Vastattu

Laskun maksu pari päivää myöhässä


Hei, mulla on sellanen ongelma että lasku erääntyi 1.7 ja rahaa saan maanantaina. Haittaako se että maksaa muutaman päivän myöhässä? Ja sit ku tossa laskussa on tuo puhelin samsung galaxy s5 neo nii se varastettiin ja olen tehnyt rikosilmoituksen niin miten tässä toimitaan?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 2 July 2016, 11:24

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Ei tuo pari päivää myöhästynyt maksu aiheuta vielä toimenpiteitä. Muistutuslasku taitaa muodostua vasta viikon kahden päästä.

Osamaksulla ostettu puhelin on kuitenkin maksettava loppuun asti siitäkin huolimatta, että se olisi päätynyt vääriin käsiin.
Käyttäjätaso 7
1) haittaako vai ei, sen näet seuraavasta laskusta, todennäköisesti ei
2) puhelimen omistusoikeus on siirtynyt sinulle kaupantekohetkellä. Luottomaksusopimus tarkoittaa vain sitä, että kauppahinnan maksaminen on jaksotettu pidemmälle ajalle. Olet velvollinen maksamaan sen loppuun asti riippumatta siitä, onko puhelin käytössäsi vai ei. Varkausvahingon korvausasioissa keskustele vakuutusyhtiösi kanssa.

(Dj ehti tietysti ensin...)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Vinkki: Toimita operaattorille kopio rikosilmoituksesta, mielellään sellainen, josta ilmenee puhelimen IMEI -koodi. Näin operaattori voi lisätä puhelimen ns. mustalla listalle, mikä estää puhelimen käytön ja näin puhelimesta tulee varkaalle täysin hyödytön kapistus.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Maksumuistutuksen voi tosiaan lähettää aikaisintaan, kun eräpäivästä on kulunut 14 vuorokautta. Asiakas on kuitenkin velvollinen maksamaan viivästyskorkoa eräpäivästä alkaen.

Jos puhelin suljetaan kokonaan, voro ei voi käyttää sitä kuin varaosina tai verkonpainona. Jos puhelinta ei suljeta se on käyttökelpoinen, se on vorolle vielä käyttökelpoinen. Tällöin puhelimen löytyminen on ihan mahdollista.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Voi ei! :(

Täällä vielä ohjetta/muistilistaa varkaustilanteen osalta:
http://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/sim-tai-laite-kadonnut/
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18
Mitenkäs tuommonen rikosilmotus toimitetan, jos ei omista skanneria tahi faxia. Milläs sen saa s-postin liitteeksi? Onko muita tapoja?

(Mikäli laitteesi on varastettu, tee rikosilmoitus poliisille. Lähetä skannattu rikosilmoituksen kopio sähköpostin liitteenä osoitteeseen imei.sulku(at)elisa.fi tai faksaa se numeroon 010 29 60787. Kopion tulee olla virallisesta rikosilmoituksesta, internetissä tehdyn rikosilmoituksen kopio ei kelpaa. Jos rikosilmoitus on tehty internetissä, pyydä Poliisilta virallinen rikosilmoitus. Laitetta ei lisätä listalle ilman rikosilmoitusta.)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Vuonna 2008 soitin asiakaspalveluun ja sitten postitin jäljennöksen rikosilmoituksesta. Mutta nykyään kävisin skannaamassa kirjastossa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Mitenkäs tuommonen rikosilmotus toimitetan, jos ei omista skanneria tahi faxia. Milläs sen saa s-postin liitteeksi? Onko muita tapoja?

(Mikäli laitteesi on varastettu, tee rikosilmoitus poliisille. Lähetä skannattu rikosilmoituksen kopio sähköpostin liitteenä osoitteeseen imei.sulku(at)elisa.fi tai faksaa se numeroon 010 29 60787. Kopion tulee olla virallisesta rikosilmoituksesta, internetissä tehdyn rikosilmoituksen kopio ei kelpaa. Jos rikosilmoitus on tehty internetissä, pyydä Poliisilta virallinen rikosilmoitus. Laitetta ei lisätä listalle ilman rikosilmoitusta.)


Ei ikävä kyllä ole muita tapoja, säädökset ovat tämän osalta tiukat. Skannauksen pystyy tekemään esim. kirjastossa kuten Hyvis yllä kommentoikin. Lisäksi skannattua kopiota voi pyytää myös suoraan poliisilta rikosilmoitusta tehtäessä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18
Vaikeeks on mennyt tekniikan aikakaudella. Toisille hyvä ja toisille vähemmän hyvä. Kaikki kun ei asu edes kirjaston nurkilla. Pitää varmaan pyytää polliisia skanaamaan ja lähettämään se omaan s-postiin, jos moinen kohdalle joskus sattuu. Tosin onhan noita ihmisiä, joilla ei ole edes s-postia, puhumattakaan kaikista oheislaitteista, mitä nykyään pitäis ihmisillä olla. Vanhemmat ihmmiset ehkä vaan tarvitsevat luuri ja sitten jos se voro kohdalle osuu, niin voi voi ... 😞
Käyttäjätaso 7
Vaikeeks on mennyt tekniikan aikakaudella.

Eiköhän tässä toimi myös se perinteinen menetelmä, eli paperi kourassa lähimpään firman putiikkiin. Jos se on ao. asiakkaan kannalta helpompi tapa.

Tosin Elisen putiikkeja ei taida olla ihan yhtä tiheässä kuin ennewanhaan oli paikallisen puhelinyhtiön toimistoja. Ja voi olla, että ne silloin luottivat paikallisen konstaapelin sanaan ilman leimoitettua paperiakin?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8
...Ei tuo pari päivää myöhästynyt maksu aiheuta vielä toimenpiteitä. Muistutuslasku taitaa muodostua vasta viikon kahden päästä...

Kyllä ELISA muistaa laskuttaa myöhästymisen heti ensimmäisestä päivästä, vaikka myöhästymislaskua ei lähetetä. Yhteyksien toimintaongelmathan täytyy asiakkaan erikseen anoa, eikä yhden päivän ongelmista vielä korvausta saa, mutta kuka väittä että maailma olisi oikeudenmukainen, tai edes pienemmän puolella...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
...Ei tuo pari päivää myöhästynyt maksu aiheuta vielä toimenpiteitä. Muistutuslasku taitaa muodostua vasta viikon kahden päästä...

Kyllä ELISA muistaa laskuttaa myöhästymisen heti ensimmäisestä päivästä, vaikka myöhästymislaskua ei lähetetä. Yhteyksien toimintaongelmathan täytyy asiakkaan erikseen anoa, eikä yhden päivän ongelmista vielä korvausta saa, mutta kuka väittä että maailma olisi oikeudenmukainen, tai edes pienemmän puolella...


Elisalla, niinkun monella muullakin palveluntarjoajalla, alkaa kyllä viivästyskorkoa kertymään eräpäivän jälkeen. Muutamasta päivästä kun on kyse, voidaan puhua joistakin senteistä. Se on ihan lakisääteinen juttu. 🙂
Se mitä taas vikatilanteiden hyvityksiin tulee niin operaattorilla on velvollisuus yrittää ensin korjata vikaa ennen kun hyvityksiä aletaan tekemään. Toki jos vika jatkuu eikä sitä yrityksistä huolimatta saada kuntoon niin on ihan täysin oikeutettua saada hyvityksiä. Vikailmoituksen se kyllä asiakkaalta vaatii tietenkin.
Käyttäjätaso 7
Elisalla, niinkun monella muullakin palveluntarjoajalla, alkaa kyllä viivästyskorkoa kertymään eräpäivän jälkeen. Muutamasta päivästä kun on kyse, voidaan puhua joistakin senteistä. Se on ihan lakisääteinen juttu. :)

Laissa ei pakoteta perimään viivästyskorkoa.
🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8
Elisalla, niinkun monella muullakin palveluntarjoajalla, alkaa kyllä viivästyskorkoa kertymään eräpäivän jälkeen. Muutamasta päivästä kun on kyse, voidaan puhua joistakin senteistä. Se on ihan lakisääteinen juttu. :)

Laissa ei pakoteta perimään viivästyskorkoa.
🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒🆒


Juu... Laki ei velvoita perimään viivästyskorkoa, mutta kun siihen on mahdollisuus, niin tuloahan se on muutama senttikin per myöhästynyt lasku. Toisaalta, laki ei velvoita maksamaan korvauksia yhden päivän häiriöstä, mutta kun on mahdollista olla maksamatta, niin eduksihan se on menopuolen säästö per yhteyskatko. 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 ;)

Asiaa voi ajatella jo mainitsemani oikeudenmukaisuuden kannalta. Onhan asiakkaallakin velvollisuus maksaa laskunsa, eikä etukäteen maksetusta laskusta saa mitään etua, mutta myöhästymisestä joutuu maksamaan viivästyskorkoa. Operaattorilla on velvollisuus toimittaa sovittu palvelu, mutta tämän sopimuksen pitämiseen, tai ongelmien korvaamiseen, ei olekaan samoja sanktioita kuin asiakkaalla...

Maineestahan loppujen lopuksi on kysymys, ihan niiden puhuttujen joidenkin senttien takia...