Kysymys

Asiakaspalvelu muuttui maksulliseksi ja jonotusaika kasvoi

  • 18 elokuu 2008
  • 90 kommenttia
  • 4222 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

90 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Operaattorin taholta on alkanut väsytystaistelu. Ota yhteys kuluttajaviranomaiseen.

Saamasi kohtelu kuulostaa kyllä varsin kelvottomalta. Et ole kuitenkaan ainoa, koska operaattoreista valitetaan paljon.

Sieltä saisi joku mode ottaa asian hoitaakseen, niin voisi vielä koittaa hoitaa pisteet kotiin. (vinkki vinkki)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Noin yleisesti, jos Shopitissa asia tökkii yhden myyjän kanssa, kannattaa jutella asiasta suoraan myymäläpäällikön kanssa.

Shopitissa ei voi tehdä korjauksia tai muutoksia laskuun. Laskutukseen liittyviä muutoksia hoitaa Asiakaspalvelu ja siellä juuri laskutukseen perehtyneet asiantuntijat. Elleivät nämä käytännöt ole viime aikoina muuttuneet.
Ei ollut tällä Palstalla itkeminen turhaa. Saunalahden suunnalta otettiin ehteyttä kun olivat lukeneet kirjoitukseni. Nyt on kaikki asiat selvitetty. Liittymät kunnossa, laskut selvitetty ja hyvitetty ja asiakaspalvelu puhelut hyvitetty. Aika outoa reittiä asia selvisi mutta tärkeintä että asiat on nyt hoidettu. Iso kiitos sinulle joka soitit ja selvitit asiat.
Käyttäjätaso 1
Ensimmäisen vaihdoin liittymän reiluun että voi soittaa muihinki kuin kännynumeroihin. Aspa maksaa jo ja jonottaa saa. 3 soittoa jonotukset n 5 n 5 ja yli 10min.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei, tiesithän että voit vaihtaa liittymäsi Reiluun myös ilman jonoa itse palvelussa Oma Saunalahdesta?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
:smileyshocked: Hä, siis oma.Saunalahdessa joutuu odottamaan vastauksia n. 5 vrk vähintään, jos vastaavat olenkaan, siis pientä tolkkua guru tuohon buffaamiseen..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
GSM-liittymät - liittymät - klikkaa numeroa - liittymätyypin vaihto ja sitten valitsee haluamansa liittymätyypin (Reilu 2M netillä on Reilu, Reilu 21 M netillä on Reilu 3G, Reilu 4G-nopeuden netillä on Reilu 4G) ja siihen haluamansa puhe- ja viestipaketit ja sitten voi vielä valita päivän, milloin tulee voimaan. Noin siis liittymätyypinvaihto onnistuu ja ei todellakaan tarvitse laittaa viestejä mihinkään ja odotella vastausta päiväkaupalla.
Hyvis kirjoitti:
Noin yleisesti, jos Shopitissa asia tökkii yhden myyjän kanssa, kannattaa jutella asiasta suoraan myymäläpäällikön kanssa.
Tosin ei sen myymäläpäällikönkään kanssa aina suju. Asioin koko ajan Skanssin ElisaShopitissa Turussa. Minulla oli kytkypuhelin viime keväänä 5 kertaa korjattavana 5kk:n aikana, 1. kerralla boottausongelmalle ei tehty mitään, 2. kerralla vaihdettiin emolevy, 3. kerralla koko puhelin, 4. kerralla päivitettiin puhelin ja 5. kerralla vaihdettiin emolevy ja puhelin vain jatkoi itsestään boottailua. Tuossa vaiheessa kyllästyin ja kuluttajaneuvojan neuvomana vaadin Saunalahdelta kaupan purkua tai puhelimen vaihtoa uuteen niin, että 2 vuotta vanhasta puhelimestani hyvitetään puolet kauppahinnasta (eli n. 300€). Saunalahden asiakaspalvelu tarjosi ensin yhden kuukauden maksun palautusta (25,5€), mihin en suostunut, jolloin he neuvoivat menemään ElisaShopitiin keskustelemaan. Siellä myyjä hylkäsi vaatimukseni heti ja käski tehdä reklamaation Saunalahdelle (reklamaatiot@saunalahti.com), minkä tekemisen jälkeen ElisaShopitin myymäläpäällikkö soitti ja halusi tietää kuka kuluttajaneuvoja oli antanut ohjeen puhelimen jäännösarvosta, jotta voisi jutella tämän kanssa koska arvo ei hänen mukaansa ollut missään linjassa todellisen arvon kanssa. Hän ei suostunut edes kertomaan omaa ehdotustaan ennen kuin sai jutella kuluttajaneuvojan kanssa. Kun hän sitten soitti uudelleen oli hänen ehdotuksensa 2x kuukausimaksu eli 51€ vaihdossa uuteen puhelimeen tai sitten voisin valittaa kuluttajariitalautakuntaan. Tein valituksen, jossa vaadin kaupan purkua, koska olin jo hankkinut uuden puhelimen, summaan olin lisännyt puhelu- ja matkakuluja. Tästä meni jonkin aikaa ja Saunalahden asiakaspalvelusta soitettiin, että ovat saaneet lautakunnasta vastinepyynnön ja ehdottivat, että suostuvat kaupan purkuun vaatimallani summalla, jonka sitten sovimme hyvitettäväksi tulevista laskuista. Eli eivät ilmeisesti halunneet lautakunnasta julkista päätöstä. Puhelimen palauttamisesta ei ollut mitään puhetta ja tuossa se on hyllyn päällä ollut jo puolisen vuotta, aluksi meinasin viedä sen ElisaShopitin myymäläpäällikölle henkilökohtaisesti ja kertoa miten kävi, mutta se vain jäi tekemättä.
Käyttäjätaso 5
Kertoo aika paljon siitä miten paljon älypuhelinten hinnoissa on ilmaa, jos eivät edes paria vuotta säilytä puoliakaan arvostaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Lähetin kyselyn asiakaspalveluun viime sunnuntaina, vastausta vieläkin odotellaan.

On vissiin ruuhkautunut asiakaspalvelu näistä kyselyistä nouseeko liittymäni hinta!

Toivotonta. Tässä sitä odotellaan ja odotellaan...
Kaiken tämän sähläyksen jälkeen Saunalahden edustaja soitti ja kauppasi 4G nettiyhteyttä. En varmisti ota heiltä enään mitään. Kyllä pisti vihaksi tuo heidän soitto.
Onkohan tää ihan oikein, että asiaa mitä ei pysty netis hoitaa niin pitää jonottaa puhelimessa, tähän mennessä 21min 33 sek.. eikä vieläkään vastattu. Pitää maksaa TYHJÄSTÄ!!!!

edit: No niin. eli eka puhelu aspaan ja selitin mikä asia. Tyyppi sano, et kirjaa tänne homman ja yhdistää sitten henkilölle joka tekee muutokset. Venasin rapeet 26 minuuttia ja sitten hälytti lupaavasti mutta ei nimittäin puhelu katkes!

Uus soitto: Venasin aspaan noin viis minsaa ja sit sanoin, et puhelu katkes. No tää seuraava aspan tyyppi rupes kyseleen samat jutut kuin se edellinen vaikka se edellinen kirjas, et mikä on homman nimi. Sit se aspa taas yhdisti mut seuraavalle. Venausta noin kaheksan minsaa ja sit vastas oikee henkilö.

Mietitäänpä vähän. Roikuin langoilla noin 40min josta asiaa hoidettiin 5-7min! Ei tarvi yhtään ihmetellä, että kuluttaja-asiamiehellä riittää hommaa tän puulaakin kans... Ja tottakai, maksoin koko 40 minuutista.

nim. merk. ex-asiakas
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
kramer kirjoitti:
Onkohan tää ihan oikein, että asiaa mitä ei pysty netis hoitaa niin pitää jonottaa puhelimessa, tähän mennessä 21min 33 sek.. eikä vieläkään vastattu. Pitää maksaa TYHJÄSTÄ!!!!

edit: No niin. eli eka puhelu aspaan ja selitin mikä asia. Tyyppi sano, et kirjaa tänne homman ja yhdistää sitten henkilölle joka tekee muutokset. Venasin rapeet 26 minuuttia ja sitten hälytti lupaavasti mutta ei nimittäin puhelu katkes!

Uus soitto: Venasin aspaan noin viis minsaa ja sit sanoin, et puhelu katkes. No tää seuraava aspan tyyppi rupes kyseleen samat jutut kuin se edellinen vaikka se edellinen kirjas, et mikä on homman nimi. Sit se aspa taas yhdisti mut seuraavalle. Venausta noin kaheksan minsaa ja sit vastas oikee henkilö.

Mietitäänpä vähän. Roikuin langoilla noin 40min josta asiaa hoidettiin 5-7min! Ei tarvi yhtään ihmetellä, että kuluttaja-asiamiehellä riittää hommaa tän puulaakin kans... Ja tottakai, maksoin koko 40 minuutista.

nim. merk. ex-asiakas

Tuo roikkuminen kai siinä se operaattorin tarkoitus onkin, tuleehan siitä tuohta heille.

Se että asiasi kirjataan (tai sanotaan niin tehtävän) ei näy missään vaikka heti yrität uudellen soittoa. Voi olla eri henkilä vastaamassa tai sit ehti heittää sen paperin jo ö-mappiin eikä muista mistä puhuttiin.

Sitkee sissi ja irtonaista rahaa pitää olla jos aikoo asioida aspaan.
Käyttäjätaso 6
Optio kirjoitti:

kramer kirjoitti:

Onkohan tää ihan oikein, että asiaa mitä ei pysty netis hoitaa niin pitää jonottaa puhelimessa, tähän mennessä 21min 33 sek.. eikä vieläkään vastattu. Pitää maksaa TYHJÄSTÄ!!!!

edit: No niin. eli eka puhelu aspaan ja selitin mikä asia. Tyyppi sano, et kirjaa tänne homman ja yhdistää sitten henkilölle joka tekee muutokset. Venasin rapeet 26 minuuttia ja sitten hälytti lupaavasti mutta ei nimittäin puhelu katkes!

Uus soitto: Venasin aspaan noin viis minsaa ja sit sanoin, et puhelu katkes. No tää seuraava aspan tyyppi rupes kyseleen samat jutut kuin se edellinen vaikka se edellinen kirjas, et mikä on homman nimi. Sit se aspa taas yhdisti mut seuraavalle. Venausta noin kaheksan minsaa ja sit vastas oikee henkilö.

Mietitäänpä vähän. Roikuin langoilla noin 40min josta asiaa hoidettiin 5-7min! Ei tarvi yhtään ihmetellä, että kuluttaja-asiamiehellä riittää hommaa tän puulaakin kans... Ja tottakai, maksoin koko 40 minuutista.

nim. merk. ex-asiakas


Tuo roikkuminen kai siinä se operaattorin tarkoitus onkin, tuleehan siitä tuohta heille.

Se että asiasi kirjataan (tai sanotaan niin tehtävän) ei näy missään vaikka heti yrität uudellen soittoa. Voi olla eri henkilä vastaamassa tai sit ehti heittää sen paperin jo ö-mappiin eikä muista mistä puhuttiin.

Sitkee sissi ja irtonaista rahaa pitää olla jos aikoo asioida aspaan.


Ensimmäinen vastaaja kirjaa puhelun siirtotietoihin valmiiksi, mikäli ei itse saa asiaa hoidettua, tarvittavat perustiedot puhelua koskien. Kuitenkaan, mikäli ensimmäisenä vastannut asiakaspalvelija ei käy asiakastiedoissasi, ei hän sinne tietoja kirjaa, ja puhelun katketessa joudut saman asian valitettavasti kertomaan uudelleen.:(
Muillakin  näköjään ongelmia asiakaspalvelun kanssa. Tuo on törkeää että puhelu menee poikki pitkän jonotuksen jälkeen ja joudut soittamaan uudestaan ja tiput taas jonon viimeiseksi. Itse tosiaan jonotin 40min jonka jälkeen puhelu meni poikki ja seuraavalla puhelulla jonotin taas 40 minuutia eikä vastaajalla ollut oikeuksia vieläkään asian hoitamiseen. Tuon ensimmäisen vastaajan tarkoitus on ainoastaan se että asiakaspalvelun vastausajat saadaan näyttämään hyviltä. Saunalahden sivuilla ilmoitetut vastausajat ovat alle 1 minutti tämän ensimmäisen vastaajan ansiosta vaikka ajat ovat todellisuudessa jotain aivan muuta.

Osallistu keskusteluun