Kysymys

Kysymyksiä ja vastauksia laskutuksesta

  • 16 joulukuu 2012
  • 2 kommenttia
  • 1486 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 13464 kommenttia
Kysymyksiä ja vastauksia laskutukseen liittyen.

 

Mitä tapahtuu nyt, kun maksoin laskuni moneen kertaan?


Jos maksoit laskun kahdesti tai jopa sitäkin enemmän, niin laskusuoritus kirjautuu järjestelmään ylisuorituksena. Ahkeran laskunmaksajan tulevat laskut veloittuvat ylisuorituksesta niin kauan kuin sitä on jäljellä.

Minulla on tiukkaa rahan kanssa. Onko minun mahdollista saada äskettäisen ylisuoritukseni rahat takaisin?

On. Ole yhteydessä asiakaspalveluun OmaSaunalahden kautta tai puhelimitse. Ylisuorituksen palautuksesta veloitetaan hinnaston mukainen käsittelymaksu.

Voiko lasku mennä perille, jos unohdin viitenumeron tai kirjoitin sen väärin?

Voi. Tosin tällöin laskun kirjautuminen voi kestää pidempään, sillä operaattori joutuu manuaalisesti kohdistamaan laskun. Nopeuttaaksesi tätä, ota yhteyttä asiakaspalveluun OmaSaunalahden kautta, lähetä sähköpostia tai soita asiakaspalveluun ja kerro millä tiedoilla laskun maksoit niin maksettu laskusuoritus kirjautuu asiakastilillesi pikimmiten.

Miksi en saa laskua joka kuukausi?

Saunalahti käyttää 8 euron laskutusrajaa. Mikäli lasku on toistuvasti alle tämän, laskut lähetetään yhdellä laskulla silloin, kun se täyttää 8 euron alalaskutuksen rajan.

Laskussa on virhe, mitä tehdä?

Jos laskussa on virhe, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun OmaSaunalahden kautta tai puhelimitse.

Maksoin laskun väärällä summalla, maksanko heti lisää?

Jos laskusi on vaikkapa 20,69 euroa ja maksoit vahingossa 19,69, voit käyttää samaa laskupohjaa maksaaksesi puuttuvan euron Saunalahdelle. Mikäli maksoit liikaa, kirjautuu ylisuoritus hyvittämään tulevia laskuja.

Haluan laskulleni maksuaikaa, saanko sen?

Kyllä saat. Kirjaudu OmaSaunalahteen ja laskutusosiosta voit hakea lisää maksuaikaa. Maksuajan hakeminen OmaSaunalahdesta on ilmaista, mutta laskun alkuperäisen eräpäivän ja maksupäivän väliseltä ajalta veloitetaan viivästyskorkoa normaalisti. Lisää maksuaikaa saa enintään 22 päivää laskua kohden.

Minulla ei ole rahaa, voinko sopia liittymän auki olemisesta ja laskun maksusta myöhemmin?

Ota yhteyttä asiakaspalveluun OmaSaunalahti-verkkopalvelun kautta tai puhelimitse. Mikäli olet hoitanut aiemmat laskusi säntillisesti, voit tiedustella maksusopimusta laskulle, jota et pysty juuri nyt hoitamaan. Maksusopimuksen tekemisestä asiakaspalvelun kautta laskutetaan hinnaston mukainen palvelumaksu, voit tehdä maksusopimuksen veloituksetta OmaSaunalahti-verkkopalvelussa.

Mistä voin nähdä avoinna olevat ja jo maksetut laskut?

Voit nähdä ja maksaa laskut esimerkiksi OmaSaunalahden kohdasta Laskutus.

Mistä voin vaihtaa laskun toimitustapaa?

Voit vaihtaa laskun toimitustapaa OmaSaunalahdesta kohdassa Laskun toimitustapa. Valittavissa on perinteisen maksullisen postilaskun lisäksi mm. e-lasku, tekstiviesti-ilmoitus tai sähköpostilasku. Voit maksaa laskun myös OmaSaunalahdesta Laskutus-osiosta.

Miksi paperilasku maksaa? Mitä ilmaisia vaihtoehtoja sille on?

Paperilasku ei ole ympäristöystävällinen. Jos haluat säästää lompakkoasi ja luontoa, voit ottaa jonkun edellisessä kysymyksessä mainituista vaihtoehtoisista laskun toimitustavoista.

Laskuni tulee jatkossa sähköisenä, mistä löydän paperilaskun mukana aina tulleen asiakastiedotelehden?


Löydät laskun väliliitteet OmaSaunalahdesta kohdassa Laskutus ja Laskun väliliitteet. Huomaathan, että mahdolliset alennuskupongit ovat voimassa sähköisessäkin asiakasliitteessä, tulosta ne tällöin tai näytä puhelimeltasi PDF-tiedostoa. Asiakastiedotteen voi ladata tietokoneelle tai älypuhelimeen PDF-muodossa OmaSaunalahdesta.

Miten laskua tulkitaan?

Katso tästä esimerkkilasku.

Kysymyksiä laskutuksesta? Kommentoi.

//Täsmennetty ohjeita. -Norris

2 kommenttia

Täältä löytyy Saunalahden omia  ohjeita laskutusasioissa

http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/1000/laskutusasiat/

Myös tämä

"

Lähetä viesti asiakaspalveluun

Mikäli tarvitset apua laskutusasioissa, älä jonota puhelimessa, vaan ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköisesti Oma Saunalahden kautta!

"

Saunalahden asiakaspalvelun numero on:

(09) 4243 0456
ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30, häiriöilmoitukset 24/7

(Tosin kyllä tuosta hpgurun yllä antamasta,(edit:nyt poistetusta) Elisan numerostakin on voinut hoitaa Saunalahden asioita.)

E-lasku tilataan oman pankin (verkkopankin) kautta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tarkennuksia:

- Maksusopimuksen eräpäivää voi OmaSaunalahdessa siirtää enemmän kuin kerran.

- Maksusopimuksen tekemisestä Asiakaspalvelun kautta peritään toimenpidemaksu 10 euroa.

- Ylisuorituksen palautuksesta peritään toimenpidemaksu 10 euroa.

Osallistu keskusteluun