Vastattu

Eräpäivän muuttaminen pysyvästi


Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Onko mahdollista muuttaa laskujen eräpäivää pysyvästi siten, että laskujen eräpäivä olisi aina kuun viimeinen päivä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 7 marraskuu 2017, 13:27

Nykyään laskun pysyvä eräpäivän muutos on siis mahdollista. 🙂

Katso alkuperäinen viesti

24 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
hpguru kirjoitti:

Voit jättää laskun maksun myöhään, maksat seuraavassa laskussa viivästyskorkoa, viikon myöhästys ei yleensä haittaa ja liittymä ei mene kiinni. Näin voit maksaa haluttuna päivänä.

Nyt soi Dr. Phunk - FVCK! (Radio Edit).



Pidemmällä juoksulla tuo on huono vaihtoehto. Jos toistuvasti maksaa laskut vaikka viikon myöhässä, voi se aiheuttaa vakuusmaksun muodostumisen, mikäli asiakas haluaisi tilata Elisalta uuden laitteen osamaksulla. Se voi myös aiheuttaa ongelmia uusien liittymien hankinnoissa. Taloudellisesti ajatellen toistuva viivästyskorkojen makseleminen ei ole kovin fiksua, vaikka suurista summista ei olisikaan kyse. Yksittäisen laskun myöhässä maksaminen ei yleensä vaikuta, mutta mikäli siitä tulee tapa, voi se vaikuttaa negatiivisessa mielessä.

Suosittelen ottamaan yhteyttä Elisan asiakaspalveluun. Sitä kautta tuo laskujen pysyvä eräpäivän muutos onnistuu. Puoliso hoiti homman OmaElisan chatissa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Nykyään laskun pysyvä eräpäivän muutos on siis mahdollista. 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Mits kirjoitti:

Nykyään laskun pysyvä eräpäivän muutos on siis mahdollista. :)


elisan ainakin kannattais harkita että sopimusta tehdessä asiakas voisi valita eräpäivän mieleisekseen ilmaiseksi jos vielä näin ei ole
mun mielestä se ei ainakaan pitäsisi haitata ketään ja asiakas saatais tyytyväiseksi
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
PirtaPaula kirjoitti:

Mits kirjoitti:


Voit, mutta tuossa ei oikeastaan ole mitään järkeä? 🙂
Päivän myöhästyminen ei haittaa mitään. Eräpäivän muutos puolestaan maksaa 12 euroa.



Olen aikaisemmin puhelinpalvelussa maksusuunnitelmaa tehdessäni, että onko mahdollista pysyvästi tehdä eräpäivän muutoksen, niin on vastattu että se ei ole mahdollista.

Haittaako kahden päivän myöhästyminen. Esim. laskun eräpäivä on 21.11. ja jos maksan sen 23.11. ?

korkeintaan menee muutama sentti viivästyskorkoo ei kai se muuten haittaa
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
hpguru kirjoitti:

Hei.

Rahaa kannattaa olla säästössä yllättäviä menoja varten, niin eräpäivää ei tarvitse siirtää. Minulla ei ole kyseistä ongelmaa etenkään sen jälkeen kun tein numeronsiirron DNA:lta Elisalle ja sain 12,90 euron liittymäni lähes 50 % alennuksella vuodeksi eli ei tarvitse siirtää eräpäivää.

Lopulta peruin siirron, koska DNA tosiaan alensi liittymäni maksuja vuodeksi ja nosti EU-dataa neljästä gigatavusta veloituksetta viiteen gigatavuun. Laskuhan on se 6,90 euroa pohjalla ja käytön mukaan muu liikenne 1-3 euroa eli alle 10 mennään kuukaudesta toiseen.

Minä en oikein voi tajuta mihin ihmisten palkkarahat menevät, jos ei ole laskuun varaa eräpäivänä, pitäisikö syödä esim. ulkona vähemmän? Tai harjoittaa vaikka minimalismia.

Nyt soi Hard Driver - What I Die For (Radio Edit).

Mukavaa iltapäivän jatkoa ja toivottavasti Matti on pois kukkarosta!



Hei!

Ihanko meinasit, että sinun säästörahat tai winback seikkailut ovat jotenkin oleellisia jos kysyjä on tehnyt Elisan kanssa sopimuksen ja ihmettelee kun sopimus ei pätenytkään.

Minä taas en oikein voi tajuta minkälaisella ajatteluprosessilla kuvittelet näiden päivittelyidesi olevan jollain tavalla merkityksellisiä tai tarpeellisia Elisan ja asiakkaan välisen sopimusasian ratkaisuun. Pitäisiköhän siellä minimalistisessa maailmassa yrittää harjoittaa hieman kontrollia ja olla neuvomatta asioissa joista kysytään neuvoa ihan muualta kuin operaattorin yhteisöstä jos niihin halutaan neuvoja 😡

Esimerkiksi Suomi24-keskusteluista löytänet paikkoija joissa saattaisit osua aiheeseen.
pystynkö muuttamaan eräpäivää siten kun nykyinen on 6des päivä ja haluaisin muuttaa sen 7sämänneksi päiväksi
Voisiko joku vielä ystävällisesti selventää, että miten se muutos onnistuu...?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Voit jättää laskun maksun myöhään, maksat seuraavassa laskussa viivästyskorkoa, viikon myöhästys ei yleensä haittaa ja liittymä ei mene kiinni. Näin voit maksaa haluttuna päivänä.

Nyt soi Dr. Phunk - FVCK! (Radio Edit).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
sini46 kirjoitti:

pystynkö muuttamaan eräpäivää siten kun nykyinen on 6des päivä ja haluaisin muuttaa sen 7sämänneksi päiväksi



Voit, mutta tuossa ei oikeastaan ole mitään järkeä? 🙂
Päivän myöhästyminen ei haittaa mitään. Eräpäivän muutos puolestaan maksaa 12 euroa.
Käyttäjätaso 1
Jopeti kirjoitti:


PirtaPaula kirjoitti:


roopeg kirjoitti:

Hinnastonkin mukaisesti uuden eräpäivän valinta laskulle kustantaa edelleen sen 12 euroa. Onko mahdollista, että toiset 12 euroa olisi tullut jostakin toisesta toimenpiteestä? Muutos pitäisi kyllä olla voimassa muutoksen tekemisen jälkeen jos ei seuraavalla niin sitä seuraavalla laskulla.

Elisan aspasta soitettiin tänään. kun kysyin tästä 24 euron veloituksesta, niin hän ei kuulemma tiedä, kun sen on tehnyt joku muu...??
Eikös laskun erien pitäisi olla selitettävissä siitä riippumatta, kuka sen on tehnyt ?
Hän arveli että siihen olisi laitettu jotain maksusopimuksen maksuja. sekään ei olisi stemmannut.
veloituksen selityksenä on kuitenkin "asiakaspalvelun palvelumaksu (laskutusjakson muutos)". summa siis 24,00 e.
Sitten puolusteli asiaa sillä että se on luvatusti hyvitetty samassa laskussa. minusta ei kelpaa puolustukseksi, eikä ole perustelu olla selittämättä mitä tuohon kuuluu.

Tämän maaliskuisen eräpäivän siirron vuoksi on nyt Elisan ja Saunalahden laskutus ollut aivan metsässä jo kaksi kuukautta (kuusi eri laskua) eikä loppua näy.
Lisäksi asiakaspalvelussa ei edes osata sanoa mitä laskuja sieltä tulee ja koska. menee kuitenkin ainakin elokuulle, että saadaan eräpäiväksi se mitä sovittiin maaliskuussa.
Ei oo todellista. On joutunut soittamaan viisi kertaa ja viestit päälle.
Nyt kysyttiin, haluanko että soitellaan vielä kun seuraava lasku tulee... Kyllä nämä kolme maksusuunnitelmaa tämän kahden kuukauden sisään kai riittää .
Minä häviän sitten koroissa ja bonuksissa sen tähden että elisa taas mähläs tämänkin jutun.

Ennen oli monien huulilla että Elisa ei osaa muuta kun laskuttaa. nyt Elisa on näyttänyt, että ei osaa edes sitä.
Jos edes tietäis sanoa, koska olis odotettavissa laskut että osais vähän varautua. Tämä eräpäivän siirto piti helpottaa laskun maksua ja suunnittelua, mutta on tehnyt sen kyllä puolen vuoden ajaksi ihan mahdottomaksi tehtäväksi.
Pitkä miikka Elisalle:@

Tarkistelin tätä eräpäivän muutosta kohdallasi ja tässä on ollut erehdystä mitä on asiakaspalvelumme kautta selvitetty. Eräpäivän muutoksista johtuen ei olla osattu sanoa seuraavan laskun tarkkaa summaa sekä päivää, joten on tehty poikkeuksellisesti maksusopimuksia veloituksetta tai hyvittäen.



Se on vähintä mitä olette voineet tehdä.
kun ei sovitusta pidetä kiinni. niin joku korvausvelvollisuus Elisallakin on.
ja loppujen lopuksi siitä että meni puoli vuotta että Elisa sai laskut siihen laskutusjaksoon, mitä sovittiin. niin sai maksaa pitkän euron viivästyskulujen, jatkuvien puhelinsoittojen ja menetettyjen bonusten muodossa. ja mitä meni jatkuvaan laskujen oikeellisuuden tarkastukseen ja omaan aikaan selvittää Elisan sotkuja.
Elisan oudon reskontran takia, vaikka maksoin 10 kuukauden laskut näiden osamaksusopimuslaskujen jälkeen ajallaan, niin niistä maksan vielä tässäkin kuussa viivästyskorkoja.

Viimeisin Elisan kanssa ikinä tekemäni sopimus oli tässä kuussa tekemämme laskujen yhdistäminen. Ei mennyt sekään putkeen eikä niinkun oli sovittu.
Mutta se on sitten taas toinen juttu. ja siis viimeinen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ei.
Käyttäjätaso 1
Mits kirjoitti:


Voit, mutta tuossa ei oikeastaan ole mitään järkeä? 🙂
Päivän myöhästyminen ei haittaa mitään. Eräpäivän muutos puolestaan maksaa 12 euroa.



Olen aikaisemmin puhelinpalvelussa maksusuunnitelmaa tehdessäni, että onko mahdollista pysyvästi tehdä eräpäivän muutoksen, niin on vastattu että se ei ole mahdollista.

Haittaako kahden päivän myöhästyminen. Esim. laskun eräpäivä on 21.11. ja jos maksan sen 23.11. ?
Käyttäjätaso 1
mmalinen kirjoitti:

PirtaPaula kirjoitti:

Mits kirjoitti:


Voit, mutta tuossa ei oikeastaan ole mitään järkeä? 🙂
Päivän myöhästyminen ei haittaa mitään. Eräpäivän muutos puolestaan maksaa 12 euroa.



Olen aikaisemmin puhelinpalvelussa maksusuunnitelmaa tehdessäni, että onko mahdollista pysyvästi tehdä eräpäivän muutoksen, niin on vastattu että se ei ole mahdollista.

Haittaako kahden päivän myöhästyminen. Esim. laskun eräpäivä on 21.11. ja jos maksan sen 23.11. ?

korkeintaan menee muutama sentti viivästyskorkoo ei kai se muuten haittaa



Kiitos. hyvä jos näin. kun ei viitsisi tehdä omapalvelunkaan kautta sitä eräpäivän siirtoa, ja maksaa parin päivän takia sitä viittä euroa. toki ne viivästyskorkomaksut menee, mutta se ei nyt parista päivästä ole kun joitakin senttejä.
Mits kirjoitti:

sini46 kirjoitti:

pystynkö muuttamaan eräpäivää siten kun nykyinen on 6des päivä ja haluaisin muuttaa sen 7sämänneksi päiväksi



Voit, mutta tuossa ei oikeastaan ole mitään järkeä? 🙂
Päivän myöhästyminen ei haittaa mitään. Eräpäivän muutos puolestaan maksaa 12 euroa.

Mits kirjoitti:

sini46 kirjoitti:

pystynkö muuttamaan eräpäivää siten kun nykyinen on 6des päivä ja haluaisin muuttaa sen 7sämänneksi päiväksi



Voit, mutta tuossa ei oikeastaan ole mitään järkeä? 🙂
Päivän myöhästyminen ei haittaa mitään. Eräpäivän muutos puolestaan maksaa 12 euroa.

👎
Käyttäjätaso 1
Mits kirjoitti:


Eräpäivän muutos puolestaan maksaa 12 euroa.


Eli teillä on tuplaantunut tämän eräpäivän muutoksen hinta viidessä kuukaudessa ?
Minulle ehdotettiin eräpäivän muutosta yhtenä vaihtoehtona ja se laitettiin voimaan.
hinta oli 24,00 e

sen lisäksi se ei ole vieläkään kunnossa vaikka aikaa on kulunut kolmatta kuukautta.
hakee paikkaansa kun Päätalon Hermannin leivinuuni...
eivät kuulemma voi vaikuttaa siihen miten ja koska laskut muodostuvat ja siksi menee aikaa ennen kun laskut tasoittuu. Ei Elisalta näekään laskuja ennenkun se on muodostunut (ymmärrettävästi), mutta eivät myöskään voi tehdä siihen muutoksia ennen kun se on jo asiakkaalle lähtenyt.

Tämä on sitä, kun ihmiset ei enää töitä tee, vaan antaa jollekin koneelle työt, mihin ei ihmiset osaa tai pysty tekemään mitään korjauksia.

olen joutunut soittelemaan useampia kertoja kuukaudessa.
ja uudestaan viikon päästä ja taas kesäkuun alussa ja lopussa kuulemma vielä pitää seurata minkälaisia laskuja Elisan robotti sieltä syytää.

Tästä ei tietenkään puhuttu mitään maaliskuussa kun eräpäivän siirtoa suositeltiin.

nyt tuli taas yllätyslasku ja pahempaa on luvassa....
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
PirtaPaula kirjoitti:

Mits kirjoitti:


Eräpäivän muutos puolestaan maksaa 12 euroa.


Eli teillä on tuplaantunut tämän eräpäivän muutoksen hinta viidessä kuukaudessa ?
Minulle ehdotettiin eräpäivän muutosta yhtenä vaihtoehtona ja se laitettiin voimaan.
hinta oli 24,00 e



Hinnastonkin mukaisesti uuden eräpäivän valinta laskulle kustantaa edelleen sen 12 euroa. Onko mahdollista, että toiset 12 euroa olisi tullut jostakin toisesta toimenpiteestä? Muutos pitäisi kyllä olla voimassa muutoksen tekemisen jälkeen jos ei seuraavalla niin sitä seuraavalla laskulla.
Käyttäjätaso 1
roopeg kirjoitti:


Hinnastonkin mukaisesti uuden eräpäivän valinta laskulle kustantaa edelleen sen 12 euroa. Onko mahdollista, että toiset 12 euroa olisi tullut jostakin toisesta toimenpiteestä? Muutos pitäisi kyllä olla voimassa muutoksen tekemisen jälkeen jos ei seuraavalla niin sitä seuraavalla laskulla.



Elisan aspasta soitettiin tänään. kun kysyin tästä 24 euron veloituksesta, niin hän ei kuulemma tiedä, kun sen on tehnyt joku muu...??
Eikös laskun erien pitäisi olla selitettävissä siitä riippumatta, kuka sen on tehnyt ?
Hän arveli että siihen olisi laitettu jotain maksusopimuksen maksuja. sekään ei olisi stemmannut.
veloituksen selityksenä on kuitenkin "asiakaspalvelun palvelumaksu (laskutusjakson muutos)". summa siis 24,00 e.
Sitten puolusteli asiaa sillä että se on luvatusti hyvitetty samassa laskussa. minusta ei kelpaa puolustukseksi, eikä ole perustelu olla selittämättä mitä tuohon kuuluu.

Tämän maaliskuisen eräpäivän siirron vuoksi on nyt Elisan ja Saunalahden laskutus ollut aivan metsässä jo kaksi kuukautta (kuusi eri laskua) eikä loppua näy.
Lisäksi asiakaspalvelussa ei edes osata sanoa mitä laskuja sieltä tulee ja koska. menee kuitenkin ainakin elokuulle, että saadaan eräpäiväksi se mitä sovittiin maaliskuussa.
Ei oo todellista. On joutunut soittamaan viisi kertaa ja viestit päälle.
Nyt kysyttiin, haluanko että soitellaan vielä kun seuraava lasku tulee... Kyllä nämä kolme maksusuunnitelmaa tämän kahden kuukauden sisään kai riittää .
Minä häviän sitten koroissa ja bonuksissa sen tähden että elisa taas mähläs tämänkin jutun.

Ennen oli monien huulilla että Elisa ei osaa muuta kun laskuttaa. nyt Elisa on näyttänyt, että ei osaa edes sitä.
Jos edes tietäis sanoa, koska olis odotettavissa laskut että osais vähän varautua. Tämä eräpäivän siirto piti helpottaa laskun maksua ja suunnittelua, mutta on tehnyt sen kyllä puolen vuoden ajaksi ihan mahdottomaksi tehtäväksi.
Pitkä miikka Elisalle:@
Käyttäjätaso 1
roopeg kirjoitti:

PirtaPaula kirjoitti:

Mits kirjoitti:


Eräpäivän muutos puolestaan maksaa 12 euroa.


Eli teillä on tuplaantunut tämän eräpäivän muutoksen hinta viidessä kuukaudessa ?
Minulle ehdotettiin eräpäivän muutosta yhtenä vaihtoehtona ja se laitettiin voimaan.
hinta oli 24,00 e



Hinnastonkin mukaisesti uuden eräpäivän valinta laskulle kustantaa edelleen sen 12 euroa. Onko mahdollista, että toiset 12 euroa olisi tullut jostakin toisesta toimenpiteestä? Muutos pitäisi kyllä olla voimassa muutoksen tekemisen jälkeen jos ei seuraavalla niin sitä seuraavalla laskulla.



Ei ole ollut kysymys kun Elisa Viihteen laskun eräpäivän - tai siis laskutusjakson - muuttamisesta.
Tästä sovittiin ensimmäisen kerran 19.3.18. Tuolloin ei ollut mitään mainintaa että laskutus olisi sekaisin ainakin seuraavat kolme kuukautta, ja jouduttaisiin niitä vexlailemaan useamman kerran kuukaudessa.
Maaliskuun lasku oli kerinnyt jo tulemaan, koska se päivätään n. 7. päivä. eli maaliskuun laskun eräpäivä oli 21.3.
Seuraavassa kuussa tuli Elisa Viihteen lasku jälleen aikaisemmalla eräpäivällä, eli 23.4.
Soittelin Elisalle, sanoivat että eräpäivän siirto ei ole kerinnyt vielä voimaan. siis vaikka tuossa oli monta viikkoa aikaa. ja nykyisen tekniikan aikana tuntuu käsittämättömältä että ei ole nopeampaa järjestelmää.
No teimme sitten osamaksusuunnitelmat näistä laskuista.
Viime perjantaina 4.5. tuli sitten jälleen Elisa Viihteen lasku - eräpäivällä 21.5.2018...
Jälleen soitin Elisalle, sekä lisäksi laitoin OmaElisaan viestiä. Soittopyyntö maanantaille 7.5.

Suora lainaus OmaElisaan tulleesta aspan vastauksesta pe 4.5
" Laskuasiasi on paraikaa käsittelyssä kollegallani. Hän on tehnyt eräpäivämuutoksen laskuillesi aivan niin kuin puhelimessa sovitte. Laskun eräpäivän siirrosta tulee aina laskuille hetkellinen sekavuus, kun järjestelmämme tasaa laskut oikealle eräpäivälle, mutta kollegani on kirjannut asiakkuudellesi, että hän laittaa uudet laskut maksusopimukseesi, jotta sinulle ei tulisi kerralla useita isompia laskuja maksettavaksi. Pyydän häntä soittamaan sinulle kun hän tulee ensi viikolla taas töihin. "

Sieltä soitettiin eilen ja tarjottiin tätäkin laskua liitettäväksi aikaisempiin maksusuunnitelmiin. Ei ole tarkoitus kuitenkaan että Elisa ei saa siirrettyä sovitun mukaista eräpäivän siirtoa, vaan paisuttaa maksusuunnitelmia aina uusilla - virheellisillä eräpäivillä tulevilla laskuilla.

19.3.2018 ensimmäisen kerran kun eräpäivän siirrosta sovittiin, käytiin läpi nimenomaan sekä Elisa Viihteen että Saunalahden laskut. ja tämä tuli varmaan asiakaspalvelijallekin selväksi kun useamman kerran käytiin läpi. Mutta nyt eilen hän sanoi että kun kone teillä tekee ne eräpäivän siirrot, ja tämä "kone" ei ole huomannut sitten että minulla on eri asiakkuudella toinenkin liittymä, mistä ollaan sovittu.
Elisalla kun ei ihmiset pysty korjaamaan manuaalisesti mitään ennen kun lasku on muodostunut ja lähtenyt jo asiakkaalle. Pelottavaa että Elisalla on sellainen järjestelmä, että antaa koneen tehdä laskuja ja muita asioita, mihin ei ihminen voi puuttua eikä korjata.
Kone pitäisi olla ihmisen renki, mutta Elisalla tämä kone ja tietotekniikka on isäntä.:(

Tämä eräpäivän siirrosta tapahtunut tuplamaksu ei voi olla siis tuosta Saunalahden laskustakaan, koska A) sitä ei oltu tehtykään sovitusti ja 😎 ne ovat eri asiakkuusnumeroilla eikä Saunalahden ja Elisa Viihteen laskutusasioita ole ennenkään sekoitettu keskenään. kerta se olisi ensimmäinen kyllä tämäkin.

Tämä eräpäivän siirrosta (laskussa mainittu "laskutusjakson muutos") on kyllä hyvitetty sovitusti kun luvattiin, mutta periaatteessa on kummallista että annetaan tiedoksi ja oltaisiin laskutettu virheellinen palvelumaksu.

Ja kyllä - minulle ollaan sanottu, että eräpäivän siirroissa on aina muutaman kuukauden viive, ennen kun ne ovat oikein. Siis nyt sanottiin, kun sen itsekin olin huomannut.

Eräpäivät sovittiin siirrettäväksi tästä 21. - 23. päivästä 6. - 7. päivään seuraavaa kuuta.
Odottaa vaan täytyy minkälainen on kesäkuun lasku. SAnotaan että se voi olla tupla lasku, missä on kausimaksut sekä touko- että kesäkuulta.

Lisäksi Saunalahden laskuissa piti tehdä sama, ja viime viikolla vielä puhelimitse asiakaspalvelija tarkisti että eräpäivän muutostilaus on kirjautunut. Nyt sitten eilen sitä ei olekaan kirjautunut kun vain Elisa Viihteen laskuista.
Saunalahden laskut ovat erääntyneet noin 27. päivä ja oli tarkoitus siirtää nekin erääntyväksi noin 6. - 7. päivään.
Tehtiin nyt viiveellä Saunalahden laskuista vihdoin se myös minkä oli tarkoitus tehdä jo maaliskuussa.
Tämän johdosta on odotettavissa että Saunalahden laskut myös on seuraavat kolme kuukautta ainakin yhtälailla sekaisin.
Ja luultavasti täytyy vielä soitella aina kun Saunalahden lasku tulee vanhalla eräpäivällä. tässä touko - heinäkuussa.
Jos nyt elokuussa olis eräpäivät niin kun maaliskuussa ollaan sovittu, onhan siihen mennyt sitten jo puoli vuotta, ja useampi puhelu per kuukausi, useampi omapalvelun viesti, ja vaatii kyllä pitkää pinnaa.

Ei ollut tarkoitus että eräpäivän siirrosta joutuu tekemään maksusuunnitelmia ja maksan siitä siis ylimääräistä korkojenkin muodossa.
On vähintä että maksusuunnitelmien muutokset on hyvitetty.
Mutta häviän bonuksissa, koska vaikka maksan ne laskut ajallaan, jotka joskus tulevat oikeilla sovituilla eräpäivillä, niin maksut kohdistuvat vanhempiin avoimena oleviin laskuihin, eli maksusuunnitelmiin liitettyihin laskuihin, ja uusimmat jää reskontraanne avoimeksi.
Tämä ihan sen vuoksi kun kaikissa laksuissa on sama viitenumero. - aivan sama mitä maksaa ja mihin sen summan kohdistaisi.

Minä en jaksa teidän kanssanne.:@
Missään muualla ei ole ollut näin sekaisin ja huonosti hoidettu laskutus systeemi kun Elisalla.
Ei millään taholla eikä niin kauan kun minä olen elänyt.
Tämä ei ole läheskään eka kerta, mutta silti pahin.
Mikähän siihen auttaisi, että on sopinut ja maksanut pysyvästä eräpäivän siirrosta 15. päivälle, mutta laskuilla on eräpäivä jopa 12. tai 13. päivä? Eikä kyse ole siitä, että 15. ei olisi pankkipäivä. Esim. helmikuun laskulla eräpäivä 13.2., vaikka 15. on perjantai.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
teehelmi kirjoitti:

Mikähän siihen auttaisi, että on sopinut ja maksanut pysyvästä eräpäivän siirrosta 15. päivälle, mutta laskuilla on eräpäivä jopa 12. tai 13. päivä? Eikä kyse ole siitä, että 15. ei olisi pankkipäivä. Esim. helmikuun laskulla eräpäivä 13.2., vaikka 15. on perjantai.


Lisäätkö asiakasnumeron profiiliisi niin päästään tarkistamaan tuo että laskutuksesi on oikeassa syklissä varmasti? 🙂
Käyttäjätaso 1
PirtaPaula kirjoitti:

roopeg kirjoitti:


Hinnastonkin mukaisesti uuden eräpäivän valinta laskulle kustantaa edelleen sen 12 euroa. Onko mahdollista, että toiset 12 euroa olisi tullut jostakin toisesta toimenpiteestä? Muutos pitäisi kyllä olla voimassa muutoksen tekemisen jälkeen jos ei seuraavalla niin sitä seuraavalla laskulla.



Elisan aspasta soitettiin tänään. kun kysyin tästä 24 euron veloituksesta, niin hän ei kuulemma tiedä, kun sen on tehnyt joku muu...??
Eikös laskun erien pitäisi olla selitettävissä siitä riippumatta, kuka sen on tehnyt ?
Hän arveli että siihen olisi laitettu jotain maksusopimuksen maksuja. sekään ei olisi stemmannut.
veloituksen selityksenä on kuitenkin "asiakaspalvelun palvelumaksu (laskutusjakson muutos)". summa siis 24,00 e.
Sitten puolusteli asiaa sillä että se on luvatusti hyvitetty samassa laskussa. minusta ei kelpaa puolustukseksi, eikä ole perustelu olla selittämättä mitä tuohon kuuluu.

Tämän maaliskuisen eräpäivän siirron vuoksi on nyt Elisan ja Saunalahden laskutus ollut aivan metsässä jo kaksi kuukautta (kuusi eri laskua) eikä loppua näy.
Lisäksi asiakaspalvelussa ei edes osata sanoa mitä laskuja sieltä tulee ja koska. menee kuitenkin ainakin elokuulle, että saadaan eräpäiväksi se mitä sovittiin maaliskuussa.
Ei oo todellista. On joutunut soittamaan viisi kertaa ja viestit päälle.
Nyt kysyttiin, haluanko että soitellaan vielä kun seuraava lasku tulee... Kyllä nämä kolme maksusuunnitelmaa tämän kahden kuukauden sisään kai riittää .
Minä häviän sitten koroissa ja bonuksissa sen tähden että elisa taas mähläs tämänkin jutun.

Ennen oli monien huulilla että Elisa ei osaa muuta kun laskuttaa. nyt Elisa on näyttänyt, että ei osaa edes sitä.
Jos edes tietäis sanoa, koska olis odotettavissa laskut että osais vähän varautua. Tämä eräpäivän siirto piti helpottaa laskun maksua ja suunnittelua, mutta on tehnyt sen kyllä puolen vuoden ajaksi ihan mahdottomaksi tehtäväksi.
Pitkä miikka Elisalle:@



Tarkistelin tätä eräpäivän muutosta kohdallasi ja tässä on ollut erehdystä mitä on asiakaspalvelumme kautta selvitetty. Eräpäivän muutoksista johtuen ei olla osattu sanoa seuraavan laskun tarkkaa summaa sekä päivää, joten on tehty poikkeuksellisesti maksusopimuksia veloituksetta tai hyvittäen.
Asiakaspalvelu vastasi, että 15. päivän sijaan minulle olikin laitettu 13. päivä eräpäiväksi ja seuraava mahdollinen pysyvä eräpäivä on 21. päivä. 15. päivä ei ollut siis itse asiassa ollut edes mahdollista.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Rahaa kannattaa olla säästössä yllättäviä menoja varten, niin eräpäivää ei tarvitse siirtää. Minulla ei ole kyseistä ongelmaa etenkään sen jälkeen kun tein numeronsiirron DNA:lta Elisalle ja sain 12,90 euron liittymäni lähes 50 % alennuksella vuodeksi eli ei tarvitse siirtää eräpäivää.

Lopulta peruin siirron, koska DNA tosiaan alensi liittymäni maksuja vuodeksi ja nosti EU-dataa neljästä gigatavusta veloituksetta viiteen gigatavuun. Laskuhan on se 6,90 euroa pohjalla ja käytön mukaan muu liikenne 1-3 euroa eli alle 10 mennään kuukaudesta toiseen.

Minä en oikein voi tajuta mihin ihmisten palkkarahat menevät, jos ei ole laskuun varaa eräpäivänä, pitäisikö syödä esim. ulkona vähemmän? Tai harjoittaa vaikka minimalismia.

Nyt soi Hard Driver - What I Die For (Radio Edit).

Mukavaa iltapäivän jatkoa ja toivottavasti Matti on pois kukkarosta!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kuten tuolla yllä on neuvottu, maksupäiviä on vain muutamia laskulla, joihin sitä voi siirtää. Jos ei nämäkään kelpaa, on aika vähän mitään tehtävissä. Minä olen kuunnellut mummoni neuvoja ja opiskellut taloutta yläasteen ulkopuolella, niin minun ei tarvitse eräpäiviä miettiä.

Jos rahat eivät riitä elämiseen, on liian suuret menot, eikä liian pienet tulot.

Kilpailuttaminen elämässä voi auttaa, koska rahaa säästyy kaiken aikaa ja laskuja voi maksaa ajoissa, rahan jäädessä pankkitilille. Toisaalta aina voi maksaa laskunsa myöhässä, niin siitä menee vain viivästyskorkoa. Eräpäivän siirto tuskin ratkaise heikkoa taloutta - vaan siihen on paneuduttava syvällisemmin esimerkiksi velka- tai talousneuvojan kanssa.

Minulla on esim. DNA:n kanssa laskun eräpäivä loppukuussa tekemättä mitään, ja itse lasku muodostuu kuukauden keskellä eli käytännössä eräpäivä on esim. 26. päivä tässä kuussa. Lasku muodostui 13. helmikuuta. Ihmettelen, jos Elisan eräpäivät ovat alkukuussa.

Toisaalta minä maksan loppukuun laskut heti kun tulevat, jotta tietää talouden sietokyvyn, eli raha mikä on varattu laskuun olisi helppo kuluttaa sivu suun. Kyllä minä sen maksan, yleinen selitys. Sitten ihmetellään kun ei voikaan maksaa sitä ja ongelmat kasaantuvat.

Maksuongelma pitäisi korjata saman tien, eikä siirtää sitä kuukaudesta toiseen, ja maksaa vielä siitä eräpäivän pysyvänä siirtona. Näitä vinkkejä ei ole pakko kuunnella, mutta jos joku tekee niin, saatat tulla paremmaksi taloudessa muuttamatta sitä eräpäivää.

Nyt soi Ferry Tayle - Geometrix (Original Mix) (feat. Driftmoon).

Osallistu keskusteluun