Vastattu

Laitteen tilaaminen myymälään

  • 8 kesäkuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 665 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Tilasin puhelimen elisa myymälään eilen aamulla ja sanottiin että noin 1-2 h menee että tulee viesti, että laitteen voi hakea. Edelleen ”tarkistuksessa” vaikka tuotetta on saatavilla myymälässä. Kauankohan tässä sitten menee kun tunneista puhuttiin.. Onko muilla kestänyt kauan ? vaikka piti miltei heti olla haettavissa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana 8 kesäkuu 2019, 10:32

Tilaus on varmaankin pysähtynyt luottotietojen tarkistukseen.
Laitteen saa kyllä ostettua erikseenkin myymälästä, mutta ei sitten sillä luottokaupalla.
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Tilaus on varmaankin pysähtynyt luottotietojen tarkistukseen.
Laitteen saa kyllä ostettua erikseenkin myymälästä, mutta ei sitten sillä luottokaupalla.
Mulla sama homma. Miksköhän olis pysähtynyt luottotietoihin? Mulla ne on ihan kunnossa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@nooraerika Vakuusmaksu voi muodostua muustakin syystä kuin pelkästään luottotiedoista. Syyksi saattaa riittää tuotteen hinta, aiemmat (avoimet) velat Elisalle tai maksuhistoria. Vakuusmaksu voi muodostua vaikkapa heti muuton jälkeen tehtyyn tilaukseen, jos esim. Elisan ja väestotietorekisterin osoitetiedot eivät täsmää (=eivät ole ehtineet päivittyä). Lisää tietoa vakuusmaksusta löytyy täältä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mulla sama homma. Miksköhän olis pysähtynyt luottotietoihin? Mulla ne on ihan kunnossa.
Jos luottotiedot kunnossa, oikein hyvä! Olet hoitanut raha-asiasi mallikkaasti, ja nyt tilauksen toimitus tai haku myymälään on jostain muusta syystä hidastellut. Ole yhteydessä Elisaan!

Se on paras vinkki minkä voin antaa. Asiakaspalveluun tästä.

Nyt soi Digital Punk - Jealousy (Radio Edit).

Mulla sama homma. Miksköhän olis pysähtynyt luottotietoihin? Mulla ne on ihan kunnossa.Jos luottotiedot kunnossa, oikein hyvä! Olet hoitanut raha-asiasi mallikkaasti, ja nyt tilauksen toimitus tai haku myymälään on jostain muusta syystä hidastellut. Ole yhteydessä Elisaan!

Se on paras vinkki minkä voin antaa. Asiakaspalveluun tästä.

Nyt soi Digital Punk - Jealousy (Radio Edit).@nooraerika Vakuusmaksu voi muodostua muustakin syystä kuin pelkästään luottotiedoista. Syyksi saattaa riittää tuotteen hinta, aiemmat (avoimet) velat Elisalle tai maksuhistoria. Vakuusmaksu voi muodostua vaikkapa heti muuton jälkeen tehtyyn tilaukseen, jos esim. Elisan ja väestotietorekisterin osoitetiedot eivät täsmää (=eivät ole ehtineet päivittyä). Lisää tietoa vakuusmaksusta löytyy täältä.

Kiitos avusta.
Entä jos haluankin nyt peruuttaa tilauksen. Voinko vaan antaa asian olla? Tuleeko mulle lasku, jos en nouda laitetta. En löydä mistään tietoa siitä, miten voisin peruuttaa tilauksen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Entä jos haluankin nyt peruuttaa tilauksen. Voinko vaan antaa asian olla? Tuleeko mulle lasku, jos en nouda laitetta. En löydä mistään tietoa siitä, miten voisin peruuttaa tilauksen.
Jos tilasit netistä, myymälänoutoon, on se aina kinkkistä. Luokitellaanko se nettitilaukseksi vai myymälätilaukseksi? Myymäläostos on Elisalla sitova. Harmi, olisi peruutusoikeudelle joskus käyttöä. Tilaus perutaan kuitenkin asiakaspalvelun kautta. Viestissäni on linkki sinne.

Itse luokittelen Click&Collect tilauksia etämyynniksi, joihin sovellan palautusoikeuden 14 vuorokautta. Tämä toki oma kokemus, ja aina olen voinut näitä tilauksia perua myymälässä asioidessa. Laskutustavalla peruutusilmoitus on tärkeää, ettei laskua muodostu.

Joskus maksoin tilauksen suoraan myymälän kassaan (DNA), vaikka tilasin noudettavaksi netistä, niin minun palautusoikeus oli mennyttä. Mutta se meni vasta, kun maksoin kassaan.

Jos en olisi maksanut tuotetta, olisi se peruuntunut automaattisesti ajallaan.

En tiedä miten Elisalla tämä Click&Collect toimii, sillä hankin luureja muualta.

Voisin harkita luurien ostoa Elisalta, kun alkavat myydä Xiaomin tavaraa.

Nyt soi Rebelion - Sempiternal (Radio Edit).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
"Jos tilasit netistä, myymälänoutoon, on se aina kinkkistä. Luokitellaanko se nettitilaukseksi vai myymälätilaukseksi? "

ei se ole kinkkistä, se on nettitilaus jolla on samat perumisoikeudet kuin puhelinmyynnillä ja ihan eri asia kuin myymälän tiskiltä tehty ostos.

Myymälään toimituksessa myymälä vain hoitaa sen asiakkaan tilauksen valmiiksi, vilkaisee henkkarit, luovuttaa tuotteen ja koittaa toki myydä jotain muutakin.
Sen nettitilauksen laskuhan tulee sitten perästä päin sillä netissä/puhelimessa sovitulla maksuajalla.

Mikäli koko tilaus pysähtyi luottotarkistukseen eikä asiakas vaadittua vakuusmaksua halua suorittaa, kauppa purkautuu.

Osallistu keskusteluun