Vastattu

Elisalta tulevien markkinointipuheluiden estäminen

  • 4 tammikuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 819 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Oma Elisassa asiakas voi valita, millaista viestintää haluaa Elisan itseensä kohdentavan. Ihan kiva. Mutta kun Elisan laatima teksti kyseisellä sivulla on hieman epäselvää. Ainakin pikaisella vilkaisulla sivulla puhutaan sähköposti- ja tekstiviestiviestinnästä. En haluaisi Elisalta enää tulevan markkinointipuheluja. Miten tämän estän, mitkä kohdat ruksaan Ei:ksi? Vääntää saa vaikka rautalangasta että ymmärtäisin.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 7 tammikuu 2019, 15:00

Moro majjaj ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Varmiten nuo puhelut saadaan estettyä jos laitat numerosi profiiliisi sille varattuun kenttään ja hoidetaan esto täältä käsin päälle 🙂 Toinen aina toimiva vaihtoehto on pyytää tätä estoa suoraan soittajalta (koskee kaikkia puhelinmyyjiä)
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro majjaj ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Varmiten nuo puhelut saadaan estettyä jos laitat numerosi profiiliisi sille varattuun kenttään ja hoidetaan esto täältä käsin päälle 🙂 Toinen aina toimiva vaihtoehto on pyytää tätä estoa suoraan soittajalta (koskee kaikkia puhelinmyyjiä)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Itse en luottaisi Enian myyjiin, että ne tuota estoa laittaisivat, sen verran härskiä puhelinmyyntiä aikoinaan ollut ja DNA vielä pahempi. Yrittivät DNA:lla myydä kuukaudeksi kokeiluun 4G Welhokaistan 29,90 euroa 24 kk määräajalla. Mutta kun kerroin, että taloyhtiössä on ilmainen laajakaista Elisalta, niin hän sanoi, no eihän se kokeilu mitään maksa. Palautat sitten...

Elisalta soitettu parisen kertaa asiakkuuden uudelleen alkamisen jälkeen, yritetty tuputtaa Viihdettä, ja kun en sitä halunnut niin olikin muka paras tabletti tarjolla laitetaanko tulemaan.

Minun mielestä puhelinmyynti on kotirauhan rikkomista ja pitäisi kieltää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kielto on otettava vakavasti puhelussa ja meillä ainakin palautteisiin on suhtauduttu vakavasti mikäli kuultu tapauksesta ettei joku meillä olisi tuota kieltoa välittänyt järjestelmään mikäli asiakas näin on toivonut. Itse olen pari kertaa joutunut ärähtämään puhelinmyyjälle kun ei ensimmäisestä pyynnöstä uskonut vaan vastaus oli "ei pystytä" muotoa, eli tiedän itsekin mitä tuolla välillä kuulee... Laki ja viranomaisohjeistus on kuitenkin asian tiimoilta selkeä ja tämän noudattamiseen pyritään meillä ehdottomasti
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kiitos, viimeksi teiltä soitettiin muutama kuukausi sitten kun olin Ruotsissa. Minua ei markkinointipuhelu ärsytä, mutta kaikki puhelintykit eivät ymmärrä lopettaa ajoissa. Seuraavan puhelun aikana kerron ettei saa enää soittaa. Ja nyt kun eilen tästä tänne kirjoitin, niin tänään jo KAKSI kertaa dna puhelintykki soitti. Jätin vastaamatta, kun ei enää huvita. Kai ne haluaa kyllästyttää minua puheluillaan että lähden Elisalle. DNA:lla tuo myyntikielto ei toimi, vaikka kuinka sanoo.

No vastaan jos soittaa kolmannen kerran, kai sillä on sitten joku parempi tarjous kuin ilmainen taloyhtiölaajakaista 😂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
No oli kyllä asiallinen myyntitykki, sain kuudella eurolla alennusta "Saunalahti Tarkka Perus" -tapaiseen liittymääni vuodeksi. 12,90 euron normaalihinta noinkin alas, mutta Elisalla tarjottiin siirrolle 8,90 eurolla 6 kk samaa, mutta tämä DNA myyntitykki alitti sen 6,90 euroon. DNA:lla se vastine on DNA Jämpti 1M. Ainoa ero että Elisalla 1 Gt enemmän EU-dataa.

Jouduin perumaan siirron Elisalle, koska sain niin hyvän tarjouksen ja liittymä kuitenkin toimii hyvin. Katsellaan vuoden päästä taas mistä saa kunnon tarjouksia, ei näköjään kannata normaalihntoja maksaa jos noinkin hyvin saa jopa 50 prosenttia liittymästään pois 😲

Mutta numeronsiirrolla kannattaa hankkia niitä tarjouksia, hyvä kun kokeilin!

Ja nyt on tuo ilmainen laajakaistakin Elisalta, kyllä elämä maistuu!
Laajakaistaliittymäni siirtyi viime vuonna liiketoimintakaupalla Elisalle. Elisan puhelinmyyjät ovat nyt useita kertoja yrittäneet kaupata Elisa Viihde -palvelua yms. hyvin harhaanjohtavilla, jopa valheellisilla myyntipuheilla. Periaatteessa pidän puhelinmyyntiä kotirauhan häiritsemisenä ja olen kieltänyt sitä tarjolla olevin keinoin. En halua työpäivääni keskeytetyttävän tällaisen takia ja haluan nähdä tarpeellisen informaation kirjallisesti ja tehdä rauhassa päätöksiä sen perusteella. Asiakassuhteen perusteella Elisa on oikeutettu tätä häiriköintiä harjoittamaan, ellen sitä erikseen Oma Elisassa kiellä.

Mitään muuta markkinointia/infoa tarjolla olevista palveluista en ole saanut kuin tätä puhelinmyyntiä. Olen keskustellut näiden puhelinmyyjien kanssa muusta mahdollisuudesta saada tätä viestintää ja ainakin he ovat halunneet kertoa, että muuta kanavaa ei ole. Olisin kiinnostunut saamaan esim. tietoa hybridilaajakaistasta sitten, kun se on saatavilla. Jos kiellän puhelinmyynnin, jäänkö ilman viestintää? Miksi laajakaistapalvelun markkinointi tapahtuu puhelinhäiriköintinä? Edellinen liittymäoperaattori pystyi hoitamaan 18 vuotta viestintänsä sähköpostitse/kirjeitse.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Jos puhelin myyjä soittaa niin sanon heti että ei kiinnosta ja lopetan puhelun puhelimen kautta en kauppoja tee
samalla laitan numeron puhelimen estolistalle jos numero näkyy
mielestäni suurin ongelma puhelin myyjät on niille jotka ei osaa sanoa EI ja siksi soittoja tulee kun niitä nähtävästi on paljon.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Vastaan ainoastaan puheluihin, joiden soittajasta on tieto puhelimeni luettelossa. Luotan siihen, että jos soittaja on joku ystävä/tuttava, jonka tietoa ei luettelossani vielä ole, hän osatessaan soittaa osaa varmasti myös lähettää kiukkuisen tekstiviestin nimellään kehottaen minua vastaamaan. Myyntimannet eivät nimellään esiinny!

Puhelinmyyjät eivät siten minua häiritse. Sen sijaan nuo kauppakeskusten nurkissa lymyävät myyjät todella ärsyttävät heidän hypätessään äkkiä eteeni vaatien tietoa puhelinliittymästäni. Koska minulla sattuu olemaan toimiva liittymä, vastaan TOIMIVA. Ja tuohan ei heille käy, suurin piirtein kiinni käyden vaativat tietoa, joka ei heille millään tavalla kuulu.

Ihmettelen, että kauppakeskukset sallivat tuollaisen asiakkaidensa häirinnän.

No, tämähän on vain oma mielipiteeni. Operaattoreilla kun on kauppakeskuksissa myös omia putiikkejaan ja nettisivujen kautta voi aina tehdä kauppoja rauhassa kenenkään tuputtamatta.

Ugh!😡

Osallistu keskusteluun