Kokemuksia Elisasta

  • 25 helmikuu 2009
  • 5 kommenttia
  • 1584 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Hankin hetki sitten asiakkuuden Elisalta ja täytyy kertoa heti omasta kokemuksesta. Soitin asiakaspalveluun jossa kerrottiin arvioidun jonon olevan 8min. N. 5min odottelua ja puheluun vastattiin. Lähetin Elisan sivun kautta viestiä asiakaspalveluun ja vastaus tuli seuraavana päivänä.

Verrattuna Saunalahteen on ilmiselvää, että Elisan asiakaspalvelu toimii selkeästi paremmin. Tottakai miinuksia löytyy esim. liittymätyypin vaihto tulee tehdä ainakin vielä puhelimitse. Oma.elisaa en ole päässyt täysillä käyttämään sillä tietoni ei ole sinne päivittynyt josta hieman miinusta. Oma.elisasta saa puheluerittelyn ja voi tilata lisäpalveluita/liittymiä joskin kattavuus heikompi kuin Saunalahdella.

Itselleni on tärkeintä puheluhinnat, erittely netissä ja toimiva asiakaspalvelu. Elisalta löytyy kokemuksen mukaan osa vain puhelut on kalliimpia. Kysymys onkin kannattaako maksaa hieman enemmän saadakseen toimivaa asiakaspalvelua? Jaa-a hyvä kysymys eikä oikeaa vastausta ehkäpä ole lainkaan. Toki saisin tätä S-bonusta Elisalta mutta niin tyhmä en ole, että sen vuoksi vaihtaisin.

Kun itse mietin kokonaisuutta niin olen ajatellut: okei puheluhinnat kalliimpia josta osan saa S-Bonuksella takaisin (en edelleenkään ole sokaistunut S-Bonuksesta), asiakaspalvelu toimii paremmin (josta joutuu maksamaan enemmän) josta osan saa siis takaisin bonuksena, oma.elisa ei yhtä kattava (joskin tarvitsen erittelyn ja lisätilaukset vain), pakettiliittymän tilaus/päivitys puhelimitse (joutuu näkemään vaivaa hieman). Jos muutan nykyisen liittymätyyppini Eliitiksi soitan sillä ilmaiseksi kolmelle operaattorille ja Elisan puhepaketin ei tarvitse olla yhtä suuri suhteessa kun nyt. Tämä johtaa kyllä siihen, että minulla olisi kaksi numeroa jolloin toisesta luurista soitan Elisaan,Saunalahteen ja Kolumbukseen ja toisesta lankapuhelut,Dna ja Sonera. Lisäksi Saunalahden liittymässä on mobiiliplussa joten liittymä on pakko hyödyntää (jottei maksa turhasta) mutta ei sinällään estä kahden numeron ja luurin pitoa.

No vaihdanko Elisaan vai en? En tiedä vielä mutta sen tiedän, että asiaa kannattaa punnita tarkasti.

Oma tilanteeni perustuu:

Saunalahti liittymä: Totaali3G,mobiililaajakaista+
Elisaliittymä: Oiva tällä hetkellä
Soitetut puhelut kk: n. 1000min-1200min (osa toki yrityspuheluita mutta pieni osa)

Mielipiteitä kehiin  😃

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko sulla muuten SaunaBonus? Tuo Totaali jutska on kyllä ehdoton sulle. Asiakaspalvelun tarve on kyllä tosi harvinaista. Elisalta saa usein nopeammin vastauksen puhelinpalvelusta, mutta nettilomakkeella lähetettyyn tiedusteluun laskusta olen saanut vastauksen aina ennen eräpäivää eli ihan riittävän aikaisin. Saunalahdella on kuitenkin ideana säästää varsinaisessa puhelinpalvelussa ja vastata riittävän nopeasti netin kautta.

Seuratessa Palstaa näyttää siltä, että samoilla harvoilla on kullakin tietystä yhdestä asiasta ongelmaa. Eli jollakin Reviiristä, jollain MultiSIMmistä.... Päällekkäislaskutuksesta on myös valitettu. Ja semmoista tietysti, että jokin yksi asia tökkii, esim MultiSIM silloin joskus. Paljon semmoisia asioita, jotka ovat henkilökohtaisia operaattorin ja asiakkaan välillä, ja asiakas vaatii vastauksen omaan asiaansa tänne Palstalle heti.

Kyllä taidan pysyä vielä kotona Saunalahdella.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
En tiedä olenko uhrarohkea tai rikas mutta tosissani asiaa ajattelen. Mutta Hyviksen poniti hyviä, tosin Saunabonusta ei taida saada pakettiliittymistä vai...?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
SaunaBonusta saa ne, joiilla ovat olleet Saunalahden asiakkaina yli 12 kuukautta. Tosin laskeminen taisi päättyä joskus toissa syksynä vaimitenseoli. Eli jos laskun loppusumma ylittää 40 euroa, saa loppusummasta alennusta 2,4 prossaa. Eli päihittää ainakin minulla mennen tullen S-Bonuksen. Joskus tuo SaunaBonus tuli kaikille jos lasku oli yli rajan, sitten tuli tuo 12 kuukautta. Peruste oli, että näin hyvitetään pitkäaikaisia asiakkaita. Nykyään ei siis enää uudet saa tuota SaunaBonusta. Toistaiseksi ainakaan.
Ainakin minun puhelinlaskulla on Saunabonusta. Laskun päiväys 19.02.2009.
itselläni on Kolumbus ja Saunalahti liittymät.

Saunalahden aspaan joutuu yleensä mitä viime aikoina soittanut, useamman minuutin.

eilen soitin Elisalle ja puheluun vastattiin heti. Ei tullut jonotus musiikkia mikä valitettavan tavallita Saunalahdella nykyään.

eli kokemukseni ovat Elisasta parantuneet.

p.s. onko kenelläkään tietoja, mistä johtuu kun soittaa Elisan ilmaiseen myyntipalveluun niin ainakin eilen puhelu ohjautui asiakaspalveluun?
pointti: onko tämä ruuhkasta johtuva vai asiakkaita ajatellen? kyseessähän on kaiken lisäksi ilmaisnumero.

eli lyhyt jono + jonottaminen maksutonta.

Osallistu keskusteluun