Kysymys

Arvonta: Miksi sinä valitsit sähköisen laskuntoimitustavan?


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
  • Entinen elisalainen
  • 1635 kommenttia
Tiesithän, että voit Saunalahden asiakkaana saada laskusi myös sähköisesti? 

  • E-lasku suoraan verkkopankkiisi E-lasku on pankkien kehittämä, sähköisessä muodossa oleva lasku. Tekemällä e-laskuvaltuutuksen verkkopankissasi, laskun tiedot siirtyvät jatkossa automaattisesti pankkisi verkkopalveluun. Lue lisää.
  • Sähköpostilasku  Saat haluamaasi sähköpostiosoitteeseen laskun pdf-liitteenä sekä virtuaaliviivakoodin, jonka syöttämällä maksat laskun kätevästi verkkopankissasi. Lue lisää.
  • Oma.saunalahti.fi -laskupalvelu tekstiviesti-ilmoituksella Ilmoitamme tekstiviestillä kun lasku ilmestyy oma.saunalahti.fi -hallintasivujen laskupalveluun. Laskun voit maksaa pankkitunnuksillasi suoraan laskupalvelun kautta tai omassa verkkopankissasi. Lue lisää.
Kerro meille nyt, minkä sähköisen laskutustavan sinä olet valinnut ja miksi juuri se sopii sinulle paremmin kuin muut. Sähköisen laskun valinneena, osallistut tähän ketjuun vastaamalla arvontaan, jonka palkintona on Nokia Lumia 920 -älypuhelin. Arvonnan voittaja saa uuden Lumiansa ensimmäisten joukossa, joten nyt kannattaa osallistua!

Jotta voimme varmistaa, että saat Saunalahden laskusi sähköisesti, käy lisäämässä asiakasnumerosi Palstan profiilisi omiin tietoihin täällä. Asiakasnumero näkyy vain Palstan moderaattoreille, tietosi ovat siis ehdottoman turvassa.

Varmistathan, että olet hoitanut kaikki tarvittavat toimenpiteet (myös asiakasnumeron tallentaminen profiilitietoihin!) 12.11.2012 mennessä, arvonnan osallistumisaika päättyy silloin :)

Tutustu arvonnan ehtoihin alla!

1. Järjestäjä
Elisa Oyj, PL 1 00061 Elisa, Y-tunnus 0116510-6 (jäljempänä ”arvonnan järjestäjä”).

2. Osallistumisaika
Arvontaan voi osallistua osoitteessa http://palsta.saunalahti.fi 24.10.2012 - 12.11.2012 välisenä aikana.

3. Osallistumisoikeus ja osallistumistapa
Arvontaan voivat osallistua kaikki täysi-ikäiset, Suomessa asuvat Elisan Saunalahti-tuotteita käyttävät kuluttaja-asiakkaat, jotka valitsevat laskutustavakseen paperittoman laskutuspalvelun viimeistään 12.11.2012, tallentavat Saunalahden asiakasnumeronsa Palsta-keskustelufoorumin (http://palsta.saunalahti.fi) käyttäjätietoihin, sekä osallistuvat arvontaa koskevaan keskusteluun (http://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Arvonta-Miksi-sin%C3%A4-valitsit-s%C3%A4hk%C3%B6isen-laskuntoimitustavan/m-p/229096#U229096) vastaamalla arvontakysymykseen ("Miksi sinä valitsit sähköisen laskuntoimitustavan?"). Arvonnassa ovat mukana myös ne Elisan Saunalahti-tuotteita käyttävät asiakkaat, jotka ovat jo aiemmin valinneet paperittoman laskutuspalvelun ja/tai lisänneet Saunalahden asiakasnumeron Palsta-keskustelufoorumin profiilitietoihin ja osallistuvat nyt arvontaa koskevaan keskusteluun (http://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Arvonta-Miksi-sin%C3%A4-valitsit-s%C3%A4hk%C3%B6isen-laskuntoimitustavan/m-p/229096#U229096) vastaamalla arvontakysymykseen ("Miksi sinä valitsit sähköisen laskuntoimitustavan?"). Osallistumisoikeutta ei kuitenkaan ole Elisa Oyj:n ja niiden yhteistyöyritysten työntekijöillä ja heidän perheenjäsenillään, jotka ovat olleet tekemisissä tämän arvonnan järjestelyjen kanssa. Osallistumiseen oikeuttavat laskuntoimitustavat ovat: Oma Saunalahti -laskupalvelu tekstiviesti-ilmoituksella, sähköpostilasku ja e-lasku verkkopankkiin. Laskun toimitustavan voi vaihtaa Oma Saunalahti–hallintasivuilla, asiakaspalvelun kautta puhelimitse tai sähköpostilla tai tekemällä e-laskusopimuksen omassa verkkopankissa. Osallistuminen edellyttää Palsta-foorumille rekisteröitymistä, Elisan Saunalahti-tuotteita koskevan asiakasnumeron tallentamista omaan Palstan käyttäjäprofiiliin ja arvontakysymykseen ("Miksi sinä valitsit sähköisen laskuntoimitustavan?") vastaamista arvontaa koskevassa Palsta-keskustelufoorumin keskustelussa (http://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Arvonta-Miksi-sin%C3%A4-valitsit-s%C3%A4hk%C3%B6isen-laskuntoimitustavan/m-p/229096#U229096).

4.Palkinto
Kaikkien arvontaan osallistuneiden kesken arvotaan Nokia Lumia 920 -älypuhelin. Palkinto on henkilökohtainen eikä sitä voi muuttaa rahaksi. Arvonnan järjestäjä vastaa tarvittaessa mahdollisesta arpajaisverosta.

5. Arvonta
Arvontaan osallistuvat kaikki Saunalahden kuluttaja-asiakkaat, jotka valitsevat laskutustavakseen paperittoman
laskutuspalvelun viimeistään 12.11.2012 ja tallentavat Elisan Saunalahti-tuotteita koskevan asiakasnumeronsa Palstan oman käyttäjäprofiilin tietoihin, sekä osallistuvat keskusteluun (http://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Arvonta-Miksi-sin%C3%A4-valitsit-s%C3%A4hk%C3%B6isen-laskuntoimitustavan/m-p/229096#U229096) vastaamalla arvontakysymykseen ("Miksi sinä valitsit sähköisen laskuntoimitustavan?") viimeistään 12.11.2012. Arvonta suoritetaan arvonnan järjestäjän toimesta sen omissa tiloissa maanantaina 19.11.2012.

6. Voitosta ilmoittaminen ja voiton lunastaminen
Palkinnon voittajalle ilmoitetaan voitosta sähköpostitse ja/tai puhelimitse 20.11.2012. Arvonnan järjestäjä ilmoittaa
voittajalle palkinnon lunastamistavan voittoilmoituksen yhteydessä. Mikäli palkinnon voittajaa ei tavoiteta 23.11.2012
mennessä, on arvonnan järjestäjällä oikeus arpoa uusi voittaja myöhemmin samana päivänä.

7. Arvonnan järjestäjän vastuu ja muutokset
Arvonnan järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin mahdollisten esteiden sattuessa. Elisa Oyj:llä on oikeus muuttaa
ilmoittamansa palkinto korvaavaan palkintoon, joka vastaa arvoltaan aiemmin ilmoitettua palkintoa. Elisa ei vastaa siitä, että tietojärjestelmien, Internet-yhteyksien tai muiden ohjelmien toimimattomuuden tai virheiden takia tieto arpajaisiin osallistumisesta ei päädy Elisalle asti.

8. Tietosuoja
Arvontaan osallistuneiden yhteystietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Yhteystietoja ei käytetä
suoramarkkinointiin, ellei antaja myönnä sähköiseen suoramarkkinointiin erikseen lupaa. Elisa voi käyttää arvontakysymykseen annettuja vastauksia yhdessä arvontaan osallistuvan henkilön Palsta-keskustelufoorumin nimimerkin kanssa omassa markkinoinnissaan ja viestinnässään.

402 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Vaivaton, eikä maksa senttiäkään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Ilmainen, toimii suht kätevästi sähköposti->Oma saunalahti->verkkopankki
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Käytössä on sähköpostilasku sen vuoksi, että voin tallentaa sen liitteenä tulleen laskun itselleni. Muissa sähköisissä tavoissahan se ei ole mahdollista.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Sähköinen lasku, tuo helppouden kuningas.

Itse olen käyttänyt sähköistä laskua jo pitkään ja luopua en aio. Valitsin e-laskun, koska minä en tykkää kirjeistä. Avaamisessa menee tovi ja postilaatikko täyttyy muutenkin turhasta ilmaisjakelusta, johon kirjeet hukkuvat helposti. En haluaisi edes ajatella mitä siitä seuraaisi, jos kirje hukkuisi paperin sekaan ja kirjeessä olisi tärkeä lasku, joka jäisi maksamatta. Nyt lasku tulee selkeästi verkkopankkiin.

Postilaatikkoon jää siis tilaa ja samalla säästyy paperintulosta. Lisäksi e-lasku on minulla automaattisesti veloitettava - se on säästöä sekin. Aikaa säästyy, kun ei tarvitse naputella numeroita eikä ole pelkoa siitä, että naputtelee tiedot väärin ja lasku tuleekin naapurin Tuijalle, joka olisi kovasti iloissaan ylimääräisestä rahasta ainakin hetiken aikaa... Käyttämällä sähköistä laskua olet siis huoleton.

Minulla kaikki laskut ovat sähköisiä paitsi vuokra. Siis Saunalahden puhe- ja nettilasku sekä Vattenfallin lasku sähköstä. Vuokranantaja on ainoa laskuttaja, joka ei tarjoa sähköistä laskua, mutta onneksi vuokra on kiinteä, joten pankissa voi tehdä sopimus automaattiselle maksulle koko vuodeksi. Huoletonta ja helppoa. Olen kuitenkin kuullut, että moni pelkää e-laskua mahdollisten virheiden takia.

Moni sanoo, että ei halua laskun veloittuvan automaattisesti, koska epäilevät, että laskuun tulee ylimääräisiä ja joita ei sitten niin huomaakaan. Kumoan väitteen täysin. Olen käyttänyt e-laskua vuoden ja Saunalahdella kaikki laskut on tullut sentilleen oikein. Luonnollisesti jos huomaat virheitä, operaattori hyvittää ne ensi laskuun. Ei ole mitään syytä jättää e-laskun helppoutta käyttämättä. Ole siis edelläkävijä, vaihda e-laskuun jo tänään!

Lisäksi e-laskun mukana tulee aina erittely verkkopankkiin siitä mistä se lasku oikein muodostuu. Voit siis tarkistaakin laskun samalla ja pakko ei ole käyttää automaattista uusimista, sillä laskun voi myös perinteisesti hyväksyä maksettavaksi kuitenkin säästäen samalla sormia, aikaa ja näppäimistöä ylimääräisiltä naputtamisilta. Itse vaihdoin Saunalahden e-laskuun koska arvostan helppoutta.

Tee siis sinäkin hyvä ja ystävällinen päätös sinulle sekä luonnolle, vaihda e-laskuun.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Turha niitä paperilappuja on lähetellä. Helppo kopioida virtuaaliviivakoodi sähköpostista nettipankkiin, ja laskun pdf-liite jää talteen Gmailiin jos niihin tarvitsee joskus palata.
E-lasku suoraan verkkopankkiisi


Tämä on täysin vaivaton, kun lisäksi on automaattinen maksatus.

Nyt sitten täytyi muuttaa Viihteen asiakasnumero Saunalahden asiakasnumeroksi.

Viihteen  numero on minulle tärkeämpi, kun sen asiakasnumeron sanotaan auttavan nopeampaan ja parempaan palveluun Palstalla. 😞
Hyvis kirjoitti:
Käytössä on sähköpostilasku sen vuoksi, että voin tallentaa sen liitteenä tulleen laskun itselleni. Muissa sähköisissä tavoissahan se ei ole mahdollista.

Kyllä kaikki e-laskutkin olen tallentanut omalle koneelle.

FF:llä tosin taisi olla ongelmia Saunalahden laskun tallennuksen osalta, mutta ainakni IE:llä toimi.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Sähköpostilasku muistuttaa terveellisesti resurssien rajallisuudesta. Samalla tulee tarkastettua laskun sisältö.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
OmaSaunalahti ,tekstiviestillä ilmoitus. Tietty "pakkorako", muuten ei olis tullu enää silkkaa säästöä. Ei ole tulostinta,jos sattuisi paperisen tarviimaan. Helppoahan lkun hoitaminen on. Toimii kun se junan vessa,jos siis yhteydet ja koneet toimii:) Vähän asiaa sivuten on pakki mainita vaikka ei s-lahteen kuulukkaan. Verkkolaskuja kyllä myös katoa "bittiavaruuteen" ,siinä kun postipoikakin voi niitä hukata. Helppoa kuitenkin tässä kiireisessä maailmassa:)
Käyttäjätaso 5
Sähköpostilasku on helppo ja kevyt arkistoida!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Jotta voimme varmistaa, että saat Saunalahden laskusi sähköisesti, käy lisäämässä asiakasnumerosi Palstan profiilisi omiin tietoihin täällä. Asiakasnumero näkyy vain Palstan moderaattoreille, tietosi ovat siis ehdottoman turvassa.

Hei haloooooo,,,!!!!!!

Mitä pelottelua tämä nyt on?? ettekö jatkossa voi muuten varmistaa että maksava asiakas saa laskutiedon sähköisesti ja AJALLAAN ja jos ei saa niin käsittääkseni tuon asiakasmumeron lisääminen tai sen poisjättäminen...!!  EI VOI OLLA ASIAKKAASTA JOHTUVA SYY jos puhelinlaskua ei makseta määräajassa eikä teillä silloin ole oikeutta sulkea liittymää maksamattoman laskun takia.

Minulla on ollut > Sähköpostilasku + PDF-liite ja muutin sen vasta > E-laskuun.

Voisi olla itselle turvallisempaa jos siirtäisin viimeisenkin liittymän saunalahdelta toiselle operaattorille jos tämän takia on mahdollista jatkossa saada maksuhäiriömerkintä siksi ettei ole osannut summassakaan maksaa, vai onko tässäkin taas rahastus taka-ajatuksena että asiakkaat alkavat kysellä laskujaan maksulliusesta puhelinnumerosta??
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Hyvis kirjoitti:
.... Muissa sähköisissä tavoissahan se ei ole mahdollista.

Ei pidä paikkaansa!!!!

Ainakin minä voin tallentaa E-laskuna tulevan sähkölaskun tiedot PDF muodossa omalle koneelleni.

Saunalahden puhelinlaskun muutin vasta E-laskuksi aikaisemman s-postiin tulleen tilalle mutta sieltä ei vielä omakohtaista kokemusta  ole.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Voisko kyseessä olla "painovirhepaholainen" ? Ite kyllä yhdistin asiakasnumeron lisäämisen juurikin tuohon kilpailuun,jos PALSTAN tietoihin pitää kerran lisätä. Tuskin kaikki saunan asiakkaat palstalle on rekisteröitynyt, mutta saavat silti laskunsa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Juurikin näin ymmärsin,  osallistumisoikeus arvontaan (saa laskun sähköisenä) voidaan varmistaa, kun lisää sen sopimusnumeron.
Käyttäjätaso 4
Optio kirjoitti:



Jotta voimme varmistaa, että saat Saunalahden laskusi sähköisesti, käy lisäämässä asiakasnumerosi Palstan profiilisi omiin tietoihin täällä. Asiakasnumero näkyy vain Palstan moderaattoreille, tietosi ovat siis ehdottoman turvassa.



Hei haloooooo,,,!!!!!!

Mitä pelottelua tämä nyt on?? ettekö jatkossa voi muuten varmistaa että maksava asiakas saa laskutiedon sähköisesti ja AJALLAAN ja jos ei saa niin käsittääkseni tuon asiakasmumeron lisääminen tai sen poisjättäminen...!!  EI VOI OLLA ASIAKKAASTA JOHTUVA SYY jos puhelinlaskua ei makseta määräajassa eikä teillä silloin ole oikeutta sulkea liittymää maksamattoman laskun takia.

Minulla on ollut > Sähköpostilasku + PDF-liite ja muutin sen vasta > E-laskuun.

Voisi olla itselle turvallisempaa jos siirtäisin viimeisenkin liittymän saunalahdelta toiselle operaattorille jos tämän takia on mahdollista jatkossa saada maksuhäiriömerkintä siksi ettei ole osannut summassakaan maksaa, vai onko tässäkin taas rahastus taka-ajatuksena että asiakkaat alkavat kysellä laskujaan maksulliusesta puhelinnumerosta??



Moi Optio,

asiakasnumero tulee syöttää omiin tietoihin, jotta voimme tosiaan varmistaa, että arvontaan osallistuneella on todellakin laskun sähköinen toimitustapa käytössään ja on näin ollen toiminut arvonnan sääntöjen mukaisesti. 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Asia selvä, meni jakeluun....:)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Miten asiakasnumero on tullut itsestään tuonne? En ole lisännyt sinne asiakasnumeroa muistaakseni, tuleeko se automaattisesti?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
hpguru kirjoitti:
Miten asiakasnumero on tullut itsestään tuonne? En ole lisännyt sinne asiakasnumeroa muistaakseni, tuleeko se automaattisesti?

Ei tule eli olet sen jossain vaiheessa laittanut. Muistaakseni joku skaba oli aikoinaan ja silloinkin suositeltiin laittamaan tuo asiakasnumero sinne.
Käyttäjätaso 4
Moi hpguru,

kaikki käyttäjätiedot tuotiin vanhalta palstalta ja myös vanhalle palstalle oli mahdollista lisätä asiakasnumero. Olisiko mahdollista, että olisit sen siis jo silloin lisänyt tietoihisi?:) Asiakasnumero ei siis tule automaattisesti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Joo kuulostaa uskottavalta, vanhalla Palstalla tosiaan oli minun asiakasnumero. Kiitos tästä. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Saman huomasin ite tänään. Kai sitä on sit heikkona hetkenä sen vanhalle palstalle laittanu. Pätkii pätkii..
Käyttäjätaso 3
Sähköpostilasku + pdf

Kun ei työtön aina tiedä koska tilillä on rahaa, tämä on parempi kuin e-lasku pankkiin...
Käyttäjätaso 1
E-lasku suoraan nettipankkiin: näppärä ja nopea tapa maksaa (yleensä automaattisesti kun kuukausimaksut on lähes aina kiinteä). Itselläni on myös huono tapa hukata paperilaskut. Onneksi niitä ei tule enää kuin yhdeltä yritykseltä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hyvis kirjoitti:
Käytössä on sähköpostilasku sen vuoksi, että voin tallentaa sen liitteenä tulleen laskun itselleni. Muissa sähköisissä tavoissahan se ei ole mahdollista.

Ihmettelijöille tarkennan tätä vastaustani. Minulla oli liian kiire kirjoittaessani tuota vastausta ja pyydän sitä anteeksi.

Sähköpostilaskua käyttäen lasku tallentuu automaattisesti sähköpostipalveluun. Muissa sähköisissä laskutustavoissa lopullinen tallennus täytyy tehdä itse esimerkiksi tallentamalla lasku omalle tallennusvälineelle.

Luotan Saunalahden sähköpostipalveluun enemmän kuin omiin varmuustallennuksiin. Verkkopankeissa taas lasku säilyy vain pankin määrittelemän ajan; lyhin verkkopankissa kerrottu aika on ollut pari vuotta. Voihan nuo nykyään tallentua kauemmaksikin aikaa.
Helppo ja nopea tapa hoitaa laskut. Ja näkee heti kun maksu on mennyt perille.

Osallistu keskusteluun