Vastattu

Elisa Viihteen ja Saunalahden laskutusrytmistä


  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Moikka !

En jaksa muuta kun ihmetellä Elisa Viihteen ja Saunalahden laskutusrytmiä.

Niissä ei ole mitään logiikkaa.

Esim.

Elisa Viihteen laskutus: tammikuun palvelut eräpäivällä 26.1.15, helmikuu 9.3.2015 (päiväväli 42 pvää).

Sitten maaliskuu jo 23.3. eräpäivällä (päiväväli 14 pvää !??), huhtikuu 27.4. (päiväväli edelliseen taas 35 pvää).

Selvittäkää tuo, miksi laskut eivät voi tulla säännöllisemmin. on joko 14 päivää eräpäivän välissä tai sitten 42 päivää.

Saunalahden puolella on vähän tasaisempaa kyytiä, mutta soisi niidenkin tulevan vähän tasaisemmin kerran kuussa.

Nyt esim tammikuusta huhtikuuhun: 29.1.15 , 2.3.2015, 30.3.15, 29.4.15. Eräpäivä väli siis 28 - 32 päivää.

Neuvokaa nyt jotka tiedätte, kuinka Elisa ei osaa laskuttaa tasaisemmin, niin tässä pysyisi itsekin mukana.

Onko Elisan sivuilla missään saatavissa tietoa nästä tulevista ja menevistä eräpäivistä ?

Kiitos jo etukäteen ja hyvää yötä.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Heather 12 huhtikuu 2015, 09:08

Elisa Viihteen laskutusrytmisi on sellainen, että laskun eräpäivät ovat noin kuun 23. ja 27.päivän kieppeillä. Aina eräpäiväksi ei satu sama päivä, vaan niissä voi olla muutamien päivien heittoja.

Helmikuussa itse asiassa osaan asiakkaisiimme valitettavasti vaikutti laskutustekninen häiriö, joka sitten muutti hieman laskun eräpäivää. Tuo helmikuun laskusi ja eräpäivä 9.3.2015 on siis ollut poikkeus ja jatkossa laskujen pitäisi tulla hieman ennakoitavammin :)

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Elisa Viihteen laskutusrytmisi on sellainen, että laskun eräpäivät ovat noin kuun 23. ja 27.päivän kieppeillä. Aina eräpäiväksi ei satu sama päivä, vaan niissä voi olla muutamien päivien heittoja.

Helmikuussa itse asiassa osaan asiakkaisiimme valitettavasti vaikutti laskutustekninen häiriö, joka sitten muutti hieman laskun eräpäivää. Tuo helmikuun laskusi ja eräpäivä 9.3.2015 on siis ollut poikkeus ja jatkossa laskujen pitäisi tulla hieman ennakoitavammin :)

Heather kirjoitti:
Elisa Viihteen laskutusrytmisi on sellainen, että laskun eräpäivät ovat noin kuun 23. ja 27.päivän kieppeillä. Aina eräpäiväksi ei satu sama päivä, vaan niissä voi olla muutamien päivien heittoja.

Muutamien päivien heittoja tosiaan...

32 - 14 päivän väli ei ole mielestäni "muutama päivä".

Taas teidän teknisistä häiriöistä ollaan kuultu usein aikaisemminkin. Ne ei liene kuitenkaan asiakkaiden syy.  Ja kaikkea perustellaan - jälkeenpäin - näillä teidän häiriöillä.

Niin ja vastaanottaisin myös mielelläni vastauksen kysymykseen, onko nuo eräpäivät katsottavissa jostain verkkosivuiltanne. Olisi vähän helpompaa tuo ennakointi kun menettelynne on nyt sellainen kun on.

Teknisten häiriöiden tullessa, olis luullut että asiakkaita oltais välittömästi informoitu ja annettu laskuille uudet oikeat eräpäivät.

Otin yhteyttä laskutukseen ja luotonhallintaan ja nekin sanoivat "helmikuussa ei ole tullut suorituksia ollenkaan" Ei kai, kun maaliskuussa tuli sekä helmikuun, että maaliskuun lasku. Tästäkin yritettiin siis syyllistää asiakasta.

Ja tämäkin taitaa olla järjestelmävirhe, kun omilla palvelusivuilla ei laskutushistoriassa näy Saunalahden laskuja, joissa on laskutettu tammikuun ja helmikuun puhelut.

Sitä aikaisemmat ja myöhäisemmät laskut näkyvät, mutta nuo kaksi ovat poissa.

Joku (en viitsi mainita käyttäjänimeä) kysyi että "Olisitko siis halunnut, että eräpäivä 9.3. olisi aikaistettu olemaan esimerkiksi 26.2., joka olisi voinut olla oikea eräpäivä slle laskulle?"

Vastaan hänelle ja muillekin asiasta kiinnostuneille, että kyllä, koska se olisi ollut laskutuksen mukaan oikein.

Se ei olisi aikaistettu (kuten käyttäjä viestissään virheellisesti mainitsee), vaan se olisi ollut oikea eräpäivän kuukausi.

Kaikista selkeämpää olisi jos laskut tulisivat joka kuukausi ja eräpäivät olisivat noin viikon haarukalla samat.

En tiedä miksi tämä ei onnistu Elisalta (ja siis myös Saunalahdelta) laskuttaa tasaisesti joka kuukausi kun palveluista kuitenkin maksetaan tasaisen laskutusvälin mukaisesti.

Tämä onnistuu muilta operaattorilta.

Laskutuksesta ja luotonvalvonnasta minulle sanottiin, että kun kuukauden sisältämissä päivissä on eroja. Ei tuo ero ole kuin 1 päivä - lukuunottamatta helmikuuta missä päivän suurempi heitto.

Sanottiin että sen vuosi helmikuun lasku tulee vasta maaliskuussa - siis tuon yhden päivän vuoksi ?

Ja virheellisesti myös tuo, koska budjettini mukaan myös lokakuussa ja joulukuussa tulee kaksi laskua, joka toinen kuukausi välistä ja seuraavissa kuukausissa kaksi. Tämä ainakin vaikeuttaa minun taloudenpitoani.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Katsoin vähän tilannettasi ja Saunalahden laskujen eräpäivät ovat ainakin osuneet sinulla suhteellisen hyvin kohdalleen. Eräpäivien välit ovat olleet lähekkäin.

Viihteen laskujen kohdalla tilanne on aika lailla sama. Tuo tekninen häiriö on vaikuttanut asiaan yhden laskun kohdalla. Muuten laskujen eräpäivät ovat kyllä osuneet sykliin ihan mukavasti.

Jottei muille tämän ketjun lukijoille tulis kommentistasi väärää tietoa, niin kerrottakoon:

Elisa Viihteen laskut on tulleet tasaisesti joka kuukauden lopussa 3 päivän haarukalla.

Mutta Saunalahden laskutus on kaikkea muuta kun tasainen:

Kirjanpito puolelta vuodelta.

eräpäivät: 2.6.2014, kesäkuu

1.7.14  heinäkuu

1.9.14 elokuu

1.10.14  syyskuu

31.10.14 lokakuu

1.12.14 marraskuu

31.12.14 joulukuu

29.1.15 tammikuu

2.3.15 helmikuu

30.3.15 maaliskuu

29.4.15 huhtikuu

Sitten vielä teiltä huomautettiin että helmikuussa ei tullut suoritusta. Ei kai kun helmikuun laskukin laskutettiin vasta maaliskuussa.

syyskuussa 14 ei laskua, marraskuu 14 samoin laskutettiin joulukuussa. Ja näihin kuukausiin tuli siis kahdet laskut.

Juu - tasaista on..

Osallistu keskusteluun