Kysymys

Gurun kallis palvelu

  • 15 joulukuu 2015
  • 3 kommenttia
  • 786 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Turvapalvelua yritettiin asentaa kotikoneelleni useita kertoja. Sain useita kertoja linkin, jonka kautta asentamisen piti onnistua. Ei onnistunut, aina tuli sama virheilmoitus. Ainoaksi toimivaksi vaihtoehdoksi annettiin yhteydenotto Omaguruun, josta otettiin etäyhteys koneelleni. Asennus onnistui ja aikaa kului melkoisesti. Lasku tuli ja tämä toimenpide maksoi lähes 70,-! Mielestäni se on AIVAN KOHTUUTON maksu siitä, ettei turvapaketin asentaminen normaaliteitse onnistunut.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Taitaa olla ihan hinnaston mukainen veloitus tuo. Jatkossa kannattaa kysellä apuja täältä Palstalta, ennen Gurulle soittoa.

Ongelman aiheuttajana on voinut olla esim. vanhemman/aiemman tietoturvan asennuksesta jääneet rippeet koneelle, jotka ovat haitanneet uuden tietoturvan asentamista. Nämä saa yleensä pois kyseisen tietoturvan poistotyökalulta, joka taas löytyy kyseisen ohjelmiston valmistajan sivuilta.

Joskus myös Ccleaner -nimisen ohjelmiston käyttö vanhan asennuksen poiston ja uuden asennuksen välissä kannattaa. Ohjelma poistaa vanhasta asennuksesta jääneitä rippeitä, jotka voivat haitata uuden ohjelmiston asentumista.
Käyttäjätaso 7
Kalliiltahan tuo vaikuttaa, mutta jos omat kyvyt (ja nettineuvot) ei riitä ja lähipiiristä ei ketään nörttiyteen taipuvaista löydy, niin paljonkohan joku yhdenmiehen atk-palvelu tekisi töitä tuolla rahalla? Taitaa mennä hyvin pian ihan samanlaisiin lukemiin, jos ei ole ihan yksinkertaisesta ongelmasta kyse.

Mutta tosiaan yleensä näissä asioissa, jos itse yhtään kykenee muuhunkin kuin painamaan "seuraava"-nappia asennuksen yhteydessä, kannattaa ensimmäisenä kääntyä keskustelupalstojen ja mr. googlen suuntaan. Ja oma neuvoni olisi ollut, että mihinkään turvapaketin asennuksen yhteydessä tapahtuvaan edellisen sovelluksen poistoon ei pitäisi luottaa, vaan entinen pitäisi poistaa huolella, uudelleenkäynnistää kone ja putsata vielä cleaner-ohjelmalla ennen uuden ohjelmiston asennusta. Mutta tämä on nyt jo jälkiviisautta...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Hei 
  • ?!

    Tervetuloa Palstalle!

    Ikävä kuulla, ettet kokenut saaneesi hyvää palvelua. Soittoa Oma Guruun suositellaan aina, jos kyse on asiakkaan asetuksiin liittyvästä ongelmasta, eikä operaattorin palvelun viasta.  Ilmeisesti näin oli tässäkin tilanteessa. Pakko sinne ei tietysti ole soittaa, jos haluaa itse selvitää asetuksia esimerkiksi netin neuvojen kautta. Puhelun hintahan kerrotaan soittaessa, joten se ilmoitetaan kyllä heti asiakkaille. Pahoittelut jos tästä jäi silti paha maku suuhun.

    Hyvä kuitenkin, että sait palvelusta apua. Kuulostaa siltä, että Oma Guru onnistui tehtävässän. :)

    Mikäli haluat keskustella tilanteesta tarkemmin, voimme katsoa asian yksityisviestien kautta. Laita minulle kuvaus tapahtuneesta ja toivomasi ratkaisu asialle, jotta päästään purkamaan tilanetta. :)
  • Osallistu keskusteluun