Kysymys

Asiakaspalvelun vastausaika oma.saunalahti.fi:n kautta lähetettyihin viesteihin

  • 8 kesäkuu 2010
  • 47 kommenttia
  • 3418 katselukerrat

Lähetin asiakaspalvelulle kysymyksen oma.saunalahti.fi:n kautta 31.5. En vieläkään ole saanut vastausta vaikka on kulunut jo reilu viikko ja vastausajaksi luvataan "normaalisti 1-3" päivää. Kauankohan vastausta pitää vielä odotella? 😞

47 kommenttia

Mulla meni 9 päivää vastaukseen viimekuun loppupuolella.
Käyttäjätaso 2
Itse lähetin 1.6 viestin eikä ole vastattu vieläkään 😠
Olisi kiva päästä tutustumaan Saunalahden asiakaspalveluun nyt. En kyllä tajua miten voi olla jonoa vieläkin. Luulisi että siellä olisi mahdollisuus soittaa osa-aikaisia töihin vastaamaan viesteihin. Iso osa viesteistä on luultavasti "Onko minun tilaus ok?" tai jotain yhtä haastavaa. 🙂

Olisi kiva päästä tutustumaan Saunalahden asiakaspalveluun nyt. En kyllä tajua miten voi olla jonoa vieläkin. Luulisi että siellä olisi mahdollisuus soittaa osa-aikaisia töihin vastaamaan viesteihin. Iso osa viesteistä on luultavasti "Onko minun tilaus ok?" tai jotain yhtä haastavaa. :)


Eiköhän juuri noiden kysymysten vuoksi siellä ole jonoa 😉
Hei,

tällä hetkellä oma.saunalahden viestien käsittelyaika on pidempi kuin normaalisti. Asiakaspalvelumme tekee parhaillaan kovasti töitä, jotta vastausaika saadaan normaalille tasolle.
Tällä hetkellä vastausaika on hieman riippuen aiheesta 5-6 arkipäivää.
Olen laittanut viestin oma.saunalahti.fi kautta 23.6-10 eikä siihen ole vielä vastattu ???
Taitaa olla ruuhkaa asiakaspalvelussa!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Minä olen laittanut 19.6. eikä siihenkään ole vielä vastattu.... no ehkä ensiviikolla tai sit seuraavalla.... 😠
Eipä nuo vastausajat ole lyhentyneet vaikka on luvattu.Viikko kulunut eikä vastausta.Yhdessä vaiheessa kiiteltiin kovasti, kun käytin tätä palvelua,mutta kyllä tässä alkaa miettimään,jos vastausajat alkaa olla 1-3 kk muutaman päivän sijasta,josko sittenkin soittaisi ja jonottaisi vaikka tunnin.Tämä nykyinen tilanne on sentään jatkunut jo pitkään.
Tänään viestiin vastasi ystävällinen naishenkilö soittamalla.Asia selvisi,mikä oli pääasia,kun tuo asia ei ollut kiireinen.

Tyytyväinen Saunalahden asiakas
Kahdeksan päivää meni ja yksinkertaiseenkaan asiaan en saanut järkevää vastausta. Tuntui kuin viestiäni ei olisi luettu ollenkaan, mutta minkäs teet, selvisi tuo asia sitten toista kautta. Tätähän se on kun alipalkatut ja heikon motivaation omaavat nuoret painavat siellä huonosti ilmastoiduissa kopeissa.
Ja sitten kun vastaavat, niin kehoittavat soittamaan tekniseentukeen tms. Soitat sitten ja jonotat tunti tolkulla ja kuullet jatkuvalla syötöllä, "Tiesithän, että voit hoitaa kaikki asiasi käteväsi omasaunalahti sivuilla..." öööh...
Hei keskustelijat,

Oma.saunalahti.fi -hallintasivuston kautta lähetetyt viestit tulevat kaikki asiakaspalveluun käsiteltäväksi. Laskutukseen, sopimuksiin, tuotteisiin ja tilauksiin liittyvät asiat hoituvat siis kätevimmin näillä viestilomakkeilla, mutta asiakaspalvelun puolella ei valitettavasti teknistä tuntemusta vaativissa asioissa osata juurikaan opastaa.

Oma.saunalahden viestipalvelun tekninen toteutus on ainakin tällä erää sellainen, että teknisiä kysymyksiä ei pystytä suoraan ohjaamaan eteenpäin toisen osaston käsiteltäväksi. Näin ollen suosittelen, että aina kun kyse on vikailmoituksesta, käytön opastuksesta tai muusta teknisestä tiedustelusta, yhteyttä otetaan oheisilla, myös kotisivuiltamme löytyvillä tavoilla:

http://saunalahti.fi/yhteydet.php

UUTTA! Omaguru - asiantuntija-apua nopeasti

* 0100 8 4850 (1,97 /min + pvm/mpm). Also in English.
(avoinna arkisin klo 8-21, lauantaisin klo 9-17)
www.omaguru.fi
* Henkilökohtainen asiantuntija opastaa, neuvoo ja asentaa laitteen tai ohjelmiston merkistä ja ostopaikasta riippumatta. Käytettävissä myös mahdollisuus ottaa etäyhteys tietokoneeseesi nopeamman avun saamiseksi.
          o Tietokoneet ja kannettavat, Windows-käyttöjärjestelmät, ohjelmistot, tulostimet
          o Internet-yhteydet (kiinteä/mobiililaajakaista), selaimet, sähköpostiasetukset, WLAN-asetukset
          o Tietoturva (PC ja matkapuhelin)
          o Matkapuhelimet, matkapuhelinasetukset, mobiili sähköposti
          o Digiboksit, kotiteatterit
* Myös kotikäynnit
* Voit valita oman asiantuntijasi ja soittaa suoraan hänen numeroonsa! Tutustu palveluun ja asiantuntijoihimme

Tekninen asiakaspalvelu

Kaikissa teknisissä kysymyksissä liittyen Saunalahden palveluihin voit ottaa yhteyttä tukipalveluumme:

* Sähköposti tuki@saunalahti.fi
* Käyttötuki 0600 15566
(0,95 /min + pvm/mpm, avoinna arkisin klo 8-20, la klo 9-16.30)
* Vikailmoitukset (09) 4243 0730
(avoinna joka päivä 24 h, normaali paikallis-, kauko- tai matkapuhelumaksu)
Hitautta "hieman" havaittavissa oma.saunalahdessa, nyt ois menossa 8:s arkipäivä kun odotan vastausta viestiin, kyse oli jopa laskusta jonka eräpäivä tuli ja meni. on se mukava kun kaikkia ohjeistetaan hoitamaan sitä kautta kaikki asiat ja silti kestää näin kauan saada palvelua siellä.

Edit:
kah johan se vastaus tuli
Ite laitoin 28.7.2010 viestin ja vielä lukee, että odottaa.

Sairaan nopee!

Työntekijöitä varmaan tarvis palkata enemmän.. Mihin voi laittaa hakemusta?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Työntekijöitä varmaan tarvis palkata enemmän.. Mihin voi laittaa hakemusta?


Itse käyttäisin seuraavia yhteyskanavia:
Saunalahti Group Oyj
PL 5
00061 Elisa
p. (09) 4243 0600
f. (09) 4243 0601

Onnea ja menestystä. Ihan varoituksen sana, työ vaatinee pitkää pinnaa. Asiakaspalvelu ei ole niitä kaikkein helpoimpia työpaikkoja eikä rahallinen korvaus välttämättä ole riittävä asiakkailta tulevaan paineeseen nähden.

Mutta näinä aikoina ei kannata olla turhan ronkeli työn suhteen. Saisit kuitenkin Majakan oman nimimerkkisi kohdalle tänne Palstalle. 😉
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

...... Asiakaspalvelu ei ole niitä kaikkein helpoimpia työpaikkoja,,,,


Mikäpä palvelu-alan työpaikka olis,,,, ::) jos johtotähtenä on asiakastyytyväisyys.
Saunalahden kohdalla voisi käyttää sanontaa "Suomen vaikein ja korkeinta ammattitaitoa vaativa tehtävä" johtuen sekavista ja jatkuvasti muuttuvista ohjeista, mitään johdonmukaisuutta ei niissä tunnu olevan ainakin jos näitä sivuja lukee ja tekee niistä johtopäätöksiä... 😎 😉
Tätä kirjoittaessa ovat vanhimmat, oma.saunalahden kautta lähetetyt vastaamattomat viestit päivältä 29.7.2010. Vastausviive on valitettavan pitkä, mutta ruuhkaan on helpotusta luvassa, kun kesälomat pikku hiljaa päättyvät.

Vaikka laskun eräpäivä tulisi vastausta odottaessa vastaan, asian käsittelyä voi jäädä vielä odottamaan. Maksukehotuksia ei lähetetä kuin vasta 14 vuorokautta eräpäivän jälkeen. Toki laskun voi myös maksaa pois, ja mahdollisesti asian vaatimat korjaukset tai hyvitykset voidaan aina lisätä myös seuraavan laskun yhteyteen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


...... Asiakaspalvelu ei ole niitä kaikkein helpoimpia työpaikkoja,,,,


Mikäpä palvelu-alan työpaikka olis,,,, ::) jos johtotähtenä on asiakastyytyväisyys.
Saunalahden kohdalla voisi käyttää sanontaa "Suomen vaikein ja korkeinta ammattitaitoa vaativa tehtävä" johtuen sekavista ja jatkuvasti muuttuvista ohjeista, mitään johdonmukaisuutta ei niissä tunnu olevan ainakin jos näitä sivuja lukee ja tekee niistä johtopäätöksiä... 😎 ;)


Esimerkiksi vähittäismyyjä kaupassa pääsee paljon vähemmällä. Yleensäkin mikäli asiakas on kasvotusten, on hänen käyttäytymisensä ongelmatilanteissa paljon fiksumpaa. Virhetilanteissa harvemmin kaupassa myyjä saa kuulla saatapeetä.

Ohjeet muuttuvat tietysti aikojen saatossa, joissakin asioissa nopeastikin. Hankaloittaa joissakin asioissa molempia osapuolia.

Tätä kirjoittaessa ovat vanhimmat, oma.saunalahden kautta lähetetyt vastaamattomat viestit päivältä 29.7.2010. Vastausviive on valitettavan pitkä, mutta ruuhkaan on helpotusta luvassa, kun kesälomat pikku hiljaa päättyvät.

Vaikka laskun eräpäivä tulisi vastausta odottaessa vastaan, asian käsittelyä voi jäädä vielä odottamaan. Maksukehotuksia ei lähetetä kuin vasta 14 vuorokautta eräpäivän jälkeen. Toki laskun voi myös maksaa pois, ja mahdollisesti asian vaatimat korjaukset tai hyvitykset voidaan aina lisätä myös seuraavan laskun yhteyteen.


Tohtiiko kysyä mikä on viive tällä hetkellä?
Käyttäjätaso 3
Terve,

Vastausaika on tällä hetkellä valitettavasti hieman normaalia pidempi - pääsääntöisesti noin viikon GSM-liittymiä koskevissa asioissa, mutta ~8-9 päivää laskutus- tai laajakaista-asioissa.
Käyttäjätaso 1
viikko lomakkeeseen vastausaika? puhelimella vähintään tarpeeksi ja ei nappaa puhuttu ohjeistus, tahtoo mustaa valkoisella vaikka bittimuodossa.  Mitä hel... ihmettä saunalahtielisakonsernissa oikein runk... touhutaan? tämä ilmeisesti on sitä vanhojen asiakkaiden muistamista jos ei muu sitten 😛 (kohta tosissaan vanhojen tätämenoa...).
Laittakaas nyt sitten vaikka tässä vastaukseksi mitä muita vaihtoehtoja on toimittaa nykyisellään luuri takuuhuoltoon jos ei nappaa elisashopittiin ajelu pelkästään sitävarten?
Käyttäjätaso 1

viikko lomakkeeseen vastausaika? puhelimella vähintään tarpeeksi ja ei nappaa puhuttu ohjeistus, tahtoo mustaa valkoisella vaikka bittimuodossa.  Mitä hel... ihmettä saunalahtielisakonsernissa oikein runk... touhutaan? tämä ilmeisesti on sitä vanhojen asiakkaiden muistamista jos ei muu sitten 😛 (kohta tosissaan vanhojen tätämenoa...).
Laittakaas nyt sitten vaikka tässä vastaukseksi mitä muita vaihtoehtoja on toimittaa nykyisellään luuri takuuhuoltoon jos ei nappaa elisashopittiin ajelu pelkästään sitävarten?


24.8 tein lomakeilmoituksen, vastausta ei ole vieläkään saapunut... noh koko asia meni sitten ohi kun nokialainen päätti korjaantua itsestään (odottelen vaan koska tulee lisää vastaavia häiriöitä).


viikko lomakkeeseen vastausaika? puhelimella vähintään tarpeeksi ja ei nappaa puhuttu ohjeistus, tahtoo mustaa valkoisella vaikka bittimuodossa.  Mitä hel... ihmettä saunalahtielisakonsernissa oikein runk... touhutaan? tämä ilmeisesti on sitä vanhojen asiakkaiden muistamista jos ei muu sitten 😛 (kohta tosissaan vanhojen tätämenoa...).
Laittakaas nyt sitten vaikka tässä vastaukseksi mitä muita vaihtoehtoja on toimittaa nykyisellään luuri takuuhuoltoon jos ei nappaa elisashopittiin ajelu pelkästään sitävarten?


24.8 tein lomakeilmoituksen, vastausta ei ole vieläkään saapunut... noh koko asia meni sitten ohi kun nokialainen päätti korjaantua itsestään (odottelen vaan koska tulee lisää vastaavia häiriöitä).


Hei,

No, hienoa että ongelma korjaantui tällä kertaa ilman huoltoreissua. Jos kuitenkin teknillisiä ongelmia jatkossa ilmenee, voit postittaa laitteen Elisa Shopitiin, josta sille se toimitetaan huoltoon. Lähimmän Shopitin osoitteen voit tarkistaa osoitteessa elisa.fi/shopit. Liitä mukaan takuutodistus, kuvaus viasta sekä yhteystietosi.
Hmm, katsoinpa pari omaa viestiäni asiakaspalveluun ja niiden vastausaikoja.

Toiseen vastattiin hiukan yli kuudessa tunnissa (lähetin aamupäivällä, vastaus tuli iltapäivällä). Toisen lähetin illalla yhdeksän maissa, ja vastaus tuli seuraavana aamuna melkein sekunnilleen 12 tuntia myöhemmin.

Eli itsellä pelkästään ensiluokkaisia kokemuksia  ;D  ...aattelin laittaa positiivistakin kommenttia tähän ketjuun  ;)

-Arttu
Käyttäjätaso 1
Itse odotellut nyt pari päivää vastausta helppoon kysymykseen 🙂

Osallistu keskusteluun