Vastattu

Elisa verkkokaupan ja Elisa myymälän yhteistoiminta?

  • 20 toukokuu 2019
  • 2 kommenttia
  • 442 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Tilasin verkkokaupasta uuden puhelimen Samsung s10e sekä vahingossa väärät kuoret Samsung s10. Hajotin oman vanhan puhelimeni niin, että näyttö pimeni kokonaan, joten tilasin Elisan verkkokaupasta puhelimen, sekä kuoret osamaksulla. Toimitusaika oli 1-2pv. ja olin tyytyväinen kun puhelin saapuikin 1,5pv, sillä työni ja menojen kannalta uuden puhelimen saaminen oli ehdoton.
Yritin saada uuden Samsung s10e päälle, mutta puhelin ei suostunut päivittämään ja jäi pyörittämään ympyrää näyttöön. Tätä kesti 1 pvn. ennenkuin pääsin Elisan myymälään.
Myyjä kertoi heti, että puhelin on rikki ja samanlaista vikaa uudesta puhelimesta löytyy n. joka 100. Kuulema järjestelmävirhe joka tullut jo tehtaalla ja tästä on jo useampi ilmoittanut. Puhelin lähtee huoltoon n.2,5vko.

Koska kyseessä osamaksusopimuksella ostettu puhelin verkkokaupasta en ollut oikeutettu vaihtopuhelimeen?
Jos kyseisen puhelimen vika ollut tiedossa, miksi tästä ei ole tiedotettu?
Miksi tähän ei ole esim. varauduttu, että jos puhelimessa on tämmöinen vika vaihdetaan puhelin uuteen ja tämä viallinen laitetaan päivitettäväksi ja takaisin myyntiin?

En saanut myöskään vaihtaa vääriä suojakuoria samanhintaisiin oikeisiin kuoriin, sillä osto on tehty verkkokaupasta, eikä myymälä voi täten vaihtaa, eikä laittaa tuotetta palautukseen.

En myöskään saisi perua kauppoja, sillä osto tehty verkkokaupasta?

Ostin kalliin puhelimen joka oli rikki, enkä saanut vaihtaa kuoria, enkä perua kauppaa.
En saanut sijaispuhelinta sillä niitä ei ollut.

Ilmoitettiin että soittavat sitten kun tietävät huollon keston yms. Kysyin mihin soitatte sillä minulla ei ole puhelinta.
Ja tähän sain vastauksen, että joudut ostamaan tästä sitten uuden puhelimen! Ja jo ostettu puhelin tulee sitten huollosta n. 2,5vkon päästä.

Uuden kalliin rikkinäisen puhelimen lisäksi olisi pitänyt ostaa vielä uusi toinen puhelin jotta saan puhelun Elisan huollosta, josta ilmoitetaan kuinka kauan uuden puhelimen takuuhuolto kestää?

Koska en löytänyt erikseen reklamaatio sivua laitoin tänne.

Voin vain sanoa, että olen äärimäisen tyrmistynyt asiasta miten minusta riippumattomista syistä asiaa hoidettiin.

Ja näin Elisan kanssa yheistyö sujui, että olen ilman puhelinta, kalliin osamaksun kanssa, liian suurien suojakuorien omistajana.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Rantomeister 20 toukokuu 2019, 13:29

Nyt kuulostaa kyllä melkoisen ikävältä jutulta 😥

Yleisesti: verkkokaupastamme tilatuissa tuotteissa on palautusoikeus eli kaupan purkaminenkin pitäisi olla mahdollista.

Tätä on varmaan paras katsoa ihan tapauskohtaisesti ja henkilökohtaisesti niin laitatko meille asiakasnumeron profiiliisi ja vielä perään yksityisviestin @OmaYhteisö-tiimi niin katsotaan tähän ratkaisumallia.
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kyllä etäkaupassa verkossa on aina palautusoikeus.

Palauta ja saa rahat takaisin. Jos on rikki, ei kannata mainita siitä. Palauta syyllä, ettei miellytä.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Nyt kuulostaa kyllä melkoisen ikävältä jutulta 😥

Yleisesti: verkkokaupastamme tilatuissa tuotteissa on palautusoikeus eli kaupan purkaminenkin pitäisi olla mahdollista.

Tätä on varmaan paras katsoa ihan tapauskohtaisesti ja henkilökohtaisesti niin laitatko meille asiakasnumeron profiiliisi ja vielä perään yksityisviestin @OmaYhteisö-tiimi niin katsotaan tähän ratkaisumallia.

Osallistu keskusteluun