Kysymys

Asiakaspalvelu on taitolaji

  • 9 huhtikuu 2014
  • 5 kommenttia
  • 1144 katselukerrat

Se on sääli että nykyään ollaan menty siihen että asiakas itse toimii asiakaspalvelijana ja toisin päin.
Perjantaina sain uuden luurin, se oli rikki valmiiksi joten lauantaina vein sen huoltoon. Pyysin uutta tilalle tehdasvirheen takia, ei onnistu koska ensin huoltoon.
Tarjosin laitepakettia mukaan, ei voinut antaa, se on turha. Keskiviikkona soitin huoltoon ja kuulin että laitepaketti tulee toimittaa että voivat lähettää laitteen takaisin tehtaalle ja saisin uuden laitteen shopitista. Vein loput tavarat shopittiin ja kuulin etten saa uutta laitetta koska he soittavat sitten kun voin noutaa laitteen heiltä. Siis mitä *********** tämä nyt on että juoksutetaan paikasta toiseen vaikka homma oli selvä jo alussa että laite on viallinen ja ainoa vaihtoehto on uusi laite tilalle. Nyt jo mittarissa yli 110km turhaa ajoa ja viikon verran kohta ilman luuria.

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Hei Iickalike, ja tervetuloa Palstalle!

Onpa muuten harmillista että on mennyt noin vaikeasti! Huollot ovat erikseen ohjeistaneet myymälöitä että mitään ylimääräistä ei huoltoon tule toimittaa, siksi niitä laitepakkauksia ei oteta vastaan kun toimitat laitteen huoltoon lähetettäväksi.

Huolto ei myöskään voi myymälän puolesta että saat sieltä laitteen, huolto sen vaihtolaitteen lähettää myymälään.

Näissä ollaan niin valtuutettujen huoltojen armoilla, että siinä ei juuri pelivaraa liikkeelle jää.

Ihan mielenkiinnosta kysyn että mikä puhelin oli kyseessä? Ja mikä vika, on niin erikoisen kuuloinen kokonaisuus tämä, että olisi jännä tietää lisää?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Ei tässä nyt mitenkään "valtuutettujen huoltojen armoilla" olla... Aivan helposti jos puhelin on pakkauksesta otettuna rikki, niin myyjä voisi antaa uuden puhelimen varastostaan asiakkaalle (eli käytännössä purkaa rikkinäisen puhelimen kauppa ja tehdä uusi kauppa uudesta), ja hoitaa rikkinäisen puhelimen vaihto asiakkaan puolesta liikkeen ja huollon sisäisenä asiana. Ei mikää tätä kiellä... 
Puhelin on xperia z1 ja vika oli käynnistys painikkeessa joka nimittäin oli valmiiksi pohjassa eikä reagoinut juuri ollenkaan.
Tänään tuli mailia liikkeestä etteivät he voi toimittaa uutta laitetta minulle kotiin koska tarvitsevat minulta allekirjoituksen mutta en myöskään saa hakea laitetta joka kuulemma on jo nostettu sivuun odottamaan koska eivät tiedä saavatko he antaa uutta laitetta vielä?! Olen sanaton.. ...

Vastaan lisä kysymyksiin ja kerron kuinka tää hullun mylly pyörii.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Lickalike, muista että olet kuluttajalain mukaan oikeutettu matkakulujen korvauksiin niistä matkoista jotka olet joutunut tekemään myyjästä johtuvasta syystä.

Tätä ei täällä Saunalahti ja Elisa kovin myönnä mutta mielenkiintoiseksi menisi jos se kielletään.

Kuluttajaviraston sivuilta löydät lisää ohjeita asiaan.

Itse asiaan. Aika huonosti on Saunalahti ja Elisa tämän hoitanut. Ajatellaan taas ettei asiakas osaa hakea korvauksia. Yli 100km ajosta tulee jo useita kymmeniä euroja maksettavaa.
Käyttäjätaso 4
Palautetaan taas mieliin se periaate, että myyjäliike vastaa takuusta, ellei nimenomaisesti ole muuta sovittu.

Asiakkaan pitää voida siis asioida vain myyjäliikkeen kanssa, mutta halutessaan asiakas voi toimittaa puhelimen suoraan huoltoon. Myyjäliike ei voi tätä kuitenkaan yksipuolisesti määrätä, vaan päätös on asiakkaan.

Osallistu keskusteluun