Vastattu

Asiakasnumeroiden yhdistäminen

  • 7 maaliskuu 2012
  • 22 kommenttia
  • 5539 katselukerrat

Haluaisin yhdistää asiakasnumero, mutta menee turhan hankalaksi oma saunalahden kautta tehtynä. Eikö olisi helpompaa tapaa luoda, esim haluan yhdistää asiakasnumerot kyllä/ei valinta, ei tarvitse ruveta pankkitunnisteita yms sopimuksia kotona allekirjoittelemaan ja taas lähettelemään aspan suuntaa ?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Tomahaukki 8 maaliskuu 2012, 12:36



Ja maksoi sen 10e  ;D


Eipä kyllä maksanut. Omien virheiden korjaamisesta veloittaminen olisikin mielenkiintoista  ::)

Aspan tekemänä taitaa kyllä normaalitapauksessa maksaa tuon kympin


Asiakasnumeroiden yhdistäminen/erottelu maksaa asiakaspalvelun kautta tehtynä 10,00 euroa / liittymä.

Asiakasnumeroiden yhdistäminen onnistuu veloituksetta Oma Saunalahti -palvelussa seuraavasti:

1. Kirjaudu Oma Saunalahti -palveluun sen asiakasnumeron tunnuksilla, jolla siirrettävä liittymä tällä hetkellä on. Kadonneen salasanan saa verkkopankkitunnuksilla osoitteessa oma.saunalahti.fi > Hanki uusi salasana täältä!
2. Tilaa kohdasta "Sopijan vaihto" uusi sopijan vaihto. Täytä asiakasnumeroksi se asiakasnumero, jolle liittymä halutaan siirtää. Henkilötunnukseksi tulee sinun henkilötunnuksesi.
3. Kirjaudu ulos Oma Saunalahti -palvelusta.
4. Kirjaudu sen asiakasnumeron Oma Saunalahti -palveluun, jolle liittymä on tilattu siirrettäväksi.
5. Hyväksy muutos.

-Tomas
Katso alkuperäinen viesti

22 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Haluaisin yhdistää asiakasnumero, mutta menee turhan hankalaksi oma saunalahden kautta tehtynä. Eikö olisi helpompaa tapaa luoda, esim haluan uhdistää asiakasnumerot kyllä/ei valinta, ei tarvitse ruveta pankkitunnisteita yms sopimuksia kotoba allekirjoittelemaan ja taas lähettelemään aspan suuntaa ?


Itsellä onnistui kun laitoin viestiä aspaan oma.saunalahdesta. Tuli toinen tunnus kun adsl siirrettiin elisalta takaisin saunalahteen eikä tehty olemassa olevalle tunnukselle vaan luotiin uusi. Meni aikalailla kivuttomasti.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki


Haluaisin yhdistää asiakasnumero, mutta menee turhan hankalaksi oma saunalahden kautta tehtynä. Eikö olisi helpompaa tapaa luoda, esim haluan uhdistää asiakasnumerot kyllä/ei valinta, ei tarvitse ruveta pankkitunnisteita yms sopimuksia kotoba allekirjoittelemaan ja taas lähettelemään aspan suuntaa ?


Itsellä onnistui kun laitoin viestiä aspaan oma.saunalahdesta. Tuli toinen tunnus kun adsl siirrettiin elisalta takaisin saunalahteen eikä tehty olemassa olevalle tunnukselle vaan luotiin uusi. Meni aikalailla kivuttomasti.


Ja maksoi sen 10e  😉
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Ja maksoi sen 10e  ;D


Eipä kyllä maksanut. Omien virheiden korjaamisesta veloittaminen olisikin mielenkiintoista  ::)

Aspan tekemänä taitaa kyllä normaalitapauksessa maksaa tuon kympin
Käyttäjätaso 6


Ja maksoi sen 10e  ;D


Eipä kyllä maksanut. Omien virheiden korjaamisesta veloittaminen olisikin mielenkiintoista  ::)

Aspan tekemänä taitaa kyllä normaalitapauksessa maksaa tuon kympin


Asiakasnumeroiden yhdistäminen/erottelu maksaa asiakaspalvelun kautta tehtynä 10,00 euroa / liittymä.

Asiakasnumeroiden yhdistäminen onnistuu veloituksetta Oma Saunalahti -palvelussa seuraavasti:

1. Kirjaudu Oma Saunalahti -palveluun sen asiakasnumeron tunnuksilla, jolla siirrettävä liittymä tällä hetkellä on. Kadonneen salasanan saa verkkopankkitunnuksilla osoitteessa oma.saunalahti.fi > Hanki uusi salasana täältä!
2. Tilaa kohdasta "Sopijan vaihto" uusi sopijan vaihto. Täytä asiakasnumeroksi se asiakasnumero, jolle liittymä halutaan siirtää. Henkilötunnukseksi tulee sinun henkilötunnuksesi.
3. Kirjaudu ulos Oma Saunalahti -palvelusta.
4. Kirjaudu sen asiakasnumeron Oma Saunalahti -palveluun, jolle liittymä on tilattu siirrettäväksi.
5. Hyväksy muutos.

-Tomas
Hei,

Haluaisin tähän asiakasnumeroiden yhdistämiseen vähän tarkennusta.

Asia ei koske itseäni mutta sisarellani ja hänen miehellään on kolme asiakasnumeroa jotka he haluaisivat yhdistää yhdeksi. Yritin eilen tehdä sitä netin kautta heidän puolestaan mutta jätin asian kesken koska aloin miettiä, että jos yhdistetään kaikki kolme yhdeksi eli miehen nimellä olevalle asiakasnumerolle niin menevätkö kaikki numerot sen jälkeen miehen nimelle? 

Vielä tarkennuksena, miehen asiakasnumerolla on hänen ja tyttären numerot, ne saavat myös jäädä siihen. Toisella asiakasnumerolla on vaimon kännykkäliittymä ja kolmannella vaimon nimisssä oleva kotipuhelinliittymä.  Jos nyt yhdistetään nämä vaimon nimissä tällä hetkellä olevat asiakasnumerot tähän miehen asiakasnumeroon niin säilyvätkö nämä toiset liittymät kuitenkin vaimon nimissä? 

Huh, olipa vaikea selittää mutta toivottavasti selvisi!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Asiakasnumero eli käytännössä asiakkuus on aina henkilökohtainen. Samalla asiakasnumerolla olevat liittymät ovat siis saman henkilön "omistuksessa". Liittymän tietoihin voi OmaSaunalahdessa itse merkitä haltijaksi jonkun muun. Tämä tieto tulee sitten numeropalveluihin elleivät liittymän tiedot ole salaisia.

Tässä riippuu nyt ihan siitä, millä tavalla liittymät täytyy kenenkin "nimissä" olla.

Kerron tässä samalla esimerkin omasta tilanteestani. Minulla on kaksi asiakasnumeroa. Ensimmäisellä ja sillä alkuperäisellä ovat kaikki omassa käytössäni olevat Saunalahden palvelut. Tästä laskuilmoitus tulee minulle sähköpostiin.

Toiselle asiakasnumerolle otin aikoinaan MobiililaajakaistaPaketin ja se on käytössä äidilläni. Tästä laskuilmoitus menee äidilleni sähköpostiin. Tämän asiakasnumeron käyttäjätunnusta ja salasanaa ei minulla ole edes tiedossa ja olen ilmoittanut Saunalahdelle, että äidilläni on oikeus käyttää tätä asiakasnumeroa kuin omaansa lukuunottamatta tietysti irtisanomista.
Kiitos vastauksesta,

Tässä on nimenomaan kysymys siitä, että he haluaisivat kaikki laskut yhdelle laskulle. Jos nyt ymmärsin oikein niin nämä kaikki liittymät voisi yhdistää tähän miehen asiakasnumerolle ja sitten omaSaunalahdessa käydä laittamassa ne kaksi liittymää sellaiseksi, että vaimo on niissä haltijana?

Ihmettelen tätä asiaa hieman siksi, että he olivat jossain vaiheessa käyneet Elisa shopissa ja siellä heille oli sanottu, ettei asiakasnumeroita voi yhdistää.
Käyttäjätaso 6
stimangi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta,

Tässä on nimenomaan kysymys siitä, että he haluaisivat kaikki laskut yhdelle laskulle. Jos nyt ymmärsin oikein niin nämä kaikki liittymät voisi yhdistää tähän miehen asiakasnumerolle ja sitten omaSaunalahdessa käydä laittamassa ne kaksi liittymää sellaiseksi, että vaimo on niissä haltijana?

Ihmettelen tätä asiaa hieman siksi, että he olivat jossain vaiheessa käyneet Elisa shopissa ja siellä heille oli sanottu, ettei asiakasnumeroita voi yhdistää.


Asiakasnumeroiden yhdistäminen on mahdollista, mutta liikkeessä he eivät voi sitä suoraan tehdä.

Ymmärsit oikein, sillä kun liittymille tekee sopijanvaihdon tältä sivulta löytyvän ohjeen mukaisesti Oma Saunalahti -palvelussa, saa siinä määriteltyä asiakasnumeron, jolle numerot haluaa siirtää. Kun liittymät on sitten miehen nimiin/asiakkuudelle siirtyneet, voi niille määritellä haluamansa käyttäjän:)
Käyttäjätaso 3
Moi!

Ennakkotietona, olemme juuri puuhaamassa parannuksia tuohon asiakasnumeroiden yhdistämiseen Oma Saunalahdessa. Tavoitteena on tehdä se mahdollisimman helpoksi asiakkaille. Ilmoittelen täällä Palstalla kun saadaan nämä muutokset valmiiksi!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tomahaukki kirjoitti:


Ja maksoi sen 10e  ;D

Eipä kyllä maksanut. Omien virheiden korjaamisesta veloittaminen olisikin mielenkiintoista  ::)

Aspan tekemänä taitaa kyllä normaalitapauksessa maksaa tuon kympin

Asiakasnumeroiden yhdistäminen/erottelu maksaa asiakaspalvelun kautta tehtynä 10,00 euroa / liittymä.

Asiakasnumeroiden yhdistäminen onnistuu veloituksetta Oma Saunalahti -palvelussa seuraavasti:

1. Kirjaudu Oma Saunalahti -palveluun sen asiakasnumeron tunnuksilla, jolla siirrettävä liittymä tällä hetkellä on. Kadonneen salasanan saa verkkopankkitunnuksilla osoitteessa oma.saunalahti.fi > Hanki uusi salasana täältä!
2. Tilaa kohdasta "Sopijan vaihto" uusi sopijan vaihto. Täytä asiakasnumeroksi se asiakasnumero, jolle liittymä halutaan siirtää. Henkilötunnukseksi tulee sinun henkilötunnuksesi.
3. Kirjaudu ulos Oma Saunalahti -palvelusta.
4. Kirjaudu sen asiakasnumeron Oma Saunalahti -palveluun, jolle liittymä on tilattu siirrettäväksi.
5. Hyväksy muutos.

-TomasSä pelastit!

Meillä Enia möi 4G liittymän 19,80 € ja usko tai älä uudelle asiakkuudelle teki eli isän tilillä on nyt neljä liittymää. Niin jostain syystä Enian myyjä loi uuden asiakkuuden eli noin mä yhdistän ne asiakkuudet. Ohjeet oikein helpot ;)

Nyt vissiin MLKP sulkeutuu piakkoin ja tulee uudet laitteet, mutta täytyy lukea se sopimus mitä Enia on sopinut ko. liittymänomistajan kanssa LTE-verkko on Kyöstissä ulkopeittoaluetta, mutta siihen asti DC jytkii. Saa nähdä laittoivatko päätelaitetta tulemaan kans, koska nykyinen kokoonpanomme ei siellä pysty kun HSPA+ 21 Mbps.

Mulla täällä Pirkkalan Vähäjärven puolella on käytössä jo jonkun aikaa tuo 19,80 € 4G liittymä LTE on kyllä hukassa ku käki Pihtiputaalla. Mutta minä käytän kans DC 😃 Mutta eihän sitä tiedä koska Elisa saa tänne LTE verkon........

Kiitos.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tomahaukki kirjoitti:
 

Asiakasnumeroiden yhdistäminen/erottelu maksaa asiakaspalvelun kautta tehtynä 10,00 euroa / liittymä.

Asiakasnumeroiden yhdistäminen onnistuu veloituksetta Oma Saunalahti -palvelussa seuraavasti:

.

-TomasPäästelet sammakoita (ehkä puolitotuuksia) suustasi kuten P.Lehto aikanaan.....:smileycool:,,,,

Olis pitänyt ainakin tarkentaa asia. Kaikkia palveluja ei voi siirtää...!!!

Yritin siirtää Latausliittymän mikä meni "väärälle" asiakasnumerolle mutta tuli ilmoitus ettei voi siirtää. Asiakasnumeroa en edes kokeillut yhdistää koska siitä ei tässä tapauksessa olisi ollut mitään järkeä kun oli tarkoitus siirtää vain yksi liittymä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Optio kirjoitti:
Tomahaukki kirjoitti:
 

Asiakasnumeroiden yhdistäminen/erottelu maksaa asiakaspalvelun kautta tehtynä 10,00 euroa / liittymä.

Asiakasnumeroiden yhdistäminen onnistuu veloituksetta Oma Saunalahti -palvelussa seuraavasti:

.

-TomasPäästelet sammakoita (ehkä puolitotuuksia) suustasi kuten P.Lehto aikanaan.....:smileycool:,,,,

  

Vai P.Lehti ?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
PasiS kirjoitti:
Vai P.Lehti ?

Joo sori lyöntivirhe (joita minulla tulee yli oman tarpeen...;))..) Panu Lehti tietenkin, kukapa muu se aikanaan täällä möläytteli katteettomia.
Käyttäjätaso 1
Tota ohjetta vois vähän parantaa....

http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/480/gsm-liittymien-tilaus-toimitus-ja-muutokset/9746//
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei, välitin tuon eteenpäin Saunalahdelle 🙂
hpguru kirjoitti:
Hei, välitin tuon eteenpäin Saunalahdelle :)

:smileyhuh:

Eikös tämä Palsta enää olekaan Saunalahden?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
antero kirjoitti:
hpguru kirjoitti:
Hei, välitin tuon eteenpäin Saunalahdelle :)

:smileyhuh:

Eikös tämä Palsta enää olekaan Saunalahden?

Kenen Palstalla me sitten olemme, HpGurun vai ? Isot on ainakin puheet.
Käyttäjätaso 6
Owdy kirjoitti:

Tota ohjetta vois vähän parantaa....

http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/480/gsm-liittymien-tilaus-toimitus-ja-muutokset/9746//


Laitoin viestiä eteenpäin. Näkyy olevan pelkkä tyhjä sivu linkissä. Kiitos huomiosta!:)
Käyttäjätaso 6
Ja ohje on päivityksen alla, joten siitä syystä ei näy tällä hetkellä, mutta tulee tänään takaisin näkyviin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Taisipa tarkoittaa sitä, että laittoi palautteen eteenpäin Asiakaspalveluun siten, että se on siellä heti aamulla näkösällä.
Käyttäjätaso 6
Katos vaan! Kyllä mulle lupailtiin, että olisi eilen jo ollu näkyvissä päivitetty sivu, mutta eipä näy vieläkään. No alkuviikosta on.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Juuh ohje kyllä näkyy jo os.

http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/480/gsm-liittymien-tilaus-toimitus-ja-muutokset/9746/liittymat-samalle-laskulle-liittymat-eri-laskuille/

Ei vaan toimi

Minulla on siis kaksi asiakasnumeroa.

Vanhalla asiakasnumerolla 15817XXX ja siina vain,

- vanha sopimus liittymän mukana seuranneesta Saunalahti sähköpostista,

 

Kertoo heti näin:

"ei siirrettäviä palveluja"

 

->>>

Uudella asiakasnumerolla 16622XXX ovat taas,

- vanha Balde & Norppa+ ja Nopsa kytkyn jatkosopimus

ja juuri päivitetty

- 4G Super liittymän kytkyn tarjousjakso

Kokeilin sitten toisin päin ja kertoo vuorostaan näin:

"Valikoimasta poistuneita lisäpalveluja ei voi siirtää. Postuvat lisäpalvelut on listattu kohdassa Poistuvat lisäpalvelut." 

 

Nappasin tästä tulosteen ja lisäys laitoin myöskin vielä oma.Saunalahti viestit osiosta asiakaspalvelulle palautteen.


 

Olin varautunutkin,  josko nyt moinen edes toimisi ja vielä ihan nikottelematta. :smileyangry:

Osallistu keskusteluun