Vastattu

Huollon laskutuksesta joka maksetaan kuolinpesän tililtä

  • 23 kesäkuu 2015
  • 37 kommenttia
  • 1427 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Hei,

Saako Elisa Shopitin kautta toimitettuun laitteeseen huollon laskulle joka lähetetään esim. sähköpostiin? Taustoitan sen verran että isäni kuoli kuukausi sitten ja häneltä jäi tabletti johon piti Elisa Shopitin mukaan näyttö vaihtaa. Se toimitettiin sieltä huoltoon ja tulikin jo takaisin Shopitiin. Askarruttaa vaan että kun huolto maksetaan kuolinpesän tililtä niin miten järjestyy? Kiitos.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi iltsinen 23 kesäkuu 2015, 09:57

Yleensä nämä tosiaan maksetaan siinä samalla korttimaksuna, mutta poikkeustapauksissa huoltoveloitukset voidaan veloittaa myös laskulla. Tämä tosin vaatii melkeinpä olemassa olevan asiakkuuden, jonka kautta lasku voidaan lähettää. Mutta suosittelen käymään myymälässä, he tietävät parhaiten :)

Katso alkuperäinen viesti

37 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
Yleensä nämä tosiaan maksetaan siinä samalla korttimaksuna, mutta poikkeustapauksissa huoltoveloitukset voidaan veloittaa myös laskulla. Tämä tosin vaatii melkeinpä olemassa olevan asiakkuuden, jonka kautta lasku voidaan lähettää. Mutta suosittelen käymään myymälässä, he tietävät parhaiten 🙂
Käyttäjätaso 1
Hei,

Minulla on olemassa oleva asiakkuus. Mielestäni tämä on poikkeustapaus, ja koska huolto maksettaisiin isäni kuolinpesän tililtä. Millaisia todistuksia on tilattavissa perunkirjoitusta varten isäni asiakkuudesta Saunalahdella/Elisalla? Ja tarvitaanko niitä mihin ja missä?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
Kyllä, olen samaa mieltä. Eiköhän laskun toimittaminen onnistu tässä tapauksessa. Mutta mitä todistuksia tarkoitat?
Käyttäjätaso 1
Asiakaspalveluhinnastosta bongasin pari kohtaa:

Todistus liittymästä ja laskutuksesta perunkirjoitusta varten12,00 €
Todistus, ettei ole velkaa tai maksamattomia laskuja Saunalahdelle12,00 €
Tarvitsenko perukirjoitukseen liittyen tämmöisiä todistuksia tms?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
kundi88 kirjoitti:
Asiakaspalveluhinnastosta bongasin pari kohtaa:

Todistus liittymästä ja laskutuksesta perunkirjoitusta varten12,00 €
Todistus, ettei ole velkaa tai maksamattomia laskuja Saunalahdelle12,00 €
Tarvitsenko perukirjoitukseen liittyen tämmöisiä todistuksia tms?

Eikö noita perunkirjoitusjuttuja kannattaisi kysyä joltain lakimieheltä? Saisi koko paletin luultavasti laakista oikein.
Käyttäjätaso 1
Haloo? Voisko moderaattori/ylläpito/asiakaspalvelu vastata? Ei onnistunut tämä alkuperäinen asiani Elisa Shopitissa! Apua!!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
En valitettavasti osaa ottaa kantaa perunkirjoitusasioihin, sillä en ole onneksi sellaisia joutunut hoitamaan. Tosiaan varmasti lakimieheltä saa apua näissä. Sen voin kyllä kertoa, että koskaan en ole asiakkaalle joutunut tuollaista todistusta toimittamaan.

Mitä taas laskuun tulee, ikävä juttu että se ei onnistunutkaan. Ehkä voit maksaa sen itse ja kuittia vastaan siirtää rahat perikunnan tililtä itsellesi?
Käyttäjätaso 1
Ai että minun pitäisi ensin varata aika sosiaalitoimeen että voisin sinne mennä kertomaan, että tulen saamaan lähiaikoina 115e kuolinpesän tililtä, sitten käydä maksamassa huolto, skannata ja lähettää kuitti pankkiin ja pyytää rahat, odotella isoa siivua kk-tuloista näin köyhänä ihan vaan siksi koska teillä ollaan joustamattomia?! Näinkö tosiaan? Juu ei tuu mitään. Pitäkää tunkkinne ja tablettinne, en tarvitse sitä enään kun menee niin vaikeaksi. Ihan säälittävää ja moraalitonta touhua pistää maksumieheksi ihmistä joka ei edes alun perin omistanut koko tablettia. Noloa ja surullista. Täysin idioottimaista toimintaa pistää ihminen joka jo muutenkin elää ja asuu kaikkien papereiden keskellä ja koittaa hoitaa isänsä asiaa joita on jo tarpeeksi niin yksikö asia lisää? Ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi? Häh?
Käyttäjätaso 1
Otitko lainkaan huomioon sitä että pankissakin voitaisiin ihmetellä miksi pyydän rahaa omalle tilille koska kuolinpesän varoista maksetaan laskuja? Tarkkuutta niihin kirjoituksiin nyt!
Käyttäjätaso 1
En myöskään luottokortilla maksa huoltoa älyttömillä koroilla että pallo on nyt siellä.. tehkää miten teette mutta kyllä nämä joustamattomuus asiat leviävät kulovalkean tavoin. Oman puhelinliittymän pidän teillä siksi vain että hinta ratkaisee, muuten vaihtaisin jo muualle. Kyllä tuli taas nähtyä sekin että Elisaan voi operaattorina todella pettyä. Siellä ei ymmäretä sellaista nöyryyttä vaan olla röyhkeitä kuin suinkin vain voidaan eikä olla asiakaslähtöisiä. Kyllä jää sinun palkat maksamatta jos vaihdan muualle. Röyhkeys ei ole tässä tilanteessa lainkaan hyvä asia. Kun kerran osaatte niitä laskuja lähettää niin laittakaa laitehuollosta ERILLINEN LASKU HANNU ALA-VILLAMON NIMELLÄ jonka sitten lähetän pankkiin josta se maksetaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Kuulostaapa sekavalta. Yritin muistella, miten itsellä meni kun isäni kuoli. Tosin olin hänelle hommannut hieman aiemmin edunvalvojan. No joka tapauksessa minulla oli kuolintodistus, joka kourassa "juoksentelin" ympäriinsä(asuttiin hivenen kaukana toisistamme) ja  suljin lankapuhelinliittymän ym. Pankkiin oli aika varattu ja perunkirjotus tehtiin pankissa. Laskuja ripsui milloin mistäkin ja ne olivat isäni nimellä ja maksettiin pesän varoista. Tilille jäi sitten mitä jäi ja loput siirrettiin minulle, kun tili lopetettiin pankissa. Laskuja tuli joitain myös tämän jälkeen, koska en voinut tietää, mitä kaikkea hän oli eläissään sopinut. Ei toki isoista summista ollut kyse. Mutta ne myöhemmin tulleet laskut maksoin sitten omalta tililtäni, koska isältäni jääneet muutamat eurot oli siirretty minulle, kun hänen pankkitilinsä lopetettiin.  
Käyttäjätaso 1
Jep jep, mutta tässä on ongelmana se etten ota omalle tilille suuria summia, ettei itselleni aiheutuisi ongelmia kaupungin sosiaalitoimen kanssa ja joudun siten sitten selvitysvastuuseen joten eiköhän tässä ole härdelliä jo ihan tarpeeksi kun ei jousteta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Jos olet ainut perijä, niin kyllähän ne sinulle tulee kuitenkin, kun isäsi tili pitää lopettaa ja myös verottajalle menee tieto näistä. Itselleni rupesi pukkaamaan isäni veroilmoituksia ja jouduin pariinkin otteeseen ilmottamaan, että nyt olis aika lopetella jo lappujen lähettely, kun ihminen on jo kuollut . Tai sitten voi toki kieltäytyä koko perinnöstä, mutta sillon ei mielestäni saa kajota koko pesään millään lailla. Pesästä maksetaan mielestäni sitten ne laskut mitä on ja jos pesän varat loppuu, niin loput velkojat jää sitten ilman rahojaan ja kärsivät sen omissa luottotappioissaan. Toki tarkkoja pykäliä en muista,kun en nyt lakimies ole, mutta suunnilleen tohon tapaan muistaakseni meni. Jaksamista kuitenkin kaiken keskelle. Kyllä ne asiat selviää, kun minäkin sain selvitettyä,vaikka välimatkaa oli useita satoja kilometrejä ja puhelimitse kaikki melkein piti hoitaa ja mistään ei ollut mitään hajua, kun ensimmäistä kertaa kuitenkin asiaa hoidin. Tsemppiä! 
Käyttäjätaso 1
Tulee mutta vasta perukirjoituksessa, en lähde tämmöistä asiaa selvittämään mihinkään, en ole maksuvelvollinen tabletista tai sen huollosta jota en itse ole alun perin edes omistanut. Huollon ja muiden laskujen maksajana toimii kuolinpesä ja kuolinpesän pankkitili pankissa. Jeps, kiitoksia, kyllähän ne selviää, ja olenkin ollut Elisaan jo puhelimitse yhteydessä, tosin asia ei ratkennut, mutta jospa täällä sitten, ehkäpä. :)

Hyvää kesää sinulle!
Jos Elisa ei luota siihen, että lasku maksetaan, niin voisihan se lähettää laskun kuolinpesälle ja luovuttaa laitteen vasta sitten, kun maksu on tullut Elisan tilille.
Käyttäjätaso 1
Kyllä kyllä, mutta nämä ovatkin joustamattomia ja vähän röyhkeitäkin jopa. En vaan käsitä... Nyt ylläpito ei enään vastaa kun pitäs kai olla positiivista asiaa niin tulis vastauskin nopeemmin. Asialla kun olisi kiire. Puhelimella aspaan soittaessa tai Elisa Shopitissa asia ei selvinnyt. Olen huhuillut Facebookissa Elisan seinällä myös ja nyt täällä. Kaikki kanavat läpi ja apua ei tunnu saavan. Ihme touhua...
Käyttäjätaso 4
  • pahoittelut, että vastauksen saaminen kysymykseesi täällä Palstalla ja Facebookissa on kestänyt. Huomasin, että olit jo ehtinyt olla puhelimitse yhteydessä Saunalahden asiakaspalveluun ja olet saanut sieltä ohjeen, miten tässä tilanteessa voidaan toimia.
  • Käyttäjätaso 1
    Ohjeen josta ei ole mitään apua. Siinä se ohje joten ei kiitos. Lasku kuolinpesälle ja sen nimellä ja sillä selvä, kiitos.
    Käyttäjätaso 1
    Mahdoitko edes lukea mitä olen tähän ketjuun kirjoittanut ja mitä ovat muutkin kirjoittaneet?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
    kundi88 kirjoitti:
    Tulee mutta vasta perukirjoituksessa, en lähde tämmöistä asiaa selvittämään mihinkään, en ole maksuvelvollinen tabletista tai sen huollosta jota en itse ole alun perin edes omistanut. Huollon ja muiden laskujen maksajana toimii kuolinpesä ja kuolinpesän pankkitili pankissa. Jeps, kiitoksia, kyllähän ne selviää, ja olenkin ollut Elisaan jo puhelimitse yhteydessä, tosin asia ei ratkennut, mutta jospa täällä sitten, ehkäpä. :)

    Hyvää kesää sinulle!

    Hyvää kesää sinullekkin!

    Tässä vielä linkki, jos jotain neuvoa löytyisi: http://www.lakiopas.com/lakitietoa/perunkirjoitus/toimittaminen/
    Onkohan tämä palsta nyt ihan oikea paikka veuhtoa yhden 115 euron tabletin huoltolaskun kanssa. Ehdotan asianomaista ottamaan yhteyttä kunnan/kaupungin sosiaalitoimeen ja kysymään neuvoja tällaisen vakavan tapahtuman takia. Mitä ja miten pitäisi hänen toimia, jotta kaikki viralliset asiat tulisi hoidettua verottajan, velkojien ja muiden omaisen kanssa toimineiden tahojen kanssa. Minulla on sellainen mielikuva, että kunnilla on henkilöitä, jotka auttavat ratkomaan ongelmia esim. läheisen kuolemantapauksen sattuessa, kun itsellä eivät voimat ja kyvyt aivan riitä.

    Tämän yksittäisen laskun kohdallahan on aivan se ja sama, kuka sen maksaa, kun kuitti/lasku siirretään lopuksi kirjallisesti maksettavaksi kuolinpesän varoista. Tämä ei taatusti tule olemaan ainoa ongelma, joka putkahtaa läheisen kuoleman jälkeen esille. On vaan itse toimittava joustavasti, niin asiat hoituvat helpoiten. 
    Käyttäjätaso 1
    Sovitaanko kuule niin että jos tarpeenasi oli tulla moralisoimaan asiaani ja minua niin älä kommentoi. Anna olla. Äläkä jatka. Minä jatkan asiani hoitamista tätä kautta ja se on sillä hyvä. En kaipaa mitään moraalisaarnaa. Kaikenlaista porukkaa tähän maailmaan mahtuukin että tulee tyyppi lässyttää jotain.. Huhuh. Kyllä otan yhteyden sitten sosiaalitoimeen kun aika näyttää niin. Mutta se ei nyt liity taas tähän asiaan. Asian pointti on se että Elisa on joustamaton ja se on sillä hyvä. Minä pitäydyn tässä ajatuksessa kunnes muuttavat toiminta-tapojaan jos muuttavat. Jos eivät niin sitten eivät. Se on heidän häpeänsä. Ei minun. Minä hyvällä omalla tunnolla perustin ketjun ja kirjoitin asiani. Ei siinä ole kenelläkään nokan koputtamista. Juu, toimin joustavasti ja yritin neuvotella asiasta ja jos se ei tuota tulosta niin sehän ei ole minun ongelmani vaan operaattorin ongelma. Nyt jatkan asiani hoitamista tässä ketjussa ja odottelen asiakaspalvelun vastauksia...
    Käyttäjätaso 4
    Tehdään niin, että selvitän vielä onko Elisalla mahdollisuutta tulla tässä asiassa jotenkin vastaan tai joustaa. Tässä viikonlopun aikana selvyyttä ei saada, joten palataan asiaan ensi viikon alussa 🙂
    Käyttäjätaso 1
    Jos ei niin ei. Olen asiassa joustanut jo että yritin asiasta sopia. Tässä kun on paljon paljon muitakin asioita joita hoidan mutta en omista vähistä rahoista maksa. Olen asioiden hoitaja en maksaja. Siinä kun on ero. Asiat maksetaan kuolinpesän pankkitililtä. Minua pöyristyttää lähinnä Elisan tapa hoitaa asioita. Olen ollut teillä asiakkaana jo useita vuosia ja pari luottokaupalla hankittua laitettakin on olemassa..
    Käyttäjätaso 1
    Minulla ei muutenkaan ole isäni tiliin tilin käyttöoikeuksia (pankkikortti, verkkopankkitunnukset jne). Maksan omista rahoista omat laskuni ja oman elämisen. Isän kulut kuoleman jälkeen menee hänen tililtään. Minulla ei ole omistani laittaa yhtään. Pankissakin voitaisi vähän ihmetellä kun rahoja pyydän omalle tilille enkä jaksa sitä että joudun selittelemään mitään. Enkä sitäkään että Helsingin kaupungin sosiaalitoimi alkaa kyselemään että mistä noin suuri summa rahaa ja miksi. Hoidan nyt asian kerrallaan ja se nyt vaan tosiasia että helpompaa että lähetätte laskun jonka toimitan edelleen pankkiin. On se kumma jos se on noin hankalaa.. Tuntuu että asiakkaalla ei ole mitään arvoa hänen vaikeana aikana. Yhtään ei helpoteta. Tarpeeksi vaikeaa muutenkin ja onnea, olette ainoa yritys jonka kanssa olen joutunut tästä asiasta taistelemaan. Kaikilta muilta yrityksiltä onnistuu lähettää se lasku sähköpostiin ja kas, ei ollut vaikeaa. Kirjaatko tämän palautteena/reklamaationa teidän johdolle tai muille jotka näistä asioista päättävät.

    Osallistu keskusteluun