Kysymys

häiriöviestin jättäminen

  • 5 toukokuu 2012
  • 35 kommenttia
  • 2742 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
on kyllä tehty niin vaikeaksi, että ei ole tosikaan. olen nyt yrittänyt noin puoli tuntia löytää häiriöviestille lähetysosoitetta, mutta ei löydy. ohjataan vaan puhelimeen... Yhteys on poikki joka päivä ja aina täytyy resetoida modeemi uudestaan. täytyy palauttaa kilke maanantaina...

35 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
1jussi kirjoitti:
on kyllä tehty niin vaikeaksi, että ei ole tosikaan. olen nyt yrittänyt noin puoli tuntia löytää häiriöviestille lähetysosoitetta, mutta ei löydy. ohjataan vaan puhelimeen... Yhteys on poikki joka päivä ja aina täytyy resetoida modeemi uudestaan. täytyy palauttaa kilke maanantaina...

Kokeilepa tätä , jos vain netti yhtään pelaa.

https://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/
kiitti; kokeiltu on, ei johda mihinkään, eli ei voi jättää mitään ilmoitusta siitäkään linkistä..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
1jussi kirjoitti:
kiitti; kokeiltu on, ei johda mihinkään, eli ei voi jättää mitään ilmoitusta siitäkään linkistä..

No voihan rähmä. Nyt näyttää olevan Elisalla joitakin palvelimia alhaalla tai joku on sotkenut vikailmoitussivut. Ei toimi vikailmoitukset ja jos on kiireellinen asia , niin taitaa tällä hetkellä olla se puhelin ainoa vaihtoehto.

PS. Viihteen vikailmoituslinkeistä näyttää toimivan Viihde-digiboksi kohta. Käytä sitä , vaikka se ei ehkä oikea kategoria olekaan. Viestiin kannattaa kirjata , että muut linkit ei toimi.
Nyt taas näyttäisi tomivan netin häiriöilmoituskin.;)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
antero kirjoitti:
Nyt taas näyttäisi tomivan netin häiriöilmoituskin.;)

Kokeilitkos antero Viihde ADSL -, VDSL- ja Kaapelimodeemilinkkejä? Minä en niistä pääse viestinkirjoitukseen saakka , kun "Tee häiriöilmoitus"-nappi puuttuu.  :(

Toimiiko muilla täällä em. linkit ?

https://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/
Eipä enää toimikaan.:(

Näköjään on taas arpajaiset käynnissä Elisalla. Voittaja pääsee tekemään häiriöilmoituksen.;)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Haloo Elisa !!!!!!!!

Korjatkaa ne häiriöilmoitussivut , että pääsee tekemään ilmoituksia toimimattomista palveluista mm. Jääkiekko Katsomosta.
Viihde-digiboksi-kohdasta kyllä pääsin tekemään häiriöilmoituksen.;)

Mutta muut vaihtoehdot eivät toimi.:(
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
antero kirjoitti:
Viihde-digiboksi-kohdasta kyllä pääsin tekemään häiriöilmoituksen.;)

Mutta muut vaihtoehdot eivät toimi.:(

Juu huomasin minäkin ja värkkäsin myös ilmoituksen toimimattomista vikailmoitussivuista.

Saas nähdä viitsivätkö korjata viikonloppuna  😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Olisikohan nuo "kaatuneet" eli lakanneet toimimasta hieman tarkoituksella. :smileyshocked:

MM-lätkästä niin paljon palautetta, että "palomuuria" tarvittiin varmaankin estämään iso häiriöiden tulva. :smileyembarrased:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
KooMikko kirjoitti:
Olisikohan nuo "kaatuneet" eli lakanneet toimimasta hieman tarkoituksella. :smileyshocked:

MM-lätkästä niin paljon palautetta, että "palomuuria" tarvittiin varmaankin estämään iso häiriöiden tulva. :smileyembarrased:

Vaikuttaa loogiselta "yhtäkkisen" kaatumisen syyltä :smileygrin:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Osa tukipyyntölomakkeista on tosiaan suljettu tarkoituksella mm. MM-kisojen aiheuttaman sähköpostiruuhkan vuoksi. Pahoittelut siitä, että asiasta ei ehditty täällä Palstalla erikseen ilmoittaa ja siitä, että häiriöilmoituksen jättäminen on toistaiseksi hieman hankalampaa kuin aiemmin.

Kunhan ruuhka laantuu, niin lomakkeet saataneen käyttöön jälleen vanhaan malliin.

Digiboksin lomake on tällä hetkellä auki ja sillä voi jättää ilmoituksia digiboksiin liittyvistä häiriöistä. Liittymien häiriöilmoituksia sillä ei kannata jättää (mm. ruuhkan vuoksi), vaan liittymähäiriöistä kannattaa soittaa suoraan vikapalveluumme niin ilmoitukset saadaan ajallaan eteenpäin.
Käyttäjätaso 4
Avataanpa vielä hieman: Lähes kaikissa vikatilanteissa on asiakkaan näkövinkkelistä nopeampaa ja vikatilanteen selvittämisen kannalta helpompaa hoitaa asia puhelimessa. Hyvin usein vianrajaus vaatii dialogia, sekä asiakkaan myötävaikutusta ja tätä on vaikea sähköpostissa toteuttaa. Sähköpostiketjut pitenevät helposti kovin pitkiksi ja mahdollinen viankorjaus viivästyy. Puhelimitse hoidettaessa lopputuloksena asiakkaan vikatilanteen käsittelyaika nopeutuu eli tilanne pystytään korjaamaan nopeammin.

Tehty muutos mahdollistaa siis vikailmoitusten entistä paremman ja nopeamman käsittelyn kun häiriöstä päästään keskustelemaan suoraan asiantuntijan kanssa puhelimitse. Vikapalvelumme palvelee vuoden jokaisena päivänä ympäri vuorokauden, joten puhelun voi ottaa myös ilta tai yöaikaan.
Voisihan tästä ruuhkasta olla pari riviä siellä elisa.fi:n sivulla tämän tekstin yhteydessä:

"Jos yllä olevien vinkkien tai asiakaspalvelusivujen ohjeiden avulla ongelma ei poistunut, pyydämme sinua soittamaan Vikapalveluumme numeroon 050 960 600."niin ei tarvitsisi ihmetellä enempää sitä, miksi nyt ei nettilomake toimi.;)Kyllä sitä on myös vähän vähemmän kiireisiä vikoja, joiden ilmoituksista myös haluaa saada "mustaa valkoisella".
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
antero kirjoitti:
Voisihan tästä ruuhkasta olla pari riviä siellä elisa.fi:n sivulla tämän tekstin yhteydessä:

"Jos yllä olevien vinkkien tai asiakaspalvelusivujen ohjeiden avulla ongelma ei poistunut, pyydämme sinua soittamaan Vikapalveluumme numeroon 050 960 600."niin ei tarvitsisi ihmetellä enempää sitä, miksi nyt ei nettilomake toimi.;)Kyllä sitä on myös vähän vähemmän kiireisiä vikoja, joiden ilmoituksista myös haluaa saada "mustaa valkoisella".
Joo voisi olla ilmoitus , jos kerran on tarkoituksella otettu palveluja pois käytöstä.

Toisaalta sen puhelinpalvelun tulisi olla asiakkaalle ilmaista , jos netin kautta vikailmoituksia ei voi jättää. Minusta on kyllä vähän väärin , että asiakkaan pitää maksaa siitä , että ilmoittaa viasta Elisan laitteissa   :smileyangry:

Siis vikapalvelun puhelin ilmaiseksi , jos muuta keinoa jättää vikailmoitusta ei ole tarjolla.
Eikä ole mikään ihme, että on  vikapalvelu tukossa, kun ei edes Palstalla ole perjantaisen gronerin  yhden ääntä koskeneen vastauksen jälkeen ollut yhtään Elisan kommenttia MM kisalähetysten ongelmiin.:(
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mitä mitä Elisa.

Nettilomakkeet olleet parasta Elisassa. Minä en aio soittaa maksulliseen tukipuhelimeen ilmoittaakseni ongelmasta Elisan verkosta. Nyt kun yritän tehdä vikailmoitusta, pyydetään soittamaan maksulliseen tukipuhelimeen.

"Jos yllä olevien vinkkien tai asiakaspalvelusivujen ohjeiden avulla ongelma ei poistunut, pyydämme sinua soittamaan Vikapalveluumme numeroon 050 960 600."

Ja niin puheluhan maksaa jonotuksineen. Hienoa siitä on sitten osallistua rahankeräystalkoisiin siitä, että Elisa ei anna ilmoittaa viasta heidän verkossa netin kautta.

Toivottavasti muutos on vain väliaikainen, koska Elisalta en olisi odottanut näin suurta palvelun heikentämistä... Mikäli tämä on lopullinen muutos, toivoisin, että Elisa pitäisi kokouksen mahdollisimman pian asiaan liittyen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ja näyttää siltä, että esto liittyy MM-lätkään ja Elisa Viihde -ongelmiin. Eli lomakkeet tulevat takaisin käyttöön. Hyvä niin.

Mmmutta... vikailmoituksia ei olisi tarvinnut poistaa käytöstä, jos Elisa Viihteestä tehtäisiin toimiva. Mutta sehän ei luonnollisesti kannata, kun ei ole parempaa edes kilpailijalla. Kaikenlaista romua voidaan siis myydä kaikessa rauhassa niin kauan kunnes joku tekee täysin toimivan viihdepalvelun.

Se on tämä tyypillinen juttu. Miksi tehdä toimivaa palvelua, kun ei kukaan muukaan yritä tehdä niin. Jos Elisa Viihde ei toimi, minä en ainakaan käyttäisi sitä. Palvelun voi varmaan irtisanoa. Nettitikku toimii kyllä Elisalla hyvin, joten Elisa Viihdettä en edes tarvitse. TV-ohjelmat näkee koneelta, musiikki Spotifyssä ja elokuvat Voddlerissa/YouTubessa.

Riittää minulle oma Viihde. Eikä maksa paljoa. Televisiotallennus... onko sieltä tullut muka jotain mitä pitäisi tallentaa? No välillä kyllä, mutta en näe hyötyä palvelusta.

Sori tällainen kertomus, mutta tuli vain mieleen.
Jono oli 15 min mittainen, ei kiitos!

Apulainen ei toimi minun selaimella, kiitos, en halua vaihtaa!

Nyt olen ilmeisesti saanut sähköpostin toisaalla toimimaan, joten en tarvitse Elisan Kotipostia! Toivottavasti!
Kaapelimodemiyhteys tökkii pahemman jälkeen, välillä toimii väliin ei. Yritinpä tehdä häiriöimoituksen, mutta Viihde Kaapelimodemi eipä ollut mahdollista. Asiakas on, palvelua ei. Puhelimessa en roiku.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
groner kirjoitti:
Osa tukipyyntölomakkeista on tosiaan suljettu tarkoituksella mm. MM-kisojen aiheuttaman sähköpostiruuhkan vuoksi. Pahoittelut siitä, että asiasta ei ehditty täällä Palstalla erikseen ilmoittaa ja siitä, että häiriöilmoituksen jättäminen on toistaiseksi hieman hankalampaa kuin aiemmin.

Kunhan ruuhka laantuu, niin lomakkeet saataneen käyttöön jälleen vanhaan malliin.

Digiboksin lomake on tällä hetkellä auki ja sillä voi jättää ilmoituksia digiboksiin liittyvistä häiriöistä. Liittymien häiriöilmoituksia sillä ei kannata jättää (mm. ruuhkan vuoksi), vaan liittymähäiriöistä kannattaa soittaa suoraan vikapalveluumme niin ilmoitukset saadaan ajallaan eteenpäin.

MM-kisat oli ja meni. Asiakkaiden kiukkukin on jo laantunut , mutta vikasivut on edelleenkin kiinni.

Vega kirjoitti:
Avataanpa vielä hieman: Lähes kaikissa vikatilanteissa on asiakkaan näkövinkkelistä nopeampaa ja vikatilanteen selvittämisen kannalta helpompaa hoitaa asia puhelimessa. Hyvin usein vianrajaus vaatii dialogia, sekä asiakkaan myötävaikutusta ja tätä on vaikea sähköpostissa toteuttaa. Sähköpostiketjut pitenevät helposti kovin pitkiksi ja mahdollinen viankorjaus viivästyy. Puhelimitse hoidettaessa lopputuloksena asiakkaan vikatilanteen käsittelyaika nopeutuu eli tilanne pystytään korjaamaan nopeammin.

 No avataanpa hieman lisää.

Jos vikapalvelun puhelut olisi ilmaisia , niin soveltuisi pikakorjauksiin asiakkaan tiloissa olevien laitteiden osalta. Nyky hinnoilla ja jonotusajoilla on vain rahastusautomaatti. Jos vika on Elisan verkossa/palvelimilla , niin miksi asiakkaan pitää maksaa siitä , että ilmoittaa viasta Elisan verkossa?

Jos vika on Elisan verkossa , niin sitä ani harvoin saadaan korjattua puhelun aikana. Silloin puhelimessa annetuista lupauksista ei kyllä asiakkaalle jää mitään dokumenttia. Jutut vain menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eikä sido Elisaa millään lailla. Kirjallisena annetuista lupauksista jää asiakkaalle dokumentti ja niistä Elisankin tulee pitää kiinni.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
papparainen kirjoitti:
groner kirjoitti:
Osa tukipyyntölomakkeista on tosiaan suljettu tarkoituksella mm. MM-kisojen aiheuttaman sähköpostiruuhkan vuoksi. Pahoittelut siitä, että asiasta ei ehditty täällä Palstalla erikseen ilmoittaa ja siitä, että häiriöilmoituksen jättäminen on toistaiseksi hieman hankalampaa kuin aiemmin.

Kunhan ruuhka laantuu, niin lomakkeet saataneen käyttöön jälleen vanhaan malliin.

Digiboksin lomake on tällä hetkellä auki ja sillä voi jättää ilmoituksia digiboksiin liittyvistä häiriöistä. Liittymien häiriöilmoituksia sillä ei kannata jättää (mm. ruuhkan vuoksi), vaan liittymähäiriöistä kannattaa soittaa suoraan vikapalveluumme niin ilmoitukset saadaan ajallaan eteenpäin.

MM-kisat oli ja meni. Asiakkaiden kiukkukin on jo laantunut , mutta vikasivut on edelleenkin kiinni.

Maltti on valttia. :)

Lomakkeet avattu taas takaisin käyttöön.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Joo, laitankin heti yhtä tiedustelua sinne vikailmoon. :)

Kun asia kiinnostaisi muitakin, niin voisi repostata tänne. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Aamulehti kirjoittaa 7.8. "Ukkonen ruuhkautti Elisan vikapalvelun".

Artikkelissa kerrotaan, että netti-ilmoituslomake on otettu pois käytöstä maanantai-iltapäivällä. Perustelu asiakaspalvelun osastopäällikön Vesa Suomalaisen mukaan on se, että ELISA ei pysty takaamaan riittävän nopeaa häiriöilmoituskäsittelyä verkkopyynnön kautta. Suomalainen jatkaa "Pystymme hoitamaan asiat paremmin kuntoon puhelimitse, jotta asiakkaan ei tarvitse odottaa vastausta seuraavaan päivään." Tämä varsinkin ukkosen rikkomien päätelaitteiden vuoksi.

Mutta sitten... jotakin aika outoa Viihteen käyttäjien kokemusten perusteella...

Suomalaisen mukaan "...asiakkaat ovat tyytyväisempiä kun pääsevät linjojen läpi ja saavat vastauksen heti..." Siis HALOO!!

Suomalainen jatkaa "Jonotusajat vaihtelevat. Itse soitin viimeksi tänään sinne, ja minulla meni jonottaessa 1 minuutti ja 32 sekuntia. Sunnuntaina joutui odottamaan neljä ja puoli minuuttia."

Jonotusaikahan ei kerro yhtään mitään, ainakaan ELISAn palvelussa. Ensimmäinen puheluun vastaava henkilöhän on totaalisen tietämätön ja osaamaton mistään ELISAn palvelusta, saati sitten kykenevä edes alkeelliseen ongelman ratkaisuun. Ainoa mihin ensimmäinen puhelinkontakti pystyy, on siirtää puhelu asiantuntijalle, jolle jonotus kestää.

MIksiköhän operaattori ei kerro ongelman selvittämiseen kuluvaa aikaa? Vastaus tosin lienee itsestään selvä.
Käyttäjätaso 1
Muistan viimeisen 5 vuoden ajalta kerran, kun olen päässyt alle 10min jonotuksen/odotuksen aspaan. Lisäksi meni se 5 minuuttia typerän robottoautomaatin kanssa taisteluun.

Muistan myös, kun porukoilla oli yritysliittymä (ADSL Premium). Aspajonotukset oli poikkeuksetta kellonajasta täysin riippumatta jotain 5sekunnin ja himpun yli minuutin välillä.

Onkohan hra. tuossa artikkelissa mennyt ja soittanut yritysaspaan "ulkopuolisesta" liittymästä? 😮 Jonoaika ainakin vihjaisi moista.

Osallistu keskusteluun