Kysymys

asiakaspalvelusta :(

  • 18 elokuu 2008
  • 9 kommenttia
  • 3655 katselukerrat

Jonotin tänään asiakaspalveluun 2x noin 45min. Järkytyksekseni luin juuri että asiakaspalvelu on muuttunut maksulliseksi !!???? En todellakaan olisi roikkunut langoilla niin kauan jos olisin tiennyt asiasta. Eikös tuosta jonotuksen maksullisuudesta pitäisi ohjeiden mukaan olla maininta mikäili näin on. Nyt ystävällinen miesääni pyysi minua vain odottamaan useamman kerran eikä puhunut jonotuksen maksullisuudesta mitään.... Harmittaa kun en edes päässyt sinne läpi hoitamaan asiaani...

Ja muutenkin, asiasta ei ole kyllä liiemmälti tiedotettu. Minulle ainakin tuli aivan yllätyksenä.
Yritän nyt hoitaa asiaani netin kautta, vaikka siihen taitaa mennä ikuisuus..

9 kommenttia

aspan muuttumisesta normaalihintaiseksi on kyllä tiedotettu ja tälläkin palstalla on varmaan n+1 aihetta asiasta. Enkä usko että mitään tiedotetta jonon maksullisuudesta tarvitsee olla koska kyseessä on normaalihintainen puhelu eikä siis mikään erikseen hinnoiteltu palvelunumero.
Näin sanotaan kuluttujaviraston sivuilla asiasta :

"Puhelumaksun periminen jonotusajalta on sallittua. Odotusajan maksullisuudesta ei erikseen tarvitse kertoa puhelun alussa, mutta jos asiakkaalle kerrotaan nauhoitteen avulla hänen siirtymisestään jonotustilaan, on nauhoitteessa kerrottava myös jonottamisen hinta. Hintatietojen on myös oltava esillä mainoksissa ja muussa yrityksen materiaalissa"

Minähän olin jonossa eikä sen maksullisuudesta tiedotettu lainkaan. Tosin jonossa olemista ei erikseen myöskään todettu, pyydettiin vain odottamaan ja luvattiin palvelua tuota pikaa...

Minulla on ollut matkapuhelin v. 1998 ja tuona aikana minulla on ollut liittymä Soneralta, Kolumbukselta, Dna:lta ja Saunalahdelta ja vain Saunalahden osalta on ollut tarvetta asioida asiakaspalvelun kanssa. Kovin tyytyväinen en voi olla sen asiakaspalvelun tasoon kaiken kokemani jälkeen!
Käyttäjätaso 2
Onko jonotus maksullista jos se maksaa normaalilankaliittymän mukaan? Eri juttu jos se maksaisi jotain 20c/min ja paikallispuhelu siihen päälle.
niinpä, ei Helsingin serkullekaan soittaessa kuule muuta kuin "päläpälä puhuu toista puhelua..." tai "olette pidossa..." ja ihan varmasti menee maksu joka sekunnilta. Ei mitään selvitystä siitä että odottelu on maksullista. Valveutuneena kansalaisena toki tiedän että normaalihinta tuonne serkun 09 -numeroon soittaessa on liittymän tiedoissa mainittu pvm/mpm. Mutta Fiksu soittaa puhelut tietenkin 6,9 sentin kappalehintaan 😃
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

aspan muuttumisesta normaalihintaiseksi on kyllä tiedotettu ja tälläkin palstalla on varmaan n+1 aihetta asiasta. Enkä usko että mitään tiedotetta jonon maksullisuudesta tarvitsee olla koska kyseessä on normaalihintainen puhelu eikä siis mikään erikseen hinnoiteltu palvelunumero.

Asiasta oli tiedote heinäkuussa jaetun laskun välissä. Tiettävästi ne jotka ottavat laskun sähköisesti eivät ole saaneet tuota tietoa. Joten oma.saunalahti sivustolle vaikka linkki jonnekin levyn kulmaan, josta löytyy kaikki tiedotteet pdf -tiedostoina.

Joten oma.saunalahti sivustolle vaikka linkki jonnekin levyn kulmaan, josta löytyy kaikki tiedotteet pdf -tiedostoina.
Muistaakseni tätä lupailtiin jo aikoja sitten... mutta kuinka ollakkaan, jäämme odottelemaan vuotta 2014 jolloin tuo ehkä toteutuu :D

Ja on siitä maksullisuudesta ollut nettisivuillakin maininta. Ei toki yhtä isoa kuin nuo "OSTAOSTAEKASAUNALAHTELAINENELIITTI" -bannerit..
Tämmöisistä muutoksista voisi vaikka tekstiviestin nakata kaikkiin liittymiin? Ainakin pitäisi kaikille GSM-asiakkaille mennä tieto silloin perille.

Tämmöisistä muutoksista voisi vaikka tekstiviestin nakata kaikkiin liittymiin? Ainakin pitäisi kaikille GSM-asiakkaille mennä tieto silloin perille.


Tätä on toivottu jo todella kauan aikaa sitten (yritin etsiä topicia, mutta en löytänyt oikeaa). Eli vika yms muut liittymiin liittyvät asiat kaikille viestinä. Ei välttämättä koko stooria, vaan otsikot. Lisätiedot voi käydä katsomassa sitten vaikka netistä.

Saunalahti kehuu itseään edelläkävijäksi palveluissa, niin tämä se vasta olisi tarpeellinen. Helpottaisi myös aspa:n paineita, kun ei esim vikatilanteessa tarvitse soittaa aspaan ja kysyä asiaa (esim vaikka multisim ongelma). Kaikki kun eivät pääse heti nettiin katsomaan, että onko siellä vika tms ilmoitusta.
- Asiakkaan ei pidä joutua maksamaan siitä, että hän yrittää selvittää esimerkiksi laskutuksen virhettä tai muuta operaattorista johtuvaa vikaa. Siksi operaattorin pitää hyvittää asiakkaalle palvelun virheen selvittelystä aiheutuneet puhelinkulut.
Operaattorit eivät myöskään voi käyttää maksullisuutta näppäränä keinona, jolla vähentävät kuluttajien intoa ottaa heihin yhteyttä ja saavat samalla jonotusaikansa näyttämään paremmilta, toteaa Peltonen.

Näin siis kuluttajavirasto.
Ei muuta kuin reklamaatiota kehiin ja korvausvaatimukset peliin.
Saunalahdella ei ole maksullista asiakaspalvelua eikä myöskään erityishintaista yritysnumeroa tai palvelunmeroa kuten esimerkiksi useilla tietokone- ja kännykkävalmistajilla taikka esim. pankeilla, vakuutusyhtiöillä, verotoimistolla tai lentoyhtiöillä. Saunalahden asiakaspalvelun numero on normaalihintainen lankapuhelinnumero.

Asiasta on keskusteltu aikaisemmin avatuissa keskustelusäikeissä lisää, joten jatketaan keskustelua niissä.

/ Panu.

Osallistu keskusteluun