Kysymys

Laskun korjaaminen

  • 26 elokuu 2009
  • 6 kommenttia
  • 2041 katselukerrat

Miksi Saunalahti ei voi korjata laskuani, kun lopetin Mobiililaajakaistan väliajaksi vähän myöhässä. Kysyin Saunalahden asiakaspalvelusta laskusta ja sain viestin, että eivät voi hyvittää laskua vaikka ovat joskus hyvittäneet tällaisen laskun.

Tässä ovat viestit. (TN:107739141)

Minä:
Voisitteko korjata minun laskun ? Pistin mobiililaajakaistan kiinni väliajaksi, kun olen nyt lomalla ja en tarvitse mobililaajakaistaa nyt. Laitan taas päälle lokakuun loppupuolessa.


Vastaus Asiakaspalvelusta:
Hei,

kiitos yhteydenotostasi.

Liittymän 05xxxxxxxx Mobiililaajakaista -lisäpalvelu on lopetettu 23.8.2009. Laskulla xxxxxxxx veloitetaan palvelu kaudelta 21.8.-20.9.2009.

Veloitus on aiheellinen, koska palvelut laskutetaan laskutuskauden loppuun asti vaikka palvelu olisi lopetettu kesken kauden.

Aurinkoista loppukesää.

--
Ystävällisin terveisin,

Saunalahti Asiakaspalvelu


Minä:
Kyllä tiedän että se oli lopetettu 23.8, mutta kun olen lomalla ja en tarvitse mobiililaajakaistaa syyskuussa, niin lopetin sen. Harmi, että lopetus tuli myöhään kun en muistanut.

Voitte veloittaa 2 päivää, mikäli on teille hankala korjata se lasku.

yt,


Vastaus Asiakaspalvelusta:
valitettavasti en voi hyvittää loppukuukautta, koska palvelut laskutetaan laskutuskauden loppuun asti vaikka palvelu olisi lopetettu kesken kauden.

--
Ystävällisin terveisin,

Saunalahti Asiakaspalvelu


Minä:
Jos maksaisin tämän, voisi kyllä olla viimeinen mobiililaajakaistamaksu,jonka te saatte minulta, koska en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa palvelusta, kun en sitä käytä. Olen valmis maksamaan tämän 2pv ja jatkaa sopimusta, kun taas tulen lomalta. On ollut aikaisemmin mahdollista hyvittää puhelin- ja

kotilaajakaistamaksusta, miksei tästä?

yt,

6 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Jos olet irtisanonut palvelun myöhässä, ei se ole Saunalahden vika ja sopimusehdot ovat (kerrankin) ihan yksiselitteiset siitä, että palvelu veloitetaan ko. kauden loppuun...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Minä:
Kyllä tiedän että se oli lopetettu 23.8, mutta kun olen lomalla ja en tarvitse mobiililaajakaistaa syyskuussa, niin lopetin sen. Harmi, että lopetus tuli myöhään kun en muistanut.

Voitte veloittaa 2 päivää, mikäli on teille hankala korjata se lasku.

yt,


Vastaus Asiakaspalvelusta:
valitettavasti en voi hyvittää loppukuukautta, koska palvelut laskutetaan laskutuskauden loppuun asti vaikka palvelu olisi lopetettu kesken kauden.

--
Ystävällisin terveisin,

Saunalahti Asiakaspalvelu


Minä:
Jos maksaisin tämän, voisi kyllä olla viimeinen mobiililaajakaistamaksu,jonka te saatte minulta, koska en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa palvelusta, kun en sitä käytä. Olen valmis maksamaan tämän 2pv ja jatkaa sopimusta, kun taas tulen lomalta. On ollut aikaisemmin mahdollista hyvittää puhelin- ja

kotilaajakaistamaksusta, miksei tästä?

yt,



Tarkista vielä niistä aiemmista sopimusehdoista, josko tuosta jäsen Workaholicin edellä mainitsemasta asiasta ei ole silloin ollut mainintaa. Jos on mainittu samalla tavoin, hyvittäminen on ollut sopimusehtojen vastaista. Jos ei ole mainittu tai on mainittu päivä päivästä, hyvitys on ollut oikein.

Edit:
Tarkennus
Hei
Maksoin saman Saunalahden laskun 55,57 epähuomiossa kahteen kertaa 060409 ja 170409. Ymmärtääkseni Saunalahdella oli täten rahaani sisällä etuajassa 55,57 , josta minun tulisi saada korkoa eikä joutua maksamaan korkoa, kun Saunalahti ei ole ottanut liikaa maksettua SUMMAA mitenkään huomioon.
Tiedustelin heiltä pakettimahdollisuutta ja he suosittelivat 19,90/kk maksavaa pakettia, joka alkoi 180409.
Olen edellyttänyt, että Saunalahti hyvittää liikaa maksamani 55,57 ja jättänyt maksamatta erehdyksen huomaamista seuraavan laskun 8,58 , joka on kasvanut ollen jo 25,69 sekä laskun 28,86 .
Olen maksanyt 23,44 laskusta 19,90 kuten pakettia otettaessa sovittiin, ettei puhelimellani voi saada aikaan sen isompia kuukausilaskuja KUN kaikki siihen tarvittavat estot laitettiin.
Liittymäni suljettiin ja maksoin 46,39 laskusta 73,12 joksi se oli muuttunut 2 kk:ssa.
Liittymäni saldotietoja en saanut neuvotulla tavalla tekstiviestillä. Vastaus tuli ettei puhelimellani voi tehdä tätä toimintoa. Asiakaspalveluun soitto vie tunnetusti aikaa ja koko ajan maksu juoksee!!!!! Saunalahden ihanuutta, joka aiemmin käyttämiltäni operaattoreilta puuttuu.
Oikeustajuni mukaan Saunalahden tulee hyvittää liikaa maksamani heti seuraavista laskuista ja poistaa myöhästymisseuraamukset, koska heihin ei ole saanut yhteyttä. Tätäkin foorumia yritin lukuisat kerrat, nyt toivottavasti tämä onnistuu.
Jos on sovittu, että kuukausimaksu on 19,90 eikä puhelimellani voi isompia laskuja saada aikaan mitenkään, laskujen pitää olla 19,90/kk!!!!!
Uusin lasku on 60,17 eräpäivä 050909.
Liittymäni on uudelleen suljettuna ja Columbus prepaid on Saunalahden omistuksessa!!  kIERO KEKSINTÖ ja Firmalle tuottoisaa sulkea puhelin ja laskuttaa puhumattomasta puhepaketista ja samaan aikaan prepaid-liittymästä!!!!!

EI SOVI MINUN OIKEUSKÄSITYKSEENI TÄLLAINEN RAHASTUS!!! TARKOITUS OLI SÄÄSTÄÄ PUHELINMENOISSA tilanteeni muututtua.
Et ole oma Saunalahden kautta yrittänyt ottaa yhteyttä? Kannattanee vielä varmistaa tuo kahteen kertaan maksettu lasku - itsellä oli joskus samantyylistä ongelmaa ja kävi ilmi, että toisella kertaa viitenumero oli vähän heittänyt. Suoritus loppujenlopuksi löytyi ja hyvitettiin, mutta jos on viite väärä, ei se kohdistu kuulemma automaattisesti oikealle laskulle tai asiakkaalle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Asiakaspalveluun soitto vie tunnetusti aikaa ja koko ajan maksu juoksee!!!!! Saunalahden ihanuutta, joka aiemmin käyttämiltäni operaattoreilta puuttuu.


Mikäli kyse on Saunalahden virheestä, voit (mieluiten kirjallisesti) reklamoida asiasta ja vaatia asian selvittelystä sinulle aiheutuneet välittömät puhelukulut hyvitettäväksi.
Laskutuksesi selvitystä varten suosittelemme ottamaan yhteyttä oma.saunalahden viestipalvelun kautta tai soittamalla asiakaspalveluun 09-4243 0456

Osallistu keskusteluun