Kysymys

Kameran kuva ei näy, vaikka yhteys näyttäisi olevan kunnossa

  • 1 marraskuu 2015
  • 2 kommenttia
  • 2245 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Ongelmat siis alkoivat siitä että vaihdoin toisen 4g mokkulan.

Yhdistin uuden mokkulan samalla tavalla kuin entisenkin, eli WPS:n kautta.  Selaimen kautta näyttää että kamera on päällä, samoin mobiilisovellus. Kameran Link- ja Status-valot toimivat kuten normaalisti. Mokkula näyttää että WiFi-yhteys muodostui ja selaimella katseltava sovellus näyttää että Wlan toimii.

Kuitenkaan mitään kuvaa ei tule. Missä vika?

Olen kokeillut käynnistellä uusiksi sekä mokkulaa, että kameraa, sekä kokeillut resetointia. Ei auta. Lisäksi entisenkin mokkulan kautta kokeiltaessa on nyt sama ongelma.

2 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
En nyt oikein ymmärtänyt käytäntöäsi, sillä itselläni on aina ollut käytössä erillinen reititin, johon nettitikku on yhdistetty tai kuten nyt, SIM-kortti on reitittimessä. Tietokone ja kamera on liitetty kaapeleilla reitittimeen tai kuten nyt, toinen kamera lisäksi langattomasti reitittimeen. Mutta siitä huolimatta itsellänikin oli samantapainen ongelma HP-kannettavallani ja käyttäessäni IE:tä. Live-kuvaa ei näkynyt, mutta aikakoneessa kuvat näkyivät.

Sen sijaan sekä Cromella että Firefoxilla sai myös live-kuvan näkyviin. Oletko kokeillut näitä selaimia? Nyt kyllä Windows 10:n kanssa myös IE:llä saa kuvaa.
Siis selvennykseksi, käytössäni on tällä hetkellä Huawei E5577 4G Mokkula, joka on WiFin kautta yhdistetty kameraan. Aiemmin käytössä oli vastaavanlainen vanhempi Huawein 4G Mokkula, joka sekin oli WiFin kautta kameraan yhdistettynä.

Mutta siis ongelmahan on se, että vaikka kamera näyttäisi olevan yhdistetty, kuvaa ei tule. Olen kokeillut sekä Firefoxilla, Chromella, IE:llä, että iOS-sovelluksella. Aina tulee vain että "Haetaan yhteyttä kameraan", vaikka asetuksissa yhteyksissä näkyy käytössä oleva WiFi-yhteys.

Osallistu keskusteluun