Kysymys

ELISAn suoramarkkinointi osa2

  • 19 tammikuu 2012
  • 6 kommenttia
  • 24326 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
  • Tiedonjyvä
  • 875 kommenttia
Sain tänään Kauppalehdeltä suoramarkkinointiviestin, eli tilaustarjouksen tekstiviestinä kännykkään. Kännykässä on suoramarkkinointiesto, eikä minull aole mitään asiakassuhdetta Kauppalehden kanssa.

Kun tästä Kauppalehdeltä kysyin, niin sain vastaukseksi, että viestien saajarekisteri onkin ELISAlla!  😮 :o

Ymmärtääkseni sähköiset suoramarkkinointiviestit edellyttävät asiakassuhdetta. Mikähän asiakassuhde minulle on Kauppalehteen syntynyt ELISAn asiakkuuden kautta?
ELISAn rekisterissä olen merkinnyt, etten halua markkinointiviestejä puhelimeeni.

OmaElisa:n sivulla kerrotaan:

Huom! Jos yhteystiedoissasi oleva puhelinnumero on Saunalahden edullisen ja monipuolisen liittymän, jonka ominaisuuksiin kuuluu, että saat Elisa konsernin sekä valittujen yhteistyökumppaneiden etuja ja tarjouksia mm. tekstiviestillä, lähetämme jatkossakin viestejä tähän liittymänumeroosi. Jos jostain syystä kuitenkin haluat asettaa nyt markkinointikiellon yhteystietoihisi, niin vaihda yhteystietokenttään sellaisen GSM-liittymän numero, jossa tätä etu ja tarjousviestiominaisuutta ei ole.

Olen näin menetellyt, mutta aina vaan niitä viestejä tulee...

Miksi ELISA toimittaa suoramarkkinointiviestejä puhelimeen, jossa on suoramarkkinointiesto?
Miksi ELISA toimittaa suoramarkkinointiviestejä puhelimeen, vaikka asiakas on selvästi ilmoittanut ettei viestejä halua?
Miksi ELISA toimittaa suoramarkkinointiviestejä kolmannen osapuolen puolesta, ilman että asiakkaalla on mitään asiakkuussuhdetta tähän kolmanteen osapuoleen?

Kuinka saan ELISAn suoramarkkinointiviestit loppumaan?

6 kommenttia

Hei, V12!

Lähetin sinulle yksityisviestin, jossa pyysin vielä tarkempia tietojasi. Kun ehdit, voit vastata minulle yksityisviestinä, ja selvitän asian :)

-Noora
Kun itselle alkoi tulla elisan 100 % omistamasta Eniasta häirikkösoittoja (sellaisiksi niitä kai voi sanoa, kun aina ensimmäisen hälytyksen jälkeen suljettiin puhelu ja odotettiin, että soitan takaisin, jotta säästävät puhelinkuluissa), laitoin sähköpostitse sellaisen viesti, ettei enää tarvinnut häiriköintiä sietää. Luuleekohan ne oikeesti, että niin saa uusia asiakkaita?

Kun itselle alkoi tulla elisan 100 % omistamasta Eniasta häirikkösoittoja (sellaisiksi niitä kai voi sanoa, kun aina ensimmäisen hälytyksen jälkeen suljettiin puhelu ja odotettiin, että soitan takaisin, jotta säästävät puhelinkuluissa), laitoin sähköpostitse sellaisen viesti, ettei enää tarvinnut häiriköintiä sietää. Luuleekohan ne oikeesti, että niin saa uusia asiakkaita?


Luuletko sinä, että he lukevat sähköpostejasi?  😃


Kun itselle alkoi tulla elisan 100 % omistamasta Eniasta häirikkösoittoja (sellaisiksi niitä kai voi sanoa, kun aina ensimmäisen hälytyksen jälkeen suljettiin puhelu ja odotettiin, että soitan takaisin, jotta säästävät puhelinkuluissa), laitoin sähköpostitse sellaisen viesti, ettei enää tarvinnut häiriköintiä sietää. Luuleekohan ne oikeesti, että niin saa uusia asiakkaita?


Luuletko sinä, että he lukevat sähköpostejasi?  :D


Tuli kolme soittoa samalla viikolla ja seuraavalla ehti tulla 2, viestin jälkeen kappas kummaa, ei yhtään.
Parhaiten puhelinmyyjistä pääsee eroon soittamalla tuohon numeroon: http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu ' TARGET='_blank . Tuon voimaantulon (menee n. 1kk) jälkeen jos jostain firmasta tulee vielä soittoa voit kysyä, onko heillä käytössä Robinson-rekisteri ja jos on, niin mikseivät noudata sitä kun olet siihen ilmoittautunut. Ja toisekseen vaikkei tuota käyttäisi (maksaa n. 50snt/3 vuotta) AINA voi yrityskohtaisesti antaa markkinointikiellon, jota heidän tulee noudattaa (poislukien tietyt poikkeustapaukset esim. asiakassuhteet ja jotkut puhelinliittymät jotka sisältävät mainonnan hyväksymisen sopimuksessaan)

Parhaiten puhelinmyyjistä pääsee eroon soittamalla tuohon numeroon: http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu ' TARGET='_blank . Tuon voimaantulon (menee n. 1kk) jälkeen jos jostain firmasta tulee vielä soittoa voit kysyä, onko heillä käytössä Robinson-rekisteri ja jos on, niin mikseivät noudata sitä kun olet siihen ilmoittautunut. Ja toisekseen vaikkei tuota käyttäisi (maksaa n. 50snt/3 vuotta) AINA voi yrityskohtaisesti antaa markkinointikiellon, jota heidän tulee noudattaa (poislukien tietyt poikkeustapaukset esim. asiakassuhteet ja jotkut puhelinliittymät jotka sisältävät mainonnan hyväksymisen sopimuksessaan)


Pitäisikö minun siis ostaa prepaid, jotta voisin soittaa maksulliseen numeroon (itsellä työpuhelin jossa kaikki estot). Toisekseen miksi minun pitäisi maksaa siitä, että puhelinmyyjät eivät taas kerran kerro minun voittaneen lehden vuosikertaa vain postimaksujen hinnalla ynnä muuta sontaa.

Osallistu keskusteluun