Vastattu

Elisan viimeviikkoisen "uudistuksen" jälkeen Vahti Livessä kamerat lopettivat kuvan lähettämisen.

  • 6 syyskuu 2015
  • 9 kommenttia
  • 3485 katselukerrat

Elisan viimeviikkoisen "uudistuksen" jälkeen Vahti Livessä kamerat lopettivat kuvan lähettämisen. PC.n ja Android-puhelimen näkyy herja Kamera "Kamera xxxx" on pois päältä. Tämä siis ilmaantui heti em. muutoksen jälkeen  Sovellus on päivitetty. Nettiyhteys muussa toiminnassa toimii kyllä. Eihän tätä uudistusta varten pitänyt lähteä resetoimaan/asentamaan uudelleen mitään? Itse en ole muuttanut mitään...
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi iltsinen 17 syyskuu 2015, 13:05

Ongelma ratkesi, ohessa graafista opastusta Tampereen vahti-asiantuntijalta:

tampere1.jpg

Mikäli ympäröity virtanappi on harmaana, ei kameran yhteys ole päällä. Kun se on vihreällä, on yhteys toiminnassa.

tampere2.jpg

Esim. sovelluspäivitys voi siis katkaista tämän yhteyden, vaikka se on ollut aikaisemmin päällä. Toivottavasti tästä on muillekkin apua 🙂
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Usein vanha konsti auttaa eli virrat pois kamerasta hetkeksi.  Mä olen ajastanut molemmat kamerani niin, että virta katkeaa automaattisesti joka yö minuutiksi, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt.  Jos et ole kokeillut, niin kokeile tätä.  Päivitys ei ainakaan mulla aiheuttanut mitään ongelmia.
On kokeiltu: virrat pois ja startti. Myös nettikapelilla ja langattomasti, tulos oli aina sama. Nettiyhteidessä olen ajastanut virtakatko-startin kerran vuorokaudessa, n.kello 3:00. Kameroita on kaksi, toinen kiinteästi kaapelin päässä ja toinen langattomasti. Kumpikaan ei pelitä ke 18:30 jälkeen.  Sitä ennen kuvaa tuli...

Penanen kirjoitti:
Usein vanha konsti auttaa eli virrat pois kamerasta hetkeksi.  Mä olen ajastanut molemmat kamerani niin, että virta katkeaa automaattisesti joka yö minuutiksi, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt.  Jos et ole kokeillut, niin kokeile tätä.  Päivitys ei ainakaan mulla aiheuttanut mitään ongelmia.

Minulla on käynyt ihan samoin, päivituksesta ilmoitettiin että tehdään sen takia jotta kaikki toimisivat entistä paremmin...nyt on käynyt päinvastoin.. ei toimi boottaamalla eikä virtoja poistamalla... parasta aikaa odotan elisan vahti tuen vastaamista puhelimessa, mutta nyt 15 min mennyt ja kukaan ei vastaa...paövelemme mahdollisimman pian.... että silleen
Tilanne on edelleen auki. Soitin viime lauantaina 4 kertaa vikakeskukseen jonottaen vähintään 5 minuuttia / kerta ja sieltä käännettiin vahtipalvelun jonoon kaksi kertaa (kerran puhelu katkesi). Vahti palvelu ei vastannut kymmenien minuuttien jonotuksen jälkeen. Keskus välitti kuitenkin pitkän keskustelun jälkeen soittopyynnön ja luvattu soitto tulikin n. puolen tunnin kuluttua. Puhelin soi vain kerran ja kun 6 tunnin kuluttua soitin soittaneeseen numeroon, automaatti neuvoi että : Hei, soitimme sinulle Elisalta, tavoittelemme sinua myöhemmin. Kiitos soitostasi. Puhelua ei vielä ti klo 00:30 mennessä ole tullut.

Koko ongelma näyttää vähän kummalliselta. Mitään en ole muuttanut (paitsi Elisan puolella)  ja kamerat tippuivat vain järjestelmästä pois. Uudelleen boottaus. kameroiden sekä reitittimen resetointi ei auta. Vahti järjestelmä ei näe niitä ollenkaan. Ihan sama, onko kamera virroilla kiinni reitittimessä vai irti kokonaan. Elisa Vahti Live ei tunnista ja sanoo molemmissa tapauksessa että : "Kamera 08bc on pois päältä"  Ei muutu reititintäkään vaihtamalla. Muissa palveluissa saman reitittimen kautta homma pelittää, esim.Vattenfallin pistorasian virrankatkaisu ja ulko/sisä-lämpomittari. En usko, että kamerat olisivat rikki koska nettivalo ja virtavalo toimivat vihreinä.

Kuinka vaikeaa tämä voi olla Elisalle: Pitää vain "vivusta" kääntää pois pudonneiden kameroiden rekisteröinnit päälle.

Samoin palvelugurut ovat hävitteet teille tietymättömille. Viikko sitten maanantaina kävin henk koht Elisan Hallituskadun konttorissakin eikä myyjä ainakaan voinut tehdä asialle muuta kuin kehotti soittamaan vikapalveluun.

Näihin soittojen palveluvuuteen ainakin minulla tulee jo täydellinen tympäännys. Jos soittoa ei ala kuulua pitää harkita järeämpiä keinoja. On sellainen 99% tunne ettei ole käyttäjän vika ja toimittaja yrittää *****ttaa. Kun toimistossa sanoin harkitsevani tämän kahden kameran systeemin irtisanomista, vastaus oli että kameroista joutuu vielä maksamaan (olisi jäljellä ehkä hiukan reilu vuosi kolmesta).

Laskut tulevat kyllä säännöllisesti  Kahdenkin viikon käyttökatkos ilman omaa syytä on paha eikä tee mieli maksaa turhasta.

Mitähän kuluttaja-asiamies sanoo tästä kun toimittaja ei yli parissa viikossa saa järjestelmää toimimaan ja vaatii kameroiden loppusummat maksettavaksi irtisanoutumisen tilanteessa?

Onko ehdotuksia, mikä tässä hyvin pienessä korjausvaateessa voisi auttaa? 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ikävä kuulla että hommat eivät ole menneet putkeen puhelinpuolella! Kokeilitko myös poistaa vahtisovelluksen puhelimilta ja asentaa sen uudelleen? Jos se ei päivityksen jälkeen suostu toimimaan kunnolla, saattaa tämä ratkaista ongelman.
Mobiilisovellukset kyllä päivitettiin, sekä MS Windowsille että Samsungilla Androidilla. Apple Phonella on kokeilematta mutta sekin olisi mahdollista. En oikein usko, että vika olisi tässäkään, ongelmahan näkyy aivan samalla tavalla myös PC:n eri selaimillakin.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
Kokeile vielä se iPhone, ja jos sekään ei toimi, niin lähetä asiakasnumero yksityisviestillä, tutkitaan tarkemmin 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
Ongelma ratkesi, ohessa graafista opastusta Tampereen vahti-asiantuntijalta:

tampere1.jpg

Mikäli ympäröity virtanappi on harmaana, ei kameran yhteys ole päällä. Kun se on vihreällä, on yhteys toiminnassa.

tampere2.jpg

Esim. sovelluspäivitys voi siis katkaista tämän yhteyden, vaikka se on ollut aikaisemmin päällä. Toivottavasti tästä on muillekkin apua 🙂
Kiitos ratkaisusta, tämä todellakin toimii.

Ratkaisuun johtava keskusteluyhtyis vain viipyi varmaankin kiireiden vuoksi vähän aikaa.

Osallistu keskusteluun