Kysymys

Asiakkuuden hallinta Elisa-konsernissa?

  • 10 toukokuu 2013
  • 2 kommenttia
  • 1374 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Pari juttua on tullut aina silloin tällöin mieleeni Elisa-konsernin asiakkuudenhallinnasta.

1. Mahtaakohan Elisa-konserni hallita yhden ihmisen asiakkuutta kokonaisuutena?  Ainakin jokaisesta palvelusta ja tavarasta on tehtävä eri sopimus ja jokaisesta tulee eri lasku eri asiakasnumerolla.  Itse käytän laajasti Elisa-konsernin palveluita ja usein joudun ottamaan yhteyttä lähinnä laskutusasioissa.  Laskuja tulee nykyään jo seitsemän kappaletta kuukaudessa.

2. Asiakkuudenhallintaan liittyy oleellisena osana myös olemassaolevasta asiakkaasta huolehtiminen taloudellisinkin eduin.  Tiedotteita kyllä tulee kiitettävästi, mutta eipä näy "tarjousta vakioasiakkaalle" vaan yleensä tarjoukset ovat sisäänheittotarjouksia eli siis etuja potentiaalisille uusille asiakkaille.  Luulisi, että useita vuosia palveluita käyttävälle asiakkaalle tarjottaisi esim. Elisa Viihteessä muutakin kuin kuukausittain vaihtuva Bonuskanava.  Esim. F1-kisat vaikka vain kuukaudeksi tai jopa koko kaudeksi palkkiona uskollisesta asiakkuudesta.

Elisan-konsernin palvelut sinänsä ovat kaikki erinomaisia, mutta tarjonta lisääntyy ja asiakkaista "kiinnipitäminen" on jopa tärkeämpää kuin uusien asiakkaiden kalastelu eritysetuja tarjoamalla.

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Penanen kirjoitti:
1. Mahtaakohan Elisa-konserni hallita yhden ihmisen asiakkuutta kokonaisuutena?  Ainakin jokaisesta palvelusta ja tavarasta on tehtävä eri sopimus ja jokaisesta tulee eri lasku eri asiakasnumerolla.  Itse käytän laajasti Elisa-konsernin palveluita ja usein joudun ottamaan yhteyttä lähinnä laskutusasioissa.  Laskuja tulee nykyään jo seitsemän kappaletta kuukaudessa.

Noinhan se valitettavasti on. Lisäyksenä vielä , että ei edes saman tuotteen laskutus toimi kuten pitäisi. Esim. jos Viihteen liittymätyyppi muuttuu vaikkapa muuton yhteydessä , niin vaikkei sopimus sulkeudu , niin asiakasnumero vaihtuu ja vanhat laskut hukkuu bittitaivaaseen Oma Elisasta.

Elisalle tuntuu olevan ylivoimaista yhdistää saman asiakkaan laskuja henkilötietojen perusteella.

Edit: Laittakaahan kannatusta tänne  ;)

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Ideapaja/Yhdist%C3%A4k%C3%A4%C3%A4-saman-asiakkaan-laskut-henkil%C3%B6tietojen-perusteella/idi-p/283310
Käyttäjätaso 2
Yksi lasku ja kaikki asiakaspalvelu samasta numerosta. Niihän se pitäisi mennä oli sopimus sitten kaapelia, laajakaistaa tai mobiilia Elisalta tai Saunikselta.

Osallistu keskusteluun