Vastattu

Lahjakirjan saajan lahjan hinta?????????

  • 15 marraskuu 2015
  • 13 kommenttia
  • 1846 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Huomenta,

Olen ostanut tarjouksista useita e-lahjakirjoja (pojalleni).

Kertaakaan hän ei ole voinut ladata lahjaksi saamaansa e-lahjakirjaa, ilman lisämaksua kirjan normaaliin hintaan.

ELI:

Kaikki ostamani e-lahjakirjat ovat petkutusta, Elisalta.

Vuosi sitten, Elisa väitteli asiasta, ettei lahja ole lahja, vaan summan voi käyttää "alennuksena" ko. kirjaan tai muuhun.

Nyt, esim. kirjamessijen aikaan ostin joitain e-lastenkirjoja  päivätarjouksista; kun kaksi päivää myöhemmin saamastaan emailistä (Elisa) poikani latasi kirjaa, oli ostamani e-lahjakirja, ladattavissa vain lisämaksusta normaalista hinnasta,

eli, eli

Elisan lahja kirja ei ollut antajalle lahjakirja vaan ostetun kirjan osamaksu.

Ei voi olla niin, olisiko Kuluttajaviranomaiset niin ystävällisiä ja puuttuisivat Elisan virheelliseen käytökseen:

Ostettu lahja (e-kirja) on maksettu ja sen voi ladata ilman lisämaksuja, kuten lahjan antaja voi olettaa, saamastaan emailistä ja samoin vastaanottajan emailista.

Ei voi olla niin, että lahja muuttu ajallaan ei lahjakirjaksi vaan osasummaksi ostosta.

MILLOIN ELISA KORJAA VÄÄRÄN MARKKINOINTITAVAN?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kake1 19 marraskuu 2015, 11:14

  • ? Puhelinpalvelumme onkin ollut sinuun jo yhteydessä asian tiimoilta ja keskustelua on hyvä jatkaa sitä kautta eteenpäin :)

  • Katso alkuperäinen viesti

    13 kommenttia

    Kunniamerkki +3
  • ? Kun kirjaa alkaa tilaamaan lahjaksi, tulee siinä tästä tiedote: "(...) Huomaa, että jos annat lahjaksi kampanjahintaisen kirjan, tulee lahjakortin arvoksi alennettu hinta. Kirjan normaalihinta saattaa olla korkeampi myöhemmin."

    Myös lahjakirjat tulee lunastaa kampanjan aikana, jolloin kirjasta maksettu lahjakortin saldo kattaa kirjaostoksen sen lunastajan tekemällä ostotapahtumalla. 🙂
  • Käyttäjätaso 1
    anteeksi:

    Höpö, höpö,

    Minä ostan kampanjakirjan, ok ilmoitus tulee ja lasku. Lataan sen silloin kun avaan tabletin, joskus 1-7 pv tms.

    Ostan lahjan, Elisan esityksen mukaan, saan siitä ilmoituksen ja maksan kk-laskussa (kuten kaikissa), lahjan saaja saa emailin, että on saanut lahjakirjan. Hän lataa sen silloin kun se on se tabletti kädessä, siis 1-7 pv myöhemmin.

    Kumpikin "case" kirja on ostettu ja maksettu, ladattu myöhemmin.

    Ostossa Elisalla ei sanota, pakko ladata ko päivänä.

    Enhän minäkään tee niin, niin miten sitten lahjan saaja on käsitelty erilailla.

    Ottaako Elisa mitenkään asiakkaitaan asiallisesti, vai onko Kake1, joku verkko ihminen, ei Elisa? 

    Eli 

    ELISA:

    Miten toimitte, ei ostettua tarjouskirjaa ladata heti, vaan se odottaa "kirjahyllyssä" poimintaa, kirjahylly on "ikuinen" Elisan ohjeiden mukaan, koska lukija voi ladata tai poistaa koneeltaa kirjoja sekä uusladata takaisin.

    Eli esitän, että Elisa ottaa yhteyttä tällä palstalla, että voin ottaa yhteyttä.

    Viimeeksi, kun Elisa Viihde teki "päivityksen", saaden asiakkaan koneen sekaisin, Elisan vika maksoi minulle yli 15 euroa puhelinlaskussa, Elisa veloitti ajasta, virheestä jonka he tekivät.

    Olisi viimeinkin asiallista Elisan taholta ottaa yhteyttä, että lahjaksi ostamani lastenkirjat voisi ladata, oston hinnalla, millä Kirjamessuilta tarjottiin.
    Käyttäjätaso 1
    Yhteys;

    Kyllä haluan, olen ostanut lahjakirjoja ja nyt ne eivät ole lahjakirjoja
    Käyttäjätaso 1
    Kyllähän tämä on Elisalta niin harhaanjohtavaa mainontaa kuin olla ja vain voi.

    Kun klikkaa 'anna lahjaksi' kohtaa, niin päästäänkin lahjakortti sivulle, jossa vielä komeilee kyseisen kirjan kuva höystettynä Elisa kirja lahjakortilla.

    Tietenkin tuolla lukee, että kyseessä on tavallinen lahjakortti, jonka voi käyttää mihin tahansa Elisa kirjan tuotteeseen.

    Itse ihmettelen myös tätä touhua. Jos annan lahjaksi jonkin kirjan, oletan myös antavani kirjan, enkä jotain yleistä lahjakorttia jollain tietyllä summalla, jolla ei välttämättä saakaan kyseistä kirjaa.

    Hommanhan pitäisi toimia niin, että kyseisen kirjan saa, oli sen hinta sitten muuttunut tai ei.

    Ja jos kirja ei miellytäkään, niin silloin astuisi voimaan lahjan antohetkellä ollut hinta ja kyseisen arvon voisi käyttää johonkin muuhun kirjaan.

    Modet voisi viedä tämän kehitysehdotuksen jollekin päättävässä tahossa olevalle henkilölle.

    Tai oikeastaan kirjatkaa tämä Elisan QFB:hen asiakasreklamaationa, niin jää jälki.
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    Palaute viety eteenpäin 🙂
    Käyttäjätaso 1
    ehkä, 

    palautetasoni lähetin jo yrityksen johdolle (tj), 

    - Palsta ei toimi, enemmän nimittelyä kuin asiakkaan "apu- ja kontakti" toimintaa, puhelin liian kallista, kun kuitenkin, kontaktin aiheuttaja Elisa ja sen toiminta, lasku asiakkaalle.

    - Asiakasta siirrellään "luukulta" toiselle ja puhelinkulut maksaa asiakas, se on palvelua

    - Siten, Palstan oletus, asiakas kontakti "pinta" yritykseen, ei toimi, kierrätetään, ilman, että joku ottaa hanhalammanikin asian ratkaisuun.

    - Palstalla esitetyt asiat, vastaus jo kaksi kertaa, nimittely,Elisan henkilökunnan toimesta ei asiallista vastausta, ratkaisua.

    - yms

    Odottelen, 

    kysytään uudestaan, onko kirja-asia vielä selvitettävä? kun sitä ei ole edes käsitelty, laskun olen saanut ja maksanut, lahjan saaja ei lahjaa saanut

    Palaute, ei ole vienyt eteenpäin.

    Katsotaan nyt, onko pyydettävä ihan audienssia asiakaskäsittelystä toimitusjohtajalta, uudestaan.

    On se vaikeaa ja työlästä pitää "puoliaan", jargonisessa organisaatiossa.
    Kannattaa ottaa kuluttajaviranomaisiin yhteyttä. Eihän tuossa ole pienintäkään epäilystä, etteikö Elisan käytäntö ole tuomittava. 
    Käyttäjätaso 1
    kiitos, edellisillekin osallistumisesta.
    Olen ko tilanteessa toista kertaa ja ei ole muutosta Elisan tavoissa. Elisa toivotti minulle viimevuonna, sen kun vaan kilpailuvirastoon valitus, heillä on tämä käytäntö (ja sillä siisti).
    Ollee Elisa kohta "Das Auto" tavoissaan asiakkaiden suhteen.
    Kunniamerkki +3
  • ? Puhelinpalvelumme onkin ollut sinuun jo yhteydessä asian tiimoilta ja keskustelua on hyvä jatkaa sitä kautta eteenpäin 🙂
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki
    Kake1 kirjoitti:
    @karipeltomaa Puhelinpalvelumme onkin ollut sinuun jo yhteydessä asian tiimoilta ja keskustelua on hyvä jatkaa sitä kautta eteenpäin :)

    Entä me muut, jotka edes harkitsemme lahjakirjoja? Kuinka meitä tullaan kohtelemaan...?
    Kunniamerkki +3
  • ? Lahjakirjaa ostettaessa tosiaan mainitaan tuo, että mahdolliset tarjouskirjat on lunastettava tarjouskampanjan aikana, jotta sen saa lahjan ostajan maksamalla hinnalla. Tämä seikkahan tässä ei ole muuttunut missään vaiheessa muuksi. 🙂
  • Käyttäjätaso 1
    Missä lie pienellä tekstillä,

    ja

    jos lahjan antaa (Esim: Kirjamessut) illalla, kun tulee kotia, on lahjan saaja herätettävä poimimaan lahja,

    heh, heh....

    Jos lahjan antaja ostaa itselleen saman tarjouskirjan, se ei poistu lahjan antajan omasta "kirjahyllystä" Elisalla.

    Jo vuosi sitten asiasta keskusteltiin, kun oli samaa asia, silloin viesti ole esim 6 kk sisään.

    Kommentit ja viestit, ollevat Elisalla muutoksen alla, kiristyvät asiakkaan suuntaan??????? Kun lahjan saaja on herätettävä heti,

    Ihan tiedoksi, normaali tapakulttuuri:

    jos ostan kirjakaupasta tarjouslahjakirjan, saan sen lahjakirjan,  sellaisenaan lahjaa varten

    Jos ostan lahjan Elisalta tarjouslahjakirjan, sitä ei lahjan saaja saa lahjana (tarjoukset ovat "rajallisilla" ajoilla), vaan jotain kokohinnalla ladattuna tai ko summa kätettynä muuhun...

    Siis:

    Jos ja kun ette ole muuttaneet toimintaanne järkeväksi,

    POISTKAA ko lahjan kohta tietokannastanne, se on "puhallus", normaalista käytännöstä kirjamaailamssa, outoa toimintaa, toisessa maailamassa sitä voisi sanoa "Das Auto".

    Eli,

    ajatelkaa asiakasta, se maksanee loppukädessä palkkanne.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Puhelinpalvelumme onkin ollut sinuun jo yhteydessä asian tiimoilta ja keskustelu jatkuu sitä kautta eteenpäin.

    Osallistu keskusteluun