Vastattu

Asiakasnumeroiden yhdistäminen

  • 6 syyskuu 2013
  • 12 kommenttia
  • 4641 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Hei.

Tilasin Saunalahden ADSL liittymän heinäkuussa ja se aukesi elokuun alussa. ADSL liittymää tilatessani ehtona oli, että se tulisi samalle asiakasnumerolle kuin mikä minulle jo ennestään oli. Myyjä hyväksyi tämän ja lupasi liittää liittymän samalle asiakasnumerolle. Eilen minulle selvisi saadessani laskun sähköpostiini, että minulla on nyt kaksi asiakasnumeroa ja saan joka kuukausi kaksi laskua.

Olin tänään yhteydessä asiakaspalveluun asiakasnumeroiden yhdistämisestä, mutta siellä leviteltiin käsiä asiasta - kukaan ei osaa auttaa. Onko tosiaan näin, että asiakasnumeroita ei pystytä yhdistämään?

Koen, että tässä on peruste määräaikaisen ADSL liittymän irtisanomiseen, kun myyjän tekemää virhettä ei pystytä korjaamaan.

-Lunde
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 6 syyskuu 2013, 15:01

Oletkos käyttänyt Sopijan vaihtoa?

Tarvitset verkkopankkitunnukset ja asiakasnumerot, joten ota ne esille tehdessäsi sopijanvaihtoa. Sopijan vaihto -toimintoa käytetään juurikin esim. asiakasnumeroiden yhdistämiseen.

Autan mielelläni kysymyksissä.

Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei - kiitos viestistäsi.

Asiakasnumeroiden yhdistäminen on maksullinen toimenpide. Jos sinulle on luvattu että liittymä aukeaa olemassa olevalle numerolle, sinulla on oikeus saada poikkeuksellisesti yhdistäminen veloituksetta. Laita viesti Oma Saunalahdesta asiasta.

Halutessasi voit tehdä siirron myös itse: http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/480/gsm-liittymien-tilaus-toimitus-ja-muutokset/9746/liittymat-samalle-laskulle-liittymat-eri-laskuille/

Hauskaa päivän jatkoa!
Hei. 

Valitettavasti oma-saunalahdesta vaihto ei onnistu eli järjestelmä ilmoittaa että ei onnistu.

Soitin siis aspaan ja sieltä sanottiin, että siirto ei enää nykyään onnistu!

"Joudut pärjäämään nykyisellään, Saunalahti ei voi tehdä asialle mitään"

Mistä on kyse?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Oletkos käyttänyt Sopijan vaihtoa?

Tarvitset verkkopankkitunnukset ja asiakasnumerot, joten ota ne esille tehdessäsi sopijanvaihtoa. Sopijan vaihto -toimintoa käytetään juurikin esim. asiakasnumeroiden yhdistämiseen.

Autan mielelläni kysymyksissä.
Olen tehnyt täysin linkkaamiesi ohjeiden mukaan.

Molemmat liittymät on minun nimissäni, identtisillä tiedoilla. Asiakaspalvelija kysyi puhelun aikana joltain toiselta henkilöltä miten asia on ja hänkin oli vastannut, että asiakasnumeroita ei pysty yhdistämään kenellekkään enää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ohjeissa ainakin sanotaan, että asiakasnumeroiden yhdistäminen on mahdollista.

Voihan olla, että ohjeet ovat vanhentuneet. Oletkos muuten ollut asiasta yhteydessä Saunalahteen fiiliksellä että "Nyt korjaatte asian". Se kun on virhe, jos puhelinmyyjälle on selvästi sanottu että ADSL avataan samalle asiakkuudelle.

Mielestäni Saunalahden on korjattava liittymä olemassa olevalle laskulle ja jos tämä ei onnistu, peruuttaa tilaus ja luoda se uudelleen olemassa olevalle asiakastilille.

Mielestäni jos jotain luvataan, sanoista on pidettävä kiinni 🙂
Käyttäjätaso 6
Asiakasnumeroitten yhdistäminen ei onnistu tässä tapauksessa, sillä vanha ja uusi asiakasnumero laskuttuvat eri järjestelmissä, joten yhdistäminen ei siitä syystä ole mahdollista.
Hei. Kiitos vastauksesta

Jos asia on näin, miten ehdotat, että tilanteessa edetään?

Onko Saunalahdella mitään keinoja korjata tilannetta, vai irtisanotaanko ADSL liittymä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tomahaukki kirjoitti:
Asiakasnumeroitten yhdistäminen ei onnistu tässä tapauksessa, sillä vanha ja uusi asiakasnumero laskuttuvat eri järjestelmissä, joten yhdistäminen ei siitä syystä ole mahdollista.

Tuosta en kyllä tiedä, monellakin on ADSL/kaapelimodeemi ja puheliittymä samalla laskulla. Montako järjestelmää sitten Saunalahdella on nykyisin ettei niiden laskujen yhdistäminen onnistu?

Sittenhän sopimus pitäisi purkaa, jos myyjä ei ole pysynyt lupauksissaan.

Vähän samalla tapaa kuin minulle kävi kaapelimodeemin kanssa eli tilasin sellaisen puhelinmyyjältä mokkulasta päivityksenä (tuplakaista) ja myyjä lupasi että hinta ei nouse 2 vuoden ajan sentilläkään. Se kuitenkin nousi eli sain purkaa sopimuksen, koska en ole sopinut puhelinmyyjän kanssa hintojen korotuksesta sopimuksen aikana (vielä enemmän päätökseeni vaikutti se, että uudet asiakkaat saivat saman tuotteen 3 euroa halvemmalla!).

Nyt olen käyttänyt vuoden alusta (helmikuusta) taas mokkulaa, kun ei näihin puhelinmyyjiin voi luottaa.

Veikkaan, että tuo syy että luvattu samalle laskulle ikä näin tehty lupauksesta huolimatta on riittävä syy purkaa sopimus. Ole vaikka kuluttajaviranomaisiin yhteydessä jos ei muu auta.
Käyttäjätaso 7
Tomahaukki kirjoitti:
Asiakasnumeroitten yhdistäminen ei onnistu tässä tapauksessa, sillä vanha ja uusi asiakasnumero laskuttuvat eri järjestelmissä, joten yhdistäminen ei siitä syystä ole mahdollista.

Kannattaisiko laittaa ne järjestelmät sellaiseen kuntoon, että asiakkaat saisivat palvelut jotenkin järkevästi, ja olisivat asiakkaana jatkossakin?

Vai onko Elisa tosiaan luopumassa kuluttaja-asiakkaista, kun heidän olonsa tehdään jatkuvasti mahdollisimman hankalaksi?
Kun en ole saanut minkäänlaista yhteydenottoa asian tiimoilta, näyttää siltä, että Saunalahdella ei ole kiinnostusta tai välineitä hoitaa asiaa kuntoon. Onko siis tehtävä johtopäätös, että joudun irtisanomaan määräaikaisen ADSL liittymäni?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Niin sinun varmaan kannattaa menetellä asiassa, jos ei asiakaspalvelussa pystytä lupauksia lunastamaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Eiköhän me tähän jokin ratkaisu saada, minäpä soittelen sinulle.

Osallistu keskusteluun