Kysymys

Kiitokset Saunalahti

  • 28 helmikuu 2009
  • 31 kommenttia
  • 3027 katselukerrat

  • Kommentaattori
  • 35 kommenttia
Kiitokset Saunalahti  🙂,

Irtisanoin Saunalahden kanssa solmitun asiakassuhteen pitkän, monivaiheisen tapahtumasarjan päätteeksi. Yhteisymmärryksen löytyminen Saunalahden asiakaspalvelun kanssa muun muassa liittymieni ja asiakastietojeni osalta oli hankalaa.

Toin ilmitulleet epäkohdat lopulta esille myös tässä keskustelupalstalla - (asiakaspalautteena). Antamani suorasanainen asiakaspalaute närkästytti eräitä innokkaita keskustelijoita. Saunalahdesta kirjoittamani palaute pääosaltaan tuomittiin sekä sitä myös sensuroitiin. Pahoitteluni kaikille, joita palauteeni närkästytti.

Täällä esille tuomani palautteen myötä asiani lopulta eteni ja pääsin lopulta Saunalahden kanssa ilmitulleiden epäkohtien osalta siedettävään yhteysymmärrykseen ja asiasta sopimukseen.

Eräs asia jäi kuitenkin yhä avoimeksi. Ilmitulleiden epäselvien seikkojen jälkeen olin pyytänyt (elokuussa 2008) Saunalahtea tulostamaan asiakastietorekisteriin minusta kirjatut merkinnät tarkistettavakseni (siis sisältäen esim. tiedot/merkinnät asiakaskontakteista (osapuolina: minä-saunalahti)). Ilmeisesti elokuussa 2008 esittämäni pyyntöni oli ilmeisesti joutunut hukkaan.

Mutta ei hätää. Uusin pyyntöni yhä uudelleen ja uudelleen mm. syys-, loka-, marras- sekä tammikuussa 2009. Pyyntöni olin esittänyt muun muassa kirjallisesti allekirjoitettuna, henkilökohtaisin käynnein Saunalahden Majakassa, sähköpostitse tarvittavien liittein, muutoin sähköpostise ja esimerkiksi soittamalla Saunalahden asiakaspalveluun.

Lopulta Saunalahden Majakkaan sekä Saunalahden johdolle 23.2.2009 toimittamaani pyyntöön vastattiin. Sain tänään 27.2. useaan otteeseen pyytämäni tulosteen vihdoin tarkistettavaksi.

Tulostetta lukiessani huomaan, ettei kaikkia oleellisia asiakassuhteeseen tai liittymiin liittyviä seikkoja oltu kirjattu aina ylös. Tämä erhe johti lopulta täysin sietämättömään tilanteeseen Saunalahden kanssa ja lopulta asiakassuhteen päättymiseen.

Esitän vilpittömän kiitoksen Saunalahdelle nopeasta vastauksesta "saada asiakastietorekisterituloste". Kiitos.

ps. Omat tiedot jokaisen kannattaa aika-ajoin tarkastaa ja pyytää rekisterin ylläpitäjää korjaamaan tarvittaessa ilmitulleet seikat korjatuksi. Tämä on jokaisen täysin laillinen oikeus, jota ehdottomasti kannattaa käyttää.

Ystävällisin terveisin

rr

31 kommenttia

Onnittelut taistelusta. Eikö ne omat tiedot olisi voinut oma.saunalahdesta katsoa jos on päässyt unohtumaan?  😉
Toivon mukaan rr myös vähentää nyt rähinöinti palstalla kun ei ole enää edes asiakassuhteessa Saunalahteen.
Oikeus voittakoon! Onnittelut!!!! :)

Itsehän lähetin keskiviikkona kyseisen lapun saunalahdelle missä pyydän tietojentarkastusta, jos ei kohtuullisessa ajassa kuulu takaisin niin en kyllä toista lappua sinne lähetä. Vien asian suorilta käsiltä tietosuojavaltuutetulle hoidettavaksi!

Oikeus voittakoon! Onnittelut!!!! :)

Itsehän lähetin keskiviikkona kyseisen lapun saunalahdelle missä pyydän tietojentarkastusta, jos ei kohtuullisessa ajassa kuulu takaisin niin en kyllä toista lappua sinne lähetä. Vien asian suorilta käsiltä tietosuojavaltuutetulle hoidettavaksi!


Mikä juttu tää nyt on? Eikö ne tiedot löydy oma.saunalahdesta?
kertoisitteko minullekin mitä nämä omien tietojen tarkistus mahtaa olla?
Tuli tästä mieleen tuo Lordi/Seiska jupakka, kun porukka pyysi massoittain henkilötietolain mukaista selvityspyyntöä lehden suoramarkkinointirekisterin tiedoista...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Tuo henkilörekisterin tietojen tarkastus tosiaan on jokaisella ja rekisterin ylläpitäjän pitää pyytäessä toimittaa henkilöstä olevat merkinnät jos tämä sitä pyytää.

Toki omasta saunalahdesta näkee isoimman osan tiedoistaan mutta jos haluaa täydellisen rekisteriselosteen omista tiedoista on henkilöllä siihen oikeus.

En halua ottaa tarkemmin kantaa miksi nimimerkki rr on todennäköisesti halunnut tämän rekisteriselosteen itsestään mutta aavistus minulla on. En usko, että kukaan turhanpäiten lähtee kyselemään tätä rekisteriselostusta vaan eiköhän siihen ole aina jokin syy. Syytä ei tarvitse rekisterin ylläpitäjälle kertoa jollei halua eikä kertomatta jättäminen estä oikeutta saada kyseistä dokumenttia.

Ikävää sinällään, että "rr" ja Saunalahden asiakassuhde päättyi mutta toivon mukaan asiat saatiin selvitettyä. Moni täällä ehkä luulee, että minulla on menossa Saunalahtea vastaan jokin boikottikampanja. Se ei pidä paikkaansa: ainoa asia josta olen erimieltä on edelleen tämä Eliitti3G jupakka. Muut asiat taitaa olla kohdillaan tällä hetkellä joskin edelleen asiakaspalveluun voisi santsata sekä epäselvään markkinointiin.

Toivon saavani piakkoin Saunalahden vastineen jotta asia saataisiin mahdollisimman pian päätökseen. Yleensä asiat tappelevat keskenään, ei ihmiset.
Jos tuollaista tappelua on, niin miksi ette vaihda liittymää??? Helpompi äänestää ns jaloillaan, kuin nimettömänä netissä asiasta pauhata...
Jos ei saunis toimi, niin vaihtakaa vaikka soneran halpoihin puheluihin...  😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

kertoisitteko minullekin mitä nämä omien tietojen tarkistus mahtaa olla?



Eli siinä yksinkertaisesti pyydetään kertomaan, mitä tietoja yrityksellä on rekistereissään itsestään. Tämä pyyntö täytyy toimittaa kirjallisena ja yrityksen täytyy lähettää tiedot kirjallisena. Saunalahdella on tätä pyyntöä varten oma lomake. Oikeus tähän omien tietojen tarkistamiseen on säädetty ihan lakitekstissä.

Edit:
Tuo lomake löytyy tuolta: http://saunalahti.fi/rekisteritark.pdf

Jos tuollaista tappelua on, niin miksi ette vaihda liittymää??? Helpompi äänestää ns jaloillaan, kuin nimettömänä netissä asiasta pauhata...
Jos ei saunis toimi, niin vaihtakaa vaikka soneran halpoihin puheluihin...  ;D


Hyvin kirjoitetttu Pikkuhannu!!! Samaa mieltä!
Nää on just niitä asioita miksi jotkut haluaa maksaa ryöstö hintoja. Esim. soneralle et saa palvelu. Mut edelleenkään en ymmärrä miksi noita tietoja pitää kysellä. Kyllä mä ainakin tiedän mitä tietoja olen saunalahdelle kertonut.

Nää on just niitä asioita miksi jotkut haluaa maksaa ryöstö hintoja. Esim. soneralle et saa palvelu. Mut edelleenkään en ymmärrä miksi noita tietoja pitää kysellä. Kyllä mä ainakin tiedän mitä tietoja olen saunalahdelle kertonut.


Sama tialnne täällä ja ainakaan minulla ei ole ongelmia ollu Saunalahden kanssa. Hyvin on mennyt!  😃

Onnittelut taistelusta. Eikö ne omat tiedot olisi voinut oma.saunalahdesta katsoa jos on päässyt unohtumaan?  ;D


Kaikille tiedoksi.

Kaikkia tietoja oma.saunalahdesta EI voi lukea. Asiakas/henkilörekisterin ylläpitäjällä oli ja yhä velvollisuus tulostaa pyydetyt tiedot asiakkaan tarkistettavaksi. Etenkin kun toistuvasti ilmeni pulmia yksinkertaisissa asiakastietojen ylläpito asioissa. Ja sitä paitsi Saunalahden Pekka tunnusti Saunalahden mokanneen tältä osin.

ps. Pikkukarhulle sekä muille aktiivikirjoittajille tiedoksi. Tätä Saunalahti henkistä keskustelukerhoa on ollut kiintoisaa seurata.

Kiitos onnitteluista

rr

Jos tuollaista tappelua on, niin miksi ette vaihda liittymää??? Helpompi äänestää ns jaloillaan, kuin nimettömänä netissä asiasta pauhata...
Jos ei saunis toimi, niin vaihtakaa vaikka soneran halpoihin puheluihin...  ;D


Olin liian pitkään ymmärtäväinen Saunalahdelle. Vaihdoin liittymää.

ps. Kiitos vinkistä, mutta ei kiitos :D

rr

Toivon mukaan rr myös vähentää nyt rähinöinti palstalla kun ei ole enää edes asiakassuhteessa Saunalahteen.


Pelkkää hymyä. Saunalahti on ylpeä sinusta.

ps. Pikkuisen vaivaisen henkilöasiakkaan menetys on Saunalahdelle pikkujuttu, mutta päättäessäni yritysliittymien hankinnasta hankinta EI ole Saunalahti

rr
Vieläkään en ymmärrä miksi pitää kysellä et mitä tietoja on mennyt kertomaan saunalahdelle. Ja mitä iloa on siistä on et kysyy et mitä on tullut kerrottua?

Tuo henkilörekisterin tietojen tarkastus tosiaan on jokaisella ja rekisterin ylläpitäjän pitää pyytäessä toimittaa henkilöstä olevat merkinnät jos tämä sitä pyytää.

Toki omasta saunalahdesta näkee isoimman osan tiedoistaan mutta jos haluaa täydellisen rekisteriselosteen omista tiedoista on henkilöllä siihen oikeus.

En halua ottaa tarkemmin kantaa miksi nimimerkki rr on todennäköisesti halunnut tämän rekisteriselosteen itsestään mutta aavistus minulla on. En usko, että kukaan turhanpäiten lähtee kyselemään tätä rekisteriselostusta vaan eiköhän siihen ole aina jokin syy. Syytä ei tarvitse rekisterin ylläpitäjälle kertoa jollei halua eikä kertomatta jättäminen estä oikeutta saada kyseistä dokumenttia.

Ikävää sinällään, että "rr" ja Saunalahden asiakassuhde päättyi mutta toivon mukaan asiat saatiin selvitettyä. Moni täällä ehkä luulee, että minulla on menossa Saunalahtea vastaan jokin boikottikampanja. Se ei pidä paikkaansa: ainoa asia josta olen erimieltä on edelleen tämä Eliitti3G jupakka. Muut asiat taitaa olla kohdillaan tällä hetkellä joskin edelleen asiakaspalveluun voisi santsata sekä epäselvään markkinointiin.

Toivon saavani piakkoin Saunalahden vastineen jotta asia saataisiin mahdollisimman pian päätökseen. Yleensä asiat tappelevat keskenään, ei ihmiset.


Vilpitön kiitos sinulle

EN todellakaan olisi ryhtynyt ihan huvin vuoksi pyytämään aktiivisesti selvityspyyntöjä Saunalahdelta jos asiakasrekisterin ylläpitäjä olisi ylläpitänyt tietoni ok...

Mutta yhtä kaikki. Asiakkaan luottamuksen voi pettää vain kerran.

rr

kertoisitteko minullekin mitä nämä omien tietojen tarkistus mahtaa olla?



Sorry,

Saunalahti on sensuroinut kirjoittamani asiakaspalautteet. Kysy/tiedustele tämän keskustelukerhon aktiiveilta, mistä on kysymys? Minusta tuntuu siltä, että he tietävät asiani paremmin kuin minä.

rr

Eli siinä yksinkertaisesti pyydetään kertomaan, mitä tietoja yrityksellä on rekistereissään itsestään. Tämä pyyntö täytyy toimittaa kirjallisena ja yrityksen täytyy lähettää tiedot kirjallisena. Saunalahdella on tätä pyyntöä varten oma lomake. Oikeus tähän omien tietojen tarkistamiseen on säädetty ihan lakitekstissä.

Edit:
Tuo lomake löytyy tuolta: http://saunalahti.fi/rekisteritark.pdf


Tiedän oikeuteni.

Pyynnön olin lähettänyt/toimittanut Saunalahdelle sekä kirjallisesti allekirjoitettuna, että henkilökohtaisesti aina elokuusta 2008 alkaen. Uusin pyynnöt syys-, loka- ja marraskuussa 2008. Sekä yhä uudelleen tänävuonna tammi- ja helmikuussa 2009 kahteen kertaan.

Mainittakoon, että lokakuussa lähetin henkilkohtaisen kirjeen rekisteristä vastuulliselle henkilölle Saunalahteen.

Vuoden 2008 aikana laatimani ja allekirjoitamani kirjalliset pyynnöt eivät olleet Saunalahden internet sivuilta tulostettavia valmispohjia. Pyyntöön kirjasin kuitenkin kaikki tarvittavat avaintiedot tiedonhaun helpottamiseksi mainiten taustatiedot huomattavasti kattamammin kuin mitä Saunalahden valmispohja pyytää tiedot kirjoittamaan.

Ja kun kirjoittaa pyyntökirjeen saatteeseen kuvauksen "tahdon minusta Saunalahten asiakastietokantaan sekä muihin Saunalahden tietojärjestelmiin kirjatut tiedot tarkistettavaksi" pyyntö pitäisi olla yksiselitteinen. Tätä kuvausta/tietoa viittaamaasi valmiskaavakkeesssa ei kysellä. Laatimani pyyntö oli siis kattavampi.

On ihan pakko mielenkiinnolla kysyä. Oletko saunalahtelainen? Siis työskenteletkö Saunalahdella?

Terveisin

rr


Nää on just niitä asioita miksi jotkut haluaa maksaa ryöstö hintoja. Esim. soneralle et saa palvelu. Mut edelleenkään en ymmärrä miksi noita tietoja pitää kysellä. Kyllä mä ainakin tiedän mitä tietoja olen saunalahdelle kertonut.


Sama tialnne täällä ja ainakaan minulla ei ole ongelmia ollu Saunalahden kanssa. Hyvin on mennyt!  :D


Pidän sinulle peukkuja, että vastaisuudessakin menee ok...

rr

Vieläkään en ymmärrä miksi pitää kysellä et mitä tietoja on mennyt kertomaan saunalahdelle. Ja mitä iloa on siistä on et kysyy et mitä on tullut kerrottua?


Pelkkää hymyä... Kannattaa kysyä asiakaspalvelulta - suosittelen 😶

Toivon mukaan rr myös vähentää nyt rähinöinti palstalla kun ei ole enää edes asiakassuhteessa Saunalahteen.


Ilouutinen!!!

EN tule enää vastaisuudessa jättämään viestejä tähän keskustelukerhoon sillä se on ajanhukkaaaaaaaaaaaaaaaa.............

Iloisin terveisin

rr
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
[quote]
[quote]
Eli siinä yksinkertaisesti pyydetään kertomaan, mitä tietoja yrityksellä on rekistereissään itsestään. Tämä pyyntö täytyy toimittaa kirjallisena ja yrityksen täytyy lähettää tiedot kirjallisena. Saunalahdella on tätä pyyntöä varten oma lomake. Oikeus tähän omien tietojen tarkistamiseen on säädetty ihan lakitekstissä.

Edit:
Tuo lomake löytyy tuolta:
[/quote]

Tiedän oikeuteni.
------
On ihan pakko mielenkiinnolla kysyä. Oletko saunalahtelainen? Siis työskenteletkö Saunalahdella?

Terveisin

rr
[/quote]

Tuo selvitys tuossa oli suunnattu aikaisempaan kyselyyn eli tuonne:
http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,11551.msg95131.html#msg95131

-----

Onhan tästä jo täällä keskusteltu. Ei ole Majakkaa avatarena mulla. Eikä ole mitään sidoksia Saunalahteen. Ammattini on muuten mainittu tuossa vasemmalla.

Mistäs tämä tämmöinen kysymys pälkähti päähän?  😮
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki


Jos tuollaista tappelua on, niin miksi ette vaihda liittymää??? Helpompi äänestää ns jaloillaan, kuin nimettömänä netissä asiasta pauhata...
Jos ei saunis toimi, niin vaihtakaa vaikka soneran halpoihin puheluihin...  ;D


Hyvin kirjoitetttu Pikkuhannu!!! Samaa mieltä!


Kysymys on asioiden selvittämisestä ja periaatteesta. Tottakai jaloilla äänestäminen on tehokas tapa. Kuitenkin tietyissä tilanteissa irtisanoutuminen olisi suorastaan idioottimaista sillä silloin saattaa menettää oikeuden siihen mihin on ollut. Tosin en pysty edes päättämään liittymääni Saunalahdella määräaikaisuuden vuoksi. Joo voin vaihtaa nollamaksuun ja vaihtaa numeron, tiedän kyllä. Mutta mikäli kuluttaja antaa periksi ja häipyy antaen oikeuksiaan poljettavan niin siitä vaan jos se jollekkin käy. Minulle se ei kuitenkaan sovi vaan haluan asioihin selvyyden enkä jätä asioita puolitiehen.

Nimettömyyteen, no Saunalahdelle lähtevistä reklamaatioista: kaikissa on ihan oma nimeni kokonaisuudessaan kyllä jotta tiedetään kenen kanssa asioidaan. Ettehän tekään täällä omalla nimellä kirjoita enkä minä sitä vaadi. En ole pelkällä nimimerkillä kirjoitteleva häirikkö joka piiloutuu nimimerkin taakse. Saunalahdella on tieto kenen kanssa on tekemisissä ja se riittää tällä haavaa ainakin.

Jos pitäisi kirjoittaa omalla nimellä tänne ei se minulle ole ongelma. Saunalahti hommatkoon tupas tunnistuksen kaikille käyttäjille jotka sitten kirjoittaa omalla nimellä tänne ja vain heillä on oikeus lukea tätä foorumia.

Jos joku saa liian vähän palkkaa työnantajalta lähteekö tämä työntekijä toiseen työpaikkaan ja jättää vaatimatta hänelle kuuluvat palkat? Ja itseasiassa muuten tilanne on hyvinkin rinnastettavissa tähän tilanteeseen.

Liittymä toimii kyllä, siinä ei ole vikaa. Mutta eräissä puhelulaskutuksessa on edelleen vikaa ja sen aion korjata. Kyse on periaatteesta enemmän kuin rahallisesta hyödystä vaikka toki rahallista intressiä on.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Tämä nyt menee väärään foorumiin mutta menkööt. Hyvä Pikkukarhu ja PikkuHannu, lukekaa tämä http://kuvaton.com/k/Ooj.png ja sanokaa minulle miten suomenkielen äidinkielellä tämä tarkoittaa? Ja onko kyseessä pilkun viilaus? Tiedättekö mitä pilkun viilaus tarkoittaa ja jos pauhaan turhasta onko näin? Kiitos

Osallistu keskusteluun