ei pääse kirjautumaan oma Elisan? ??

  • 10 heinäkuu 2017
  • 21 kommenttia
  • 1193 katselukerrat

En pääse lainkaan sisään Oma Elisaan vaan linkki vaan pyörii tyhjää. Missähän vika?

21 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
OmaElisan kirjautumisessa ei ole tiedossa yleistä häiriötä, testasin juuri omalla koneella tunnuksillani kirjautumista ja se onnistui ongelmitta. 🙂 Yritätkö nyt siis kirjautua tietokoneella selaimen kautta, vai mobiilisovelluksella? Jos selaimen kautta, kannattaa ainakin testata toista selainta ihan ensimmäiseksi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Täällä samaa ongelmaa Apple + Safari -yhdistelmällä. Olisikin tärkeää tietää, millä laitteella ja selaimella/sovelluksella ongelma ilmenee. Näin se on myös helpompi toistaa Elisan päässä ja täten myös korjaus on helpompaa ja nopeampaa.
Laite on Ipad2. Latasin Firefox selaimen ja ei vaan mene omaelisa sivulle, eikä Safarilla.
Kannettavalla Windows koneella ja Android puhelimella ei mitään ongelmia.
Omaelisa sovelluksella Ipad2:ssa ei pääse maksamaan eikä katsomaan laskuja. Muuten toimii.
Muut nettisivut toimivat normaalisti.
Onko nyt joku esto Ipadissä vai olisiko syy omaelisa sivussa?
Kaikkia nollauksia on tehty paitsi aivan kaikkien tietojen poistoa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Jonkun verran on tullut nyt tällaisia Apple + OmaElisa-ongelmaisia vastaan ja suurimmalla osalla on auttanut laitteen järjestelmäpäivitys. 🙂 Eli kannattaa tarkistaa, onko laitteelle päivitystä tarjolla ja päivittää laite. Päivitysten jälkeen laite tulee vielä uudelleen käynnistää.
Ei auta. On ollut jo kauan päivitys 9.3.5 eli uusin Ipad2 päivitys.
Oma Elisa on toiminut, mutta lopetti noin 2-3 viikkoa sitten toimimasta.
Muuten: Sama homma Iphone 4S. Verkkoasiointi.elisa sivulle ei pääse. Ohjelmisto sama 9.3.5.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Saisiko noihin jonkun toisen selaimen? Vaikkapa Chromen?
Ei onnistu Chromella, ei myöskään Firefoxilla.
Toimii Windows10:llä ja Android puhelimella.
Sivu on siis: https://verkkoasiointi.elisa.fi/
Käyttäjätaso 7
On ollut jo kauan päivitys 9.3.5 eli uusin Ipad2 päivitys.

Olisiko mahdollisesti jotain epäyhteensopivuutta 9-sarjaiseen iosiin? Sovellus tosin väittää olevansa yhteensopiva ios 8.0:sta eteenpäin, mutta kerrankos päivityksissä näitä sotketaan...

IOS-omaelisa on näköjään päivitetty viimeksi 12.6. - sopisiko ongelman alkuajankohdaksi?

(niin ja laitteen järjestelmäpäivityshän ei auta, jos Apple ei tarjoa uudempaa järjestelmäversiota ko. laitteelle...)
Kyllä näyttää siltä, että iOS 9.3.5 on syyllinen.
Ajankohta sopii myös hyvin tuohon häiriön alkamiseen.
Kirjautuminen oma elisaan MacPro (OS Sierra ver.10.12.5) onnistuu normaalisti Crome selaimella (Versio 59.0.3071.115) mutta kirjautumisen jälkeen saunalahden sivuille en pääse enää suoraan vaan sinne täytyy kirjautua myös eli joudun kirjautumaan kahdesti jos haluan mennä saunalahteen,ennen on toiminut suoraan oma elisa kirjautumisen jälkeen.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Ongelmaa on havaittu parilla iOSin versiolla: 9.3.5 sekä 10.3.2. Selvitetään asiaa parhaillaan täällä suunnassa. Tässä kohtaa kannattaa mahdollisuuksien mukaan käyttää palvelua toisella laitteella tai tietokoneen selaimen kautta. Yksityinen selaus aiheuttaa ongelmaa erityisesti 10.3.2 -version kanssa, joten se kannattaa ottaa pois käytöstä. 🙂
Onkohan joku tekemässä jotain tälle Omaelisa sivun ongelmalle, vai jääkö tämä vain keskustelun asteelle täällä palstalla?
Moi!

Sama ongelma. Elisan aspan mielestä viime viikolla kaikki ok eikä mitään yleistä ongelmaa. Koitin kysellä, onko tehty muutoksia sivustoon, koska ongelma alkoi äkillisesti - ei kuulemma, mutta onhan tässä nyt jotain käynyt hiljan.

Epäilin syyksi myös antiikkista puhelinta eli täälläkin iPhone 4S, koska tuliterällä Macilla kaikki toimii ok. No, tämän antiikkisuudenkaan ei pitänyt olla ongelma. Mutta kyllähän se voi olla ongelma, kun järjestelmäpäivitystä ei pysty tekemään.

Sain vinkiksi vain tyhjentää välimuistia ja historiaa, mutta siitä nyt ei ole kyse.
Hei!
Ikävä kuulla tuo Elisan asiakaspalvelun välinpitämätön suhtautuminen ongelmaan.
Luulen, että monella on käytössä vielä näitä IPad2 ja IPhone 4S ja muita Applen koneita.
Onneksi en ole havainnut muita kuin tämä Omaelisa (https://verkkoasiointi.elisa.fi/) sivut joille ei näillä laitteilla pääse kirjautumaan, eli tuskin sen takia menee laite vaihtoon.
Ainoa mihin vaikuttaa on laskujen maksaminen suoraan Elisan sivulta.
Luulisi kuitenkin, että olisi mielenkiintoista tietää mikä tuossa sivulle kirjautumisessa on esteenä
Tämä viesti on kirjoitettu Ipad2 tabletilla, joten palsta sivut toimivat myös iOS 9.3.5 versiolla.
Eri asia on sitten onko tänne kirjoittaminen ihan turhaa jos Elisalla ei näitä mitenkään huomioida.
Herääkin kysymys mikä olisi sitten oikea paikka jossa näitä selviä vikoja saisi tuotua esille ja niihin myös puututtaisiin?
Heippa!
Asia näytti korjaantuneen. Hienoa.
Kiitos
Onkos muilla ongelmia tällä hetkellä omaelisan kanssa?

Kokeiltu on seuraavat vaihtoehdot:
-OmaElisa-Appi iPhonessa
-iPhone ja Safari ja Crome
-Mac Safari ja Crome
-Win 8 Crome ja Explorer

Antaa kirjautua ja sitten saattaa hetken jotain näkyä kunnes näyttö menee valkoiseksi...
Käyttäjätaso 7
Onkos muilla ongelmia tällä hetkellä omaelisan kanssa?
Kokeiltu on seuraavat vaihtoehdot:
-OmaElisa-Appi iPhonessa
-iPhone ja Safari ja Crome
-Mac Safari ja Crome
-Win 8 Crome ja Explorer

Antaa kirjautua ja sitten saattaa hetken jotain näkyä kunnes näyttö menee valkoiseksi...


Jep. Ei toimi Firefoxillakaan.

https://yhteiso.elisa.fi/muut-elisan-palvelut-29/omaelisa-ei-toimi-511555
Ei toimi täälläkään. Ei pöytäkoneen mozillalla tai cromella eikä puhelimen selaimella ja sovelluksella.
Käyttäjätaso 7
Haloo Elisa!!! Tehkääpä jotakin asialle.
Käyttäjätaso 3
Omaelisassa oli tänään yleinen vikatilanne, mikä saatiin korjattua vähä aika sitten nyt. Pahoittelut häiriöstä! 😞

Osallistu keskusteluun