Kysymys

Kantelu kuluttaja-asiamiehelle sekä rikosilmoitus Elisa/Saunalahden toimista.

  • 30 lokakuu 2014
  • 5 kommenttia
  • 2254 katselukerrat

Kun elisa päätti yksin kertaistaa brändiään. Se samalla siivosi kaikki asiakastietoni pois. Ilmoittamatta asiasta minulle mitään. Koitin päästä omaan Saunalahteen jonne vielä pääsin kuukausi sitten, niin nyt hupsistakeikkaa ei löytynyt asiakkuuksia enään edes pankkitunnuksilla. Tämä on hieman kyseenalaista toimintaa. Olen ollut Elisan ja saunalahden asiakas molempien yhtiöiden alkuajoista asti. Asiakkuuteni on näihin päiviin asti toiminut poikkeuksetta hyvin, vaikka minulla on ennenkin ollut maksuvaikeuksia ja liittymät kiinni, niin koskaan ei koskaan ennen ole tietojani tuhottu. Nyt ne on lopullisesti tuhottu! Tämän kertainen maksukyvyttömyyteni on vielä kestoltaan lyhyemmästä päästä ja summaltaan ei ole kaikkein suurin mitä minulla on ollut... On aivan käsittämätöntä!!!
Toinen riipivä asia on se, että kun hain r-kioskilta data-prepaid-liittymän ipadiini, ei tuo toimi. Olen ladannut kyseiseen liittymään tuon 21megan setin eikä se toimi, nopeus on kumpaankin suuntaan vain 1% luvatusta. Ei helv.... Alkaa mennä hermo ja olen kuitenkin maksanut palvelusta. Käytän liittymää Tampereen keskustassa, enkä asu missään bunkkerissa en vanhassa enkä uudessa. DNAn dataprepaid toimi kyllä. Mutta ajattelin olla uskollinen elisalle. No näköjään tuolla Elisan/saunalahden liittymillä, simkorteilla ja muilla ei ole muuta virkaa kuin pyyhkiä takapuoli ja edes se ei onnistu kyseisen firman tuotteilla. Olen siis jo käynyt tekemässä molemmista otsikossa mainitut ilmoitukset. Koska koen tulleeni syrjinnän kohteeksi sekä ryöstetyksi.

5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
  • , tässä brändimuutoksessa ei tehty sulkuja asiakkaiden palveluihin. Jos tiedät, että sinulla ovat mahdollisesti palvelut sulkeutuneet maksamattomien laskujen takia, ei itsepalvelukanaviin kirjautuminen enää onnistu.

    Tämä asia olisi hyvä tarkistaa. Voisitko sitä varten lisätä asiakasnumerosi tänne Palstan tietoihin ja sitten laittaa yksityisviestiä moderaattorille tai sitten voit suoraan laitaa yksityisviestillä moderaattoreille asiakasnumerosi.
  • Asiakasnumeroa en muista, enkä pääse sitä katsomaan nyt. Sitä vaan kummastelen, ettei koskaan aiemmin ole moista sulkua tullut omasaunalahteen. Sen ymmärrän, ettei palveluja voi silloin käyttää eikä tilata uusia jos laskut ovat auki. Mutta nyt on jopa laskun maksu mahdotonta kun on omasaunalahteen pääsy evätty. Mutta ehkä tämä on nyt Elisan uusi linja, eikä sille siis mitään voi. Mutta juuri nyt ei siis pääse edes laskuja maksamaan. Myös asiakaspalautteen antaminen on mahdotonta, koska asiakaspalvelunumerot ovat maksullisia ja se siis syö nykyisen prepaidin saldoa ja koska en pääse omasaunalahteen en voi jättää palautetta enkä tehdä häiriöilmoitusta. Mutta toki voin laittaa yksityisviestinä tietoni jotta voitte tarkistaa ne jos siitä jotain apua on.
    Toinen asia on juurikin tämä prepaid asia. Siinä luvataan enemmän kuin voidaan antaa. Kumma kun laitteeni jaksoi pyörittää kaikkia pelejä ja elokuvia sekä suoratoisto-ohjelmia dna dataprepaidin kanssa sekä saunalahden "oikealla" liittymällä. Mutta tämä prepaid tuntuu olevan lasten liittymä kaikkine paketeineen. Sopii lapsille ja rosvoille. Harmittaa kuitenkin kun olen maksanut siitä 21 megasesta palvelusta ja oikeasti saan tuskin edes prosenttia luvatusta.
    Minulla on siis kaksi prepaid-liittymää Saunalahdelta. Toinen tabletissa, pelkällä 21megaisella saralla varustettuna ja toinen puhelimessa rajattomalla puheluilla ja tekstareilla Elisan verkossa ja 21megaisella datalla. Muihin verkkoihin tietysti puhelut maksaa tuplaten sen mitä "oikealla" liittymällä.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
    Eli olet itse rikkonut sopimustasi operaattorin kanssa jättämällä laskut maksamatta? Ja tästä teet rikosilmoituksen? Teitkö itsestäsi sen vai miksi vaivaat viranomaisia tällaisella asialla? Lääkkeet ottamatta? Huh huh...
    No lähinnä minua häiritsi tuo asiakastietojen menetys. Hmm lääkkeet on ottamatta, kun sellaisia ei ole määrätty. Meen taas tiistaina kyllä lääkärille niin voin pyytää niitä tai jos pääsisin pyöreään huoneeseen.
    Tämä ensimmäinen asia kyllä ratkesi, ilman poliisia ja muita viranomaisia. Ilmeisesti Elisa toimi ihan oikein eikä siinä mitään. Toisaalta hyvä nyt pääsen vaihtamaan toiseen operaattoriin. Se asia vain kummeksutti aluksi, kun koskaan aiemmin ei ole ollut näin radikaalia ja suoraviivaista toimintaa Elisalta. Kun minulta meni 3vuotta sitten firma nurin ja olin rahaton, minulla venyi noin 7kk että pystyin maksamaan ainuttakaan laskua ja summaakin oli likemmäs 3000€, eikä ollut puhettakaan asiakassuhteen katkaisusta. Nyt jäin taas työttömäksi, työnantajan isossa joukko irtisanomisessa... Ja laskua ei ollut rästissä kuin 3kk ja summaa vajaa 1000€. Jonka olisin voinut vaikka osissa maksaa. Enkä siis olisi tarvinnut liittymää auki ennen kuin olen kaikki laskut maksanut. Mutta olisin halunnut saada joskus tuon vanhan numeron takaisin... Enkä olisi tarvinnut mitään muitakaan palveluja, ennen kuin kaikki laskuni olisin maksanut. Joten näiltä osin ei ole mitään rik.ilmoitusta eikä kantelua kuluttaja-asiamiehelle.

    Suurin asia mikä suorastaan raivostuttaa on se mitä olen tuosta prepaid-liittymien toimimisesta kirjoittanut.
    Se on suurinta *****tusta mitä tiedän, ja tässä asiassa koen tulleeni ryöstetyksi, huijatuksi, ja minulta on rikoksella viety rahaa, Elisan toimesta saunalahti-brändiä käyttäen. Ja tämä on se asia josta olen tekemässä rikosilmoituksen ja kantelun kuluttaja-asiamiehelle. Jos nuo palvelut oikeasti toimisivat ja niin edelleen, ei minunkaan vähät kaikki loput varani menisi näihin nykyään liki välttämättömiin tietoliikennemaksuihin ja voisi jäädä vaikka hieman rahaa maksaa oikeita laskuja. Muka rajaton liittymä, käytät kolme päivää ja nopeus katoaa kokonaan. Käyttönä se, että katsot yhden vain elämää jakson jonka senkin lataaminen kesti 6tuntia, luet kerran aamulehteä ja avaat siitä kuusi linkkiä omiin välilehtiinsä. Ja päivität sitten kerran facebookia, et lataa edes kuvaa vaan kirjoitat kolme sanaa, tässä kaikki käyttö ja sitten nopeus katoaa, tän piti olla se 21 meganen liittymä joka maksaakin sen liki24€/kk vai mitä lie, sen verran maksoin, mutta mitään en saanut. Ja liittymän piti olla ilman käyttökattoa, enkä silti tajua, että se käyttökatto tulisi noin pienestä vastaan.
    Käyttäjätaso 3
    Hyvä, että sait tuohon laskutusasiaan jo selvyyden ja sen osalta asia on kunnossa.

    Mitä tulee tuohon Prepaid -liittymään, toimii liittymä ilmoitetun nopeuden vaihteluvälin (Elisan 3G-verkossa Suomessa on 0,4 - 10 Mbit/s)  rajoissa. Tuo ilmoittamasi 21 mbit/s on 3G- verkon teoreettinen maksiminopeus, johon vaikuttaa esimerkiksi talonrakenteet, maastonmuodot sekä muiden käyttäjien määrä.

    Aluettasi ja liittymää voitaisiin toki tarkastaa hieman tarkemmin, koska ikävän hitaaltahan tuo yhteys tuntuu. 😞 Laitatko yksityisviestillä prepaid -liittymän numeron, osoitteen jossa liittymää käytät, sekä kuvauksen ongelmasta profiiliin
  •  , niin saamme selvitetty ongelmaasi. 🙂
  • Osallistu keskusteluun