Kysymys

Elisan korjausajat ja asiakaspalvelu

  • 1 tammikuu 2012
  • 8 kommenttia
  • 4120 katselukerrat

Vikailmoituksen jälkeen ilmoitettiin Laajakaistan korjausajaksi 24 tuntia. Sopimuksenkin mukaan ilmoitettu maksimi 48 tunnin vikakorjausaika venyi kuitenkin yli 264 tuntiin. Korjausajan venymistä ei kuitenkaan  ilmoiteta asiakkaalle. Miksi ei?
Ammattilaisten tulee osata arvioida, edes likimain mitä minkäkin tyyppinen vika ja sen korjaus mahtaa vaatia ajallisesti, perustuen pitkäaikaisen kokemuksensa vastaavasta työstä. Elisa vastaa myös alihankkijansa palveluista, ulkoistaminen ei ole syy paeta tiedotusvastuuta.

Koska Elisalla on sähköinen järjestelmä, jonka kautta vikapäivystykeskus pystyy lukemaan, että ilmoitus on tehty, sinne voidaan myös päivittää vikatilanne. Näin asiaks saisi edes keskuksesta suoraan soittamalla tiedon korjausajan muutoksista jos annettuun matkapuhelinnumeroon ei viitsitä Elisan toimesta  lähettää tätä viestiä.

Vikapäivystyksen jonotus tapahtuu myös asiakkaan laskuun, eli Elisa tienaa omista vioistaan. Elisalle on kannattavaa hoitaa vikapalvelu vajaalla miehityksellä ja kehnolla vikailmoitustietokannalla. Päivitetty vikatilannetietokanta/vikailmoitustietokanta riittäisi sisälukutaitoiselle keskukselle.
Tiedotuspuolen toiminnasta jää  vaikutelma, että tiedotus ei kiinnosta. Asiakkaat ovat yhdentekeviä. Kun heillä on Elisan aiheuttamia ongelmia, tulkoot toimeen miten parhaiten katsovat. Tämäkö on se yritysmielikuva, jota Elisa haluaa itsestään levittää?

8 kommenttia

Elisalla on kuulemma ylityökielto ja siksi vikojen korjaus kestää luvattoman kauan.

Ei kauhean asiakaslähtöistä sanoisin.

NM. laajakaista poikki jo liki 2 viikkoa
Edelleen on poikki, ihan kirjaimellisesti. Koko kaapeli lojuu maassa. Lupauksista huolimatta ei ole tultu korjaamaan.  ??? Laskut kyllä tulevat ajallaan...
Käyttäjätaso 2

Vikailmoituksen jälkeen ilmoitettiin Laajakaistan korjausajaksi 24 tuntia. Sopimuksenkin mukaan ilmoitettu maksimi 48 tunnin vikakorjausaika venyi kuitenkin yli 264 tuntiin. Korjausajan venymistä ei kuitenkaan  ilmoiteta asiakkaalle. Miksi ei?
Ammattilaisten tulee osata arvioida, edes likimain mitä minkäkin tyyppinen vika ja sen korjaus mahtaa vaatia ajallisesti, perustuen pitkäaikaisen kokemuksensa vastaavasta työstä. Elisa vastaa myös alihankkijansa palveluista, ulkoistaminen ei ole syy paeta tiedotusvastuuta.

Koska Elisalla on sähköinen järjestelmä, jonka kautta vikapäivystykeskus pystyy lukemaan, että ilmoitus on tehty, sinne voidaan myös päivittää vikatilanne. Näin asiaks saisi edes keskuksesta suoraan soittamalla tiedon korjausajan muutoksista jos annettuun matkapuhelinnumeroon ei viitsitä Elisan toimesta  lähettää tätä viestiä.

Vikapäivystyksen jonotus tapahtuu myös asiakkaan laskuun, eli Elisa tienaa omista vioistaan. Elisalle on kannattavaa hoitaa vikapalvelu vajaalla miehityksellä ja kehnolla vikailmoitustietokannalla. Päivitetty vikatilannetietokanta/vikailmoitustietokanta riittäisi sisälukutaitoiselle keskukselle.
Tiedotuspuolen toiminnasta jää  vaikutelma, että tiedotus ei kiinnosta. Asiakkaat ovat yhdentekeviä. Kun heillä on Elisan aiheuttamia ongelmia, tulkoot toimeen miten parhaiten katsovat. Tämäkö on se yritysmielikuva, jota Elisa haluaa itsestään levittää?



Hei Hannu Kuukkanen!

Pahoittelen, että viankorjaus on kohdallasi kestänyt kauan. Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun numeroon 050 950 500 ja pyytää kiirehtimään vikailmoitusta.


Vikailmoituksen jälkeen ilmoitettiin Laajakaistan korjausajaksi 24 tuntia. Sopimuksenkin mukaan ilmoitettu maksimi 48 tunnin vikakorjausaika venyi kuitenkin yli 264 tuntiin.



Hei Hannu Kuukkanen!

Pahoittelen, että viankorjaus on kohdallasi kestänyt kauan. Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun numeroon 050 950 500 ja pyytää kiirehtimään vikailmoitusta.
Kiirehtimään tehtyä korjausta? ???
Käyttäjätaso 2
Hei Hannu Kuukkanen!

Laitoin lainauksen viestiisi, mutta kehoitus oli tarkoitettu muillekkin joilla vikailmoitus on ollut pitkään vireillä. Ainakin QR25DE mainitsi, että kaapeli on edelleen poikki.

Olen jatkossa tarkempi lainauksien suhteen.

kehoitus oli tarkoitettu muillekkin joilla vikailmoitus on ollut pitkään vireillä. Ainakin QR25DE mainitsi, että kaapeli on edelleen poikki.

Veikkaan, että tuossakaan tapauksessa 😞 ei olla vain odotettu ottamatta uudelleen yhteyttä vikapalveluuun! 😉


kehoitus oli tarkoitettu muillekkin joilla vikailmoitus on ollut pitkään vireillä. Ainakin QR25DE mainitsi, että kaapeli on edelleen poikki.

Veikkaan, että tuossakaan tapauksessa 😞 ei olla vain odotettu ottamatta uudelleen yhteyttä vikapalveluuun! ;)

Kyllä vaan ollaan oltu yhteydessä vikapalveluun ja aina vastataan, että jos sitten ensi viikolla, pitänee kysyä jatkossa, että minä vuonna?
Hieman mennyt hukkaan tämä viihdepalvelu, jäänyt näkemättä lätkät, rallit jne...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
no pari kuukautta ainakin saat tuon vuoksi ilmaiseksi, vaan kun tarkoitus oli kuitenkin varmaan jotain katsella, niin eipä se parin kk:n ilmaisuus sitä kuitenkaan korvaa.

Osallistu keskusteluun