Vastattu

e-laskutus vähän sekava

  • 22 syyskuu 2019
  • 5 kommenttia
  • 399 katselukerrat

Hei,
haluan, että laskut tulevat sähköisesti , pankin kanssa sopimus on ja valtaosa laskuistani tulee jo e- laskuina. Liitin elisankin tuonne e-laskuttajiin, mutta pari viikkoa tästä kolahti postilaatikkoon paperilasku 2.90€ (eli melkein puolet koko laskun summasta, haloo!)

Olen tehnyt e-laskusopimuksen kohtaan elisa-kaikki laskut n. kuukausi sitten. Minun ei kuulu maksaa tuota kolmen euron paperimaksua, kun olen tehnyt e-laskusopimuksen, eikä teidän kuulu paperilaskuja lähettää.

Tuossa e- laskuhommassa kysytään viitenumeroa. No sehän on joka laskussa näköjään eri. Eikö nyt vain voitaisi sopia, että saman asiakkaan kaikissa elisalaskuissa olisi sama viite, vai pitääkö jokaista eri viitenumeroa varten lisätä uusi e-laskuttaja? Olisihan se vähän pöljää jos puolet laskuttajista on elisa, elisa, elisa, elisa...vain koska kaikissa laskuissa on eri viitenumero? Mistä minä nyt siis edes tiedän, mitä kaikkia eri viitenumeroita varten tuo sopimus pitää tehdä kun aina löytyy uusia ja uusia...? Vai etsinkö käsiini kaikki mahdolliset vanhat paperilaskut mitä löydän, ja teen kaikille eri viitenumeroille oman elisalaskuttajasopimuksen...hirveän sekavaa. Muilla firmoilla on laskuissa aina vaan yksi ja sama viitenumero, tällaista ongelmaa ei ole muiden e-laskuttajien kanssa tullut.

Mikä on siis yksinkertaisin ratkaisu ? Miten te muut olette tehneet? Mitä vastaa elisa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 23 syyskuu 2019, 14:47

Anteeksi, tabletti ei ensin näyttänyt viestin loppua. Kiitos Sokrates, tuo selittääkin jo tuleen laskun:)
Tuo asiakasnumerohomma pitää selvittää. Toki haluan että on vain yksi. Mahdollista tuo useampi asiakasnumeroisuuskin on, perhe on muuttanut muotoaan vuosien saatossa tai siis olen nyt ainoa aikuinen perheessä.

Kiinnostaisi tietää, miten teillä tämä e-laskutus toimii, joilla on mobiililaskua, elisaviihdettä, mobiilivarmennetta, ja vähän sitä sun tätä elisalta.

Paperilasku on 2.90 kpl ja niitä pukkasi tulla koko ajan. Odotan, että pankki pyytää hyväksymään e-laskua elisalta, mutta ei, tuli paperilasku.


Voit laittaa myös yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin voimme katsoa laskutusta myös sitä kautta läpi 🙂

Jos sinulla on eri asiakasnumeroilla palveluita, on nämä mahdollista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta yhdistää samalle asiakasnumerolle. Tuo onnistuu OmaElisan kautta, ja ohje tähän löytyy tästä linkistä.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Hei,
haluan, että laskut tulevat sähköisesti , pankin kanssa sopimus on ja valtaosa laskuistani tulee jo e- laskuina. Liitin elisankin tuonne e-laskuttajiin, mutta pari viikkoa tästä kolahti postilaatikkoon paperilasku 2.90€ (eli melkein puolet koko laskun summasta, haloo!)

Olen tehnyt e-laskusopimuksen kohtaan elisa-kaikki laskut n. kuukausi sitten. Minun ei kuulu maksaa tuota kolmen euron paperimaksua, kun olen tehnyt e-laskusopimuksen, eikä teidän kuulu paperilaskuja lähettää.

Tuossa e- laskuhommassa kysytään viitenumeroa. No sehän on joka laskussa näköjään eri. Eikö nyt vain voitaisi sopia, että saman asiakkaan kaikissa elisalaskuissa olisi sama viite, vai pitääkö jokaista eri viitenumeroa varten lisätä uusi e-laskuttaja? Olisihan se vähän pöljää jos puolet laskuttajista on elisa, elisa, elisa, elisa...vain koska kaikissa laskuissa on eri viitenumero? Mistä minä nyt siis edes tiedän, mitä kaikkia eri viitenumeroita varten tuo sopimus pitää tehdä kun aina löytyy uusia ja uusia...? Vai etsinkö käsiini kaikki mahdolliset vanhat paperilaskut mitä löydän, ja teen kaikille eri viitenumeroille oman elisalaskuttajasopimuksen...hirveän sekavaa. Muilla firmoilla on laskuissa aina vaan yksi ja sama viitenumero, tällaista ongelmaa ei ole muiden e-laskuttajien kanssa tullut.

Mikä on siis yksinkertaisin ratkaisu ? Miten te muut olette tehneet? Mitä vastaa elisa?


Enpä tiedä mitä Elisa vastaa , mutta kyllä minulla kaikissa Elisan laskuissa on ihan sama viite. Olisikohan niin , että sinulla on useampia asiakasnumeroita ja ne pitäisi yhdistää??

Joskus jos asiakas tekee e-laskusopimuksen sopivasti kesken kauden niin , että Elisalla on jo seuraava laskuajo tehty , niin e-lasku tulee voimaan vasta seuraavalla laskutuskaudella ja hiukan se riippuu siitäkin miten nopeasti pankki informoi laskuttajaa.
Anteeksi, tabletti ei ensin näyttänyt viestin loppua. Kiitos Sokrates, tuo selittääkin jo tuleen laskun:)
Tuo asiakasnumerohomma pitää selvittää. Toki haluan että on vain yksi. Mahdollista tuo useampi asiakasnumeroisuuskin on, perhe on muuttanut muotoaan vuosien saatossa tai siis olen nyt ainoa aikuinen perheessä.

Kiinnostaisi tietää, miten teillä tämä e-laskutus toimii, joilla on mobiililaskua, elisaviihdettä, mobiilivarmennetta, ja vähän sitä sun tätä elisalta.

Paperilasku on 2.90 kpl ja niitä pukkasi tulla koko ajan. Odotan, että pankki pyytää hyväksymään e-laskua elisalta, mutta ei, tuli paperilasku.
Käyttäjätaso 7
Nyt en ymmärtänyt, miten Sokrates ehdotti e-laskutuksen hoidettavan.

Kiinnostaisi tietää, miten teillä tämä e-laskutus toimii, joilla on mobiililaskua, elisaviihdettä, mobiilivarmennetta, ja vähän sitä sun tätä elisalta.

Paperilasku on 2.90 kpl ja niitä pukkasi tulla koko ajan. Odotan, että pankki pyytää hyväksymään e-laskua elisalta, mutta ei, tuli paperilasku.

Hmmmmm...

Hyvä kysymys. Hoksasin itsekin vähän jälkijunassa ja editoin edellistä viestiäni. Jos sinulla on useita asiakasnumeroita , niin ne pitäisi yhdistää , jolloin kaikki palvelut laskutetaan yhdellä viitteellä. Näin meillä toimii.

Ota yhteyttä aspaan ja selvitä laskutus.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kiinnostaisi tietää, miten teillä tämä e-laskutus toimii, joilla on mobiililaskua, elisaviihdettä, mobiilivarmennetta, ja vähän sitä sun tätä elisalta.


Vaikka olenkin henkilökuntaa niin ihan tavallisen asiakkaan roolissa minulla on Elisalta monia palveluita ja monia asiakasnumeroita. E-laskutus on toiminut hyvin. Elisa Kirjan kanssa oli joskus haastetta saada e-laskua toimimaan, mutta en siihen tarkemmin tutustunut, kun tuli mahdollisuus ostaa kirjoja pankki- tai luottokortilla.

Olen juuri kuvaamanlaisesi asiakas jolla on "sitä sun tätä" palvelua Elisalsta käytössä. Jos paperilaskuja minulle tulisi, niiden määrä olisi suurempi kuin ilmaisjakelulehtien, ei kiitos.

OT: omasta mielestäni laskujen naputteleminen verkkopankkiin on toiseksi ärsyttävintä tekemistä, ykkössijalle pääsee mattojen tamppaaminen.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Anteeksi, tabletti ei ensin näyttänyt viestin loppua. Kiitos Sokrates, tuo selittääkin jo tuleen laskun:)
Tuo asiakasnumerohomma pitää selvittää. Toki haluan että on vain yksi. Mahdollista tuo useampi asiakasnumeroisuuskin on, perhe on muuttanut muotoaan vuosien saatossa tai siis olen nyt ainoa aikuinen perheessä.

Kiinnostaisi tietää, miten teillä tämä e-laskutus toimii, joilla on mobiililaskua, elisaviihdettä, mobiilivarmennetta, ja vähän sitä sun tätä elisalta.

Paperilasku on 2.90 kpl ja niitä pukkasi tulla koko ajan. Odotan, että pankki pyytää hyväksymään e-laskua elisalta, mutta ei, tuli paperilasku.


Voit laittaa myös yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin voimme katsoa laskutusta myös sitä kautta läpi 🙂

Jos sinulla on eri asiakasnumeroilla palveluita, on nämä mahdollista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta yhdistää samalle asiakasnumerolle. Tuo onnistuu OmaElisan kautta, ja ohje tähän löytyy tästä linkistä.

Osallistu keskusteluun