Kysymys

IT-palvelut maksavat liikaa!

  • 27 syyskuu 2012
  • 4 kommenttia
  • 1626 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Saunalahden maksulliset palvelut (n.nn €/min) ovat mielestäni liian kalliita. Voitaisiko asialle tehdä jotain? Olisiko mahdollista lisätä kilpailua "omaguru"- kaltaiselle toiminnalle? Sehän voisi työllistääkin it-osaajia. matti37

4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Kilpailuahan on jo olemassa, mutta tuollaisesta palvelusta on pakkokin rokottaa kohtuullista korvausta jotta se on kannattavaa. Ei ne "gurut" siellä hyvää hyvyyttään istu ja ihmisiä neuvo ja muutkin kulut on katettava.

Toinen vastaava on erään toisen operaattorin perustama Helpson.

Myös tietysti paikalliset it-firmat tekevät kotikäyntejä ja nopealla googlella löytää ison kasan etätukea tarjoavia firmoja.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Eikö Enirollakin ollujt joku Enihelp? Vieläkö on pulju pystyssä?
Olen samaa mieltä: palvelu on hyvää ja osaavaa,mutta minua huolettaakin hinta, noin 2€/min. Kun avataan etäyhteys koneeseesi ja samalla juttelet kännykkääsi, kuluvat minuutit kuin siivillä, jonka voit sitten todeta palvelunumeroihin soitetuista laskuerittelyistä.  Puoli tuntia hujahtaa helposti. Entisenä soneralaisena tutustuin Helpsoniinkin ja vaihtaessani Saunalahteen toivoin saavan edullisempaa palvelua. Mielestäni alalla ei toteudu kilpailu.
Käyttäjätaso 5
Kyllähän kaikki maksaa ja pitäähän se kate jostain ottaa, vaikka myymällä joku tietoturvaohjelmisto, joka ei kuitenkaan ratkaise itse ongelmaa. :smileycheesy:

Se etäyhteyden yli tapahtuva tuki on kuitenkin aika rajoitettua. Eipä taitais uudelleenasennukset ja formatoinnit onnistua... ehkä selaimesta voidaan korkeintaan poistaa keksit. Sen tason juttuja.

Ja sitten he ketkä näitä palveluita käyttää, eivät välttämättä edes huomaa, ettei se asia kuiteskaan ratkennut.

Osallistu keskusteluun