Kysymys

KYTKYPYHELIMEN MYYNTI TOISELLE HENKILÖLLE, MITEN TAKUUN KANSSA TOIMITAAN????

  • 23 toukokuu 2011
  • 4 kommenttia
  • 1307 katselukerrat

Juu, eli tuota asiaa minun on pitänyt jo kauemminkin tiedustella. Eli, miten 24kk laitetakuun kanssa menetellään silloin, kun kytkypuhelin vaihtaa omistajaa???? Pitäisikö tuon uuden omistajan tiedot ilmoittaa saunalahdelle, vai toimiiko mahdollinen huolto - sillä samalla lapulla, jossa vanhan omistajan tiedot???

Kiitos kovasti vastauksista, jos nyt joku vastaisi!?  ;)

Kuluttajaviraston sivuilla ainakin lukee näin:  http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?word=takuu ' TARGET='_blank

"Pysyykö takuu voimassa, jos tuote myydään takuuaikana toiselle henkilölle?

Takuusitoumus annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön."

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Soveltaen niitä ohjeita: takuu on laitteelle ja myyjän ei tarvitse tietää, kuka laitteen milloinkin omistaa. Ihan sama ostokuitti käy.
Kiitos "Hyvis" vastauksestasi!

Saisikohan vastausta vielä Saunalahdelta päin, niin olisi vieläkin parempi.  😉 Kun olen aikeissa myydä 6kk vanhan kytkykännykkäni, eivätkä tunnu ostajaehdokkaat "kelpuuttavan" tuota takuuta tuon kytkyn vuoksi..? Vaan pelkäävät ettei huolto tarpeen vaatiessa toteudukaan odotetulla tavalla jne. ONKO HUOLI TARPEETON?

Kiitos "Hyvis" vastauksestasi!

Saisikohan vastausta vielä Saunalahdelta päin, niin olisi vieläkin parempi.  😉 Kun olen aikeissa myydä 6kk vanhan kytkykännykkäni, eivätkä tunnu ostajaehdokkaat "kelpuuttavan" tuota takuuta tuon kytkyn vuoksi..? Vaan pelkäävät ettei huolto tarpeen vaatiessa toteudukaan odotetulla tavalla jne. ONKO HUOLI TARPEETON?


Täten vahvistan Hyviksen olevan täysin oikeassa.
Kiitän 🙂 kauniisti nopeasta vastauksesta!

Osallistu keskusteluun