Asiakaspalvelun maksullisuudesta palaute

  • 11 marraskuu 2016
  • 7 kommenttia
  • 402 katselukerrat

Surkeaa asiakaspalvelua että maksutonta mahdollisuutta ei ole esim vikapalveluihin tai aspaan, muuten kuin käymällä liikkeessä. Oma guruun soittaminen todella törkeän kallista, asiakaspalvelua pitää saada maksutta!!

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Täällä Palstalla asiakaspalvelu on täysin maksutonta. Kerrot vaan, minkälaisesta ongelmasta on kyse ja me muut käyttäjät sekä Palstatiimi autamme ongelman korjaamisessa. Palstatiimille voi myös lähettää yksityisviestiä heidän profiilinsa kautta, mikäli asia on henkilökohtaisempi, esim. laskutukseen liittyvä.

Lisäksi asiakasnumero kannattaa lisätä omiin henkilökohtaisiin tietoihin täällä Palstalla. Näin Palstatiimi pystyy antamaan henkilökohtaisempaa apua. Asiakasnumeron lisääminen onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiä sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset". Asiakasnumero taas löytyy esim. laskusta.
Käyttäjätaso 7
Jos nyt viilataan pilkkua, Omaguru ei ole "asiakaspalvelu", vaan erillinen maksullinen it-tuki, joka vertautuu mihin tahansa atk-asennus/opastus/tms-palvelua tarjoavaan yritykseen.

Elisan asiakaspalvelu ja vikapalvelu vastaavat asiakaspalvelun numerossa normaalilla (paketin ulkopuolisella) puhelutaksalla. Lisäksi asiakaspalvelu pelaa maksutta OmaElisan kautta (suora yhteys chatilla) ja tämän palstan kautta (yksityisviestit Palstatiimille).
Jos nyt viilataan pilkkua, Omaguru ei ole "asiakaspalvelu", vaan erillinen maksullinen it-tuki, joka vertautuu mihin tahansa atk-asennus/opastus/tms-palvelua tarjoavaan yritykseen.
Niinpä tuo Omaguru ei todellakaan ole mikään "asiakaspalvelu", eikä mikään palvelu pelkästään Elisan, sama Omaguru hoitaa myös erään muun operaattorin ongelmatilanteita. Tai no - hoitaa ja hoitaa.

Oman kokemukseni mukaan Omaguruun ei missään tapauksessa kannata soittaa. Ihan mikä muu paikka on paras että kyselee ja ottaa selvää ja yrittää näin ratkaista pulmat.
Olen kaksi kertaa mennyt siihen halpaan, että soitin Omaguruun. Ekalla kerralla tuli 65 euron lasku, toisella kerralla 98 euron lasku. Kummallakaan kerralla ne eivät osanneet ratkaista pulmaa, vaan tein sen myöhemmin itse omin neuvoin.
Ne vielä pitkittää puhelua käskemällä tekemään asioita mitkä sanoo että itse on kokeillut näitä jo neljä kertaa. "katsotaan nyt kuitenkin". Toisella kerralla ne otti etäyhteydenkin koneeseeni eikä siitäkään hommasta tullut lasta eikä p... - no niin.
Mikä huvittavinta he ensitöikseen kysyivät olinko soittanut operaattorin asiakaspalveluun. Ja sitten viimeiseksi kaneetiksi kehottivat tekemään niin kun eivät osanneet auttaa. Vaikka sanoinkin että juuri sieltä neuvottiin heille soittamaan. Ei oikein nämä tiedä itsekään rooliaan tässä paletissa

Olisi hauska tietää onko tää Omaguru palvelu joitakin oikeasti osannut auttaa ja millä hinnalla ? Että oliko mielestänne hinta/laatu suhde kohdillaan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Asiakaspalveluumme soittaminen on tosiaan normaalipuhelun hintaista. Yleensä mahdollista on myös soittopyynnön jättäminen, jolloin tietenkin takaisinsoitto on maksutonta. Lisäksi meihin saa yhteyden myös OmaElisan kautta, sähköpostilla, Facebookissa ja esimerkiksi täällä Palstalla. Ilmaisia kanavia siis kyllä löytyy. 🙂 Jos kyse on akuutista vikatilanteesta, on soittaminen yleensä se nopein tapa saada asia eteenpäin.

Omaguru sitten opastaa laitteiden käytössä ja asetuksissa. Palveluun soittaminen on ihan vapaaehtoista ja soittajalla on tietenkin oikeus lopettaa puhelu koska tahtoo. Omaguru -puhelussa maksetaan asiantuntijan neuvoista ja ajasta. Omaguru pyrkii aina saamaan ongelman ratkaistua, mutta toisinaan se ei puhelimitse ole mahdollista, jos esimerkiksi jokin laite on ihan fyysisesti rikki. Joskus taas asiakkaan kannaltakin helpoin ratkaisu on Omagurun tilaaminen kotikäynnille.
Mistä löytyy vikapalvelun numero, ja mitä auttaa tänne palstalle kertoa ongelmasta jos esim.nettiyhteys on poikki ??
Isävainaalla meni kerran nettiyhteys poikki ja soitti omagurulle, ongelma ei ratkennut puhelimessa ja kaveri meni kotikäynnille. Ei saanut nettiä toimimaan vaan jätti jonkun softan tutkimaan konetta. Menin käymään ja vika löytyi usb-piuhasta jonka päässä mokkula oli. Rupesi toimimaan kun tökkäsi tikun koneen usb-porttiin. Ukolle oli tulossa 90€ lasku käynnistä, mutta soitin kaverille ja sanoin että jos aikoo laskuttaa työstä mitä ei osaa tehdä niin lähettää sen laskun mulle. Ei ole laskua kuulunut 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mistä löytyy vikapalvelun numero, ja mitä auttaa tänne palstalle kertoa ongelmasta jos esim.nettiyhteys on poikki ??

Tänne Palstalle voi kirjoitella vaikkapa älypuhelimen avulla. Sillä oletuksella, että käyttäjällä on älypuhelin ja siinä toimiva mobiililaajakaista.

Vikailmoituksia voi jättää asiakaspalveluun soittamalla numeroon 010 190 262 (mpm/pvm) tai sähköisellä yhteydenottolomakkeella. Kiireellisissä / akuuteissa vikatilanteissa aina mieluiten soittoa, koska sähköisen lomakkeen käsittelyaika on monesti työpäivästä muutamaan ruuhkasta riippuen.

Osallistu keskusteluun