yhteydessä.
pointti onkin se että irtisanomista en periaatteessa tehnyt minä vaan saunalahti..joten teijiän ois pitäny maksaa mulle..mullahan oli sopimus voimassa..
Aika naurettavaa, että asiakas joutuu maksamaan siitä ettei palveluntarjoaja pysty toimittamaan palveluaan.  :-",,,null,null,2014-11-19 13:20:11.0,0
99,28102,28098,28098,1273645337000,353,0,100691,0,Vs: 24kk Kotitotaali-sopimus ja muutto/kivat siat,"
Aika naurettavaa, että asiakas joutuu maksamaan siitä ettei palveluntarjoaja pysty toimittamaan palveluaan.  :-


Tähän nyt vielä täsmennyksenä, että asiakas maksaa siis ainoastaan normaalista irtisanomisajasta, joka on toimitusehdoissamme määritelty ja kaikille asiakkaillemme sama.

Näissä tapauksissa tulee ottaa huomioon myös se, että asiakkaan velvollisuus on ilmoittaa muutosta hyvissä ajoin. Ajoissa toimimalla asiakas varmistaa sen, että mahdollisesti eteen tulevassa irtisanomisessa irtisanomisajaksi tulee kuukausi, jolloin vanha osoite on vielä voimassa, ja palvelua voi käyttää irtisanomisajan loppuun. Saunalahden puolesta yhteys pidetään aina käytössä irtisanomisajan päättymiseen asti, ellei asiakas itse toivo aikaisempaa irtikytkentää. Aiempi irtikytkentä ei kuitenkaan vaikuta irtisanomisajan laskutukseen.

Oma.saunalahti.fi -sivuston Osoitteenmuutoslomakkeen ohessa pyydetään myös tarkistamaan saatavuus heti ensimmäisenä: "Tilaa osoitteenmuutos ADSL-liittymällesi. Jotta liittymän siirto uuteen osoitteeseen kävisi mahdollisimman sujuvasti, täytä kaikki kentät. Tarkista laajakaistaliittymäsi saatavuus uuteen osoitteeseesi saatavuushausta (tässä on linkki)."
ilmoitin osoitteenmuutosta heti kun sain tietää että pääsen muuttamaan(joka oli lähes samantien) joten vissii ois joku meedio pitäny olla , mitään reklamaatiota en aio tehdä jos ei jonku 38euron takia halua pitää monivuotisia asiakkaita ni ihan ''''' sama
Käyttäjätaso 2

ilmoitin osoitteenmuutosta heti kun sain tietää että pääsen muuttamaan(joka oli lähes samantien) joten vissii ois joku meedio pitäny olla , mitään reklamaatiota en aio tehdä jos ei jonku 38euron takia halua pitää monivuotisia asiakkaita ni ihan ''''' sama


Siinä olet tehnyt virheen, että et ole etukäten ottanut selvää saako sinne uuteen paikkaan kotitotalia ja turhaan nillität tuosta normaalista irtisanomisajan maksusta.

Tottakai se vituttaa maksaa turhasta, mutta aivan OMA moka on ollut että et ole ottanut selvää asioista.

Osallistu keskusteluun