Kysymys

Elisa Viihde

  • 30 maaliskuu 2009
  • 868 kommenttia
  • 5985 katselukerrat

  • Elisalainen
  • 94 kommenttia
Avataan tälle aiheelle oma thread, keskustelua varmaankin syntyy. Tässä tänään julkaistu tiedote:

Elisa on tuonut 30.3.2009 markkinoille SaunaVision seuraajan Elisa Viihteen. Elisa Viihde kokoaa yhteen kodin ajanvietepalvelut: ADSL-liittymän, digitaalisen TV-tallennepalvelun, digiboksin, laajakaistamodeemin sekä Elisa Tietoturvapalvelun. SaunaVisio-palvelun myynti uusille asiakkaille päättyy samassa yhteydessä.

Nykyisten SaunaVisio- ja KotiTotaali-asiakkaiden palvelut ja sopimukset jatkuvat ennallaan. Toistaiseksi SaunaVisio- tai KotiTotaali-palveluiden vaihtaminen Elisa Viihde palveluun ei ole mahdollista. Vaihto uuteen palveluun tulee mahdolliseksi myöhemmin keväällä. Tiedotamme vaihtomahdollisuudesta erikseen ja teemme kevään aikana vanhoille asiakkaille houkuttelevan vaihtotarjouksen.
Voit tutustua palveluun ennakkoon osoitteessa http://www.elisa.fi/viihde .

868 kommenttia


Muistaakseni Wippiesillä oli KotiTotaali-paketissa 3 vuoden diili. Paljonkohan tulee sakkoja sopimusrikkomuksesta, jos vaihtaa Elisaan?  :D


Voihan sen homeboxin eth-uplinkillä laittaa sen elisa kotiboksin perään (ei siinä mitään järkeä ole) mutta eipähän rikota sopimusta.

tännekkään ei ole kirjettä näkynyt ja niin vieri vieressä asutaan että täyttää operaattoreiden lempilauseen http://fi.wikipedia.org/wiki/Kasvukeskus

onkos muita TRE 33250 tai 33100 saanut vaihtotarjousta?
Hervantaan tuli...
ennen kun tämä muutos tuli toimi kaikki niinkuin pitää. 24/1megasella yhteydellä sain parhaimillaan speedtestissä 19Mb/s ja nyt tämän muutoksen jälkeen 7,77Mb/s. eikös tuollainen tulos vastaisi lähinnä 12megan yhteyttä? asun lähellä tampereen keskustaa ja jos yhteys oli aiemmin noin hyvä kun oli niin ei varmasti ole normaali nopeus tuo 7,77Mb/s. ei ole ollut yhtään kiinnostusta siirtyä elisalle kun tuttavilla on ollut jos mitä säätämistä sen firman kanssa.  😞 kai sitä tarvitsee luuriin tarttua maanantai aamuna...
Käyttäjätaso 2

Muistaakseni Wippiesillä oli KotiTotaali-paketissa 3 vuoden diili. Paljonkohan tulee sakkoja sopimusrikkomuksesta, jos vaihtaa Elisaan?  :D


Se muuttui kolmen vuoden diiliksi jossain vaiheessa, minullakin on vuoden diili. Eikös ne sakot ole sitä, että pitää maksaa se laatikko (muistaakseni 59 euroa).
Espoo 02120. Ei ole kirjettä näkynyt.

ennen kun tämä muutos tuli toimi kaikki niinkuin pitää. 24/1megasella yhteydellä sain parhaimillaan speedtestissä 19Mb/s ja nyt tämän muutoksen jälkeen 7,77Mb/s. eikös tuollainen tulos vastaisi lähinnä 12megan yhteyttä? asun lähellä tampereen keskustaa ja jos yhteys oli aiemmin noin hyvä kun oli niin ei varmasti ole normaali nopeus tuo 7,77Mb/s. ei ole ollut yhtään kiinnostusta siirtyä elisalle kun tuttavilla on ollut jos mitä säätämistä sen firman kanssa.  😞 kai sitä tarvitsee luuriin tarttua maanantai aamuna...


Pyydä vaihtamaan dslamin portille takaisin se profiili, mikä on aiemmin ollut. Ei siinä mikään fyysinen ole muuttunut, eli _ei pitäisi_ olla syytä, että miksi nopeus noin paljon on pudonnut. Ellei sitten ole kyse siitä,
että nämä nopeat dsl-yhteydet ovat nyt ruvenneet häiritsemään toisiaan, koska veikkaisin, että tuota Elisa Viihdettä myydään aika paljon, kun se on sen verran edullinen. Sille nopeuksien hiipumiselle ei kyllä oikein mitään voi tehdä, ainakaan asiakaspäässä ja tuskin Elisankaan toimesta. Jos unohdetaan nuo nopeustestit, ja katsotaan ihan sieltä modeemista, niin millä nopeudella se on linjan nostanut ylös ? Onhan se kätellyt ADSL2+ moodissa, eikä G.DMT:llä (max 8 megaa) ?
Käyttäjätaso 4
Jeps, tässä tulee mieleen että olen tehnyt sopimuksen Saunalahden kanssa, en Wippiesin. (tuo modeemihan tuli paketin mukana saunalahdelta). Jos siirto tulee Elisaan en aio siitä senttiäkään maksaa, vaan oletan että sen saa ilman eri maksua palauttaa saunalahdelle, jos määräaika ei ole täynnä... Saunalahtihan tässä on sulkemassa palvelua kesken määräaikaisuuden, en minä.

Itsellä tosin oli muistaakseni tuo vuoden diili, joten vuosi alkaa olla täynnä. Jos viitsin tuota nettipuhelinta pitää seinässä, pidän laatikkoa verkossa, jos en niin nappaan irti ihan niinkuin huvittaa. Modeemina tuo ei ole ollut aikoihin, kun on surkea laatikko (huono yhteysnopeus verrattuna vanhaan telewelliin, laatikko solmussa vähän väliä niin että reset nappia tarvitaan...)
No eipä kannata valittaa että tänne Vaasaan ei ole kyseistä kirjettä tullut, kun kerran pääkaupunkiseudullakin homma toimii näköjään randomilla.


ennen kun tämä muutos tuli toimi kaikki niinkuin pitää. 24/1megasella yhteydellä sain parhaimillaan speedtestissä 19Mb/s ja nyt tämän muutoksen jälkeen 7,77Mb/s. eikös tuollainen tulos vastaisi lähinnä 12megan yhteyttä? asun lähellä tampereen keskustaa ja jos yhteys oli aiemmin noin hyvä kun oli niin ei varmasti ole normaali nopeus tuo 7,77Mb/s. ei ole ollut yhtään kiinnostusta siirtyä elisalle kun tuttavilla on ollut jos mitä säätämistä sen firman kanssa.  😞 kai sitä tarvitsee luuriin tarttua maanantai aamuna...


Pyydä vaihtamaan dslamin portille takaisin se profiili, mikä on aiemmin ollut. Ei siinä mikään fyysinen ole muuttunut, eli _ei pitäisi_ olla syytä, että miksi nopeus noin paljon on pudonnut. Ellei sitten ole kyse siitä,
että nämä nopeat dsl-yhteydet ovat nyt ruvenneet häiritsemään toisiaan, koska veikkaisin, että tuota Elisa Viihdettä myydään aika paljon, kun se on sen verran edullinen. Sille nopeuksien hiipumiselle ei kyllä oikein mitään voi tehdä, ainakaan asiakaspäässä ja tuskin Elisankaan toimesta. Jos unohdetaan nuo nopeustestit, ja katsotaan ihan sieltä modeemista, niin millä nopeudella se on linjan nostanut ylös ? Onhan se kätellyt ADSL2+ moodissa, eikä G.DMT:llä (max 8 megaa) ?


Täällä kättely on takuuvarmasti ADSL2+. Ja tällä hetkellä vauhti hurjat 2,77Megaa 24Megasta. Matkaa kuparia pitkin keskukseen 1,8km.

Muistaakseni Wippiesillä oli KotiTotaali-paketissa 3 vuoden diili. Paljonkohan tulee sakkoja sopimusrikkomuksesta, jos vaihtaa Elisaan?  :D


Eiköhän sen verran voida luvata että tuosta sopimuskohdasta ei vaihdon yhteydessä kenellekään koidu ylimääräisiä kustannuksia..
Kunniamerkki
Itselläni tuli Järvenpäähän 04400 alueelle...
Onpas mielenkiintoista otin maksukanavat (Elisa-M paketin) jouduin buuttaamaan blackboxin että SaunaElisa-boxin että sain kanavat näkymään-
Ensin pätki huolella sitten näkyi hieman paremmin nyt ei näy kun Dicovery joka tosin ei pätki ollenkaan..muissa kanavissa tulee se klassinen-
"huono IPTV signaali"  ??? Elisan sivuilla luki että ip-tv viat olisi korjattu mutta näin ei sitten olekkaan,tallenteet jne toimii kyllä.
Itäisessä Helsingissä siis nämä ongelmat.


Muistaakseni Wippiesillä oli KotiTotaali-paketissa 3 vuoden diili. Paljonkohan tulee sakkoja sopimusrikkomuksesta, jos vaihtaa Elisaan?  :D


Eiköhän sen verran voida luvata että tuosta sopimuskohdasta ei vaihdon yhteydessä kenellekään koidu ylimääräisiä kustannuksia..


Tähän löytyy vastaus toisesta threadistä:

http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,11387.msg94218.html#msg94218 ' TARGET='_blank
Melekonen fiasko tämä houkutteleva vaihtotarjous.  😉
Käyttäjätaso 1

siis hetkonen, nyt alkaa selkenemään koko kuvio, eli ei tässä pelkkää saunavisiota ollakkaan vaihdettu vaan koko vi*un yhteys?
Eipä siinä mitään, ikinä ollut näin kurjaa yhteyttä ja kaiken lisäksi en pääse elisan hallintasivuille tunnuksillani. Ei löydä edes pankkivarmenteen takaa. Saunis ja Elisa voivat haistaa kukkasen ja hoitaa tuon yhteyden nyt ensin entiselleen, eli suht tasaiseen 9000-12000 kbit/s kaikkina aikoina. Sen jälkeen olisi oikein äärimukavaa kun näkisi mitä elisalla lukee mun kohdalla tuolla oma.elisassa.

(tällähetkellä nopeus siis kyllä tuon 9000kbit/s, mutta joka ainut iltapäivä tuo tipahtaa sinne 2000-5000kbit/s ja huojuu tuota väliä koko aika.)
soitto aspaan/tekniseen tuken ei ole vaihtoehto. En todellakaan jonota puoltatuntia-tuntia siitä että kesäharjoittelija sanoo ettei mitään voi tehdä.

sen jälkeen oikeastaan voisitta suunnitella elisan sivut uudelleen että tuolta löytääkin joskus jotakin :P


Itse itseäni siteeraten ja korjaten: Sain oma.elisan sitten pelittämään tekemällä itselleni tunnukset (hmm kummallista?), internetyhteyttä minulla ei näemmä ole, ei sitten elisalla tai saunalahdella, olisikohan joulupukin suoralinja kytketty nyt sitten seinään kun pätkii ja hituroi urakalla, eikä kukaan tunnu omistavan ko liittymää. Kaikki tämä oma säätäminen ja tuskastuminen siitä hyvästä että saa saman 3kk tarjouksen kelvottomasta maksu tv-paketista, kuin kaikki muutkin, alkaa kyllä jo olemaan huonomman puoleinen vitsi + se ettei koko pa5kaa kanavapakettia voi edes tallentaa tai välittää langattomasti olohuoneeseen. Ei hyvä ei.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Kertokaapa Saunalahti muutama asia.

1. Onko tämä Elisan viihde kampanjatuote vai ns. normaali palvelutuote?

2. Mihin nämä tarjoukset tulee nykyisille KotiTotaali asiakkaille? Mitä tarkoitettiin sillä, että suurin osa KotiTotaali asiakkaista saa vaihtotarjouksen ja nyt en tarkoita niitä kenelle ei sijainnin perusteella voi ko. palvelua tuottaa.

3. Mikäli vaihdan niin tuleeko laskutus Saunalahden kautta vai Elisan kautta? Ja tuleeko palveluun katko jos vaihtaa, jos niin kuinka pitkä?

4. Häviääkö kaikki aiemmat tallenteet jos vaihdan Elisa viihteeseen?

No tuossa taisikin olla kaikki...

Ai niin.. vielä..

5. Missä on vastaus reklamaatioon jonka toimitin 1,5vkoa sitten Saunalahdelle palautelomakkeella?
No onhan tuolla vielä aika keväinen ilma ulkona. Ja toisaalta kun mainittiin vain "kevät" ilman vuosilukua niin ehkä se tarkoittikin ensi vuotta.
Just.

Siirtyi 1.7. Elisa Viihteeksi tuo Saunavisio. Seuraavana päivänä oli boksi mykkänä. Sain uuden boksin, mutta MAC osoite boksissa ja palvelun päässä ei täsmännyt yhden merkin osalta ja soittelin siitä viime torstaina iltasella ja perjantainakin pari kertaa sekä elisalle että saunalahdelle. Tänä aamuna tulee edelleen login erroria.

Tänään oli sitten lakannut toimimasta myös tuo tunnus, mitä olen alusta lähtien käyttänyt saunavision web ja mobiililiittymässä ja uuden tunnuksen takana ei tietenkään ollut mitään tallennuksia tallessa.

Asiakas"palvelussa" aina viikon jono, mutta joka kerta se on muka poikkeuksellinen tilanne. P***a ei ole siis sen jälkeen, kun siirtyi elisa viihteeksi, toiminut 13 päivästä kuin tasan yhden ja "palvelu"numeroon soittaessa ei ala kuin v*****aa se jatkuva jonotus ja "nyt on poikkeuksellisesti pitkä jono asiantuntijoille".

Mitenköhän tuosta pääsisi eroon, kun ei huvittaisi tuota jäljellä olevaa yli vuoden määräaikaisuutta enää kärsiä Elisan "palvelu"tasosta? Olettaen, että tässä on edessä silkkaa v******ta vielä yli vuosi edessä, niin onkohan kellään tiedossa numeroa/sähköpostiosoitetta, mihin yhteyttä ottamalla jotain ehkä tapahtuisi jopa?
1. Onko tämä Elisan viihde kampanjatuote vai ns. normaali palvelutuote?


Kyseessä on normaali tuote.

2. Mihin nämä tarjoukset tulee nykyisille KotiTotaali asiakkaille? Mitä tarkoitettiin sillä, että suurin osa KotiTotaali asiakkaista saa vaihtotarjouksen ja nyt en tarkoita niitä kenelle ei sijainnin perusteella voi ko. palvelua tuottaa.


Päivitysmahdollisuudesta kerrotaan lisää mm. palstalla, asiakastiedotteissa jne. kunhan se tulee tarjolle.

3. Mikäli vaihdan niin tuleeko laskutus Saunalahden kautta vai Elisan kautta? Ja tuleeko palveluun katko jos vaihtaa, jos niin kuinka pitkä?


Palvelu jatkuu katkoksitta, laskutus tapahtuu Elisan kautta mutta käyttäen Saunalahden järjestelmiä. Jatkossa Saunalahden järjestelmiä tullaan käyttämään entistä laajemmin yleisemminkin Elisan kuluttajapuolen tuotteiden osalta.

4. Häviääkö kaikki aiemmat tallenteet jos vaihdan Elisa viihteeseen?


Ei.

5. Missä on vastaus reklamaatioon jonka toimitin 1,5vkoa sitten Saunalahdelle palautelomakkeella?


Katsotaan - etköhän tule saamaan vastauksen lähiaikoina.

/ Panu.

tännekkään ei ole kirjettä näkynyt ja niin vieri vieressä asutaan että täyttää operaattoreiden lempilauseen http://fi.wikipedia.org/wiki/Kasvukeskus

onkos muita TRE 33250 tai 33100 saanut vaihtotarjousta?


TRE 33200 tuli vaihtotarjous.

Mitenköhän tuosta pääsisi eroon, kun ei huvittaisi tuota jäljellä olevaa yli vuoden määräaikaisuutta enää kärsiä Elisan "palvelu"tasosta? Olettaen, että tässä on edessä silkkaa v******ta vielä yli vuosi edessä, niin onkohan kellään tiedossa numeroa/sähköpostiosoitetta, mihin yhteyttä ottamalla jotain ehkä tapahtuisi jopa?


http://www.elisa.fi/ir/pressi/?o=5120.00&did=15639 ' TARGET='_blank
Lisätietoja:
Mikael Rönnblad, palveluliiketoimintajohtaja, puh. 0500 448089
Kirsi Valtari, palvelujohtaja, puh. 050 5065552
Ja sitten se rinnakkaisboksi??? Minulla on toiminut keästä lähtien vaihdossa käteen jäänyt T-boksi rinnan uuden T/C-boksin kanssa ja olen voinut katsoa tallenteita molemmilla. Viime viikolla talleteiden katseluyritys tuottaa viesti Login error. Asiakaspalvelun mukaan ehdoissa saa olla vain 1 boksi, tosin en suoraan sellaista kohtaa löytänyt. Jos haluaisn toisen boksin käyttööni jputuisin maksamaan siitä normaalin kuukausimaksun, mikä tuntuu kiskonnalta koska mitää ylimääräisiä kulujahan ei Saunikselle tule.

Nyt todella haluaisin tietää Elisa Viihteen mahdollisesta rinnakaisboksista ja sen hinnasta. En varmastikaan ole aino jolla tuolle olisi huutava tarve. Vain murto-osa katsotaan ohjelmista katsotaan suorana.


tännekkään ei ole kirjettä näkynyt ja niin vieri vieressä asutaan että täyttää operaattoreiden lempilauseen http://fi.wikipedia.org/wiki/Kasvukeskus

onkos muita TRE 33250 tai 33100 saanut vaihtotarjousta?


TRE 33200 tuli vaihtotarjous.


TRE 33300 tuli vaihtotarjous pari viikkoa sitten

Just.

Siirtyi 1.7. Elisa Viihteeksi tuo Saunavisio. Seuraavana päivänä oli boksi mykkänä. Sain uuden boksin, mutta MAC osoite boksissa ja palvelun päässä ei täsmännyt yhden merkin osalta ja soittelin siitä viime torstaina iltasella ja perjantainakin pari kertaa sekä elisalle että saunalahdelle. Tänä aamuna tulee edelleen login erroria.

Tänään oli sitten lakannut toimimasta myös tuo tunnus, mitä olen alusta lähtien käyttänyt saunavision web ja mobiililiittymässä ja uuden tunnuksen takana ei tietenkään ollut mitään tallennuksia tallessa.

Asiakas"palvelussa" aina viikon jono, mutta joka kerta se on muka poikkeuksellinen tilanne. P***a ei ole siis sen jälkeen, kun siirtyi elisa viihteeksi, toiminut 13 päivästä kuin tasan yhden ja "palvelu"numeroon soittaessa ei ala kuin v*****aa se jatkuva jonotus ja "nyt on poikkeuksellisesti pitkä jono asiantuntijoille".

Mitenköhän tuosta pääsisi eroon, kun ei huvittaisi tuota jäljellä olevaa yli vuoden määräaikaisuutta enää kärsiä Elisan "palvelu"tasosta? Olettaen, että tässä on edessä silkkaa v******ta vielä yli vuosi edessä, niin onkohan kellään tiedossa numeroa/sähköpostiosoitetta, mihin yhteyttä ottamalla jotain ehkä tapahtuisi jopa?


Vähän samaa vikaa. Mulla toimii tunnukset oma elisaan sekä elisa viihteen web-käyttöliittymään. Ongelma on että tallennukset ei näyt edelleenkään boxin kautta vaan ruutuun tulee key pairing- päivitys ruutu. Vissiin mullakaan ei ole mac osoitetta osattu laittaa ollenkaan viihteen puolelle. Olen laittanut viestiä kolmeen eri osoitteeseen saunalahden puolella, mutta mistään ei ole kuulunut mitään.
Eli jos joku tietää minne pitää tässä tapauksessa ottaa yhteyttä niin ilmoittakoon sen täällä.
Kannattaa laittaa hyvitys vaatimus menemään saunalahdelle tai elisalle, koska palveluhan ei vastaa sitä mistä sopimus on tehty. Itse kyllä vaadin hinnan hyvitystä kaikilta niiltä päiviltä kun boxilla ei voi tallennuksia katsoa, koska se on yksi merkittävin omaisuus boxissa.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

1. Onko tämä Elisan viihde kampanjatuote vai ns. normaali palvelutuote?


Kyseessä on normaali tuote.

2. Mihin nämä tarjoukset tulee nykyisille KotiTotaali asiakkaille? Mitä tarkoitettiin sillä, että suurin osa KotiTotaali asiakkaista saa vaihtotarjouksen ja nyt en tarkoita niitä kenelle ei sijainnin perusteella voi ko. palvelua tuottaa.


Päivitysmahdollisuudesta kerrotaan lisää mm. palstalla, asiakastiedotteissa jne. kunhan se tulee tarjolle.

3. Mikäli vaihdan niin tuleeko laskutus Saunalahden kautta vai Elisan kautta? Ja tuleeko palveluun katko jos vaihtaa, jos niin kuinka pitkä?


Palvelu jatkuu katkoksitta, laskutus tapahtuu Elisan kautta mutta käyttäen Saunalahden järjestelmiä. Jatkossa Saunalahden järjestelmiä tullaan käyttämään entistä laajemmin yleisemminkin Elisan kuluttajapuolen tuotteiden osalta.

4. Häviääkö kaikki aiemmat tallenteet jos vaihdan Elisa viihteeseen?


Ei.

5. Missä on vastaus reklamaatioon jonka toimitin 1,5vkoa sitten Saunalahdelle palautelomakkeella?


Katsotaan - etköhän tule saamaan vastauksen lähiaikoina.

/ Panu.


Ookoo, kiitos vastauksista.. Kuitenkaan tätä KotiTotaalia ei ole pakko vaihtaa tähän uuteen Elisa Viihteeseen mikäli olen oikein ymmärtänyt. Varma en ole vaihdanko KotiTotaalin tähän Elisa Viihteeseen keskenkaiken mutta jos ko. palvelu on normaali niin se lienee saatavissa kun KotiTotaalini lakkaa, näin ainakin toivon. Tallemukset pysyy tallella, se on hyvä juttu..

Osallistu keskusteluun