Kysymys

Asiakaspalvelu muuttui maksulliseksi ja jonotusaika kasvoi

  • 18 elokuu 2008
  • 90 kommenttia
  • 4221 katselukerrat

😠 😠 :- Olettekos huomanneet, että asiakaspalvelun numero muuttui maksulliseksi myös Saunalahden liittymästä soitettaessa. Samalla päivystysaika on vähentynyt ja jonotusaika kasvanut. Itse soitin jo silloin viimeisnä päivinä, kun oli tarkoitus olla ilmaista, mutta siitäkin näytti tulleen laskua, vaikka lopetin jonotuksen, joka olisi ollut 30 minuuttia.

Eli jonotus maksaa myös ja nykyään todellakin pitää jonottaa. En ole ilmeisesti ennen sattunut soittamaan myöskään klo 20 jälkeen tai lauantaina, kun en todella tiennytkään, että se asiakaspalvelu on auki vain arkena päiväsaikaan ja joitakin tunteja lauantaina. Voisi olla kyllä parempi palvelu.

90 kommenttia

Juu, hyvä business. Istua jalat pöydällä ja kuunnella puhelimen pirinää ja laskutus juoksee.

Kun Asiakaspalvelu oli vielä ilmainen, soittelin sinne laajakaista-asioissa. Mun vastattujen puheluiden keskimääräinen jonotusaika lienee ollut jotain 45 minuuttia, pari kertaa hermot meni 30 minuutin kohdalla ja lopetin. Ihmetyttää toi viestintäviraston 10 min 34 s (http://www.ficora.fi/index/tutkimukset/puhelinjalaajakaistapalvelut/palveluidenlaatu/asiakaspalvelujenvastausajat.html) Mistähän toi on keksitty?

Sähköposti yms viesteihin ei ole vastattu sen jälkeen kun tilaukseen liittyvät asiat on saatu hoidettua, jollei lasketa ilmoituksia että keikka vastaanotettu. Sitäkään ilmoitusta ei tule aina. 

Onko asiakaspalvelun maksulliseksi muuttuminen kesken sopimuskauden riittävä peruste purkaa sopimus?

Kun Asiakaspalvelu oli vielä ilmainen, soittelin sinne laajakaista-asioissa. Mun vastattujen puheluiden keskimääräinen jonotusaika lienee ollut jotain 45 minuuttia, pari kertaa hermot meni 30 minuutin kohdalla ja lopetin. Ihmetyttää toi viestintäviraston 10 min 34 s (http://www.ficora.fi/index/tutkimukset/puhelinjalaajakaistapalvelut/palveluidenlaatu/asiakaspalvelujenvastausajat.html) Mistähän toi on keksitty?

Ehkäpä saunalahti teke silleen että jos ne näkee että joku on jonattanut yli 15 minuuttia, ne ei vastaa puheluun ollenkaan, joten se ei tilastoidu ollenkaan noihin "Keskimääräinen vastausaika" aikoihin, koska eihän siihen puheluun ole vastattu.
(Viimeksi kun itse soitin; ensimmäinen 1h15min jonotusta ja puhelu katkesi, toinen puhelu 10min jonotusta ja vastaus....)

Siltikin nuo tilastot kertovat karua kieltään siitä kuinka paskoja sauniksen(+elisa+kolumbus) vasteajat ovat.

Ihmetyttää toi viestintäviraston 10 min 34 s (http://www.ficora.fi/index/tutkimukset/puhelinjalaajakaistapalvelut/palveluidenlaatu/asiakaspalvelujenvastausajat.html) Mistähän toi on keksitty?

Eiköhän se ole täältä otettu -> http://saunalahti.fi/palvelutaso.php


Ehkäpä saunalahti teke silleen että jos ne näkee että joku on jonattanut yli 15 minuuttia, ne ei vastaa puheluun ollenkaan, joten se ei tilastoidu ollenkaan noihin "Keskimääräinen vastausaika" aikoihin, koska eihän siihen puheluun ole vastattu.
(Viimeksi kun itse soitin; ensimmäinen 1h15min jonotusta ja puhelu katkesi, toinen puhelu 10min jonotusta ja vastaus....)

Herra Lehti sanoi jossain ketjussa, että jokainen puhelu tilastoituu tuohon palvelutason aikaan. Eli jos puhelu vain katkeaa ilman vastausta tilastoituu sekin.
Esimerkki omalta kohdalta eräältä päivältä: kolme ensimmäistä soittoa katkesi 5 minuutin jonotuksen jälkeen ja neljäs meni läpi 40 minuutin jonotuksen jälkeen. Keskiarvo 13,75 minuuttia. Näin se vastausajan keskiarvo laskee!  😉
Vois miettiä muuttoa ruottiin, siellä on 100/100 nettipiuhat samaan hintaan kuin suomessa maksaa 8/1

Vois miettiä muuttoa ruottiin, siellä on 100/100 nettipiuhat samaan hintaan kuin suomessa maksaa 8/1
tervemenoa..;) Eiks palkatkin oo ruottissa paremmat? Mitä sitä täällä takapajulassa enään turhaan roikkkuu.. 😃


Vois miettiä muuttoa ruottiin, siellä on 100/100 nettipiuhat samaan hintaan kuin suomessa maksaa 8/1
tervemenoa..;) Eiks palkatkin oo ruottissa paremmat? Mitä sitä täällä takapajulassa enään turhaan roikkkuu.. :D
ja ruåttalaiset pelaa parempaa jääkiekkoa. Ja Anna Halosen "kilpasiskot" on hiukan eri tasoa. Voiko enää täydellisempää maata olla?

Näkemiin.
http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2890 ' TARGET='_blank
Saunalahden käyttötuki palvelee numerossa 0600 15566 ja se on avoinna arkisin klo 8-20 ja lauantaisin 9-16.30. Puhelun hinta on 0,89 /min + pvm/mpm.
Jos toi käyttötuki vastaa AINA alle 3 minuutin, niin ihan siedettävää. Muuten ei.
Käyttäjätaso 2

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2890 ' TARGET='_blank
Saunalahden käyttötuki palvelee numerossa 0600 15566 ja se on avoinna arkisin klo 8-20 ja lauantaisin 9-16.30. Puhelun hinta on 0,89 /min + pvm/mpm.


Minulla kun on "viihdenumero" esto ja en varmasti IKINÄ tule soittamaan KOSKAAN yhteenkään 0600 numeroon. Käyttöneuvonnan hyväksyn, mutta vikailmoitusten tulee olla AINA ilmaisia, koska viat eivät asiakkaista johdu.
Käyttäjätaso 2
Tämä on kyseisestä tiedotteesta: Vikailmoituksia vastaanotetaan joka päivä ympäri vuorokauden numerossa (09) 4243 0730 (mpm/pvm).
Käyttäjätaso 5

Tämä on kyseisestä tiedotteesta: Vikailmoituksia vastaanotetaan joka päivä ympäri vuorokauden numerossa (09) 4243 0730 (mpm/pvm).
Siinä tiedotteessa oli vähän päällekkäistä tietoa vikailmoitusten osalta. Toivottavasti korjaavat selkeämmäksi...

0600-numerot ovat muistaakseni "hyötynumeroita", ei viihdenumeroita. Niihinkin sais tietysti eston, mutta esim. Lippupalvelu-tyyppisten numeroiden takia mulla ei hyötynumeroestoa ole. Tuskinpa vaan silti kovin helposti soitan tuolla hinnalla apua kovin helposti.


Tämä on kyseisestä tiedotteesta: Vikailmoituksia vastaanotetaan joka päivä ympäri vuorokauden numerossa (09) 4243 0730 (mpm/pvm).
Siinä tiedotteessa oli vähän päällekkäistä tietoa vikailmoitusten osalta. Toivottavasti korjaavat selkeämmäksi...

0600-numerot ovat muistaakseni "hyötynumeroita", ei viihdenumeroita. Niihinkin sais tietysti eston, mutta esim. Lippupalvelu-tyyppisten numeroiden takia mulla ei hyötynumeroestoa ole. Tuskinpa vaan silti kovin helposti soitan tuolla hinnalla apua kovin helposti.
Toivottavasti asiakas saa sentään rahat takaisin, mikäli tuolta euron-minuutti-n umerosta ei osata neuvoa 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tämä taitaa kuitenkin olla oikea hinnoittelu:

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2890

-----

Matkapuhelinasiakaspalvelussa (09) 4243 0456 (pvm/mpm, ark. 8-20, la 9-16.30) hoidetaan edelleen kaikki liittymä- ja laskutusasiat sekä muut asiakaspalveluasiat, jotka eivät vaadi käytön neuvontaa. Vikailmoituksia vastaanotetaan joka päivä ympäri vuorokauden numerossa (09) 4243 0730 (mpm/pvm).

-----
niiin ja eikös edelleenkin nettipuhelimella soittelu aspaan ole ilmaista..?

eli joko wlanin yli tai data paketilla soittelee niin ei haittaa vaikka puhelu kestäisi tunnin tosin akkua syö 3g-yhteys kivasti mutta anyways:)

btw: ymmärrän toki ettei kaikilla ole nettipuhelimen ominaisuutta tukevaa puhelinta mutta eikös tuollaisen virityksen saa pc:lle jota kautta voi soittaa dsl tai "mokkulalla"

niiin ja eikös edelleenkin nettipuhelimella soittelu aspaan ole ilmaista..?

Ei taida olla tuohon 0600-alkuiseen numeroon, koska sehän on jonkinmoinen palvelunumero.
Käyttäjätaso 2

niiin ja eikös edelleenkin nettipuhelimella soittelu aspaan ole ilmaista..?


Eiköhän hinta 09-numeroon riipu ihan siitä nettipuhelinsopimuksesta. Edes perussaunisnettipuhelimessa ei tietääkseni normaalitkaan lankapuhelut ole ilmaisia.

0600-numeroon soitto on luonnollisesti maksullista aina.
joo siis tarkoitin tuota normaalia aspaa. Käyttötukeen ei tietenkään voi soittaa mutta mahtaako neuvoa jos kysyy sähköpostillakaan..?


niiin ja eikös edelleenkin nettipuhelimella soittelu aspaan ole ilmaista..?


Eiköhän hinta 09-numeroon riipu ihan siitä nettipuhelinsopimuksesta. Edes perussaunisnettipuhelimessa ei tietääkseni normaalitkaan lankapuhelut ole ilmaisia.

0600-numeroon soitto on luonnollisesti maksullista aina.


olen ymmärtänyt ,että aspaan (09-alkuiseen) voisi soittaa maksutta nettipuhelimella mutta muihin 09-numeroihin maksaa sentin minuutti.

jos tämäkin on muuttunut niin sitten tietoni eivät ole ajantasalla



niiin ja eikös edelleenkin nettipuhelimella soittelu aspaan ole ilmaista..?


Eiköhän hinta 09-numeroon riipu ihan siitä nettipuhelinsopimuksesta. Edes perussaunisnettipuhelimessa ei tietääkseni normaalitkaan lankapuhelut ole ilmaisia.

0600-numeroon soitto on luonnollisesti maksullista aina.


olen ymmärtänyt ,että aspaan (09-alkuiseen) voisi soittaa maksutta nettipuhelimella mutta muihin 09-numeroihin maksaa sentin minuutti.

jos tämäkin on muuttunut niin sitten tietoni eivät ole ajantasalla

Kotitotaalin nettipuhelin: Ilmaiset puhelut toisiin Nettipuhelimiin, Saunalahden GSM-liittymiin ja kotimaan lankaliittymiin.

Tavallinen nettipuhelin: Ilmaiset puhelut Saunalahden Nettipuhelin-liittymien välillä ja Nettipuhelimesta kaikkiin Saunalahden GSM-liittymiin. Puhelut kaikkiin kotimaan lankaliittymiin 0,01 /min!  Puhelun aloitusmaksu 0,10 .

Edit: http://saunalahti.fi/nettipuhelin/
en löytänyt äkkiä palstalta tätä kohtaa mutta puheluerittely todistaa toisin:

06.09.2008 16:41:17 0942430XXX  00:10:50 0 0.000 Eur 0.000 Eur
16.09.2008 10:45:27 0942430XXX  00:04:17 0 0.000 Eur 0.000 Eur
Yhteensä  2 00:15:07 0 0.000 Eur 0.000 Eur
onkos gsm-liittymästäkin soittaminen ilmaista nykyään?

tiedot ovat pikku 3:lla enkä ole puhut 3e edestä tänään

01.10.2008 09:59:28 0942430XXX  00:00:59 0 0.000 Eur 0.000 Eur
01.10.2008 13:02:31 0942430XXX  00:01:05 0 0.000 Eur 0.000 Eur
Yhteensä  2 00:02:04 0 0.000 Eur 0.000 Eur

onkos gsm-liittymästäkin soittaminen ilmaista nykyään?

Halvalla näyttäisi menevän.  🙂 Ehkä nuo tarkistetaan sitten laskulle.  😉
sitä pelkäänkin että kuinka tämä saaadaan järkevästi korjattua.
testi tämä oli mutta mielenkiintoista vain:)
Tästä Aspan maksullisuudesta sen verran, että ehdottomasti kannattaa vaatia maksut hyvitettäväksi. Tässä asiassa KSL (kuluttajansuojalaki) on käyttäjän puolella ja asiakaspalvelu on nimenomaan palvelu, ei rahastus.
Ja jos käyttö/toimitusehdoissa lukee jotain, joka pyrkii heikentämään kuluttajan laillisia oikeuksia (kuten takuuasioissa vastuusta vetäytyminen yms.) on kyseiset pykälät pätemättömiä ja laki menee käyttö/ toimitusehtojen edelle.

Saunalahti vedättää asiakkaitaan miten vain suinkin taitaa luottaen siihen että asiakkaat eivät tiedä oikeuksiaan.
Kun itselläni oli Fiksu 3G- liittymä, niin oli ihan "oookohko" odottaa - kun ei se maksa kuin sen yhden puhelun verran kun ja jos soittaa 3G-verkosta - Mutta kuitenkin sen jonotusaika piteni ja piteni--- (oli kerran tai kaksi kertaan yli tunnin tai puolitoista tuntia odottelua! ) niin haukuin sen aspan lyttyyn!!!

Huomasin kuitenkin myöhemmin, että meidän kotona ei löydy ihmeen syystä 3G-verkkoa (vaikka niin kovasti lupailivat) ( Meri-Rastilassa asutaa - Itäkeskuksen ja Vuosaaren "välissä"), niin vaihdoin takaisin Ykkösen-liityymään (Huom! Ei Ykkönen3G). Ja siitä lähtien en ole soittanut kertaakaan sinne Aspaan vaan olen hoitanut kaikki asiat  sähköpöstitse.

*Ja vähän OOF-TOPIC **
Miksei Saunalahti pysty lähiaikoina parantamaan verkonkuuluvuutta?? Koska olen saanut tarpeekseni puheluiden katkeamisesta 2G-verkossakin.. Kestänee josku pari sekuntii, ja joskus yli 30 min... mut yleensä vaa pari-kymmenen minuuuttia - sitten katkeaa itse sen puhelu.
Olen kyllä ilmoittanut Saunalhden asiakaspalveluun ja siitä kuuluvuus-ongelman-tukeen. Mutta eipä ole siitäkään hyötyä.
Asun PKS - ja ei ole hyvää kuuluvuutta - mikä katastrofi......

Osallistu keskusteluun