Asiakaspalaute

  • 26 marraskuu 2018
  • 7 kommenttia
  • 773 katselukerrat

Sain tänään (26.11.) todella töykeää palvelua Itiksen Elisa shopissa klo 17.30. Vaalea naismyyjä n. 40-50 v opasti nuorta miesmyyjää kun olin palauttamassa rikki mennyttä tietokonetta. Oli tosi äkäinen, ei pahoitellut pitkää huoltoaikaa, sanoi ensin että huoltoon toimittaminen shopista kestää muutaman viikon sitten että koko prosess kestää muutaman viikon. Kun totesin, että on ikävää ettei minulla ole tietokonetta käytössä vaikka maksan osamaksua tältäkin ajalta, nainen reagoi: niin maksat. Oli ylimielinen ja töykeä, en enää halua tilata mitään laitteita Elisan kautta. Olen pitkäaikainen asiakas, dna alkaa houkutella

7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Hei Maija1980 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Onpa kurja kuulla että olet saanut töykeää palvelua myymälässä 😞 Tämän keskustelupalstan kautta ei palaute mene kovinkaan varmasti perille, joten mielelläni ottaisin lisää tietoja tapahtumasta niin saataisiin palaute välitettyä myymälään saakka. Voit laittaa meille ylläpidolle yksityisviestiä ja esimerkiksi Facebookin yksityisviestillä onnistuu 🙂 http://m.me/elisasuomi
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Aina voi keskustella myös myymäläpäälikön kanssa myymälässä mulla on hyviä kokemuksia pääosin myymäläpääliköistä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
En ole Elisalla töissä, enkä täten myöskään sen enempää Elisaa puolustele tässä asiassa.

Jokainen asiakas kokee aina asiakaspalvelutilanteen omalta kantiltaan. Henkilökunnan huono, epäasiallinen/-ystävällinen tai muuten tökerö käytös on aina ikävää ja valitettavaa ko. yrityksen kohdalla ja jättää helposti asiakkaalle pahan maun suuhun.

Mitä sitten tuohon vikaantuneeseen laitteeseen tulee.. Elisa ei voi vaikuttaa siihen, kuinka kauan kone huoltoreissullaan viipyy. Todelliseen huoltoaikaan vaikuttaa matka-aikojen lisäksi koneessa olevan vian laatu, kuinka tarkka vikakuvaus on annettu, huollossa oleva jono (laitteet korjataan saapumisjärjestyksessä) sekä huollon varaosatilanne. Sama sääntö pätee myös muihin jälleenmyyjiin, oli se sitten DNA, Telia, Power tai K-Citymarket. Tuo kolme viikkoa on aika rohkeasti luvattu, mutta hyvin lähellä keskivertoa huoltoaikaa matkat mukaanluettuina.

Osamaksulla ostetuissa laitteissa laskutus pyörii tappavan tasaiseen tahtiin, vaikka laitteeseen tulisi huoltoa vaativa tekninen vika. Laskutusta harvemmin saa keskeytettyä sen takia, että kone on ollut kuukauden huollossa. Tässäkin sama toimintamalli pätee kaikkien jälleenmyyjien osalta ainakin yleisellä tasolla.

Rikkoutuneen tuotteen osalta asiakas saa siis samanlaisen vastauksen kaikkialta riippumatta siitä, mistä tuote on ostettu. Mikäli tuote on huollettavaksi tuotteeksi luokiteltu, jälleenmyyjät huollattavat laitteen lähes poikkeuksetta. Se, minkälaista palvelua asiakas saa tuodessaan laitteen huoltoon onkin sitten ihan eri tarina.
Käyttäjätaso 3
Hei Maija1980, ja pahoitteluni, että olet kokenut myymälän palvelun heikkona. Vastaan Elisan asiakaspalvelusta myös myymälöissä, joten nappaan tämän palautteesi tästä. Varmistan, että se käsitellään meille oikeiden tahojen kanssa. Mitä tulee laitteeseen ja laskutuksen, jos laitat meille lisätietoja yksityisviestillä aiemman ohjeen mukaan, niin katsotaan tilannetta tarkemmin!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Huonoa palvelua voi saada mistä tahansa, myös DNA:lta... valitettavasti. Ei sillä, että saisin, mutta... noin esimerkkinä. Huono palvelu ei katso paikkaa. Olen saanut huonoa ja hyvää palvelua busseissa. Olen saanut huonoa ja hyvää palvelua kaupoissa. Bussissa voi ajatella, vaihdanpa junaan, mutta kyllä sielläkin voi huonoa palvelua saada. Mitäs sitten, autoon? Sama kun vaihtaisi kauppaa, koska myyjän myymässä tuotteessa on vikaa.

Niin voi käydä missä myymälässä tahansa.

Olen saanut Elisalta huonoa palvelua ehkä kerran, ja tuolloinkin olen ollut hoitamassa toisen asiaa, lopulta asiakas päätti kaikki liittymät vaihtaa. Mutta on kuitenkin saanut huonoa palvelua myös Telilalta, lähinnä hinnankorotus, ja nyt on DNA:lla. Sielläkin oli ongelmaa, mutta tilaus saatiin sentään peruttua, minkä puhelinmyyjä myi lähes väkisin iäkkäälle. Vaikka hänellä oli jo 4G, modeemi ja kaikki kolmen vuoden käyttöajalta, ja on edelleen.

Hänelle myytiin uusi DNA 4G Advanced -modeemi, 100 megan 4G viihdytyskaista, jota hän ei tarvitse, sekä tietenkin määräaika 24 kk ja aiempaa 13,90 euroa korkeampi hinta: 29,90 euroa. Modeemin sai sentään "ilmaiseksi" määräaikaa vastaan. Hänellä oli jo DNA 10M 4G sieltä täysin riittävänä ja modeemikin oli huippuluokkaa jopa 150 megaan asti.

Tästä perumisesta aiheutui hänelle puhelinsoitto ja postissa käynti kustannuksia.

Mikään operaattori ei ole ongelmaton, mutta Elisalta olen itse saanut huippupalvelua, viimeksi muutama päivä sitten Chatissa, tulin hoitamaan yhtä asiaa, mutta samalla saatiin hoidettua myös toinen minkä minun piti hoitaa 24. joulukuuta eli Viihde-Aition irtisanominen. Halusin vain kokeilla sitä, enkä näe tarvetta jatkolle. Alun perin se kuulemma piti sanoa irti itsepalveluna.

Minulla joskus meni Toshiban tietokone rikki Gigantista ostettuna. Jo ostovaiheessa, arvaa oliko höyryt 300 asteessa, kun saman tien meni kone huoltoon eikä voinut palauttaa - koska kerroin tuotteessa olevaan vikaa. Vialliset aina huollon kautta. Siinä sitten kuukautta odottelin ilman tietokonetta ja tietä ulkomaailmaan. Kun sain, oli kuukauden päästä toinen osa rikki, silloin sain itkettyä varakoneen - oli Toshiba sekin - ei naurattanut. Kuin kosto myyjältä...

Sitten myin koko koneen ja ostin Chromebookin. Huoltokertoja nolla.

Ikävää jos sait Elisalta huonoa palvelua, minä olen saanut sieltä vähintään hyvää palvelua. DNA:lla kuitenkin paras palvelu. Hain myymälästä 99 euron Xiaomin lahjaksi, tässä alennettiin kymmeniä euroja, alkuperäinen hintahan oli 169 euroa. Kaupan päälle sain 40 sentin arvoisen DNA-kangaskassin, runsaasti hymyä ja joulun sekä uuden vuoden toivotukset.

Ne välitän eteenpäin myös sinulle, hyvää joulua!

Nyt soi Steve Buzz - Monsterize (DJ Gollum Radio Edit).
Alkaa kiinnostaa operaattorin vaihto, elisan asiakas ollut yhtäkauan, kuin elisa ollut olemassa. Käytiin ostamassa uusi puhelin perheen nuorelle. Myyjä ei suostunut vain myymään puhelinta, vaikka, kuin sanoin, että ostetaan se puhelin ja maksetaan samalla. Myyjä tivas ja tivas piti ottaa ilmaiseksi jokin vakuutus ja lasku tulisi s-postiin. Ei ole näkynyt laskua, sopimukset tuli s-postiin. Nuori on sitä mieltä, että ei koskaan enää elisaa, eikä pakkomyyntiä. Kyseinen puhelin oli muualta loppu, ainut löydettiin elisan myymälästä. Maksettiin puhelin elisan puhelujen laskutuksessa olleelle tilille, lisättynä sopimusnumero ja muuta tarpeellista tietoa. Meillä, kun ei osteta velaksi ja suorastaa pelottavaa pitää tavaraa, joka ei ole oma. Tässäkin tapauksessa sanottiin laskun olevan s-postissa heti, kotiin päästyä oltaisiin voitu maksaa....
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Alkaa kiinnostaa operaattorin vaihto, elisan asiakas ollut yhtäkauan, kuin elisa ollut olemassa. Käytiin ostamassa uusi puhelin perheen nuorelle. Myyjä ei suostunut vain myymään puhelinta, vaikka, kuin sanoin, että ostetaan se puhelin ja maksetaan samalla. Myyjä tivas ja tivas piti ottaa ilmaiseksi jokin vakuutus ja lasku tulisi s-postiin. Ei ole näkynyt laskua, sopimukset tuli s-postiin. Nuori on sitä mieltä, että ei koskaan enää elisaa, eikä pakkomyyntiä. Kyseinen puhelin oli muualta loppu, ainut löydettiin elisan myymälästä. Maksettiin puhelin elisan puhelujen laskutuksessa olleelle tilille, lisättynä sopimusnumero ja muuta tarpeellista tietoa. Meillä, kun ei osteta velaksi ja suorastaa pelottavaa pitää tavaraa, joka ei ole oma. Tässäkin tapauksessa sanottiin laskun olevan s-postissa heti, kotiin päästyä oltaisiin voitu maksaa....
Hei.

Velaksi ei kannata ostaa ikinä mitään, noin toimin minäkin, ja koskaan en ole ottanut mitään velaksi osamaksulla tai edes luottokortilla joita esim. Bank Norwegian tarjoaa ilmaiseksi? No mennään asiaan, kun ostit tuotteen, niin mikset maksanut sitä Debit-kortilla heti? Eikö käyttelytilillä ollut riittävästi katetta? Oliko kortin asetuksissa päivää koskeva nosto- tai ostorajoitus? Rahaa voi siirtää säästötililtä käyttelytilille jopa saman tien.

Edellyttää, että tilit samassa pankissa, muuten siirrossa on tietenkin päivän viive rahaliikenteessä. Jos kortilla onkin nosto- tai ostorajoitus, sitä voi ainakin S-pankissa muuttaa helposti verkko- tai mobiilipankissa ja palauttaa sen jälkeen halutessaan ennalleen. En ihan ymmärrä laskulla ostamista, jos tarkoitus on maksaa kerralla pois. Miksei sitten maksa sen heti kassaan? Toinen asia mitä myyjä valehteli sinulle on seuraavanlainen.

Laitehankinnasta ei saa laskua heti, vaan se tulee erikseen, joko muiden Elisa-tuotteiden kanssa tai kokonaan uutena asiakkuutena Elisalle ja tuossakin voi kestää laskutusrytmistä ja ostopäivästä riippuen jopa muutama viikko. Lisäksi lasku tulee yleensä vuoden ajalle, mutta sen voi maksaa ylisuorituksena kerralla. Tyrkyttämistä en ole koskaan ymmärtänyt ja sanonut tänäänkin DNA:n innokkaalle puhelinmyyjälle kuuluvasti ei kun yritti myydä Elisan kotikuidun tilalle €20 kk kalliimpaa €30 kk 300 megan kodin 4G viihdytyskaistaa täysin uudella 4G Advanced modeemilla - jota en tarvitse. Etkö voi sanoa irti ja kokeilla meidän tuotetta?!

Miksi irtisanoisin, uusi modeemi, halvempi hinta ja KIINTEÄ. Ja hän alkoi puhumaan kuinka 4G LTE A toimii Elisan kotikuitua paremmin Advanced-modeemilla 300 megan verkossa.

Hymyilin ja sanoin kohteliaasti ei. Hän toisti asiaa, kunnes toistin ei.

Elisalla taas yritettiin tyrkyttää virusturvaa, vaikkei ole tarvetta, sitten yritettiin myydä pilvipalvelua. Että maistuisiko se, laitetaanko tulemaan, ilmainen kokeilu. Joku jos kertoisi paljonko yksi kokeilu voi maksaa. Nouto postista, bussimatka, palautus postiin, bussimatka. Operaattorille viestiminen, puhelun hinta eli ei se silloin ilmainen ole ja maksaa vähintään aikaa jos netissä hoitaa. Minä en enää puhelinmyyjille vastaa jatkossa.

Sinuna en vaihtaisi operaattoria, sillä kaikki operaattorit tekevät tätä samaa.

Nyt soi Audiotricz - World Is Mine (Edit).

Kerro mihin päädyt ja hyvää joulua!

Osallistu keskusteluun