Vastattu

Iso 3G lasku suljetusta liittymästä johon tehtiin omistussuhdemuutos

  • 17 helmikuu 2012
  • 9 kommenttia
  • 2892 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Eli, vaihdoin joulukuussa DNA:lle, mutta tuolloin numeronsiirto ei onnistunut automaattisesti, joten oletin sen johtuvan siitä etten ole omistaja Saunalahden liittymässäni. Noh, tein sitten omistussuhdemuutoksen, joka tietysti sulki mobiililaajakaista mini -palvelun. Tuo omistussuhteenmuutos astui voimaan Tammikuun alussa, ja ilmeisesti silloin tippui tuo palvelu pois. Nyt reilu kuukausi myöhemmin saan laskun, jonka summa on 262 josta 258 on GRPS3G:ä.

Minulla ei ilmeisesti ole muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo lasku kiltisti, sillä en kytkenyt lisäpalvelua uudestaan, vaan käytin liittymääni normaalisti kunnes se siirrettiin DNA:n puolelle?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Thom47 20 helmikuu 2012, 13:51

Kiitokset, soittelin asiakaspalveluun ja 10min odotuksen jälkeen pääsin linjoille, jossa sovittiin että maksan tuosta ~50 . koko puhelun kesto oli n. 13min, jos jotain kiinnostaa.

Vielä kerran kiitokset kaikille. Ja syy liittymän vaihtoon oli ettei Saunalahdella ollut tuolloin vielä Galaxy Nexusta, ja tärkeämpänä, asun melko syrjäisellä alueella joten kännykän netti ei toimi kunnolla vrt. DNA.
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kannattaa soittaa asiakaspalveluun, jossa asia käsitellään tapaus kohtaisesti.

On mahdollista, että laskua pystytään kohtuullistamaan vaikkapa 50 euroon.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Jep, lisäpalvelut tippuvat pois ja ne pitää avata uudelleen kun tehdään omistussuhteenmuutos. Kannattaa pyytää aspalta laskun kohtuullistamista, voisivat jopa suostua siihen..
Kiitokset, soittelin asiakaspalveluun ja 10min odotuksen jälkeen pääsin linjoille, jossa sovittiin että maksan tuosta ~50 . koko puhelun kesto oli n. 13min, jos jotain kiinnostaa.

Vielä kerran kiitokset kaikille. Ja syy liittymän vaihtoon oli ettei Saunalahdella ollut tuolloin vielä Galaxy Nexusta, ja tärkeämpänä, asun melko syrjäisellä alueella joten kännykän netti ei toimi kunnolla vrt. DNA.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hyvä, että asia on lopulta hoidettu.

Minusta kuitenkin operaattorin tulisi tulla vastaan asiassa paremmin ja hyvittää kaikki pois luettuna maksiminopeus. Tavallaanhan perusdata ilman datapakettia kulkee aina maksiminopeudella, miksei Saunalahti voisi vain veloittaa 13,90 maksavan Nopsan verran kuukauden hinnan, kun operaattorillehan se on aivan se ja sama kulkeeko dataa 10 megatavua vai 100 gigatavua tuollaisessa tilanteessa, kun ne kuitenkin sen kohtuullistaa. Ja Nopsassahan on rajaton tiedonsiirto. Tuntuu oudolta maksella rahaa 50 euroa tässä tilanteessa...

Toki sama pyyntö muillekin operaattoreille...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Minusta kuitenkin operaattorin tulisi tulla vastaan asiassa paremmin ja hyvittää kaikki pois luettuna maksiminopeus. Tavallaanhan perusdata ilman datapakettia kulkee aina maksiminopeudella, miksei Saunalahti voisi vain veloittaa 13,90 maksavan Nopsan verran kuukauden hinnan, kun operaattorillehan se on aivan se ja sama kulkeeko dataa 10 megatavua vai 100 gigatavua tuollaisessa tilanteessa, kun ne kuitenkin sen kohtuullistaa. Ja Nopsassahan on rajaton tiedonsiirto. Tuntuu oudolta maksella rahaa 50 euroa tässä tilanteessa...


Mutta bisnes... Se kärsisi tästä. Kaikki raha talteen mikä saadaan.
Yup. Nyt kävi muuten vielä hauskemmin, jotenkin kun tuo numeronsiirto oli epäonnistunut niin DNA:lla oli avattu uusi liittymä, jossa oli sitten tämä tilaamani mobiililaajakaistapaketti. No, sitten kun tuo numero lopulta saatiin siirrettyä niin jotenkin tuo paketti tippui pois, ja käytin liittymää normaalisti 2kk. Tuloksena olikin ~6000 lasku.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Onko DNA kohtuullistanut tuota laskua?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Onko DNA kohtuullistanut tuota laskua?


Jos ymmärsin oikein niin syy ei ole ollut asiakkaan vaan operaattorin jos mobiililaajakaistasta on tehty sopimus. Jos se on tippunut pois operaattorista johtuvista syistä ei asiakkaan tarvitse maksaa muuta kuin se aiemmin sovittu mobiililaajakaista maksu.
Jep, lasku kohtuullistettiin ja kaikki on ok. Tosin tuo pisti kyllä vähän jännittämään.. Ajattelin että jossain sopimuksessa lukee pienellä että toi tippuu pois numeronsiirrossa, ja DNA vetois tähän henkeen ja vereen, niin että joutuisin loppupeleissä maksamaan kiltisti 6k :P

Tosin kai se on järkevämpää elää siinä toivossa että asiakas on asiakkaana sen 30v..

Osallistu keskusteluun