Vastattu

Elisan liittymien puhelinmyynti ja kirjallinen tarjous

  • 28 kesäkuu 2018
  • 6 kommenttia
  • 552 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Vanhemmille oli Elisan puhelinmyyjä soittanut ja kaupannut ilmeisesti hyvinkin lipeväkielisesti 4G-nettiliittymää ja kehunut miten hyvin ja nopeasti se toimii. Ei siinä mitään, myynnillistä kehumista saa tehdä. Olisivat jopa irtisanoneet toisen operaattorin 4G-nettiliittymän. Hintakin olisi ollut sopiva, mutta minulle jäi epäselväksi onko se 24 kk määräaikainen sopimus vai jotain muuta. Pyysin vanhempia pyytämään tarjouksen kirjallisena. Mitä luulette, lähettäkö nämä liittymäkauppiaat tarjouksen kirjallisena?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 29 kesäkuu 2018, 13:46

Määräaikaa ja tarjouksen kestoa ei pidä sekoittaa toisiinsa. 🙂
Puhelinliittymissä ja nettiliittymissä ei ole määräaikaa Elisalla, vaikka kampanja-aika onkin tietyn mittainen. Näinhän se menee joka operaattorilla, ellei porskuttele menemään turhaa korkeammalla perushinnalla. Ei noita etujaksoja tarvii pelätä.

Aiemmin ainakaan ei ole ollut puhelinmyyjillä erillistä sähköpostitarjousta käytössä. Tilausvahvistus toki toimitetaan sitten sähköpostiin ja etämyyntiä koskee AINA se 14 vuorokauden palautusoikeus.
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minulle tarjottiin puhelimitse Enian toimesta Samsungin puhelimia tarjoushintaan ja hyvitystä vanhasta. Kun pyysin tarjouksen kirjallisena sähköpostiin, sain vain linkit tarjottujen puhelimien tuotesivuille Elisan verkkokauppaan. Ei sanaakaan itse tarjouksesta.

Elisalla ei ole enää määräaikaisia liittymiä, jos digiboksillista Elisa Viihdettä ei lasketa mukaan.
Käyttäjätaso 7
Elisalla ei ole enää määräaikaisia liittymiä, jos digiboksillista Elisa Viihdettä ei lasketa mukaan.

Mutta Elisalla on määräaikaisia hintatarjouksia. Tarjousjakson jälkeen hinta nousee "normaaliksi", mitä se sitten ikinä onkaan. Ja onhan palstalla käsitelty myös tapausta, jossa Elisa ilmeisesti tahtoo nostaa hintaa jo kesken tarjousjaksonkin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisalla ei ole enää määräaikaisia liittymiä, jos digiboksillista Elisa Viihdettä ei lasketa mukaan.

Mutta Elisalla on määräaikaisia hintatarjouksia.


Tämä on totta. Liittyen tuohon Enian soitteluun Samsung -tarjousta koskien, sain samalta henkilöltä myöhemmin uuden soiton, koska halusin jäädä pohtimaan tuota tarjousta. Uuden soiton yhteydessä sain tietää, että tarjouksen ehdot olivat muuttuneet. Aiemmin vanha puhelin (S7) piti palauttaa ja sitä vastan sai noin 200€ hyvityksen, uusien ehtojen myötä vanhaa puhelinta ei tarvinnut palauttaa uuden puhelimen sai joko edullisemmin tai sitten isomman muistikortin kera.

En kuitenkaan saanut tällä toisellakaan kertaa tietoja tuosta uudesta tarjouksesta vaan samat vanhat linkit tuotteiden omille sivuille Elisan verkkokauppaan. En siis näillä kokemuksilla juurikaan luottaisi siihen, että puhelinmyyjän antamaa tarjousta saisi kirjallisena versiona sähköpostiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Määräaikaa ja tarjouksen kestoa ei pidä sekoittaa toisiinsa. 🙂
Puhelinliittymissä ja nettiliittymissä ei ole määräaikaa Elisalla, vaikka kampanja-aika onkin tietyn mittainen. Näinhän se menee joka operaattorilla, ellei porskuttele menemään turhaa korkeammalla perushinnalla. Ei noita etujaksoja tarvii pelätä.

Aiemmin ainakaan ei ole ollut puhelinmyyjillä erillistä sähköpostitarjousta käytössä. Tilausvahvistus toki toimitetaan sitten sähköpostiin ja etämyyntiä koskee AINA se 14 vuorokauden palautusoikeus.
Käyttäjätaso 7
Määräaikaa ja tarjouksen kestoa ei pidä sekoittaa toisiinsa. 🙂

Jos nyt viilataan pilkkua, tarjouksen kestolla ja kampanja-ajalla ymmärtäisin tarkoitettavan tarjouksen voimassaoloaikaa (myyntiaikaa), joka ei liity välttämättä mitenkään tarjouksen sisältöön...

Jos asioista käytettäisiin täsmällisempiä nimityksiä, ja ne myös selitettäisiin kunnolla, voisi jopa käydä niin että kaikki osapuolet ymmärtäisivät asiat samalla tavalla, eikä jälkikäteen tarvitsisi miettiä mitä onkaan tarkoitettu...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Aiemmin ainakaan ei ole ollut puhelinmyyjillä erillistä sähköpostitarjousta käytössä. Tilausvahvistus toki toimitetaan sitten sähköpostiin ja etämyyntiä koskee AINA se 14 vuorokauden palautusoikeus.

Tämä selittää sen, miksi en saanut tarjouksesta sähköpostiini mitään muuta kuin tuotteiden perustiedot.

Tämä on myös merkittävä puute niiden asiakkaiden kohdalla, joilla ei ole aikaa kuunnella Enian moottoriturvan paperilta luettua selostusta.

Näin kävi myös itselläni. Enian myyjä soitti, vastasin ja kerroin, että minulla on kiire. Soittanut henkilö vain kiihdytti tahtiaan. Pidin puhelinta pitkään pois korvalta tämän takia, kunnes katkaisin puhelun.

Ei tunnu olevan myyjillä tai ainakaan minulle soittaneella myyjällä minkäänlaista pelisilmää. Seuraavalla kerralla annan samalla mitalla takaisin.

Osallistu keskusteluun