Elisan roskapostisuodatin

  • 28 toukokuu 2019
  • 12 kommenttia
  • 638 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 8492 kommenttia
Elisan maksullinen roskapostisuodatus tunnistaa spammiksu osan Elisa Kirjan viesteistä. Voisiko tuon muuttaa siten, että se ei karsi mitään Elisan omaa markkinointia?

12 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Oho, hyvä huomio! Itselläni ei ole maksullista roskapostisuodantinta käytössä. Havaitseeko suodatin siis automaattisesti näitä viestejä roskaposteihin, vai onko sinulla käytössä jokin käsittelysääntö?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyse on osoitteesta "kirjauutiset@elisa.fi" tulevista sähköposteista. Olen erikseen sekä tästä että "*@elisa.fi" tulevat postit. Siitä huolimatta viimeksi eilen tuosta osoitteesta saapunut posti meni spämmikansioon.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyse on osoitteesta "kirjauutiset@elisa.fi" tulevista sähköposteista. Olen erikseen sekä tästä että "*@elisa.fi" tulevat postit. Siitä huolimatta viimeksi eilen tuosta osoitteesta saapunut posti meni spämmikansioon.

Hmm.. Kokeilepa tyhjentää roskapostisuodattimesta kaikki sallitut lähettäjät.

Itselläni kun oli ongelmia roskapostien virheellisestä ohjautumisesta "Saapuneet" kansioon, Elisan tuki ilmoitti, että syynä on todennäköisesti se, että minulla on osoitteita sallittujen lähettäjien listalla. Sitten kun tyhjensin tuon listan, alkoi suodatin toimia paremmin.

Onhan tuo melko outoa. Sanotaanko näin nätisti, että näinhän tilanne ei saisi olla. Asiakkaalla pitäisi olla mahdollisuus myös varmistaa sallittujen lähettäjien listauksella se, että listalla olevista osoitteista tulee viestit varmasti perille.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Siirsin tämän Ideapajalta nyt pois kun kyseessä ei niinkään ole uuden tuotteen idea vaan olemassaolevan palvelun toimivuus. Saitko @Hyvis jo testattua Dj_Godin vinkkiä? 🙂
On uskomatonta, että Elisa ei saa omaa roskapostisuodatusta toimimaan. Olen nyt useita kk viestitellyt Elisan kanssa. Olen poiminut lähdekoodisivuilta kaikki mahdolliset osoitteet. Laittanut niitä sekä kiellettyjen että sallittujen listoille. Kiellettyjä tulee paljon, sallitut menevät roskapostikansioon. Lopputulos:

Elisan asiakaspalvelu:
”Hei,

kiitos vastauksestasi ja pahoittelut, mikäli et ole edelliseen viestiisi
saanut vastausta.

Valitettavasti tilanne on nyt se, ettemme asiassa enempää pysty auttamaan.
Suosittelemme lämpimästi yhteydenottoa käytönneuvontaan
erikoistuneeseen Omaguru-palveluun, https://elisa.fi/omaguru/. He pystyvät
tarvittaessa auttamaan asiassa esim. ottamalla etäyhteyden.

Suosittelemme myös harkitsemaan uuden sähköpostiosoitteen käyttöönottoa, mikä
on mahdollista ottaa Elisalta tai toki myös muilta sähköpostipalveluita
tarjoavilta yrityksiltä.

Kerrothan vielä kuinka onnistuimme tänään. Mielipiteesi on tärkeä!
https://verkkoasiointi.elisa.fi/email-palaute?ticketId=121403543&ref=156526870
2344&lang=fi

Ystävällisin terveisin

Elisan asiakaspalvelu

Voit varata ajan jolloin soitamme sinulle asiakaspalvelusta osoitteessa
elisa.fi/soittoaika

Lisätietoa henkilötietojen käsittelystä ja tietosuojasta Elisalla
https://elisa.fi/tietosuoja> Hei
KIrjoitat, että todellisen lähettäjän osoite löytyy
"X-Original-Sender:"-riviltä. Ja jos oikein olen tulkinnut lukuisia
aiempia Elisan vastauksia, niin kun käsittelysäännöissä on kiellettyjen
osoitteiden listalla tuo "original sender", niin Elisan
roskapostisuodatus estää noiden sähköpostien päätymisen minulle.
Lähettäjän

newsletter@guestappearances.info X-Original-Sender: rivillä on tämä
Käyttäjätaso 1
Harmi kuulla @node1 ettei tuohon ollut löytynyt missään kohtaa ratkaisua 😓 olisiko sinulle auttanut tuo Dj_Godin vinkki siitä että jos kokeilet tyhjentää roskapostisuodattimesta kaikki sallitut lähettäjät kokonaan alkaisiko suodatin rullata taas paremmin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Elisan asiakaspalvelu:
”Hei,

Valitettavasti tilanne on nyt se, ettemme asiassa enempää pysty auttamaan.Suosittelemme lämpimästi yhteydenottoa käytönneuvontaanerikoistuneeseen Omaguru-palveluun, https://elisa.fi/omaguru/. He pystyvät
tarvittaessa auttamaan asiassa esim. ottamalla etäyhteyden.

Suosittelemme myös harkitsemaan uuden sähköpostiosoitteen käyttöönottoa, mikä
on mahdollista ottaa Elisalta tai toki myös muilta sähköpostipalveluita
tarjoavilta yrityksiltä.

😂😂🤣
Meinasko Elisan aspa, että omaguru koodaa koko filtterin uusiksi?
Pappavainaa joskus aikoinaan tokaisi, että "ei sonta tonkimalla parane". Tosin silloin ei ollut kyse Elisan toimimattomasta spammifiltteristä. 😂

Edit: Kirosana pois. -Keinotekoinen
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Harmi kuulla @node1 ettei tuohon ollut löytynyt missään kohtaa ratkaisua 😓 olisiko sinulle auttanut tuo Dj_Godin vinkki siitä että jos kokeilet tyhjentää roskapostisuodattimesta kaikki sallitut lähettäjät kokonaan alkaisiko suodatin rullata taas paremmin?

Tällä hetkellä tilanne taitaa olla vuoden 2019 osalta se, että filtterin läpi on päässyt tasan kaksi roskapostia ja nyt eletään kuitenkin jo elokuun loppua. Aiemmin kun noita "Sallittuja lähettäjiä" oli käytössä, roskaposteja tuli läpi helposti 1-10kpl viikossa. Siitäkin huolimatta, että osa kyseisistä domaineista oli jo entuudestaan estolistalla.

Joskaan en kyllä edelleenkään kannata tuota käyttäjän ylläpitämään estolistaan perustuvaa suodatusta. Eikä muuten kannata myöskään Viestintävirasto. Noh, se nyt ei tunnu Elisaa paljoa hetkauttavan. 🤔
Jos nyt sitten poistan kaikki sähköpostiosoitteet, "sallittujen" listalta, niin roskaposteja ei pitäisi (?!) tulla.
Mutta miten sitten vastaavasti saan sellaisia posteja, jotka haluan? Kun sellaisia on mennyt - ja paljoin - roskaposteihin, olen toki kiltisti laittanut nuo kaikki osoitteet "sallittujen" listalle.
Mnevät samat kerrasta kolmanteen, uudestaan ja uudestaan roskapostiin.

Tautologiaa jo väsymykseen asti: miten on mahdollista, että gmail-osoitteeseeni ei tule yhtäkään roskapostia??????????????????????????????
Syystä, että Elisa haluaa rahastaa roskapostisuodattimella, mutta taidot eivät riitä.

On seuraavaksi laitettava nämä faktat Helsingin Sanomien ja Kuluttaja-lehden palstoille. Josko vihdoin saisin vastauksen.
...vielä lisäys edelliseen...Nyt olen postanut 40 kpl "sallittuja" email-osoitetta. Jos se ei auta, EDELLYTÄN, että Elisa palauttaa "sallittujen" osoitteiden listan ennalleen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
On toki mahdollista, että tuo sallittujen lähettäjien listaus aiheuttaa myös sen, että roskapostien joukkoon päätyy myös sellaisia sähköposteja, jotka sinne ei saisi mennä. Suosittelen siis ainakin testaamaan.

Google on oma lukunsa. Onhan se pulju pikkuisen Elisaa isompi, joten ehkä heillä on varaa tarjota asiakkailleen ilmainen roskapostisuodatin. Googlen suodatin on muutenkin hyvä, eikä se laske roskaposteja läpi juuri lainkaan.

Elisan roskapostisuodatus on kehitelty vähän sen jälkeen kuin ihminen oppi käyttämään tulta. Kyseessä on siis jäänne kivikaudelta. Miksi Elisa ei kehitä roskapostin suodatusta vastaamaan (kohta starttaavan) 2020 -luvun tarpeita on sitten ihan eri tarina. Taustalla on todennäköisesti resurssien puute. Rahalla tämäkin aukko olisi paikattavissa, mutta joko sitä tarvittavaa rahaa ei ole tai ne rahat halutaan ohjata jonnekin tuottoisampaan kohteeseen.

Tämmöistä. Nämä postit ovat olleet sallittujen postien listalla, mutta löytyvät nyt roskapostien joukosta.

.................................

Haukatut Hinnat nyt Elisan verkkokaupassa ja myymälöissä - tervetuloa!

LähettäjäElisa[img]https://webmail.elisa.fi/skins/elisa2/images/addcontact.png[/img]PäiväysTänään 12:42
........................

Lomapostia osakkaille 29.8.2019

LähettäjäHoliday Club[img]https://webmail.elisa.fi/skins/elisa2/images/addcontact.png[/img]Vastaus osoitteeseenuutiskirje@holidayclub.fi[img]https://webmail.elisa.fi/skins/elisa2/images/addcontact.png[/img]PäiväysTänään 12:07

Osallistu keskusteluun